Απόδημος Ελληνισμός

Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου για την ‘’Οργάνωση του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού’’.
Άρθρο 05: Μέλη του Σ.Α.Ε.
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
Συντονιστικό Συμβούλιο Περιφέρειας Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής
Θεωρούμε απαραίτητη την ιδιαίτερη αναφορά στις Ελληνικές Κοινότητες, οι οποίες, στη Λατινική Αμερική είναι οι κύριοι εκπρόσωποι του Ελληνισμού στις πόλεις όπου εδρεύουν.Την ελληνική καταγωγή των φυσικών προσώπων πρέπει να πιστοποιεί το αντίστοιχο στην πόλη διαμονής τους Ελληνικό Προξενείο.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ypex/?c=122
 
 
Διαμαντής Γκίκας
Να αντικατασταθεί η πρόταση «4. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε τηρεί μητρώο μελών ανά χώρα. Το μητρώο αυτό επικαιροποιείται (υποβολή νέου πρακτικού αρχαιρεσιών, κατάλογος μελών κ.λπ.) ανά τετραετία το αργότερο έξι (6) μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων και της Τακτικής Συνελεύσεως.» με την πρόταση «4. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε τηρεί μητρώο μελών (ξεχωριστά Μητρώο Οργανώσεων και Μητρώο φυσικών προσώπων) ανά χώρα. Το μητρώο αυτό επικαιροποιείται (υποβολή νέου πρακτικού αρχαιρεσιών κ.λπ.) ανά τετραετία το αργότερο έξι (6) μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων και της Τακτικής Συνελεύσεως.» Διαμαντης ΓκίκαςΟμοσπονδία Θεσσαλικών Συλλόγων Ευρώπης
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ypex/?c=99
 
 
Papachristopoulos Paschalis
ΑΡΘΡΟ 5 – Μελή του ΣΑΕΓενική παρατήρηση. Για πρώτη φορα στην ιστορία του ΣΑΕ εισάγεται ο θεσμός των φυσικών προσώπων μελών (πέραν των οργανώσεων, συλλόγων, ομοσπονδιών, εθνικοτοπικων, κληρικολαϊκων, κλπ). Και η ουσιαστική αυτή αλλαγή πρέπει να διευκρινισθεί επακριβώς από την αρχή για να αποφευχθούν οποιεσδήποτε μελλοντικές παρεξηγήσεις, παρανοήσεις (θεμιτές ή αθέμιτες..), προβλήματα και διενέξεις .. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο προβλέπει την αποδοχή της αίτησης έγγραφης εφόσον ¨πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις». Οι προϋποθέσεις αυτές θα πρέπει για τα φυσικά πρόσωπα να διευκρινιστούν και ιδιαίτερα σε τρία σημεία: το «ελληνικής καταγωγής», το «κάτοικοι του εξωτερικού» και το ιδιαίτερο θέμα των φυσικών προσώπων που είναι ήδη μέλη των συλλόγων μελών (σημείο Β, 1. γ). Ιδιαίτερα:1. Για το «ελληνικής καταγωγής»; 1/ Πως θεωρείται κάποιος/α ότι είναι «ελληνικής καταγωγής»; 2/ Μέχρι ποιο βαθμό συγγενείας ή γενεάς; 3/ Πως (από ποιον και με ποια ακριβώς διαδικασία) πιστοποιείται ότι κάποιος είναι «ελληνικής καταγωγής»;2. Για το «κάτοικοι εξωτερικού». 1/ Ποιος, πως και με ποια ακριβώς διαδικασία αποδεικνύει / πιστοποιεί κάποιος/α ότι διαμένει για 3 τουλάχιστον (συνεχή;) χρόνια στο εξωτερικό; Με εγγραφή στο κατά τόπους προξενείο ή πρεσβεία; 2/ Και εκτός των ελλήνων πολιτών, τι γινεται με τους Ελληνικής καταγωγής που δεν έχουν καν ελληνική υπηκοότητα ή διαβατήριο; 3/ Οι φοιτητές που σπουδάζουν για πάνω από 3 χρόνια στο εξωτερικό θεωρούνται μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού; 4/ Οι ευκαιριακά εργαζόμενοι που δεν καταγράφονται πάντα στα ελληνικά προξενεία ή πρεσβείες; 5/ Και τι γινεται στην περίπτωση που δεν υπάρχει προξενική αρχή ή πρεσβεία στην χωρά διαμονής;3. Ποια ακριβώς είναι τα δικαιώματα των φυσικών μελών των συλλογικών φορέων που είναι μέλη; Δεδομένου ότι όταν ένας Σύλλογος ή σωματείο εγγράφεται ως μέλος στο ΣΑΕ και υποχρεούται να υποβάλει κατάλογο μελών στο Περιφερειακό Συμβούλιο (πόσο ακριβής είναι αυτός ο κατάλογος και τι στοιχεία περιλαμβάνει, ποιος κάνει επιβεβαίωση του;), τα φυσικά αυτά μέλη θεωρούνται επίσης το καθένα απ αυτά φυσικά πρόσωπα μέλη του ΣΑΕ (άρα έχουν και το δικαίωμα ανεξάρτητης ψήφου). Και σε αυτή την περίπτωση ποια είναι η ψήφος του Σωματείου – οργάνωσης μέλους; Επίσης δεν προβλέπεται διαδικασία προσφυγής του μέλους σε περίπτωσης άρνησης εγγραφής του από το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας.4. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό αντίγραφο του μηχανογραφημένου μητρώου να πρέπει να αποστέλλεται ετησίως στην ΓΓΑΕ. Είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να έχουμε επιτέλους, μια έστω και μερική απογραφή των αποδήμων ελλήνων. Το μητρώο αυτό μπορεί να αποδεδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο για την υλοποίηση της συνταγματικής επιταγής για την ψήφο των αποδήμων. Επιπλέον το μητρώο αυτό θα πρέπει να προστατεύεται από τους κατά χώρα νομούς περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.5. Θα πρέπει απαραίτητα να προστεθεί άρθρο με τα δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών. Δεν νοείται να υπάρχουν μελή, (φυσικά πρόσωπα και οργανώσεις), χωρίς ξεκάθαρες υποχρεώσεις και αντίστοιχα δικαιώματα. Η μονή υποχρέωση που εμφανίζεται είναι να τηρούν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους… Το δικαίωμα ψήφου; Οι οργανώσεις μέλη (που μπορεί να αντιπροσωπεύουν εκατοντάδες μελή) και τα μελή φυσικά πρόσωπα έχουν ισοδύναμους ψήφους στην εκαστοτε εκλογική διαδικασία; Ποια είναι τα δικαιώματα συμμετοχής των μελών σε όργανα έλεγχου των Περιφερειακών Συμβουλίων; (ιδιαίτερα οικονομικού..). ΠΡΟΤΑΣΗΤο άρθρο θα πρέπει να διαμορφωθεί ως ακολούθως:Α. Μέλη του Σ.Α.Ε. είναι οι πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού, σύμφωνα με τις μορφές οργάνωσης σε κάθε χώρα, οι κοινότητες–ενορίες του εξωτερικού και φυσικά πρόσωπα. Ως φυσικά πρόσωπα νοούνται οι ελληνικής καταγωγής κάτοικοι εξωτερικού.Β. Η ιδιότητα μέλους του Σ.Α.Ε. αποκτάται :1. Για τους πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού και τις κοινότητες-ενορίες μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε., εφ’ όσον υποβληθούν:α. Καταστατικό τους από το οποίο θα προκύπτει η τριετής τουλάχιστον ύπαρξη και δραστηριοποίησή τους.β. Πρακτικό πρόσφατων αρχαιρεσιώνγ. Κατάλογος μελών φυσικών προσώπων2. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε, εφ’ όσον διαμένουν επί τρία έτη στο εξωτερικό και είναι ενήλικα σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας. Μόνιμος κάτοικος εξωτερικού θα πρέπει να θεωρείται είτε αυτός ο όποιος είναι εγγεγραμμένος για 3 τουλάχιστον χρόνια στις κατά τόπους προξενικές αρχές, ή είναι εγγεγραμμένος την εφορία Ελλήνων του Εξωτερικού στην Ελλαδα, η αποδεικνύει με πιστοποιητικό της χώρας διαμονής του ότι είναι εγγεγραμμένος στα μητρώα της χώρας για τουλάχιστον 3 χρόνια. Για τους φοιτητές θα πρέπει να προσκομίζεται αντίστοιχη βεβαίωση του πανεπιστήμιου της αλλοδαπής. Τα κατά τόπους προξενεία και Πρεσβευτικές αρχές θα πρέπει να πιστοποιούν την Ελληνική καταγωγή των φυσικών μελών βάσει των επί τόπου συγκεντρωμένων σχετικών στοιχείων. Ελληνικής καταγωγής θα θεωρείται κάποιος/α μέχρι 3ου βαθμού συγγενείας ή γενεάς. Σε περίπτωση που στην χώρα διαμονής δεν υπάρχει Ελληνική προξενική αρχή, το φυσικό πρόσωπο υποψήφιο μέλος κάνει αίτηση είτε προσκομίζοντας αποδεικτικό στοιχείο ελληνικής υπηκοότητας ή ιθαγένειας, η υποβάλει υπεύθυνη δήλωση για την Ελληνική του καταγωγή.3. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε. δέχεται την αίτηση εγγραφής εφ’ όσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις και εφ’ όσον οι καταστατικοί σκοποί των πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορέων του απανταχού Ελληνισμού δεν αντιστρατεύονται τους στόχους του Σ.Α.Ε. Σε περίπτωση άρνησης εγγραφής μέλους, αυτό μπορεί να προσφύγει στο Προεδρείο του ΣΑΕ προσκομίζοντας τα αντίστοιχα δικαιολογητικά υπεράσπισης του. Το Προεδρείο πρέπει να αποφασίσει εντός 3μηνου και κοινοποιεί την αιτιολογημένη απόφαση στο υποψήφιο μέλος και στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Αυτή η απόφαση είναι τελεσίδικη.4. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του ΣΑΕ τηρεί μητρώο μελών ανά χώρα. Οι συλλογικής μορφής φορείς μέλη υποβάλουν αναλυτικό κατάλογο των φυσικών προσώπων μελών τους στα αντίστοιχα Περιφερειακά Συμβούλια. Τα Περιφερειακά Συμβούλια μπορούν να συμβουλευτούν επίσης το αρχείο της ΓΓΑΕ σχετικά με τις υπάρχουσες Οργανώσεις και Συλλόγους της περιφέρειας των. Αντίγραφο των Περιφερειακών μηχανογραφημένου μητρώων αποστέλλονται ετησίως από τα Περιφερειακά Συμβούλια στην γραμματεία του Προεδρείου καθώς στην ΓΓΑΕ. Τα Περιφερειακά Συμβούλια και το Προεδρείο φροντίζουν την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων του μητρώου μελών συμφωνά με τις κατά τόπους ισχύουσες αντίστοιχες νομοθεσίες. Ανανεωμένοι κατάλογοι μελών (ονοματεπώνυμο, στοιχειά επαφής, email, κλπ) μαζί με το τελευταίο πρακτικό αρχαιρεσιών, υποβάλλονται ανά 4ετια το αργότερο 6 μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων και της Γενικής Συνέλευσης.5. Τα μέλη έχουν την υποχρέωση τα καταβάλουν την ετήσια συνδρομή τους εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους συμφωνά με τις διατάξεις του άρθρου δεκαεπτά (17). Τα μελή έχουν την υποχρέωση να τηρούν τους κανόνες και τις διατάξεις του Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΣΑΕ όπως προβλέπεται από τον νόμο, και να δρουν αντίστοιχα με τους σκοπούς και στόχους του. Τα μέλη έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλα τα όργανα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου εννέα (9). Τόσο τα φυσικά μέλη όσο και οι συλλογικοί φορείς (εκφραζόμενοι δια του προέδρου τους), έχουν τον δικαίωμα μιας ψήφου.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ypex/?c=54
 
 
Κώστας Πώποτας
Συγχιση προκαλείται από την ταυτόχρονη ύπαρξη της ιδιότητας μέλους για συλλογικούς φορείς και για ιδιώτες. Ιδίως η ασάφεια επηρεάζει τα ζητήματα στάθμισης του βάρους της συμμετοχής και ψήφου στις τακτικές συνελεύσεις (αρθρο 12)
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ypex/?c=47
 
 
Παύλος Κερασαββόπουλος
Δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με τις οικονομικές υποχρεώσεις των μελών.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ypex/?c=39