Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης

Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου “Οργάνωσης Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις”
Άρθρο 01: Περιεχόμενο, έγκριση και τροποποίηση Οργανισμών
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
ΞΕΝΟΦΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΟΣ
Δεν είναι λογικό μόνο ο Διευθυντής να αποφασίζει για την κατάργηση οργανικών θέσεων. Δε θα καταντήσουμε κόλακες του Διευθυντή για να μη χάσουμε τη θέση που κερδίσαμε μέσω ΑΣΕΠ.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2968
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
ΝΕΝΔΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑΔε ξέρω γιατί , αλλά μια πρώτη ανάγνωση σχετικά με τα συμβόλαια στοχοθεσίας και αποδοτικότητας των προϊσταμένων και υπαλλήλων , μου έφερε στο νου το λεγόμενο «ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ» στην πρώην Σοβιετική Ένωση . Αφού οι στόχοι (Πλάνο) διατυπώνονται απο «κάτω» προς τα «πάνω» , ποιος Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής δεν θα θέλει να πετύχει τους στόχους του . Άρα έχουν κάθε λόγο , τόσο οι διευθυντές όσο και το υπ’ αυτούς προσωπικό να θέσουν χαμηλούς στόχους ώστε να τους υπερκαλύψουν κι έτσι να φαίνεται «επιτυχία» , σε βάρος του επιπέδου της αποδοτικότητας της υπηρεσίας .Έπειτα γεννάται κι άλλο πρόβλημα . Κυρίως σε ΟΤΑ. Σε ποια υπηρεσία θα δουλέψει και με ποιο αντικείμενο ποιος , δεν το επιλέγει ο διευθυντής αλλά ο Δήμαρχος(πολιτικός προϊστάμενος) . Έτσι ο διευθυντής είναι ανίσχυρος να επιλέξει τους συνεργάτες του και να τους βάλει σε ένα ορισμένο πόστο . Πως θα αξιολογηθεί ο άνθρωπος αυτός ; …αναγκαστικά θα πρέπει να έχει πολύ χαμηλούς στόχους , αν το προσωπικό που θα διαθέτει είναι ανεπαρκές . Άσε που κινδυνεύει να εκτεθεί συνεχώς !…ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣτην παρ.6 του άρθρου 2 νομίζω , διάβαζα οτι μπορεί κάποιος να κριθεί σαν προϊστάμενος και να τοποθετεί σε άλλη υπηρεσία απο αυτή που εργάζεται . Για να γίνει ένα στέλεχος σε μια υπηρεσία , ειδικά σε ΟΤΑ , κατά την 28χρονη εμπειρία μου , απαιτείται χρόνος περίπου 10 έτη . Ας έρθει τώρα διευθυντής σε ΟΤΑ ένας που εργαζόνταν σε εφορία και να μιλήσουμε μετά για αποδοτικότητα ….ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝΚάποια απο τα κριτήρια κρίσης προϊσταμένων είναι και η προηγούμενη διεθυντική εμπειρία . Ρωτώ . Περιλαμβάνονται και όσοι ΔΕΝ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ σαν προϊστάμενοι απο ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ , γιατί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση υπάρχουν πολλοί προϊστάμενοι 5-7 χρόνια χωρίς ποτέ ο φάκελος τους να πήγε για αξιόγηση απο υπηρεσιακό συμβούλιο με διάφορα προσχήματα . Είναι δηλαδή ΔΟΤΟΙ ! …Μήπως η παρανομία αυτή των διοικήσεων των ΟΤΑ με τον παρόντα νόμο «παίρνει άφεση αμαρτιών» σε βάρος ικανών στελεχών αλλά μη αρεστών στους Δημάρχους ; …Έχω την γνώμη οτι όσοι υπήρξαν προϊστάμενοι χωρίς να κριθούν ποτέ απο υπηρεσιακό συμβούλιο , ο χρόνος αυτός , δεν πρέπει να προσμερτάται ως διευθυντική εμπειρία – προϋπηρεσία , αλλιώς νομιμοποιείται το ρουσφέτι .ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΡΟΊΣΤΑΜΕΝΩΝΠάλι οι Έλληνες κατάφεραν να περάσουν στην «απέναντι όχθη» κυνηγώντας «μάγισες» . Ας πούμε οτι για ένα ικανό στέλεχος που έχει τα προσόντα να κριθεί διευθυντής ή τμηματάρχης εκκρεμεί πειθαρχική διαδικασία για πχ. απείθια …Το άτομο αυτό δεν θα μπορεί να κριθεί σαν προϊστάμενος πριν τελεσιδικήσει και αποδειχθεί η παράβαση , ακόμα κι αν αρνιόταν να εκτελέσει παράνομη εντολή . Πως να το κάνουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι καθημερινό φαινόμενο !…ΤΕΛΙΚΑ η κυβέρνηση κατάφερε προσπαθώντας να απολύσει δημόσιους υπαλλήλους , να αποξηλώσει απο την δημόσια διοίκηση ο,τι απέμεινε απο ηθκό και τίμιο αντιγραφειοκρατικό στοιχείο . Κοντά στα ξερά έκαψε και τα χλωρά !…Τρομάζεις να βρεις δημόσιο λειτουργό να βάλει μια υπογραφή , φοβούμενος μήπως μπλέξει…χώρια που το διευθυντικό επίδομα έγινε πια μια καλή έξτρα αμοιβή και οι ενδουπηρεσιακές «σφαγές» καλά κρατούν !!! Ο ένας καρφώνει τον άλλον να του πάρει την θέση για 400,00 € που είναι ποσό σημαντικό …έρχεται και ο κύριος Πρωθυπουργός , με την πολλαπλά διαφημιζόμενη κατάργηση της μονιμότητας και μετατρέπει τον δημόσιο λειτουργό σε φοβισμένο ανθρωπάκι , εκεί που θα έπρεπε να είναι ο αρωγός του πολίτη . Ο Δημόσιος υπάλληλος φοβάται …και για αυτοπροσπασία αυξάνει την γραφειοκρατία …Αυτό θέλαμε ; ! …Κάποιος ας διαβάσει για το έργο του μεγάλου Καποδίστρια …
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2577
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
P.D.A.
Πάταξη της διαφθοράς κ της διαπλοκής.τιμωρία [παραδειγματισμος]όσων επίορκων κ άλλων. αυστηροί νόμοι.ποιος θα το κάμει αυτό στην ΕΛΛΆΔΑ?όσον αφορά αυτά που γράφεται δίπλα . όροι συμμετοχης .αν σχετίζονται αυτά που γράφουμε εμείς οι αδαείς πολίτες σας απαντώ με το . εφαρμόστε τους νόμους.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2398
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, PhD, Διευθυντής ΚΕΘΕΑ
Άρθρα 1 και 4 Το προσχέδιο νόμου, όπως υποστηρίζει ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης καθηγητής Α. Μανιτάκης το προλογικό του σημείωμα, ακολουθεί τις αρχές, τις μελέτες, τα πορίσματα, τις έρευνες και την πρακτική της σύγχρονης διοικητικής επιστήμης, τα οποία αποτυπώνονται σε συγκεκριμένα νομοθετικά άρθρα. Μπορεί, ωστόσο, να παρατηρήσει κανείς τα εξής: Καταρχήν το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα καταργήσεων, συγχωνεύσεων και τροποποιήσεων των φορέων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα με Προεδρικό Διάταγμα -παρά το γεγονός ότι οι φορείς έχουν συσταθεί με νόμο. Θα περίμενε κανείς ότι η ίδια διαδικασία συζήτησης, ελέγχου και επικύρωσης από τη Βουλή θα έπρεπε να ακολουθηθεί και πριν αποφασιστούν οι οποιεσδήποτε μεταβολές. Και αυτό δεν αποτελεί γραφειοκρατική διαδικασία αλλά σεβασμό στην κοινοβουλευτική δημοκρατία και τα όργανά της. Ακόμη και αν δεχτεί κανείς ότι είναι αναγκαία η διαδικασία του επείγοντος, λόγω των δεσμεύσεων που έχει η ελληνική κυβέρνηση απέναντι στην τρόικα για την αναμόρφωση του δημόσιου τομέα, κάθε σοβαρή προσέγγιση του ζητήματος επιτάσσει να καθοριστούν πρώτα τα κριτήρια, οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες για την κατάργηση ή συγχώνευση φορέων. Γιατί χωρίς αυτά μπορεί να βρεθούν στο δρόμο χιλιάδες άνθρωποι, θύματα μιας πρόχειρης πολιτικής που θα καταλήξει στην αποδόμηση του δημόσιου τομέα. Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι, ενώ συνεχίζεται η δημόσια διαβούλευση, προετοιμάζονται πυρετωδώς από τους αρμόδιους υπουργούς λίστες με φορείς για συγχώνευση ή κατάργηση, χωρίς να είναι διαφανή τα κριτήρια αξιολόγησης του έργου των φορέων και των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας. Με αυτά τα δεδομένα είναι απαραίτητο, έστω και την τελευταία στιγμή, να συμπεριληφθούν στο σχέδιο νόμου κριτήρια και διαδικασίες που θα είναι διαφανείς και θα τεθούν προς συζήτηση στη Βουλή. Αλλιώς, αντί να αναμορφωθεί ο δημόσιος τομέας, είναι πασιφανής ο κίνδυνος να ενισχυθούν περισσότερο ο κομματισμός, η αυθαιρεσία και οι πελατειακές σχέσεις, που δυστυχώς είναι χαρακτηριστικά της ελληνικής παθογένειας, πριν από την κρίση αλλά και σήμερα. Για να αποφευχθεί αυτός ο κίνδυνος, χρειάζονται να ληφθούν υπόψη κριτήρια όπως: · Οι στόχοι κάθε φορέα στο πλαίσιο της αποστολής του και η αξιολόγηση της επίτευξής τους με συγκεκριμένους δείκτες μέτρησης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας. · Η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι φορείς με άξονες την άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες και το σεβασμό στον πολίτη, μέσα από την εφαρμογή ερευνών ικανοποίησης των εξυπηρετουμένων και της κοινωνίας. · Η εκτίμηση του οικονομικού κόστους κάθε φορέα, το οποίο σχετίζεται με τους στόχους του και το όφελός του για την κοινωνία. · Η διαφάνεια στη λειτουργία των φορέων και η λογοδοσία τους απέναντι στην κοινωνία, όπως π.χ. με ετήσιους δημόσιους απολογισμούς έργου και τον έλεγχο τους από σώμα ορκωτών ελεγκτών ή τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του δημοσίου. · Ο βαθμός στον οποίο οι φορείς καταφέρνουν να μειώσουν τη γραφειοκρατία και να υιοθετήσουν τη σύγχρονη τεχνολογία για την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών. · Ο τρόπος που κάθε φορέας αξιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό και τις υποδομές του. · Η σχέση των φορέων με την κοινωνία, όπως μπορεί να αποτυπώνεται στον τρόπο που αξιοποιούν την κοινωνία των πολιτών με προγράμματα προσέλκυσης και εκπαίδευση εθελοντών και στην εξασφάλιση υλικής και ηθικής υποστήριξης στο έργο τους. · Η κάλυψη των νέων αναγκών της ελληνικής κοινωνίας, αναγκών που τεκμηριώνονται και δεν αποτελούν «προϊόν» κομματικών και πελατειακών εξυπηρετήσεων, όπως έγινε στο παρελθόν με τη δημιουργία φορέων χωρίς αντικείμενο, τμημάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε κάθε πόλη και χωριό κ.λπ. Οι έλληνες πολίτες αντιμετωπίζουν με καχυποψία και απαξίωση τους πολιτικούς και την πολιτική, αισθάνονται αβεβαιότητα και ανασφάλεια για το σήμερα και απαισιοδοξία για το μέλλον. Έχουν ανάγκη από διαφάνεια στις αποφάσεις και σεβασμό στους θεσμούς και τις δημοκρατικές διαδικασίες, ζητούμενα που δεν μπορεί να παραβλέπονται στο όνομα της κρίσης και με το άλλοθι του κατεπείγοντος. Η απαξίωση του πολιτικού συστήματος δεν είναι προς όφελος της δημοκρατίας και συνεπώς πρακτικές που ενισχύουν την ήδη υπάρχουσα έλλειψη εμπιστοσύνης δεν μπορεί παρά να είναι βλαπτικές.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3063
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
stamatina
1. Στο άρθρο 1 παρα.3 προτείνεται να ενσωματωθεί :(δ) Οι ειδικότητες του κάθε κλάδου προσωπικού, δηλαδή το αναγνωρισμένο πτυχίο Π.Ε. ή Τ.Ε. (π.χ. για το Κλάδο ΠΕ1 ειδικότητα Ψυχολόγου)
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3044
 

Περισσότερες πληροφορίες