Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης

Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου “Οργάνωσης Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις”
Άρθρο 03: Κινητικότητα υπαλλήλων
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Αυτή η απόλυτη θεοποίηση των πτυχιούχων και, παράλληλα, η απόλυτη απαξίωση των μη πτυχιούχων, δείχνει ότι κανένας από εσάς (και από τους κυβερνώντες) δεν έχει ιδέα για το τι συμβαίνει πραγματικά στις διάφορες Υπηρεσίες, όπου σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν μη πτυχιούχοι, διορισθέντες μέσω γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, οι οποίοι κρατούν νευραλγικούς τομείς της Υπηρεσίας, ενώ πολλοί πτυχιούχοι «δεν ξέρουν τα τρία κακά της μοίρας τους», κατά το κοινώς λεγόμενο. Έχω προσωπική εμπειρία πολλών τέτοιων περιπτώσεων. Η αξιολόγηση ενός εργαζομένου αποκλειστικά και μόνο από τα τυπικά προσόντα, χωρίς να λαμβανεται καθόλου υπόψη η καθημερινή απόδοσή του στη δουλειά, είναι και άδικη και παράνομη και σε βάρος των υπηρεσιακών αναγκών. Τα τυπικά προσόντα αποτελούν κριτήρια πρόσληψης προσωπικού και όχι αξιολόγησης της απόδοσης εργαζομένων επί σειρά ετών σε μία Υπηρεσία. Και, κυρίως, κάτω τα χέρια από τους διορισθέντες με διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Αυτοί έχουν αξιολογηθεί επαρκώς (πριν διοριστούν) και κέρδισαν τη θέση με το σπαθί τους και δεν τους τη χάρισε κανένας «εθνοσωτήρας».
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2495
 
 
Κατερίνα Μακρή
Προτείνω απόλυτα ρεαλιστικά και εύκολα στο να εφαρμοστούν τα εξής :1. άμεση αξιοποίηση όλων των υπαλλήλων με προσόντα δηλαδή μεταπτυχιακά και διδακτορικά και πτυχία με σχετικό το επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο στην υπηρεσία που υπηρετούν με μετατάξεις.Να μην υπάρχουν φαινόμενα υπάλληλος με προσόντα να υπηρετεί σε κατώτερη των προσόντων τουθέση . Αν δεν υπάρχει θέση ,να πηγαίνει εκει όπου υπάρχει .Διαφάνεια και σοβαρότητα στις κρίσεις που δεν θα γίνονται απο συλλογικά όργανα .Αυτά είναι απογοητευτικά και αμφιβόλου αξιοπιστίας καθώς και έφεραν την δημόσια διοίκηση σ’αυτό το σημείο που είναι σήμερα. 2.Να ανακατανείμει τη τράπουλα ο υπουργός :ιδιωτικοί υπάλληλοι προσοντούχοι να εισχωρήσουν στον δημόσιο τομέα και να συγκεράσουν την γνώση τους με τους δημοσίους υπαλλήλους προς το δημόσιο συμφέρον .Πιστεύω πώς όλοι αυτό που θέλουμε κυρίως είναι Σοβαρότητα . 3.Αμεση προκύρηξη όλων των θέσεων ευθύνης ,διευθύνσεις ,τομείς κλπ.Διευθυντές ή προιστάμενοι που δεν έχουν φροντίσει για την συνεχιζόμενη εκπαίδευση την δική τους εμπράκτως μέχρι σήμερα ή των υπαλλήλων τους να χάνουν την θέση.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2672
 
 
ΕΥΑ
Σχετικά με την κινητικότητα των υπαλλήλων (μετατάξεις-μεταθέσεις), που θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στην επιλογή για τις θέσεις ευθύνης, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ένα project που θα αφορά στην ψηφιακή εφαρμογή του νόμου για την κινητικότητα και του προεδρικού διατάγματος που αναμένεται για τα κριτήρια και τη μοριοδότηση, που θα απλοποιούσε και θα εξασφάλιζε τη διαφάνεια στη διαδικασία. Με την ψηφιοποίηση της κινητικότητας θα καταργούνταν οι διατάξεις που αφορούν στις μετακινήσεις και συνιστούν έναν δυσκίνητο γραφειοκρατικό κύκλο εργασιών, όπως προκηρύξεις θέσεων, υπηρεσιακά συμβούλια, πρωτόκολλα, υπουργικές υπογραφές. Συγκεκριμένα, για να γίνει πιο ευέλικτο και λειτουργικό το κράτος πρέπει οι μετακινήσεις των υπαλλήλων να γίνονται σε εθελούσια βάση και ανεμπόδιστα, σε συντομότατο χρόνο και χωρίς δεσμευτικούς περιορισμούς, π.χ. υποχρεωτικής παραμονής πέντε ετών στις θέση μετά από μετάταξη, όπως ισχύει σήμερα (πρόταση είναι η διετία ή τριετία). Αντίθετα, πρέπει να συνυπολογίζονται θετικά στις προαγωγές και την εξέλιξη του υπαλλήλου η διάθεσή του να μετακινείται ανά φορέα και οι μετακινήσεις αυτές να μοριοδοτούνται. Για να επιτευχθεί αυτό, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να δημιουργήσει ένα ψηφιακό πρόγραμμα με μία ψηφιακή βάση, όπου θα είναι καταγεγραμμένοι οι δημόσιοι υπάλληλοι όλων των Υπουργείων ώστε να υπάρχει πλήρης ηλεκτρονική εικόνα των κρατικών θέσεων. Προϋπόθεση είναι η άμεση ηλεκτρονική καταγραφή των θέσεων κάθε φορέα (κατηγορία, κλάδος, εργασιακή σχέση) και της κωδικοποίησής τους. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει μόνιμα αναρτημένο σε δικτυακό τόπο τον πίνακα όλων των θέσεων και θα επικαιροποιεί καθημερινά τις κενές θέσεις (συνταξιοδοτήσεις από ΦΕΚ, μεταθέσεις-μετατάξεις, καταργήσεις θέσεων, δημιουργία νέων θέσεων. Θα υπάρχει πρόβλεψη να μπορούν να κλειδώνουν κενές θέσεις για όσο χρόνο κριθεί απαραίτητο) ανά την επικράτεια οι οποίες μπορούν να εμφανίζονται με κόκκινους χαρακτήρες και για όσο διάστημα είναι ανοιχτή η διαδικασία κάλυψής τους. ( Το σύστημα θα είναι κοντά στη φιλοσοφία του πίνακα κρατήσεων θέσεων εισιτηρίων ή ξενοδοχείου μέσω διδικτύου, που υπάρχει άμεση ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα). Ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος επιλέγει τον νομό που τον ενδιαφέρει, την πόλη ή και την υπηρεσία. Με την εγγραφή του προσωπικού κωδικού (κωδικός χρήστη), το σύστημα του εμφανίζει τις κενές θέσεις που είναι αντίστοιχες της κατηγορίας και του κλάδου του και αυτόματα θα έχει μοριοδοτήσει την υποψηφιότητα. Μπορεί ταυτόχρονα να επιλέξει όσες θέσεις επιθυμεί και όπου επιθυμεί. Η κάθε κενή θέση μπορεί να μείνει ανοιχτή στην προκήρυξη π.χ. πέντε ημέρες και μετά να κλειδώσει εκτός εάν δεν υπάρξει καμία υποψηφιότητα, οπότε και παραμένει ανοιχτή μέχρι η κενή θέση να καλυφθεί. Ο υπάλληλος ο οποίος έχει επιλεγεί βάσει των μορίων του για την θέση που αιτήθηκε ενημερώνεται ηλεκτρονικά από το σύστημα και του δίνεται χρονικό όριο π.χ. πέντε ημερών για να κάνει δεκτή την αίτησή του. Σε καταφατική περίπτωση συμπληρώνει την ψηφιακή φόρμα και αυτοδίκαια έχει μετακινηθεί στη θέση προτίμησής του. Σε άρνησή του, το σύστημα ενημερώνει τον δεύτερο επιλαχόντα κοκ. Η κωδικοποίηση του υπηρεσιακού προφίλ είναι απαραίτητη για δύο κύριους λόγους.Α) για πρακτικούς λόγους κατά την ψηφιακή εφαρμογήΒ) για λόγους εχεμύθειας και διαφάνειας κατά την ανωτέρω διαδικασία. Έτσι, ο κάθε υποψήφιος θα γνωρίζει άμεσα το υπηρεσιακό προφίλ των συνυποψηφίων του και την μοριοδότησή τους. Σε εξαιρετική περίπτωση που συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι άμεσης μετακίνησης και ο υπάλληλος δεν μπορεί να πετύχει κενή θέση, τότε θα μπορέσει να ακολουθήσει την υπάρχουσα διαδικασία του υπηρεσιακού συμβουλίου το οποίο και θα μεριμνήσει σχετικά. Το ίδιο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα Νοσοκομεία, αλλά και στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις, όπου θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι τα αντίστοιχα πεδία μέσα στον οριζόμενο χρόνο και το σύστημα θα δίνει αμέσως τα αποτελέσματα.ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΚάθε υπάλληλος λαμβάνει έναν κωδικό χρήστη π.χ. (hsygku1) για να μη γίνονται γνωστά τα στοιχεία του στο διαδίκτυοΚΩΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ: (εδώ οι χαρακτήρες είναι αυθαίρετοι και τα παραδείγματα ενδεικτικά)ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΠΕ ΔΙΟΙΚ (J), ΠΕ ΟΙΚ (ν), ΠΕ ΜΗΧ (φ), TE ΔΙΟΙΚ (K), ΤΕ ΟΙΚ ( (ψ), ΔΕ(M), ΥΕ(P)ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΟΝΟΕΤΗΣ (β)ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΕΤΗΣ (^)ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (g)ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (&)ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ (Ω)ΓΛΩΣΣΕΣ :ΑΓΓΛΙΚΑ LOWER (Θ), ΑΓΓΛΙΚΑ PROFICIENCY (Ε), ΓΑΛΛΙΚΑ CERTIFICAT (Τ), ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ..ΜΕΤΑΤΑΞΗ (S)ΠΡΩΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (χ), ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΙΤΗΣΗ (Ν), ΤΡΙΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (ξ)ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ (Ψ)Μόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΘΜΟΣ 15,9 = 15,9 μόρια, 12,4=12,4 μόριαΜόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ : (εδώ τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά, η βαρύτητα θα αξιολογηθεί με τα αναμενόμενα ΠΔ)Οι κατηγορίες (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) δεν μοριοδοτούνται, διότι με την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού το σύστημα ανοίγει στην αντίστοιχη κατηγορίαΒαθμοί απολυτηρίων ΥΕ, ΔΕ (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 14,5=14,5 μόρια)Βαθμοί πτυχίου (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 7,2=7,2 μόρια)Μεταπτυχιακός τίτλος μονοετούς φοιτήσεως 7 μόριαΜεταπτυχιακός τίτλος διετούς φοιτήσεως 14 μόριαΔιδακτορικός τίτλος 30 μόριαΜετάταξη (ω) (μία =5 μόρια, δύο=7 μόρια, τρεις =9 μόρια…)Αγγλικά lower=5 μόριαΑγγλικά Proficiency=15 μόριαΓαλλικά Certificat=5 μόρια κτλ.Προϋπηρεσία ($) 1 έτος=0,5 μόριακλπ. Σε εφαρμογή των ανωτέρω, δύο υποψηφιότητες έχουν ως εξής:Έστω, υποψήφιοι για την ίδια θέση, υπάλληλος με κωδικό hsygku1, κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, με μεταπτυχιακό μονοετούς φοιτήσεως, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 16,2, βαθμό πτυχίου 6,7, 15 χρόνια προϋπηρεσίας, δύο μετακινήσεις και υπάλληλος με κωδικό jhhsiu% , κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, χωρίς μεταπτυχιακό, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 17,5, βαθμό πτυχίου 6,9, 14 χρόνια προυπηρεσίας, δύο μετακινήσεις αποτυπώνουν ψηφιακά τα προφίλ, ο πρώτος υπάλληλος hsygku1νβΘΜ16,2ν6,7$15ω2 που ισούται με 49,4 μόρια και ο δεύτερος υπάλληλος jhhsiu%ΘΜ17,5ν6,9$14ω2 που ισούται με 43,4 μόρια.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3085
 
 
Μαρία Οικονόμου
Αντί να σχεδιάζετε χιλιάδες απολύσεις, γιατί δεν υποχρεώνετε όσους έχουν συμπληρώσει τα κριτήρια να βγουν στη σύνταξη; Μήπως επειδή κι εσείς ανήκετε σ’ αυτήν την κατηγορία; Θα είναι έγκλημα ποινικό, πειθαρχικό και ηθικό να απολύσετε έστω κι έναν, που έχει διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ!
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3079
 
 
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ 1.ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΙΝ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ/ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ. ΑΦΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ ΜΕ ΝΟΜΙΜΕΣ/ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΟΣΑ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑΝ.ΠΡΟΤΑΣΗ 2.ΝΑ ΜΗΝ ΘΙΓΟΥΝ ΟΣΟΙ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ, Η ΑΛΛΟ ΝΟΜΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΗ ΔΙΑΦΩΝΙΣΜΟ , ΑΛΛΑ ΑΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΗ, ΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ , ΚΑΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ Η ΣΥΝΗΠΗΡΕΤΗΣΗ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ/ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ…ΑΦΗΣΑΝ ΔΟΥΛΙΕΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ , ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ‘ΣΙΓΟΥΡΟ’ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΙΕΛΥΣΑΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ, ΟΣΟΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΤΕ ΝΑ ΒΡΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΖΑΝΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ: ΔΕΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΘΗΚΑΝ, ΔΕΝ ΞΟΔΕΨΑΝ, ΔΕΝ ΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ,ΔΕΝ ΞΕΝΙΤΕΥΤΗΚΑΝ , ΔΕΝ ΣΤΕΡΗΘΗΚΑΝ , ΕΙΣΗΛΘΑΝ ΜΕ ΄ΜΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ’ , ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ, ΦΡΟΝΤΙΣΑΝ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ /ΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΙΟ ΄ΣΙΓΟΥΡΕΣ’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ………………ΠΡΟΤΑΣΗ 3.ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΟΙ .ΠΡΟΤΑΣΗ 4.ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΠΟΠΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ 1851 ΙΔΑΧ ΔΕ ( ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΜΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ) 100 ΜΟΡΙΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΦΟΡΕΑ/ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΜΕΤΡΟ , ΚΑΘΩΣ ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΧΑΝΕΙ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΑΥΤΑ , ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ.ΠΡΟΤΑΣΗ5. AN ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΡΕΙΤΕ;; ΒΑΛΤΕ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ , ΔΩΣΤΕ ΜΙΑ- ΔΥΟ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟΙ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΠΙΣΩ……
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3061