Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης

Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου “Οργάνωσης Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις”
Άρθρο 04: Ρύθμιση οργανωτικών θεμάτων των νομικών προσώπων του δημόσιου τομέα
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
Χρήστος Μαλέας
Καμία απόλυση για κανέναν ΑΣΕΠίτη!Μετάθεση των επιτυχόντων ΑΣΕΠ σε άλλο φορέα σε περίπτωση που ο φορέας στον οποίο εργάζονταν μέχρι χτες κλείνει.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=2712
 
 
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΖΙΟΥΜΠΑΣ
Η εκτροπή από κάθε κανόνα ορθολογισμού, διαφάνειας και κοινωνικής πολιτικής κορυφώνεται με αυτά που αναφέρονται και κυρίως με αυτά που δεν αναφέρονται στο συγκεκριμένο άρθρο. Τα ΝΠΙΔ ή ΝΠΔΔ έχουν στην πλειονότητα των περιπτώσεων συσταθεί με Νόμους του Ελληνικού Κοινοβουλίου (στην περίπτωση του ΚΕΘΕΑ και των άλλων φορέων για τις εξαρτήσεις ο πιο πρόσφατος Νόμος ψηφίστηκε μόλις τον… Μάρτιο). Εκεί υπάρχουν τεκμηριώσεις, υπάρχει η εμπειρία και η ίδια η αξιολόγηση της πολιτείας και της κοινωνίας. Δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί επικοινωνιακά τα υπαρκτά περιστατικά παρέκκλισης (που σε τελευταία ανάλυση όταν υπάρχουν σηματοδοτούν την αποτυχία των μηχανισμών ελέγχου), για να δημιουργήσει ένα κανιβαλικό κλίμα, να οπλίσει στην συνέχεια το χέρι της εκτελεστικής εξουσίας με εξουσίες ζωής ή θανάτου των οργανισμών χωρίς να θέτει τα κριτήρια λήψης της όποιας απόφασης, κριτήρια κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά, επιστημονικά. Αυτή η απόλυτη και ανεξέλεγκτη εξουσία απαντάται μόνο στον ύπατο αρμοστή μιας αποικίας, όσο κι αν αυτή θέλει να λέγεται μεταμοντέρνα. Η «προχειρότητα» αυτή δεν μπορεί παρά να επιβεβαιώνει την διαφαινόμενη πρόθεση του Υπουργείου όχι να εξορθολογήσει ή να βελτιώσει τις δομές που παρέχουν υπηρεσίες στους πολίτες αλλά να καταστήσει ευχερέστερο το «έργο» του κατά περίπτωση υπουργού να τις οδηγήσει σε «ευ»θανασία.Θανάσης ΤζιούμπαςΠρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομέων ΚΕΘΕΑ
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3070
 
 
Ελένη Π.
Οι πρόσφατες εξαγγελίες του κ. πρωθυπουργού, του κ. Μανιτάκη, ακόμη και του κ. Τόμσεν για το δημόσιο που έχει ανάγκες από προσοντούχο προσωπικό μέσω αδιάβλητων διαδικασιών πώς συνάδει με το ενδεχόμενο να απολυθούν άμεσα υπάλληλοι ΝΠΙΔ και μάλιστα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης εξαιτίας της κατάργησης των υπηρεσιών στις οποίες έχουν διοριστεί μέσω ΑΣΕΠ;;; H όποια αναμόρφωση του δημοσίου δεν μπορεί να γίνει σε βάρος της αξιοκρατίας και της εγκυρότητας του ΑΣΕΠ. Δεν νοείται απόλυση οποιουδήποτε υπαλλήλου που προσλήφθηκε μέσω ΑΣΕΠ σε ΝΠΙΔ. Είναι χρέος της Πολιτείας, αν θέλει να σέβεται τους θεσμούς, να τους μετακινήσει σε κενές θέσεις σε άλλες υπηρεσίες.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3064
 
 
ΑΝΩΝΥΜΟΣ
Θα ήταν αδιανόητο να απολυθούν όσοι έχουν προσληφθεί μέσω των αξιοκρατικών διαδιακασιών του ΑΣΕΠ στα νπιδ που καταργούνται!! Αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό θα συμβάλει μία τέτοιου είδους απόλυση στην ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου!!?? Πιστεύω πως η Ελληνική Πολιτεία θα πρέπει να ενισχύει τον θεσμό του ΑΣΕΠ κι όχι να τον απαξιώνει!!
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3060
 
 
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Προφανώς με την πίεση της Τρόικας γίνονται βιαστικές κινήσεις στην κατευθυνση της μείωσης του Δημοσίου Τομέα δυστυχώς με τον πιό άτσαλο τρόπο.Το περιεχόμενο του άρθρου 4, που αφορά την δυνατότητα κατάργησης οργανισμών και φορέων, με προτάσεις υπουργών (δηλαδή των πολιτικών οι οποίοι έφτασαν την Ελλάδα σ’ αυτή την κατάσταση), χωρίς να τίθονται όροι ή κανόνες που πρέπει να πληρούνται. Δίνει δηλαδή την δυνατότητα, μέσα απο τις πέντε σειρές του άρθρου, στους υπουργούς, να μπορούν να αποφασίζουν σε παντελή κατάργηση φορέων με κοινοφελή ή μη σκοπό με αόριστα κριτήρια. Θα περίμενα να υπήρχαν περισότερες δικλείδες διαφάνειας ως προς την επιλογή των «υγειών » φορέων που θα συνεχίσουν να λειτουργούν και αυτών που θα προταθούν πρός κατάργηση, συγχώνευση κλπ.Θα μπορούσαν να υπάρχουν κριτήρια που θα εξετάζουν:-Την οικονομική κατάσταση του φορέα, πιθανώς υποστηριζόμενη απο μελέτη κόστους οφέλους, καθώς και το μοντέλο δοιήκησης το οποίο πολές φορές ευθύνεται για την κακή πορεία των οικονομικών (όπως π.χ. η πελατειακή λειτουργία δοτών διοικήσεων εις βάρος του φορέα).-Το αντικείμενο λειτουργίας και η μελοντική εξυπηρέτηση του με τεκμηριωμένη ρεαλιστική μελέτη.-Η γνώμη και η συναπόφαση των τοπικών κοινωνιών (Περιφέρεια, Δήμος, κλπ) όταν πρόκειται για φορείς των ΟΤΑ.-Πρόβλεψη για την απασχόληση του προσωπικού στο σχήμα που θα αναλάβει την συνέχιση του αντικειμένου.Θεωρώ οτι η αναδιοργάνωση του δημοσίου φορέα της χώρας θα πρέπει πρώτα να ξεκινήσει με την θεσμοθέτηση απλούστερων διαδικασιών λειτουργίας και εκσυνχρονισμό που όμως ενώ όλοι επικαλούνται πράτουν το αντίθετο.Τρανά παραδείγματα οι συνεχείς και επανελημένες απογραφές των συνταξιούχων, αναπήρων, νεφροπαθών κλπ. που επίβάρυναν την λειτουργία των αποδεκατισμένων Δημοσίων υπηρεσιών με τεράστιο όγκο εργασίας,χωρίς ουσιαστικά να πετύχουν τίποτε. Ενώ θα μπορούσαν όλες αυτές οι διεργασίες να γίνονται με ηλεκτρονική διασύνδεση των υπηρεσιών. πράγμα το οποίο προχωρά, άν προχωρά, με απίστευτα αργούς ρυθμούς.Πρέπει να δοθεί βάρος στην κατεύθυνση του εκσυνχρονισμού της Δημόσιας δοιήκησης της χώρας, με χρήση ακόμη και έτοιμων μοντέλων που λειτουργούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης χωρίς να χρειάζονται πειραματισμοί «στου κασιδιάρη το κεφάλι».Ευχαριστώ για την φιλοξενία Στέφανος Θεχαρίδηςυπάλληλος ΔΕΥΑ (ΔΕΥΑ = Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης ΑποχέτευσηςΦορέας που ενώ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό γιατί έχει ώς μοναδικό έσοδο τους λογαριασμούς του νερού, εντάχθηκε στις διαδικασίες των μνημονίων ώς ΝΠΙΔ των ΟΤΑ.)
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/minreform/?c=3042