Τουριστικά πλοία

Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».
Άρθρο 1
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
Τάκης Χαρίτος
Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ να υπερασπισθεί την ΦΑΕΙΝΗ ιδέα του παντογνώστη νομοθέτη να απαγορεύσει την χρήση των επαγγελματικών σκαφών σε αγώνες?θα έχει την ευθιξία βλέποντας το αποτέλεσμα της Διαβούλευσης να ανακαλέσει την πρότασή του ή η διαβούλευση είναι για πλάκα.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=478
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
Μάγγος Αντώνης
Δεδομένου ότι τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής δεν έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούνται για οποιαδήποτε εμπορική ή κερδοσκοπική δραστηριότητα, και δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφο 2, τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής δεν δικαιούνται να ναυλώνονται για άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες κλπ, παρά μόνο για ταξίδια αναψυχής, αποκλειόμενης πάσης φύσεως εκπαίδευσης, οδηγούμαστε στα εξής παράδοξο αποτελέσματα: • Δεν θα μπορεί κανένα σκάφος στην Ελλάδα να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για εκπαίδευση στην ιστιοπλοΐα ανοιχτής θάλασσας, όχι αθλητών, αλλά μελλοντικών ναυλωτών τέτοιων σκαφών με σκοπό την αναψυχή τους. • Κάθε «εκπαίδευση» των επιβατών ενός επαγγελματικού σκάφους για την ασφάλεια τους κατ αρχάς, αλλά και για την συμμετοχή τους στις διαδικασίες του σκάφους (να μάθουν κόμπους, να δένουν τα μπαλόνια, συμμετοχή στην αγκυροβολία και στο δέσιμο του σκάφους, να χρησιμοποιούν τα βιντζιρέλα, στο τριμάρισμα των πανιών κλπ) θα μπορεί να θεωρηθεί παράνομη «εκπαιδευτική» ενέργεια. • Κάθε φυσική προσπάθεια των τουριστών πάνω στο σκάφος θα μπορεί να εκληφθεί σαν παράνομη άθληση τους. • 5 φίλοι που βρέθηκαν και τρέχουν μια απόσταση, στο τέλος κάποιος θεωρείται νικητής επειδή έφτασε πρώτος, ούτε επίσημοι αθλητές είναι, ούτε διοργανώθηκε κάποιος επίσημος αθλητικός αγώνας, παρόλα αυτά κι αυτή η δραστηριότητα είναι άθληση και κάποιας φύσεως αγώνας. Το ίδιο συμβαίνει και στην θάλασσα, με τα επαγγελματικά ιστιοπλοϊκά σκάφη. Πάσης φύσεως αγώνας με ιστιοπλοϊκά σκάφη θα μπορούσε να θεωρηθεί κάθε μορφή συναγωνισμού-ανταγωνισμού 2 σκαφών που βρέθηκαν μαζί και «παίζουν» συναγωνιζόμενοι οι ναυλωτές τους. Με την έννοια της εκπαίδευσης ενός αθλητή ανοιχτής θάλασσας με αθλητικό δελτίο, φυσικά και δεν είναι λογικό να χρησιμοποιούνται επαγγελματικά σκάφη αναψυχής ανοιχτής θάλασσας, αλλά ειδικά προς τούτο τον σκοπό ναυταθλητικά σκάφη με αγωνιστικές προδιαγραφές (με αγωνιστική καταμέτρηση και κατάταξη, με ανάλογους χώρους ενδιαίτησης αθλητικού σκάφους κι όχι σκάφους κρουαζιέρας, αγωνιστική εξάρτηση, κλπ). Επίσημοι αγώνες με την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας αθλητισμού, που θα συμμετέχουν ναυταθλητές με αθλητικά δελτία και αγωνιστικά σκάφη, σαφώς αφορούν ναυταθλητικά σκάφη κι όχι επαγγελματικά τουριστικά σκάφη. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλοι αγώνες, που ο κύριος στόχος τους είναι η προβολή των νησιών, ο τουρισμός γενικότερα αλλά και ο θαλάσσιος τουρισμός ειδικότερα. Κάποιος αγώνας τύπου ράλι Αιγαίου ή τύπου ο γύρος του Πόρου, που προσελκύει τουρίστες που θέλουν να νοικιάσουν ένα σκάφος και να τον ακολουθήσουν για την διασκέδαση τους, ποιόν βλάπτει? Είναι απαραίτητη η επαναδιατύπωση του νόμου στους ορισμούς αλλά και στα σχετικά άρθρα που αναφέρονται σε αυτά τα θέματα, για να μην υπάρξουν στο μέλλον προβλήματα ή να απαγορευτούν δράσεις που προβάλλουν τον τουρισμό και την ανάπτυξη του κλάδου.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=476
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
ΜΥΛΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΠΙ ΣΧΕΔΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ«ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» ΄Οπως έχει διαπιστωθεί , με το καθεστώς του Ν2743/1999 και με παρέκληση της εφαρμωγής του νόμου περί ‘Φόρου Προστηθέμενης Αξίας’, έβαλε την κάθε επένδυση σε Επαγελματικά Πλοία Αναψυχής, σε καθεστώς ‘ομηρείας’. Γι αυτό και με την καθίζηση των ναύλων των τελευταίων ετών έσπευσαν οι πλοιοκτήτες να πουλήσουν τα σκάφη τους όσο-όσο προς αποφυγή μηδενισμού του κεφαλαίου της επένδυσής τους. Η επιστροφή των παλαιών επενδυτών δεν είναι ορατή. Όσο επικρατεί η φιλοσοφία του Ν2743/99, ούτε νέοι επεδυτές είναι πρόθυμοι να εισέλθουν σ’αυτού του είδους του ναυτηλιακού τομέα. Άν υπάρξει ομοφωνία μεταξύ της Εκτελεστκής Εξουσίας του κράτους, που εισηγείται και το νομοσχέδιο του κλάδου εκμετάλλευσης πλοίων αναψυχής, στούς κοινούς στόχους, αύσηση του Ελληνικού νοιολογίου, στήριξη του Ελληνόκτητου πλοίου αναψυχής, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την επιδείωξη εισφοής συναλλάγματος στην Ελληνική Οικονομία, τότε πρέπει με νόμο να οριστικοποιηθεί η φορολογική τακτοποίηση απόκτησης πλοίου αναψυχής προς εκμετάλλευση. Με την πράξη αυτή θα απελευθερωθεί από την ‘ομηρεία’ η επένδυση, θα εκλογικευτούν οι διατάξεις όλων των άρθρων, π.χ. ειδικότερα τα άρθρα 2 έως 4 του υπό διαβούλευση νόμοσχεδίου, θα αναμορφωθούν σύμφωνα με τους στόχους και τις αρχές που έχουν συμφωνηθεί. Απ’ όπου με τις πιό πάνω ενέργειες θα μας προκύψει το πάντα ζητούμενο: ένας δίκαιος, απλός, σταθερός, χωρίς εκπλήξεις Νόμος. Τώρα για την λύση του γρίφου ‘οριστικής φορολογικής τακτοποίησης’, η απάντηση κατά την γνώμη μου βρίσκεται στήν ανάλυση, την μελέτη και ανάλογη εφαρμωγη΄του άρθρου 11 του Ν438/1976. Ο νόμος με το άρθρο 11, εκτός από τα πλοία της πρώτης παραγράφου, δεν επικαλείται την απαλλαγή από τον φόρο κτήσης (κατασκευής ή εισαγωγής) για τα πλοία. Για τα μεν ναυταθλητικά της παραγράφου 2 αναστέλλει την φορολόγηση υπό όρους. Για δε τα επαγγελματικά πλοία οριστικοποιεί την φορολογική τους τακτοποίηση είτε με την καταβολή τοων φόρων, ή με ισοδύναμη ρήτρα. Ποτέ δεν είναι αργά για την τακτοποίηση αυτής της εκρεμότητας, για να ηρεμήσει και η ‘αγορά’ και οι καρατικές υπηρεσίες. Πρίν κλείσω έχω να παρατηρήσω στο άρθο 1 εννοιολογικούς όρισμούς: 1. Ιστιοφόρο: Κατά τον ορισμό του ισχύοντος Ν5848/11/21-10-1933 (ΦΕΚ Α΄ 319), παραθέτω ως έχει. « Ο όρος ιστιοφόρο περιλαμβάνει όλα τα πλοία τα έχοντα επαρκή ιστιοφορία δια ναυσιπλοΐα με μανο τα ιστία, ανεξαρτήτως του εάν είναι ή όχι εφοδιασμένα με μηχανικά μέσα κίνησης».2. ‘Ισιοφόρο Επαγγελματικό Πλοίο Αναψυχής’ ως γνωστό λόγω της ιδιομορφίας του κυματισμού και των ρευμάτων στις Ελληνικές θάλασσες, όλλα τα πλοία, ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα, χρειάζονται ισχυρότερες μηχανές πρόωσης για την ασφάλεια πλοίου και επιβατών και ταχείας προσέγγισης στο λιμάνι προορισμού. Παραθέτω πιό κάτω:«Ιστιοφόρο Επαγελματικό πλοίο αναψυχής, το ιστιοφόρο που φέρει και κινητήρα ή κινητήρες πρόωσης με συντελεστή ταχύτητας V/√L ≥ 2.0 , όπουV = ταχύτητα σε κόμβουςL = Μήκος ισάλου σε μέτρα Όλες οι άλλες λεπτομέρειες περί Ιστιοφόρων και μηχανοκινήτων καλύπτονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας περί επιθεωρήσεως εμπορικών πλοίων, Μία άλλη παρατήρηση είναι ο Ορισμός του ‘Παραδοσιακού Πλοίου’. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 1 αποδίδεται επαρκώς η έννοια σύμφωνα με την οδηγέια της Ε.Ε, όπως έχει εναρμωνιστεί και η Εθνική Νομοθεσία. Κάθε περαιτέρω παρέμβαση αλλοιώνει την πραγματική πρόθεση του νομοθέτη. Με Τιμή Γεώργιος Π. ΜυλωνάςΙδρυτικό Μέλος της ΕΠΕΣΤ Μακαρίου 2Άλιμος 17455ΑθήναΤηλ. 210 9838352
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=470
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΝΙΚΑΛΙΩΤΗΣ
Κύριοι,διάβασα προσεκτικά το νομσχεδιο. Από το άρθρο 1 προσδιορίζεται η έννοια «πλοίο αναψυχής» που προφανώς αναφέρεται σε όσα «πλοία¨ ή «μικρά σκάφη» ή «σκάφη» όπως χαρακτηρίζονται από το άρθρο 23 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων, που είναι εφοδιασμένα με Έγγραφο Εθνικότητος, στο οποίο υπάρχει πρόλεψη για χαρακτηρισμό ως «πλοίο». Υπάρχει σαφής έλειψη προβλεψης για τα «ερασιτεχνικά» «μικρά σκάφη» (έως 12 μέτρα) που η εγγραφή τους γίνεται είτε στο λεμβολόγια, είτε στα ΒΕΜΣ, και τα οποία εφοδιάζονται με ΑΔΕΙΑ ΠΛΟΩΝ, όπου η πρόβλεψη για χαρακτηρισμό είναι «ΣΚΑΦΟΣ». Επίσης προσδιορίζεται η έννοια «ιδιωτικό» σε αντίθεση με την ένοια «ερασιτεχνικό» του άρθρου 23 του ΓΚΛ. Οι ασάφιες αυτές οδηγούν σε παρερμηνίες από τα εκτελεστικά όργανα του κράτους που θα κλιθούν να εφαρμόσουν τον νόμο και εκτιμώ ότι απαιτείται θεραπεία των. Υπάρχει σαφής έλλειψη χαρακτηρισμού των εκπαιδευτικών πλόων και των πλόων για ναυταθλητισμό, όπως επίσης αν οι διατάξεις του παρόντος ν/σ έχουν εφαρμογή στα ναυταθλητικά και επαιδευτικά σκάφη. Δήλαδη θα χαρακτηρίζονται «πλοία αναψυχής» αλλά δεν θα εκτελούν «ταξίδια αναψυχής»;
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=449
 

Περισσότερες πληροφορίες

 
Βασίλης Μηλιώτης
Αγαπητοί κύριοι και συντάκτες του νέου νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό, Ο νόμος χαρακτηρίζεται από προχειρότητα. Αντί να δίνει λύσεις στα υπάρχοντα προβλήματα και να δημιουργεί συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης του Θαλάσσιου τουρισμού, απεναντίας διατηρεί σε όλες σχεδόν τις διατάξεις, τις αναχρονιστικές και γραφειοκρατικές ατέλειες του ισχύοντος νόμου, ενώ παράλληλα τοποθετεί νέους, περιοριστικούς στην ανάπτυξή του, όρους. Αρκεί και μόνο κάποιος να σταθεί στην πρώτη παράγραφο του νόμου:«Ταξίδι αναψυχής»: είναι το ταξίδι που διενεργείται από πλοία που έχουν χαρακτηριστεί ως πλοία αναψυχής, ιδιωτικά ή επαγγελματικά ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με ελεύθερο πρόγραμμα προσεγγίσεων και ελεύθερο προορισμό, με αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή των επιβατών. Ως ταξίδι αναψυχής δεν νοείται το ταξίδι με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση επιβατών γενικά.» Από πότε η άθληση, η συμμετοχή σε ένα αγώνα ή η εκπαίδευση σε ένα άθλημα σταμάτησε να είναι αναψυχή. Τι άλλο θα μπορούσε να ήταν εκτός από αναψυχή και ψυχαγωγία; Σε οποιοδήποτε λεξικό, αν κάνετε τον κόπο να ανατρέξετε, θα δείτε ότι οι λέξεις Αναψυχή, Ψυχαγωγία και Άθληση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες.Αντί να δώσετε κίνητρα και να φτιάξετε κατάλληλες διατάξεις για την ανάπτυξη του Αθλητικού και Εκπαιδευτικού Θαλάσσιου τουρισμού, εσείς τον απαγορεύετε. Την ίδια στιγμή, στη γειτονική και ανταγωνιστική Τουρκία, αυτό το κομμάτι της τουριστικής αγοράς αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Διοργανώνονται πολυήμεροι διεθνείς ιστιοπλοϊκοί αγώνες, έχοντας μάλιστα στο πρόγραμμα τους και ελληνικούς προορισμούς. Οι αθλητικοί αγώνες και η εκπαίδευση στο άθλημα της ιστιοπλοΐας θα πρέπει να γίνουν πόλοι έλξης για τον εξωτερικό και εσωτερικό τουρισμό. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι το καλοκαίρι το 2011, μιας χρονιάς όχι από τις καλύτερες για τον τουρισμό μας, όταν στα πλαίσια του ‘Ράλλυ Αιγαίου’ επισκεφθήκαμε την Αμοργό και τη Σάμο, οι ντόπιοι μας έλεγαν «καλά που ήρθατε και εσείς…». Σκεφτείτε πόσο σημαντική από όλες της πλευρές, ήταν για αυτούς η παραμονή στο νησί ενός στόλου πλέον των πενήντα σκαφών και των πληρωμάτων τους που ήταν ίσως και πεντακόσια άτομα. Τα περισσότερα από αυτά τα σκάφη ήταν ναυλωμένα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Έχουμε ανάγκη από νομοθετήσεις προσαρμοσμένες στη σύγχρονη πραγματικότητα. Από νομοθέτες με καθαρό μάτι και ανοιχτό νου που να βλέπουν την ολότητα των πραγμάτων.Αν προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε αδυναμίες λειτουργούμε με τη λογική «πονάει κεφάλι, κόψε κεφάλι», θα καταστραφεί και ότι έχει απομείνει….
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=446
 

Περισσότερες πληροφορίες