Τουριστικά πλοία

Δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου με τίτλο «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».
Άρθρο 03 : Ναύλωση
 
some_text
some_text
some_text Πίσω στα άρθρα
Ευθύμιος Μπιμπής
Άρθρο 3 4α. Γιατί πρέπει να ταλαιπωρούμε τους τουρίστες; Εάν λόγω καιρού δεν μπορούν να κάνουν την αλλαγή στους επιβαίνοντες στη Μύκονο και την κάνουν στην Υδρα τι γίνεται. Θα τους αρνηθεί το λιμεναρχείο; Δεν υπάρχει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης; Γιατί τόση γραφειοκρατία; Να καταγράφεται στο ναυλοσύμφωνο ότι θα γίνει αλλαγή ή μεταβολή στο πλήρωμα και να έχει την υποχρέωση ο κυβερνήτης να το δηλώσει στο λιμεναρχείο της περιοχής που θα γίνει η μεταβολή.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=458
 
 
ΜΑΝΘΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
Άρθρο 03 : ΝαύλωσηΗ εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζομένης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη ληξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής, αποκλειομένης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομώνΝομιζω οτι θα ειναι και το τελος της προσπαθειας των ομιλων- σχολων για εκπαιδευση και διαδοση του αθληματος και κυριως σε ομιλους της περιφερειας που αναγκαστικα χρησιμοποιουν επαγ.σκαφη για τις αναγκες τους(δεν ειναι δυνατον καθε ομιλος να αγορασει και να συντηρει σκαφη για να κανει αυτο που του επιτασει το κρατος δηλαδη την διαδοση του αθληματος για το οποιο η πολιτεια του παραχωρει χωρους και διευκολυνσεις). Επεισης η συρικνωση του αγωνιστικου στολου ειναι αναποφευκτη αφου δεν θα μπορει πλεον να χρησιμοποιηται ενα σκαφος επαγγελματικο για αγωνες και οι οποιοι χορηγοι δεν θα μπορουν να εξυπηρετηθουν.Αν υπολογισουμε οτι τα δυο τριτα των σκαφων που συμμετεχουν σε αγωνες τοπικους ,εθνικους ,διεθνεις ειναι σκαφη επαγγελματικα που προσπαθωντας να εκμεταλευτουν την μεγαλη περιοδο απραξιας (τελος –αρχη σεζον) διατηρουν την ζωη και την κινηση στον ενχωριο αθλητικο τουρισμο ,Η απαγορευση θα θανατωσει το αθλητισμο το racing chartering,την εκμαθηση την διαδοση της ιστιοπλοιας και της ναυτικης μας τεχνης και παραδοσης που εδω και πολλα χρονια οι ομιλοι σχολες και επαγγελματιες προσπαθουν να αναπτυξουν σε μια χωρα και ενα λαο που θα επρεπε να ειναι υποδειγμα ναυτικου λαου και ναυτοσυνης.β) Απαγορεύεται επίσης η παραμονή του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή καθώς και των παρένθετων προσώπων αυτών στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των ελάχιστων προβλεπομένων ημερών ναύλωσης της παρ. 6 του παρόντος άρθρου.«Κυβερνήτης»:i. Για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής: είναι το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία και αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.Ενω απαγορευεται ο ιδιοκτητης να επιβαινει στο σκαφος , στους ορισμους οποιος κατα δηλωση διαθετει ναυτικη ικανοτητα αναλαμβανει την διακυβερνηση.Και αναρωτιεμαι, ειναι πιο ασφαλες αυτο; Και πως πρεπει να ειναι η εκπαιδευση του; Οι Ναυτικοι ομιλοι εχουν σχολες εκμαθησης με προγραμμα μαθηματων θεωρητικων –πρακτικων, εξετασεις κλπ. ολα αυτα για να δωσουν εμφαση στην εκμαθηση και την ασφαλεια .Η δηλωση εξασφαλιζει κατι?
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=589
 
 
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής, αποκλειόμενης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών.Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στην περίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής.Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στην περίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Τεκμηρίωση: Ο περιορισμός είναι επιβαρυντικός για τα σκάφη με ελληνική σημαία. Στην περίπτωση που οι ναυλωτές δεν μπορούν να ναυλώσουν ελληνικά επαγγελματικά σκάφη / πλοία αναψυχής για τη συμμετοχή τους σε αγώνες αναγκαστικά θα απευθυνθούν στη γείτονα χώρα. Έτσι, θα συμμετέχουν σε αγώνες που διοργανώνονται στην Ελλάδα με τουρκικές σημαίες…!Σε ότι αφορά στο κομμάτι της εκπαίδευσης, ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν καταστρεπτικό για τις περισσότερες σχολές. Καταστροφή των σχολών σημαίνει καταστροφή της βάσης της πυραμίδας των ενασχολούμενων με τα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Όσο λιγότεροι νέοι ιστιοπλόοι εισέρχονται στο χώρο, τόσο λιγότεροι θα είναι αυτοί που θα νοικιάζουν σκάφη, ή θα εξελίσσονται επαγγελματικά στο χώρο.Επίσης, τα ελληνικά διπλώματα θα απαξιωθούν πλήρως και θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση στην Ελλάδα να χρησιμοποιούμε διπλώματα που θα βγάζουν ξένες σχολές (με σκάφη που δρουν ανεξέλεγκτα στην Ελλάδα)! 3.4. α) Επιβίβαση στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής άλλων προσώπων πέραν αυτών πουαναγράφονται στη θεωρημένη από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας κατάστασηεπιβαινόντων ή οριστική αποβίβαση ενός ή περισσότερων από τους επιβαίνοντες, πριν από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, δεν επιτρέπεται, εκτός εάν αυτό προβλέπεται ρητά από τοναυλοσύμφωνο με την αναγραφή των ονοματεπωνύμων των προσώπων που θα επιβιβαστούν ή αποβιβαστούν και του λιμένα επιβίβασής ή αποβίβασής τους ή αν πρόκειται για λόγους που οφείλονται σε ανωτέρα βία. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.4. α) Επιβίβαση ή αποβίβαση στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής άλλων προσώπων πέραν αυτών που αναγράφονται στη θεωρημένη από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας κατάσταση επιβαινόντων ή οριστική αποβίβαση ενός ή περισσότερων από τους επιβαίνοντες, πριν από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο ύστερα από θεώρηση στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή νέας κατάστασης επιβαινόντων ήαν πρόκειται για λόγους που οφείλονται σε ανωτέρα βία. Τεκμηρίωση: Πρόκειται για μια διάταξη που θα αυτοαναιρεθεί καθώς δεν είναι εφικτός ο έλεγχος. Είναι δε παράλογος, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να υπάρχει τέτοιος προγραμματισμός. 3.7.β) Στην περίπτωση εκναύλωσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής σε παρένθετα πρόσωπα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, δεν παρέχεται απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, τον Φ.Π.Α., οποιουσδήποτε δασμούς ή επιβαρύνσεις καυσίμων και λιπαντικών που προβλέπονται για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής. Τα αντίστοιχα ταξίδια αναψυχής δεν μπορούν να διαρκούν συνολικά περισσότερο από δεκαπέντε (15) ημέρες κατά την περίοδο από 15ης Ιουνίου έως και 15ης Σεπτεμβρίου. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.7.β) Στην περίπτωση εκναύλωσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής σε παρένθετα πρόσωπα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, δεν παρέχεται απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, τον Φ.Π.Α., οποιουσδήποτε δασμούς ή επιβαρύνσεις καυσίμων και λιπαντικών που προβλέπονται για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής. Τεκμηρίωση: Αυτή η παράγραφος αντίκειται στο σκεπτικό της μεικτής χρήσης η οποία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της δραστηριότητας. Η απαξίωση των επαγγελματικών σκαφών είναι τόσο μεγάλη που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλυφθεί από το κέρδος από τα ναύλα, ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης που διανύουμε. Ως εκ τούτου, η κτήση επαγγελματικού σκάφους δεν αποτελεί κερδοφόρο επένδυση πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Εάν κάποιος αφαιρέσει το κίνητρο της χρήσης σε παρένθετα πρόσωπα τότε δεν θα υπάρξει καμία σχετική επένδυση και κατ’ επέκταση ανάπτυξη στο χώρο και θα παραδώσουμε τον κλάδο στα χέρια των σκαφών της Τουρκίας και της Κροατίας. Εφόσον δε από τη χρήση αυτή θα προκύπτει ΦΠΑ από το ναύλο και τα καύσιμα, το Κράτος μόνον κέρδος έχει και όχι ζημία.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=573
 
 
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π)
ΑΡΘΡΟ 3ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ1. ββ) Δεδομένου ότι στις Ελληνικές εταιρίες υπάρχει υποχρεωτική ποσόστωση στο μετοχικό σχήμα των νομικών προσώπων ανάλογα με την ιθαγένεια των φυσικών προσώπων που τα απαρτίζουν, να αρθεί και να ισχύσει ότι ισχύει στις ναυτιλιακές εταιρίες που είναι εγκατεστημένες στα κράτη μέλη που δεν υφίσταται τέτοια ποσόστωση.2. Α) Η διάρκεια των ωρών για τα επαγγελματικά να είναι ολική είκοσι τεσσάρων ωρών (24).Β) Να διαγραφεί από την παράγραφο: αποκλειόμενης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών.4. α) Ζητάμε τη κατάργηση της θεώρησης των καταστάσεων επιβαινόντων. Δεν γίνεται ένας τουριστικός κλάδος να λειτουργεί με αστυνομικά κριτήρια παρακολούθησης ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει από ένα μεταφορικό μέσο .4.γ) Να προστεθεί ως εξής: εφόσον αυτός είναι φυσικό πρόσωπο ή νόμιμος εκπρόσωπος ή μέτοχος νομικού προσώπου.6. ε) Οι ημέρες που πραγματοποιούνταιεκτόςελληνικήςεπικρατείας, μέχρι το τέλος εκάστου έτους να προσκομίζονται με αντίγραφα των δικαιολογητικών (ναυλοσυμφώνων)ή μεταφρασμένα όπου χρειάζεται (transitlog)στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου η οποία και θα καταχωρεί τις ημέρες στην καρτέλα ΕΠΣΕΠΑ.6. στ) Να παραμείνει ως έχει. Ο υπολογισμός ανά διετία δεν συνάδει με τα στάνταρ των ευρωπαϊκών κρατών.7. γ) Να καταργηθεί.ΣΧΟΛΙΑ4.γ)Εάν ο πλοιοκτήτης έχει συστήσει εταιρεία, γιατί δεν μπορεί να κάνει τον κυβερνήτη στο σκάφος του, εκδίδοντας τα απαραίτητα φορολογικά παραστατικά σαν κυβερνήτης και όντας ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ? Γιατί μόνο φυσικά πρόσωπα ιδιοκτήτες μπορούν να είναι κυβερνήτες?6.ε)Πως θα αποδεικνύονται στο ΕΕΠΣΕΠΑ οι μέρες ναύλωσης στο εξωτερικό, δεδομένου ότι μόνο στην Ελλάδα σφραγίζονται τέτοια έντυπα και μόνο από Ελληνικές αρχές?6.στ)Η διετής θεώρηση της «επαγγελματικής άδειας», ή όπως πλέον θα ονομάζεται της «ανανέωσης της εγγραφής στο μητρώο», είναι ένα αναχρονιστικό και αντιαναπτυξιακό μέτρο, το οποίο πέραν του προφανούς εισπρακτικού στόχου, θα δημιουργήσει σωρεία προβλημάτων:Αυξάνει την γραφειοκρατία αντί να την μειώνει ή να την καταργεί.Δημιουργεί φόρτο εργασίας ανά διετία που θα πέφτουν όλα μαζί τα ήδη υπάρχοντα επαγγελματικά σκάφη στις αρμόδιες υπηρεσίες, για την ανανέωση της άδειας-εγγραφής. Αυτός ο φόρτος εργασίας, εκτός από την απώλεια εργατοωρών, θα δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες για διαπλοκή με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών αυτών, ώστε κάποιοι να προηγούνται των άλλων, κάποιοι να χρησιμοποιούν μέσα και ρουσφέτια, κλπ.Αυξάνει την ανάγκη να απασχοληθούν περισσότεροι δημόσιοι υπάλληλοι για να διεκπεραιώνουν αυτές τις θεωρήσεις, αντί να τους μειώνει ή να τους χρησιμοποιεί πιο παραγωγικά.Αυξάνει το κόστος των επιχειρήσεων του κλάδου, όχι μόνο λόγω των παραβόλων, αλλά και λόγω των χαμένων εργατοωρών για να διεκπεραιωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και οι συνεχείς έλεγχοι.Αρκετοί Έλληνες, αλλά κυρίως οι ξένοι επιχειρηματίες που δεν είναι καθόλου εξοικειωμένοι με τέτοιες διαδικασίες, θα χάνουν τις προθεσμίες. Θα ανακαλύπτουν ότι έπρεπε να έχουν προβεί στις ενέργειες αυτές στον ντόκο, προ απόπλου σε κάποιον ναύλο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα με τους τουρίστες που θα έχουν ναυλώσει τα σκάφη αυτά και δυσφήμιση της χώρας μας. Άντε να εξηγήσεις σε έναν Γερμανό (ας πούμε) τουρίστα ή επιχειρηματία ότι είναι μεν εγγεγραμμένος στο μητρώο, αλλά ότι δεν ανανέωσε την εγγραφή αυτή και δεν μπορεί να ταξιδέψει.Η εγγραφή στο μητρώο να είναι οριστική και άπαξ, χωρίς να απαιτείται κάποια ανανέωση.Να δημιουργηθεί βάση δεδομένων με τα επαγγελματικά σκάφη, και με ηλεκτρονικό τρόπο (κι όχι με χαρτιά και σφραγίδες) να καταρτίζεται το ναυλοσύμφωνο και η κατάσταση επιβατών και πληρώματος, και να συλλέγονται οι πληροφορίες αυτές από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Να τελειώνουμε από πρακτικές 30 και 40 ετών παλιότερα, και να εκσυγχρονιστούμε επιτέλους.Όταν βάσει των πιο πάνω στοιχείων προκύπτει πως κάποιο σκάφος δεν πραγματοποιεί τις ελάχιστες κατά τον νόμο ημέρες ναύλωσης, ή πως χρησιμοποιείται από παρένθετα ή συγγενικά πρόσωπα του πλοιοκτήτη και για την προσωπική τους αναψυχή, να ελέγχεται και να υπόκειται τις συνέπειες του νόμου.Δειγματοληπτικά κάθε χρόνο, να καλούνται στο τέλος της τουριστικής περιόδου το 10% των σκαφών για έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές, με μεγαλύτερη συχνότητα όσων σκαφών θεωρούνται ύποπτα για εικονικές ναυλώσεις και ιδιόχρηση.Να γίνονται τακτικοί φορολογικοί έλεγχοι, ώστε να αποτραπούν φαινόμενα επαγγελματικών σκαφών που φέρουν αυτόν τον τίτλο, αλλά τελικά χρησιμοποιούνται για προσωπική αναψυχή του ιδιοκτήτη τους. Οι στοχευμένοι έλεγχοι θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί, ενώ ο όγκος δουλειάς για θεωρήσεις εγγράφων εταιρειών και σκαφών που δεν είναι στόχος, θα διευκολύνει όσους θα έπρεπε να φοβούνται τέτοιους ελέγχους. Ο φόρτος εργασίας θα αποδυναμώσει την ουσία των ελέγχων.Να αποδεσμευτούν οι λιμενικές αρχές από την συλλογή εγγράφων και φωτοτυπιών, και να πραγματοποιούν πραγματικούς-φυσικούς ελέγχους στα λιμάνια αλλά και στους παρακείμενους κόλπους. Να εκπαιδευτούν οι λιμενικοί αυτοί για να είναι ευγενικοί με τους τουρίστες, αλλά και αποτελεσματικοί.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=553
 
 
Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης
Στο άρθρο 3 παράγραφος 2 μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής αποκλειόμενης της ναύλωσης τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών».Στο άρθρο αυτό παρατηρούμε ότι προστίθεται πέραν των περιορισμών που αναφέρονται στο άρθρο 1 και η απαγόρευση ναύλωσης για εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών. Δηλαδή η θαλάσσια εκδρομή δεν θεωρείται αναψυχή.
Μεταφορά στην πηγή: http://www.opengov.gr/ythynal/?c=549