Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Σχετικά με το άρθρο 11 του Νομοσχεδίου θα ήθελα να αναφέρω τα παρακάτω:1) Πιστεύω ότι περαιτέρω συγχώνευση των ΜΚΦ μέσα σε ένα χρόνο από τις προηγούμενες συγχωνεύσεις θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση, ειδικά αν δεν υπάρξει μεταβατικό στάδιο.Όσοι βιώσαμε τις προηγούμενες συγχωνεύσεις, μπορούμε να πούμε ότι θα είναι άλλος ένας εφιάλτης.2) Δεν έγινε καμμία απολύτως αξιολόγηση για την πορεία και τις επιπτώσεις των προηγουμένων συγχωνεύσεων. Ποτέ δεν προχωράς σε ένα καινούργιο πλαίσιο αν δεν αξιολογήσεις το προηγούμενο και δεν διδαχτείς από τα λάθη σου. Η αξιολόγηση αποτελεί βασική αρχή του Σχεδιασμού και του Προγραμματισμού Υπηρεσιών.3) Υπάρχει μια αοριστία στον τρόπο που θα διοικηθούν τα Ιδρύματα. Αν κατάλαβα καλά θα διοικούνται από Δ/ντές. Με βάση την κείμενη Νομοθεσία οι Δ/ντές δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες, όπως έχουν οι Διοικητές. Στην περίπτωση αυτή πως θα γίνεται η διαχείριση της καθημερινότητας? Οι ΜΚΦ διαχειρίζονται υποθέσεις ανθρώπων και δεν είναι απλά διοικητικές υπηρεσίες. Καθημερινά απαιτείται να λαμβάνονται σωρεία αποφάσεις, μερικές φορές πολύ κρίσιμες. Θα περιμένει κανείς να συνεδριάσει το ΔΣ για να προχωρήσουν επείγοντα καθημερινά ζητήματα? Δεν αρκεί μόνον ένα ΔΣ. Θα προκληθούν τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των Μονάδων,αν δεν υπάρξει άτομο που θα διοικεί και θα έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες.4)Όλες ανεξαίρετα οι ΜΚΦ έχουν μεγάλη έλλειψη προσωπικού, διότι εδώ και χρόνια και πριν ακόμα ξεσπάσει η οικονομική κρίση, δεν γινόταν και δεν γίνεται πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.Όταν μία Μονάδα λειτουργεί σε 24ωρη βάση απαιτείται να καλυφτούν 21 ωράρια την εβδομάδα. Δεν πιστεύω ότι οι σχεδιαστές του ως άνω άρθρου προσδοκούν να βρεθεί προσωπικό από τις συγχωνεύσεις, για να καλυφτούν τα τεράστια κενά που υπάρχουν.5) Ουδέποτε έγινε απόπειρα να δημιουργηθούν Πρωτόκολλα λειτουργίας των ΜΚΦ, ανάλογα με την εξυπηρετούμενη Ομάδα(ΑΜΕΑ, παιδιά, ηλικιωμένοι) καθώς και κοστολόγησή τους, ούτε μιλάει κανείς για τη ζώνη ευθύνης της κάθε ΜΚΦ. Δεν είναι δυνατόν π.χ.να ζητάει η Κρήτη να καλύψει ανάγκες δικών της παιδιών από ΜΚΦ της Βόρειας Ελλάδας, γεγονός που καταπατάει και τα δικαιώματα των εξυπηρετουμένων ατόμων.6) Ουδέποτε έγινε αξιολόγηση του έργου των ΜΚΦ και δεν υπήρξε καμμία μέριμνα να μεταφερθεί η εμπειρία μιας καλοδιοικούμενης Μονάδας σε άλλες που έχουν δυσκολίες. Άλλωστε οι ΜΚΦ αντιμετωπίζονταν επί χρόνια από τις ΔΥΠΕ σαν περιτό βάρος. Είχαν δήθεν να ασχοληθούν με τα Νοσοκομεία και ιδού που τα κατάντησαν.7) Επί χρόνια το κράτος έδινε επιδόματα στις οικογένειες είτε μέσω της πρόνοιας είτε μέσω των ασφαλιστικων Ταμείων και δυστυχώς ακόμα τα δίνει, ενώ το παιδί περιθάλπεται σε Ίδρυμα. Τι θα λέγατε αν είχατε τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, ότι μία μόνο οικογένεια ελάμβανε 24.000 ευρώ το χρόνο για επιδόματα για το παιδί της, ενώ αυτό περιθάλπεται σε ΜΚΦ? Στις πιό πολιτισμένες και πιό πλούσιες χώρες του κόσμου όταν το κράτος αναλαμβάνει τη φροντίδα ενός ατόμου, όλα τα έσοδά του εκχωρούνται στο Ίδρυμα? Μήπως αν βάζαμε τάξη σε όλα αυτά δεν θα χρειαζόταν να κάνουμε συγχωνεύσεις χωρίς πρόγραμμα?8) Στις Γενικές διατάξεις του Νομοσχεδίου αναφέρεται ότι ο Υπουργός θα καταγγείλει όλες τις μισθώσεις. Είναι γνωστό ότι κάποιες ΜΚΦ έχουν αποσυλοποιημένες δομές στην κοινότητα, τις οποίες τις οργάνωσαν και τις λειτούργησαν με αγώνα και σοβαρές προσπάθειες. Θα τις κλείσουμε? Τι θα πει η Ε.Ε. που τις χρηματοδότησε να στηθούν και να λειτουργήσουν για (2) χρόνια.Και που θα στεγαστούν αυτά τα άτομα? Θα τα διώξουμε η θα τα ξανακλείσουμε σε ασυλικούς θαλάμους?9) Εν κατακλείδι διαφωνώ ότι θα υπάρξει όφελος από τις νέες συγχωνεύσεις. Να διορθώσουμε τα λάθη των προηγούμενων συγχωνεύσεων, να νοιαστούμε για τα ουσιαστικά ζητήματα των Μονάδων, να ελέγξουμε το κόστος των προμηθειών, από την επίλυση των οποίων θα προκύψει και οικονομικό όφελος.Μπορούν να γίνουν πολλά, που θα έχουν πολλαπλάσιο όφελος αλλά οι γνωρίζοντες το χώρο της Πρόνοιας δεν ρωτήθηκαν ποτέ.
 
 
Αργύρης
Παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου: 1) Στην παράγραφο 7 αναφέρεται ότι «υφιστάμενες μισθώσεις ακινήτων των φορέων που καταργούνται, συγχωνεύονται ή λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση». Δηλαδή όλες οι εξωτερικές δομές αποασυλοποίησης (ξενώνες, διαμερίσματα), που στη ουσία «στήθηκαν» με προγράμματα και χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που υπηρετούν των απώτερο σκοπό των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας (που είναι η κοινωνική αποκατάσταση και η κοινωνική ένταξη), και που οι περισσότερες από αυτές τις δομές φιλοξενούνται σε ακίνητα που μισθώνονται, θα κλείσουν; Αυτό είναι το όραμα για τις παροχή των υπηρεσιών πρόνοιας; Να στοιβάζουμε τους ανθρώπους με αναπηρία και ιδιαίτερα τα παιδιά με αναπηρία ξανά σε άσυλα; Νομίζω ότι πρέπει ρητά στο νόμο να εξαιρεθούν οι μισθώσεις των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας. 2)Στην παρ. 10 αναφέρεται ότι «Οι Οργανισμοί – Κανονισμοί ν.π.δ.δ. πρέπει να υπηρετούν αρχές, οι οποίες διασφαλίζουν την πλέον αποδοτική, αποτελεσματική και οικονομική λειτουργία των φορέων. Ως παράλληλος γνώμονας χρησιμοποιείται η εκτίμηση, κατ’ αντικειμενικό τρόπο, των αναγκών σε προσωπικό». Αν και κανείς δεν διαφωνεί με τα ανωτέρω, όμως ειδικά για τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας οι διατυπώσεις αυτές, κατά την άποψη μου, είναι πολύ γενικές σε βαθμό που η εν λόγω διάταξη πάσχει αοριστίας. Ποια είναι τα κριτήρια της πλέον αποδοτική, αποτελεσματική και οικονομική λειτουργίας των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας; Και θα πρέπει να λάβει υπόψη κανείς ότι η λειτουργία των ΜΚΦ δεσμεύεται από την όλη δυσλειτουργία του κράτους. Δηλαδή χωρίς οργάνωση σε όλα τα επίπεδα του κράτους, δεν μπορεί να περιμένει κανείς απόδοση και αποτέλεσμα σε ΜΚΦ που είναι ο τελευταίος κρίκος της διοικητικής ιεραρχίας.Επίσης δεν είναι πάντα εφικτό το παραγόμενο προϊόν στις ΜΚΦ να προσδιοριστεί ή να αξιολογηθεί όπως σε μια εμπορική επιχείρηση. Αξιολογείται στην βάση κυρίως του κοινωνικού οφέλους και της κοινωνικής χρησιμότητας, και όχι μόνο «ξερά» με βάση το κόστος. Η πρόνοια από «ξερή» οικονομική άποψη έχει μόνο κόστος. Το μόνο σύστημα πρόνοιας που δεν έχει κανένα οικονομικό κόστος είναι ο «Καιάδας».Ποια είναι τα αντικειμενικά κριτήρια για την εκτίμηση των αναγκών σε προσωπικό; Που ειδικά για τις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας από την άποψη του προσωπικού βρίσκονται σε οριακό σημείο.Ποια είναι τα κριτήρια για την ορθολογική οργάνωσή τους μέγεθος, και κατά συνέπεια τα κριτήρια για την ανακατανομή των οργανικών θέσεων;
 
 
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Προτείνουμε, από την πλευρά της Εκκλησίας της Ζακύνθου, το εδάφιο ΣΤ΄, παράγραφος 2 του υπο διαβούλευση άρθρου 11 να διατυπωθεί ως εξής: «Το ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Οργανισμός Δημοσίας Αντίληψης Ζακύνθου (Ο.Δ.Α.Ζ.)»,μετονομάζεται σε «ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ», με έδρα του Διοικητικού Συμβουλίου, τη Ζάκυνθο.»και τούτο διότι είναι εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να ασκείται η διοίκηση του «ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ» από Δ.Σ. του οποίου η έδρα θα βρίσκεται έξω από τον φυσικό χώρο λειτουργίας του ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. Με θερμές ευχαριστίες εκ των προτέρων+ Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
 
 
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΑΖ
ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΑΖ ΤΟ Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανάρτησε στο διαδικτυο άρθρο που αφορά την κατάργηση των οργανισμών και συγκεκριμένα το αρθρο 11 που αναφέρεται στη συγχώνευση μονάδων κοινωνικής φροντίδας σε συνιστώμενα ανά περιφέρεια νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίουΣυγκεκριμένα αναφέρει ότι όλες οι ΜΚΦ συνχωνευονται σε 13 ΝΠΔΔ με την επωνυμία Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας περιφέρειας τελούν υπό την εποπτεία του Υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας και εδρεύουν στην αντίστοιχη έδρα κάθε περιφέρειαςΒλέπουμε ότι η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας έχει 4 ΜΚΦκαι θα έχουν έδρα τη Θες/νικηΗ περιφέρεια Ηπείρου έχει 4 ΝΠΔΔ και θα έχουν έδρα στα ΓιάννεναΗ περιφέρεια Θεσσαλίας έχει 3 ΝΠΔΔ και θα έχουν έδρα την ΛάρισαΘέλουμε να πούμε ότι τα 10 από τα 13 νέα ΝΠΔΔ θα αποτελούνται από 3- 4 η5 αποκεντρωμένες διευθύνσεις και όλες σε κοντινές αποστάσεις και εύκολα προσβασιμεςΣτην περιφέρεια ιονίων νήσων υπάρχει μόνο ο ΟΔΑΖ Απασχολεί 60 εργαζόμενους αποτελείται από 4 τμήματα ήτοι τμήμα χρονίως πασχόντων τμήμα προστασίας ηλικιωμένων τμήμα ατόμων με αναπηρία και τμήμα παιδικής ηλικίαςΓενικά 100 άτομα περιποιούνται σιτίζονται μαθαίνουν τέχνες διασκεδάζουν άλλα σε 24ωρη βάση και τα ΑΜΕΑσε πρωινή απασχόλησηΤα περιστατικά που αντιμετωπίζει ο ΟΔΑΖστον τομέα πρόνοιας είναι συχνά και πρέπει να λύνονται άμεσα Παίρνονται αποφάσεις σοβαρές και κάποιες πρέπει να είναι άμεσες όπως φιλοξενία λαθρομεταναστών—άποροι και άστεγοι–εισαγγελικές αποφάσεις για φιλοξενία παιδιών μονογονεικων οικογενειών οι οποίοι γονείς κρίθηκαν ακατάλληλοι και επικίνδυνοι για την υγεία των παιδιών τους Επίσης άμεσα πρέπει να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των προμηθευτών που στη δεδομένη χρονική στιγμή με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουμεΌπως αναφέρει το άρθρο η έδρα των νέων κέντρων θα είναι στην έδρα της περιφέρειας και το 7μελες ΔΣ θα εκπροσωπείται από άτομα από τους νομούς της περιφέρειας που υπήρχε δομή καταργούμενου ΝΠΔΔΗ έδρα της περιφέρειας ιονίων νήσων είναι στην Κέρκυρα σε όλη την περιφέρεια υπάρχει μόνο μια μονάδα κοινωνικής φροντίδας ΝΠΔΔ ο ΟΔΑΖ άρα το 7μελες ΔΣ θα προέρχεται από ζακυνθινούς πολίτεςΛόγω της πολλαπλών λειτουργιών και γενικά του έργου που επιτελεί ο ΟΔΑΖ σωστό είναι κατ εξαίρεση η έδρα του ΔΣ να είναι στη Ζάκυνθο και να μπορεί να αναλαμβάνει αποφάσεις άμεσα οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου χωρίς να κωλύεται από προβλήματα απόστασης και καιρικών συνθηκώνΕίναι αδιανόητο εντέλει η διοίκηση του ΟΔΑΖ (Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας περιφέρειας Ιονίων Νήσων ) να ασκείται από ΔΣ που θα εδρεύει στην Κέρκυρα Ζάκυνθος 4/10/2012
 
 
ΣΟΦΙΑ
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 11 ΠΑΡ ι) με το οποίο το ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων «Η Θεομήτωρ» Λέσβου», μετονομάζεται σε «ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ».ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ «Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ» καθότι αποτελεί αναγνωριστικό στοιχείο του Θεραπευτηρίου μας σε όλη την Ελλάδα επί σειρά ετών και αυτό του προσδίσει πέραν της αναγνωρισιμότητας και μια ιστορική αξίαΔΗΛΑΔΗ Η ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΘΕΙ ΩΣ: ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ «Η ΘΕΟΜΗΤΩΡ».