Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Σύλλογος Εργαζομένων Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»
Η προτιθέμενη κατάργηση και συγχώνευση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών, η μετατροπή του σε ΝΠΙΔ, αλλά και η μετονομασία του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, δηλώνει σαφή πρόθεση υποβάθμισης του ρόλου της Έρευνας και της Ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά και ιδιωτικοποίησης της γνώσης. Τα Ερευνητικά Κέντρα ΝΠΔΔ, το ΕΚΚΕ, το ΕΑΑ, το ΕΛΚΕΘΕ & το ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, πρέπει να παραμείνουν ΝΠΔΔ, διότι παρέχουν πολύτιμες υπηρεσίες στην Πολιτεία ως σύμβουλοι σε θέματα που άπτονται του Δημοσίου Συμφέροντος. Έχουν αναγνωρισμένα διεθνώς ονόματα, επιτελούν αξιόλογο και διεθνώς αναγνωρισμένο έργο, και ενισχύουν τα δημόσια έσοδα μέσω χρηματοδοτήσεων από εξωτερικά και Ευρωπαϊκά Ερευνητικά κονδύλια. Δεν είναι οργανισμοί που φτιάχνονται και διαλύονται εν μία νυκτί, ούτε μαϊμούδες ΜΚΟ που εκμεταλλεύονται κρατικές χρηματοδοτήσεις. Επιπροσθέτως, τα δημόσια ερευνητικά κέντρα διαθέτουν εξειδικευμένο επιστημονικό, τεχνικό & διοικητικό προσωπικό, το οποίο όχι μόνον δεν προορίζεται να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά με βάση το υπό «διαβούλευση» άρθρο 9, αντιμετωπίζει την αντισυνταγματικά επιχειρούμενη άρση των εργασιακών του δικαιωμάτων και την απόλυση. Η ένταξη ερευνητικών κέντρων σε συνοπτικές λίστες συγχωνεύσεων, και μάλιστα υπό διαφορετικό υπουργείο από αυτό που υπάγονται, αποδεικνύει μόνο προχειρότητα αφού όχι μόνο δεν τεκμηριώνει κανένα άμεσο όφελος, αλλά παραβιάζει και σοβαρούς θεσμούς του Συντάγματος μας, όπως είναι ο δημόσιος χαρακτήρας της Έρευνας. Με αυτή την τακτική, αγνοούνται επιδεικτικά αποτελέσματα διεθνών αξιολογήσεων των Ερευνητικών Κέντρων, και μένουν αναξιοποίητες μελέτες που μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και την οικονομία, όπως η πρόσφατη μελέτη του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών με τίτλο «Το κοινωνικό πορτρέτο της Ελλάδας 2012″, που προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για την διαμόρφωση της ύφεσης στην οικονομία. Τέτοιες προχειρότητες και αυθαιρεσίες οδηγούν μόνο στη σταδιακή συρρίκνωση της γνώσης, της καινοτομίας και των επιστημών, επηρεάζουν τα δημόσια έσοδα και υπονομεύουν την ανάπτυξη της χώρας. Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»
 
 
ΣΑΔΑΣ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ του ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων στη διαβούλευση για την κατάργηση του ΤΔΠΕΑΕ Δευτέρα, 8.10.12 Η δημιουργία του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων & Εκτέλεσης Αρχαιολογικών Έργων, αποδείχθηκε εξόχως αποτελεσματική στο ακανθώδες ζήτημα της οργάνωσης και ουσιαστικής προώθησης των διαδικασιών ολοκλήρωσης των έργων αποκατάστασης των ιστορικών κτηρίων που εκτελούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού.Αν και- Η διατήρηση με τη μορφή «Διευθύνσεων» των Διεπιστημονικών Επιτροπών που λειτουργούν, θα επιτρέψει την ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη – μετά από αυτό τι;;;-- Η μετάθεση των αρμοδιοτήτων λογιστικής υποστήριξης, διαχειριστικού συντονισμού και επίλυσης διοικητικών & επιστημονικών θεμάτων στις Διευθύνσεις Αρχαιοτήτων, όπως εισηγείται η παρέμβαση στη διαβούλευση της 2.10.12 του ΥΠΠΟ, αντί των σχετικών Διευθύνσεων Αναστήλωσης που προέβλεπε η αρχική εισήγηση, είναι φανερό ότι θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα. Είναι προφανές, ότι προτείνοντας να προΐστανται των Επιτροπών Τεχνικών / Αναστηλωτικών Έργων Υπηρεσίες με αρχαιολογικές αρμοδιότητες, ανατρέπεται το ισχύον λειτουργικό και άκρως αποτελεσματικό επιτελείο του καταργούμενου Ταμείου στον τομέα της Διοίκησης, αποδίδοντας την σε ένα γενικό και όχι τεχνικά εξειδικευμένο τομέα της Γενικής Διεύθυνσης, οξύνοντας και ενισχύοντας μεταξύ άλλων αντιπαραθέσεις κλάδων που ταλανίζουν τη Δημόσια Διοίκηση. Θέση του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ στο διαβουλευόμενο ζήτημα είναι η υπαγωγή των διατηρούμενων Ειδικών Επιστημονικών Επιτροπών των υλοποιούμενων Έργων στις αρμόδιες Διευθύνσεις Αναστήλωσης ως τομέων άμεσου αντικειμένου.
 
 
Καλλισθένη Αβδελίδη
Συμφωνώ με την πλειονότητα των παρεμβάσεων. Συμφωνώ όμως και με τους όρους με τους οποίους θέτει το πρόβλημα ο Δ.Γιανουκάκος. 1. Η πολιτεία έχει χρέος να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του πεδίου της επιστημονικής έρευνας, στο διάλογο μεταξύ ερευνητών και στην ελεύθερη δημιουργική σκέψη, – αντίθετα με αυτό που φαίνεται ότι συμβαίνει έως και σήμερα δηλαδή τον εγκλωβισμό σε ένα πεδίο μόνιμων περιοριστικών διαδικαστικών και διογκούμενων προβλημάτων. 2.Το σύνολο «ερευνητές» πρέπει να ανοίξει με διάφορους τρόπους ώστε να μην κινδυνέψει να πάρει τη μορφή «κλειστού επαγγέλματος». 3. Είναι κρίμα που καταργήθηκε το Ινστιτούτο Αστικής και Αγροτικής Κοινωνιολογίας, μοναδικό στη διερεύνηση ‘κοινωνίας/χώρου΄με ανάπτυξη διεπιστημονικών μεθοδολογιών.
 
 
Γιαννακουρου Αντωνια
Με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη οι αναρτήσεις της ΠΟΕΕΚ-Ι και της ΈνωσηςΕλλήνων Ερευνητών.
 
 
ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ & ΕΕΕ
Πανελλήνια Ομοσπονδία ΣυλλόγωνΔιδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) Ομοσπονδία ΣυλλόγωνΕκπαιδευτικού Προσωπικού Τ.Ε.Ι. (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ) Ένωση Ελλήνων Ερευνητών (EEE) Α Ν Ο Ι Κ Τ Η Ε Π Ι Σ Τ Ο Λ Η Αθήνα, 8 Οκτωβρίου 2012 Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και ΑθλητισμούΚαθηγητή Κωνσταντίνο ΑρβανιτόπουλοΥπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΚαθηγητή Αντώνη Μανιτάκη,ypourgos@ydmed.gov.gr Θέμα: Παρέμβαση των ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και ΕΕΕ στα Άρθρα 7, 9 και 16 του υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχεδίου «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Τα 11 Ερευνητικά Κέντρα που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας αποτελούν οργανικό τμήμα του ευρύτερου ερευνητικού ιστού της χώρας. Αποτελούν, επίσης, ένα ιδιαίτερα παραγωγικό τμήμα του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς για κάθε 1 Ευρώ που «επενδύει» η Πολιτεία σε αυτά, «φέρνουν» κατά μέσο όρο 2 Ευρώ, μέσω κυρίως ευρωπαϊκών και διεθνών ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων, παρέχοντας ταυτόχρονα εργασία σε περίπου 2.000 ανθρώπους, κυρίως νέους επιστήμονες (που εργάζονται στα ερευνητικά προγράμματα) και συνεισφέροντας στην αξιοπρεπή παρουσία της χώρας στο επιστημονικό Ευρωπαϊκό και διεθνές γίγνεσθαι, καθώς και στην ανάπτυξή της, με τα ερευνητικά και τα τεχνολογικά τους αποτελέσματα. Είναι επιπλέον οι μόνοι δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αξιολογούνται συστηματικά, με εξωτερικές αξιολογήσεις από διεθνείς επιτροπές κριτών, από το 1995 (βάσει του Ν. 1514/1985), καθώς και οι πρώτοι και μοναδικοί -έως σήμερα- δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αναδιαρθρώθηκαν, με τη συγχώνευση των 56 Ινστιτούτων τους σε 31, με το νόμο 4051/2012 (εφαρμοστικός του Μνημονίου ΙΙ,http://www.eee-researchers.gr/Katastatiko-Nomothesia/N_4051-2012_Sugxoneuseis-EK.pdf). Παρά το ότι :• η πρόσφατη αυτή πρώτη φάση αναδιάρθρωσης στα ΕΚ της ΓΓΕΤ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί (εκκρεμούν οι εκλογές διευθυντών σε πολλά νέα/συγχωνευμένα Ινστιτούτα, οι εκλογές Επιστημονικών Γνωμοδοτικών Συμβουλίων, η επικαιροποίηση των Οργανισμών Κέντρων, η σύνθεση νέων επιχειρησιακών σχεδίων Ινστιτούτων, κλπ.),• οι αστοχίες που εντοπίζονται σε αυτήν δεν έχουν συζητηθεί, πόσο δε μάλλον αντιμετωπιστεί, και• δεν έχει γίνει καμιά αποτίμηση του εγχειρήματος, επιστημονική ή οικονομική,στο σύντομο διάστημα υπαγωγής της ΓΓΕΤ στο Υπουργείο Ανάπτυξης (21/06/2012 – 10/08/2012) προτάθηκαν από το Υπουργείο αυτό προς συγχώνευση και πάλι Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ, συμπεριλαμβανόμενα σε ένα κατάλογο προς συγχώνευση φορέων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μαζί με άλλους, άσχετους με την έρευνα φορείς. Οι συγχωνεύσεις αυτές περιλαμβάνονται σήμερα στα Άρθρα 7 και 9 του υπό διαβούλευση σ/ν του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» (http://www.opengov.gr/minreform/?p=587) και αφορούν, αντίστοιχα, το Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Θεσσαλίας (ΚΕΤΕΑΘ, ΝΠΙΔ ΕΚ) που απορροφάται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ, ΝΠΙΔ ΕΚ) και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ, ΝΠΔΔ ΕΚ) που καταργείται και στη συνέχεια συγχωνεύεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ, ΝΠΙΔ ΕΚ). Οι υπό διαβούλευση συγχωνεύσεις των Ερευνητικών Κέντρων της ΓΓΕΤ:1. Βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με το ζητούμενο μιας ορθολογικής αναδιάρθρωσης του συνόλου του δημόσιου ερευνητικού ιστού της χώρας (ΑΕΙ, Ερευνητικά κέντρα της ΓΓΕΤ και άλλοι ερευνητικοί δημόσιοι φορείς) η οποία, όπως συνομολογεί και η τριμερής του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει να γίνει συντεταγμένα, με επιστημονικά κριτήρια, μετά από (τη θεσμοθετημένη) αξιολόγηση και με αναπτυξιακά/οικονομικά οφέλη.2. Προωθούνται χωρίς σαφή κριτήρια και δεν εμπεριέχουν κανένα προφανές επιστημονικό ή οικονομικό πλεονέκτημα (δεν εντάσσονται σε κανέναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για την έρευνα, δεν υπάρχει σχετική μελέτη σκοπιμότητας, ανάλυση κόστους-οφέλους, κλπ.).3. Έχουν συμπεριληφθεί στο προαναφερθέν σ/ν κατά παράβαση του Νόμου 1514/85 περί Έρευνας, ο οποίος προβλέπει σαφείς διαδικασίες αξιολόγησης των Ερευνητικών Ινστιτούτων και Κέντρων της ΓΓΕΤ, αξιολόγηση που δεν μπορεί ως εκ τούτου να γίνει από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπως για άλλους φορείς του Δημοσίου.4. Προωθούν την απόσυρση της Πολιτείας από τη συνταγματική της υποχρέωση να εγγυάται την Έρευνα ως δημόσιο αγαθό και, ταυτόχρονα, την άρση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων.5. Καταλύουν το Ν. 1514/85, ως προς την ύπαρξη ΝΠΔΔ Ερευνητικών Κέντρων, το σύστημα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων, τα προσόντα και το “status” των Ερευνητών που με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο είναι αντίστοιχα των καθηγητών ΑΕΙ.6. Δημιουργούν πληθώρα επί μέρους προβλημάτων σε όλα τα υπό συγχώνευση Κέντρα, αλλά ιδιαιτέρα στα ΕΚΚΕ και ΚΕΤΕΑΘ που κινδυνεύουν με άμεση διάλυση, δίχως κανένα προφανές όφελος (επιστημονικό/αναπτυξιακό/οικονομικό) για τη χώρα.7. Ενισχύουν τη φυγή νέων και πρεσβύτερων επιστημόνων στο εξωτερικό και την υποβάθμιση της Έρευνας στη χώρα (συνδυαζόμενες και με τις εξαγγελθείσες υπέρογκες περικοπές στο ειδικό μισθολόγιο ερευνητών και καθηγητών ΑΕΙ), καθιστώντας άνευ περιεχομένου τις επαναλαμβανόμενες κυβερνητικές ανακοινώσεις περί ανάπτυξης της χώρας μέσω ενίσχυσης της Έρευνας και της Καινοτομίας. Με βάση τα ανωτέρω, τα Άρθρα 7 και 9 θα πρέπει να αποσυρθούν άμεσα από το υπό διαβούλευση σ/ν, και : - Η αναδιάρθρωση του ερευνητικού/ακαδημαϊκού ιστού της χώρας θα πρέπει να προχωρήσει στο εξής συντεταγμένα, με στρατηγικό σχέδιο που θα βασίζεται σε επιστημονικά κριτήρια και με στόχο την ενδυνάμωση των δημόσιων ερευνητικών φορέων μέσω της «συγκέντρωσης δυνάμεων».- Η αναδιάρθρωση, σε αυτήν τη φάση, θα πρέπει να συμπεριλάβει όλον τον ερευνητικό ιστό, δηλ. και τα δημόσια Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα που δεν εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ, καθώς και τα ΑΕΙ.- Εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση αποτελεί η αξιολόγηση όλων των ερευνητικών φορέων, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ και τα ΑΕΙ, και αφού γίνουν οι σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις για αντίστοιχη αξιολόγηση και των λοιπών ερευνητικών φορέων που δεν αξιολογούνται ως σήμερα βάσει νόμου.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να έχουν ουσιαστικό και όχι προσχηματικό χαρακτήρα (να μη δείχνουμε δηλ., απλά και μόνο, μείωση του αριθμού των δημόσιων φορέων στην Τρόικα), αλλά και να καταλήγουν σε πραγματικές μειώσεις κόστους μέσω συνεργειών, όπως π.χ. κοινής Κεντρικής Διοίκησης ομοειδών φορέων.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να αναχαιτίζουν το κύμα φυγής ερευνητικού προσωπικού προς το εξωτερικό.- Επαναλαμβάνουμε (το από 19/09/12) αίτημά μας για τη σύσταση ειδικής επιτροπής από το Υπουργείο Παιδείας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ και της ΕΕΕ, καθώς και των τριών Συνόδων Πρυτάνεων / Προέδρων του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης & της Έρευνας, και η οποία θα διαμορφώσει τα κριτήρια, θα συντονίζει και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις της διαδικασίας που θα αποσκοπεί σε μια ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου ακαδημαϊκού και ερευνητικού ιστού της χώρας. Επαναλαμβάνουμε, τέλος, για άλλη μια φορά, ότι οι αυτονόητες υποδείξεις της Maire Geoghegan-Quinn, Επιτρόπου της Ε.Ε. για την Έρευνα, την Καινοτομία και τις Επιστήμες, η οποία δήλωσε πρόσφατα ότι «Η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητά μας, πράγμα που μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας. Γνωρίζουμε ότι οι χώρες οι οποίες επένδυσαν τα μάλα στην έρευνα και την καινοτομία, αντεπεξήλθαν με τον καλύτερο τρόπο την οικονομική κρίση», θα πρέπει να εφαρμοστούν επιτέλους και στη χώρα μας. για την ΠΟΣΔΕΠΟ ΠρόεδροςΝικόλαος Μ. Σταυρακάκης, Καθηγητής Ε.Μ.Π.Η ΓραμματέαςΕυγενία Μπουρνόβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α. για την ΟΣΕΠ-ΤΕΙΟ ΠρόεδροςΓιάννης Τσάκνης, Καθηγητής ΤΕΙ ΑθήναςΟ ΓραμματέαςΓεώργιος Ανδρεάδης, Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Θεσ/νίκης για την ΕΕΕΗ ΠρόεδροςΜαρία Θ. Στουμπούδη, Δ/ντρια Ερευνών ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.Η ΓραμματέαςΜαρία Κωνσταντοπούλου, Κύρια Ερευνήτρια ΕΚΕΦΕ «Δ»