Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Ρόδη Κράτσα
Θεωρώ πως η προτεινόμενη συγχώνευση θα υποβαθμίσει το ρόλο και τη σημασία λειτουργίας του Ε.Κ.Κ.Ε., σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η κοινωνική έρευνα μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάλυση, την αποτύπωση των συνεπειών της κρίσης στην ελληνική κοινωνία και στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων κσι ιδεών για την αντιμετώπιση της. Η υψηλότατη ανεργία, η εξάπλωση της φτώχειας και η αξιοσημείωτη αποδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, η εγκληματικότητα, η απαισιοδοξία είναι φαινόμενα προς ειδική έρευνα. Το πρόσφατο παρελθόν έχει αποδείξει πως συγχωνεύσεις οργανισμών χωρίς επιπρόσθετη χρηματοδότηση ουσιαστικά αποδυναμώνουν τους συγχωνευόμενους οργανισμούς. Ελπίζω πως θα υπάρξει ουσιαστική αξιολόγηση των αναγκών και στοχευμένη αντιστάθμιση των συνεπειών. Ως κοινωνιολόγος, αποδίδω μεγάλη σημασία στο ρόλο της έρευνας για τη χώρα μας και ως πολιτικός θεωρώ απαραίτητα τα επιστημονικά στοιχεία για τη χάραξη πολιτικής. Ρόδη Κράτσα,ΕυρωβουλευτήςΑντιπρόεδρος Ε.Κ. 2007-2012
 
 
Δρ Μαρία Θ. Στουμπούδη
Με το παρόν Άρθρο, το ΕΚΚΕ καταργείται και το προσωπικό του (των 50 Ερευνητών και ΕΛΕ και των 25 εργαζομένων λοιπών κατηγοριών) μεταφέρεται στο ΕΙΕ με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου. Επιπλέον, ο προϋπολογισμός του ΕΚΚΕ (2.7 εκ. ευρώ) ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ αντίστοιχα στο ΕΙΕ. Τούτο σημαίνει στην πράξη επερχόμενες ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ Δημόσιων Λειτουργών (Ερευνητών και ΕΛΕ, Δ και Γ Βαθμίδας) και Δημοσίων Υπαλλήλων (όσον αφορά στο ΕΚΚΕ) και ενδεχομένως ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ εργαζομένων με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, όσον αφορά στο ΕΙΕ.Το βάρος δε των απολύσεων αυτών θα αναγκαστούν να επωμιστούν ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του νέου φορέα (καθώς δεν θα «βγαίνει» ο προϋπολογισμός του νέου-συγχωνευμένου Κέντρου) και όχι η Κυβέρνηση!!! Η κυβέρνηση και τα κόμματα που την στηρίζουν, θα πρέπει να αιτιολογήσουν ΣΕ ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΚΕ ή έστω η συρρίκνωση και υποβάθμισή του, τη στιγμή που το ΕΚΚΕ είναι ένα μικρό Ερευνητικό Κέντρο που δεν έχει ελλείμματα ενώ θεραπεύει αποτελεσματικά τις κοινωνικές επιστήμες, ιδιαίτερα σήμερα, που η χώρα περνάει βαθειά και επιδεινούμενη κοινωνικο-οικονομική κρίση και έχει ανάγκη -περισσότερο από ποτέ- την κοινωνική έρευνα για τη διαμόρφωση σχετικών «ανακουφιστικών» κοινωνικών πολιτικών?? Σε περίπτωση που μια τέτοια αιτιολόγηση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, το Άρθρο 9 θα πρέπει να αποσυρθεί από το παρόν νομοσχέδιο. Οι νομοθέτες του παρόντος και οι πολιτικοί προϊστάμενοί τους, θα πρέπει επίσης να αιτιολογήσουν: 1. Γιατί δεν ακολουθείται και για τα ΕΚΚΕ και ΕΙΕ η κατά Νόμο διαδικασία αξιολόγησης των ΕΚ (βάσει του 1514/85), ώστε να ενταχθούν στο ευρύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ερευνητικού ιστού της χώρας (όπως οι λοιποί ερευνητικοί και ακαδημαϊκοί φορείς)?? 2. Ποια τα είναι τα προβλεπόμενα επιστημονικά/αναπτυξιακά/οικονομικά οφέλη που οδήγησαν στην παρούσα πρόταση της συγχώνευσης ΕΚΚΕ-ΕΙΕ, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της «αξιολόγησης» που έγινε από την ad hoc επιτροπή του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης?? 2. Γιατί καταλύεται στο παρόν Άρθρο ο Ν. 1514/85 περί έρευνας, όσον αφορά στα προσόντα των Ερευνητών και ΕΛΕ και στο μοντέλο διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων της ΓΓΕΤ?? Ο ισχύων Νόμος 1514/85 πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα για όλα τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ, μηδενός εξαιρουμένου. Μαρία Θ. ΣτουμπούδηΕρευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ
 
 
Δρ Μαρία Θ. Στουμπούδη
Με το παρόν Άρθρο, το ΕΚΚΕ καταργείται και το προσωπικό του (των 50 Ερευνητών και ΕΛΕ και των 25 εργαζομένων λοιπών κατηγοριών) μεταφέρεται στο ΕΙΕ με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου. Επιπλέον, ο προϋπολογισμός του ΕΚΚΕ (2.7 εκ. ευρώ) ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ αντίστοιχα στο ΕΙΕ. Τούτο σημαίνει στην πράξη επερχόμενες ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ Δημόσιων Λειτουργών (Ερευνητών και ΕΛΕ, Δ και Γ Βαθμίδας) και Δημοσίων Υπαλλήλων (όσον αφορά στο ΕΚΚΕ) και ενδεχομένως ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ εργαζομένων με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, όσον αφορά στο ΕΙΕ.Το βάρος δε των απολύσεων αυτών θα αναγκαστούν να επωμιστούν ο Πρόεδρος και το Διοικητικό Συμβούλιο του νέου φορέα (καθώς δεν θα «βγαίνει» ο προϋπολογισμός του νέου-συγχωνευμένου Κέντρου) και όχι η Κυβέρνηση!!! Η κυβέρνηση και τα κόμματα που την στηρίζουν, θα πρέπει να αιτιολογήσουν ΣΕ ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΕΚΚΕ ή έστω η συρρίκνωση και υποβάθμισή του, τη στιγμή που το ΕΚΚΕ είναι ένα μικρό Ερευνητικό Κέντρο που δεν έχει ελλείμματα ενώ θεραπεύει αποτελεσματικά τις κοινωνικές επιστήμες, ιδιαίτερα σήμερα, που η χώρα περνάει βαθειά και επιδεινούμενη κοινωνικο-οικονομική κρίση και έχει ανάγκη -περισσότερο από ποτέ- την κοινωνική έρευνα για τη διαμόρφωση σχετικών «ανακουφιστικών» κοινωνικών πολιτικών?? Σε περίπτωση που μια τέτοια αιτιολόγηση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, το Άρθρο 9 θα πρέπει να αποσυρθεί από το παρόν νομοσχέδιο. Οι νομοθέτες του παρόντος και οι πολιτικοί προϊστάμενοί τους, θα πρέπει επίσης να αιτιολογήσουν: 1. Γιατί δεν ακολουθείται και για τα ΕΚΚΕ και ΕΙΕ η κατά Νόμο διαδικασία αξιολόγησης των ΕΚ (βάσει του 1514/85), ώστε να ενταχθούν στο ευρύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ερευνητικού ιστού της χώρας (όπως οι λοιποί ερευνητικοί και ακαδημαϊκοί φορείς)?? 2. Ποια τα είναι τα προβλεπόμενα επιστημονικά/αναπτυξιακά/οικονομικά οφέλη που οδήγησαν στην παρούσα πρόταση της συγχώνευσης ΕΚΚΕ-ΕΙΕ, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της «αξιολόγησης» που έγινε από την ad hoc επιτροπή του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης?? 2. Γιατί καταλύεται στο παρόν Άρθρο ο Ν. 1514/85 περί έρευνας, όσον αφορά στα προσόντα των Ερευνητών και ΕΛΕ και στο μοντέλο διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων της ΓΓΕΤ?? Ο ισχύων Νόμος 1514/85 πρέπει να τηρηθεί απαρέγκλιτα για όλα τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ, μηδενός εξαιρουμένου. Μαρία Θ. ΣτουμπούδηΕρευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ
 
 
Ναταλία Σπυροπούλου
Το άρθρο 9 του παρόντος Σχεδίου Νόμου χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και αποσπασματικότητα. Πέρα από τα σοβαρά προβλήματα συνταγματικότητας και τα τεχνικά προβλήματα που έχουν αναφερθεί από άλλους σχολιαστές, θα ήθελα να επικεντρωθώ στο γεγονός ότι παρότι έχει εξαγγελθεί και αναμένεται η συνολική αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας, με το άρθρο 9 του παρόντος Σχεδίου Νόμου αποκόπτονται επιλεκτικά και χωρίς συγκεκριμένη αιτιολόγηση ερευνητικοί φορείς με πλούσια επιστημονική κληρονομιά και αναγνωρισιμότητα, όπως το ΕΚΚΕ και το ΕΙΕ, και εντάσσονται σε ένα Σχέδιο Νόμου που ουδεμία σχέση έχει με την αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού. Το πρόσχημα της εξασφάλισης οικονομιών κλίμακας, το οποίο ουσιαστικά δεν προκύπτει από πουθενά, δεν μπορεί να δικαιολογήσει την παρουσία του άρθρου 9 στο παρόν Σχέδιο Νόμου. Για το λόγο το άρθρο 9 θα πρέπει να αποσυρθεί. Ναταλία ΣπυροπούλουΕΛΕ Δ’, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών
 
 
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝhttp://www.eee-researchers.gr Αθήνα, 07/10/2012Αρ. Πρωτ.: Εξ./436/2012 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και ΑθλητισμούΚαθηγητή Κωνσταντίνο ΑρβανιτόπουλοΥπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΚαθηγητή Αντώνη Μανιτάκη Θέμα: Παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών στα Άρθρα 7, 9 και 16 του υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχεδίου «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κύριοι Υπουργοί, Τα 11 Ερευνητικά Κέντρα που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας αποτελούν οργανικό τμήμα του ευρύτερου ερευνητικού ιστού της χώρας.Αποτελούν, επίσης, ένα ιδιαίτερα παραγωγικό τμήμα του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς για κάθε 1 Ευρώ που «επενδύει» η Πολιτεία σε αυτά, «φέρνουν» κατά μέσο όρο 2 Ευρώ, μέσω κυρίως ευρωπαϊκών και διεθνών ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων, παρέχοντας ταυτόχρονα εργασία σε περίπου 2.000 ανθρώπους, κυρίως νέους επιστήμονες (που εργάζονται στα ερευνητικά προγράμματα) και συνεισφέροντας στην αξιοπρεπή παρουσία της χώρας στο επιστημονικό Ευρωπαϊκό και διεθνές γίγνεσθαι, καθώς και στην ανάπτυξή της, με τα ερευνητικά και τα τεχνολογικά τους αποτελέσματα.Είναι επιπλέον οι μόνοι δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αξιολογούνται συστηματικά, με εξωτερικές αξιολογήσεις από διεθνείς επιτροπές κριτών, από το 1995 (βάσει του Ν. 1514/1985), καθώς και οι πρώτοι και μοναδικοί -έως σήμερα- δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αναδιαρθρώθηκαν, με τη συγχώνευση των 56 Ινστιτούτων τους σε 31, με το νόμο 4051/2012 (εφαρμοστικός του Μνημονίου ΙΙ,http://www.eee-researchers.gr/Katastatiko-Nomothesia/N_4051-2012_Sugxoneuseis-EK.pdf). Παρά το ότι :• η πρόσφατη αυτή πρώτη φάση αναδιάρθρωσης στα ΕΚ της ΓΓΕΤ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί (εκκρεμούν οι εκλογές διευθυντών σε πολλά νέα/συγχωνευμένα Ινστιτούτα, οι εκλογές Επιστημονικών Γνωμοδοτικών Συμβουλίων, η επικαιροποίηση των Οργανισμών Κέντρων, η σύνθεση νέων επιχειρησιακών σχεδίων Ινστιτούτων, κλπ.),• οι αστοχίες που εντοπίζονται σε αυτήν δεν έχουν συζητηθεί, πόσο δε μάλλον αντιμετωπιστεί, και• δεν έχει γίνει καμιά αποτίμηση του εγχειρήματος, επιστημονική ή οικονομική,στο σύντομο διάστημα υπαγωγής της ΓΓΕΤ στο Υπουργείο Ανάπτυξης (21/06/2012 – 10/08/2012) προτάθηκαν από το Υπουργείο αυτό προς συγχώνευση και πάλι Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ, συμπεριλαμβανόμενα σε ένα κατάλογο προς συγχώνευση φορέων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μαζί με άλλους, άσχετους με την έρευνα φορείς. Οι συγχωνεύσεις αυτές περιλαμβάνονται σήμερα στα Άρθρα 7 και 9 του υπό διαβούλευση σ/ν του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» (http://www.opengov.gr/minreform/?p=587) και αφορούν, αντίστοιχα, το Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Θεσσαλίας (ΚΕΤΕΑΘ, ΝΠΙΔ ΕΚ) που απορροφάται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ, ΝΠΙΔ ΕΚ) και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ, ΝΠΔΔ ΕΚ) που καταργείται και στη συνέχεια συγχωνεύεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ, ΝΠΙΔ ΕΚ). Οι υπό διαβούλευση συγχωνεύσεις των Ερευνητικών Κέντρων της ΓΓΕΤ:1. Βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με το ζητούμενο μιας ορθολογικής αναδιάρθρωσης του συνόλου του δημόσιου ερευνητικού ιστού της χώρας (ΑΕΙ, Ερευνητικά κέντρα της ΓΓΕΤ και άλλοι ερευνητικοί δημόσιοι φορείς) η οποία, όπως συνομολογεί και η τριμερής του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει να γίνει συντεταγμένα, με επιστημονικά κριτήρια, μετά από (τη θεσμοθετημένη) αξιολόγηση και με αναπτυξιακά/οικονομικά οφέλη.2. Προωθούνται χωρίς σαφή κριτήρια και δεν εμπεριέχουν κανένα προφανές επιστημονικό ή οικονομικό πλεονέκτημα (δεν εντάσσονται σε κανέναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για την έρευνα, δεν υπάρχει σχετική μελέτη σκοπιμότητας, ανάλυση κόστους-οφέλους, κλπ.).3. Έχουν συμπεριληφθεί στο προαναφερθέν σ/ν κατά παράβαση του Νόμου 1514/85 περί Έρευνας, ο οποίος προβλέπει σαφείς διαδικασίες αξιολόγησης των Ερευνητικών Ινστιτούτων και Κέντρων της ΓΓΕΤ, αξιολόγηση που δεν μπορεί ως εκ τούτου να γίνει από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπως για άλλους φορείς του Δημοσίου.4. Προωθούν την απόσυρση της Πολιτείας από την συνταγματική υποχρέωση να εγγυάται την Έρευνα ως δημόσιο αγαθό και, ταυτόχρονα, την άρση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων (Άρθρο 9).5. Καταλύουν το Ν. 1514/85, ως προς την ύπαρξη ΝΠΔΔ Ερευνητικών Κέντρων, το σύστημα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων, τα προσόντα και το “status” των Ερευνητών.6. Δημιουργούν πληθώρα επί μέρους προβλημάτων σε όλα τα υπό συγχώνευση Κέντρα, αλλά ιδιαιτέρα στα ΕΚΚΕ και ΚΕΤΕΑΘ που κινδυνεύουν με άμεση διάλυση.7. Ενισχύουν τη φυγή νέων και πρεσβύτερων επιστημόνων στο εξωτερικό και την υποβάθμιση της Έρευνας στη χώρα (συνδυαζόμενες και με τις εξαγγελθείσες υπέρογκες περικοπές στο ειδικό μισθολόγιο ερευνητών και καθηγητών ΑΕΙ), καθιστώντας άνευ περιεχομένου τις επαναλαμβανόμενες κυβερνητικές ανακοινώσεις περί ανάπτυξης της χώρας μέσω ενίσχυσης της Έρευνας και της Καινοτομίας. Με βάση τα ανωτέρω, τα Άρθρα 7 και 9 θα πρέπει να αποσυρθούν άμεσα από το υπό διαβούλευση σ/ν, και : - Η αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας θα πρέπει να προχωρήσει στο εξής συντεταγμένα, με στρατηγικό σχέδιο που θα βασίζεται σε επιστημονικά κριτήρια και με στόχο την ενδυνάμωση των δημόσιων ερευνητικών φορέων μέσω της «συγκέντρωσης δυνάμεων».- Η αναδιάρθρωση, σε αυτήν τη φάση, θα πρέπει να συμπεριλάβει όλον τον ερευνητικό ιστό, δηλ. και τα δημόσια Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα που δεν εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ, καθώς και τα ΑΕΙ.- Εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση αποτελεί η αξιολόγηση όλων των ερευνητικών φορέων, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ και τα ΑΕΙ, και αφού γίνουν οι σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις για αντίστοιχη αξιολόγηση και των λοιπών ερευνητικών φορέων που δεν αξιολογούνται ως σήμερα βάσει νόμου.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να έχουν ουσιαστικό και όχι προσχηματικό χαρακτήρα (να μη δείχνουμε δηλ., απλά και μόνο, μείωση του αριθμού των δημόσιων φορέων στην Τρόικα), αλλά και να καταλήγουν σε πραγματικές μειώσεις κόστους μέσω συνεργειών, όπως π.χ. κοινής Κεντρικής Διοίκησης ομοειδών φορέων.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να αναχαιτίζουν το κύμα φυγής ερευνητικού προσωπικού προς το εξωτερικό. Επαναλαμβάνουμε, τέλος, για άλλη μια φορά, ότι οι αυτονόητες υποδείξεις της Maire Geoghegan-Quinn, Επιτρόπου της Ε.Ε. για την Έρευνα, την Καινοτομία και τις Επιστήμες, η οποία δήλωσε πρόσφατα ότι «Η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητά μας, πράγμα που μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας. Γνωρίζουμε ότι οι χώρες οι οποίες επένδυσαν τα μάλα στην έρευνα και την καινοτομία, αντεπεξήλθαν με τον καλύτερο τρόπο την οικονομική κρίση»*, θα πρέπει να εφαρμοστούν επιτέλους και στη χώρα μας. Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων ΕρευνητώνΗ Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας Μαρία Θ. Στουμπούδη Μαρία Α. Κωνσταντοπούλου * Maire Geoghegan-Quinn «Η καινοτομία, κλειδί για την ανάπτυξη στην Ελλάδα» εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» 22-04-2012http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_108_22/04/2012_479785