Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Δημήτρης Δημητρόπουλος
Η επιλογή να προχωρήσει η πολιτεία σε συνενώσεις, εντάξεις ή συγχωνεύσεις μεμονωμένων ερευνητικών φορέων χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς κριτήρια και αξιολογήσεις αποτελεί μεγάλο λάθος. Με αυτή την έννοια συνολικά το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί και να ενταχθεί σε ένα άλλο νομοθετικό πλαίσιο που θα αφορά την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του ερευνητικού ιστού της χώρας.Αν παρόλα αυτά η πολιτική ηγεσία επιμένει στη ψήφισή του οφείλει τουλάχιστον να μεριμνήσει για την εξασφάλιση της λειτουργίας των φορέων που αναγκαστικά συνενώνει. Δυστυχώς στον προς διαβούλευση νόμο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη με ποιο τρόπο το ΕΙΕ θα αναλάβει τη μισθοδοσία και τα λειτουργικά έξοδα ενός ακόμη ερευνητικού ινστιτούτου, όταν ο προϋπολογισμός του ιδίου είναι ελλειμματικός και δεν επαρκεί για την κάλυψη ούτε της μισθοδοσίας του υπάρχοντος προσωπικού του.Όσον αφορά τις ειδικότερες ρυθμίσεις που αφορούν το -μετά την ένταξη του ΕΚΚΕ- Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:Παράγραφος 2Ο φορέας υποδοχής πρέπει να διατηρήσει την ονομασία του Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ), και τη διεθνή του ονομασία National Hellenic Research Foundation (NHRF), που αποτελεί διαβατήριο για τον ερευνητικό κόσμο στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα όπως είναι προφανές καλύπτει το σύνολο των ερευνητικών πεδίων. Θα ήταν χρήσιμο να υπάρξει απλώς μια διευκρινιστική συμπλήρωση ότι οι ερευνητικές δραστηριότητες του ΕΙΕ αφοούν τις Θετικές, Ιστορικές και Κοινωνικές Επιστήμες.Παράγραφος 4Η παράγραφος πρέπει να απαλειφθεί διότι αντιβαίνει στο νομικό πλαίσιο για την έρευνα και στους κανόνες αναλογικής εκπροσώπησης σε διοικητικά όργανα. Είναι επίσης απολύτως παράλογο από τη στιγμή που η πολιτική ηγεσία επέλεξε να εντάξει το ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ, παρά τη θέληση και των δύο φορέων, κατόπιν να δυναμιτίζει τη λειτουργία του ΕΙΕ και την ομαλή ενσωμάτωση, δημιουργώντας ξεχωριστούς κανόνες λειτουργίας για τους εργαζόμενους σε αυτό.Παράγραφος 5Τα προβλεπόμενα στην υποπαράγραφο (α) δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν στην πράξη. Απαιτείται αναδιατύπωση του κειμένου. Δημήτρης ΔημητρόπουλοςΕρευνητής ΙΙΕ/ΕΙΕ
 
 
Γιώργος Τόλιας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Ήμουν ανάμεσα στους πρώτους που υπερασπίστηκαν δημόσια την λογική του νοικοκυρέματος στον χώρο της έρευνας και ειδικότερα την κατάργηση στεγανών και αγκυλώσεων ώστε να προκύψει οικονομία κλίμακας και δυναμική ανάπτυξης, συνεργειών και εξωστρέφειας (Η Καθημερινή, 26/06/2011). Έλεγα τότε τα αυτονόητα και τα αυτονόητα οφείλω να επαναλάβω, πόσω μάλλον όταν τα επιχειρήματά μου χρησιμοποιήθηκαν αυτολεξεί στην πρώτη έκφραση των προθέσεων απορρόφησης του ΕΚΚΕ από το ΕΙΕ. Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, η αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας δεν μπορεί να αποτελεί πράξη διοικητικής μεταρρύθμισης και να περιλαμβάνεται στη δέσμη των στοχευμένων καταργήσεων προβληματικών οργανισμών του Δημοσίου. Υιοθετείται έτσι μια προσέγγιση που λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα τον περιορισμό των δαπανών και αδιαφορεί για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Έρευνας και την βέλτιστη θεσμική πλαισίωση του ερευνητικού δυναμικού. Το προβλεπόμενο αποτέλεσμα θα είναι η πλήρης απορύθμιση και των δύο ερευνητικών φορέων, του ΕΚΚΕ και του ΕΙΕ. Αντιλαμβάνομαι ωστόσο ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι ειλημμένη και μη αναστρέψιμη. Για τον λόγο αυτόν, και προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλότερα η ένταξη του ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ, θεωρώ απαραίτητη την συμπλήρωση ή διόρθωση του άρθρου 9 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου ως ακολούθως: - Να τροποποιηθεί η ασαφής και γενικόλογη διατύπωση 5γ: «Το ΕΙΕ είναι καθολικός διάδοχος των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του ΕΚΚΕ» και να συμπεριληφθεί σαφής πρόνοια προσαρμογής της επιχορήγησης του ΕΙΕ ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες μισθοδοσίας του συνόλου των ερευνητών και διοικητικών υπαλλήλων του καθώς και των νέων λειτουργικών αναγκών του. - Να τροποποιηθεί το άρθρο 1 και το ΕΚΚΕ να ενταχθεί στο ΕΙΕ ως ανεξάρτητο Ινστιτούτο, με όρους λειτουργίας που θα προβλέπονται και θα περιγράφονται από εσωτερικό κανονισμό, μέρος του εσωτερικού κανονισμού του ΕΙΕ (να τροποποιηθεί αντίστοιχα και το άρθρο 3). Υπενθυμίζω ότι η λογική των ανεξάρτητων Ινστιτούτων διέπει και το υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο για την έρενα. - Να τροποποιηθεί το 4 ώστε το ΕΚΚΕ να εκπροσωπείται στο ΔΣ του ΕΙΕ από τον Διευθυντή του και μόνον, όπως ισχύει για όλα τα Ινστιτούτα του ΕΙΕ και το ΕΚΤ. - Να απαλειφθεί το άρθρο 2 και να μην αλλοιωθεί στο ελάχιστο η ονομασία και το σήμα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, καθώς καλύπτει απόλυτα τις ερευνητικές δραστηριότητες του ΕΚΚΕ. Αυτά υπαγορεύει η στοιχειώδης διοικητική εμπειρία στην έρευνα αλλά και η κοινή λογική. Διαφορετικά πολύ φοβάμαι, αξιότιμε κύριε Υπουργέ, ότι με την προτεινόμενη συγχώνευση καταδικάζονται οι δύο παλαιότεροι ερευνητικοί φορείς της χώρας, και ότι αυτό που τους προσφέρει σήμερα η Πολιτεία δεν είναι άλλο από αρκετό σκοινί για να κρεμαστούν. Με εξαιρετική τιμή, Γιώργος ΤόλιαςΔιευθυντής ΕρευνώνΥπεύθυνος του Τμήματος Νεοελληνικών ΕρευνώνΜέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του ΕΙΕ
 
 
Ιωάννου Βασίλειος
Η έρευνα στην Ελλάδα ποτέ δεν είχε ένα εκπεφρασμένο στόχο. Το νομοσχέδιο κινείται σε μια λογική λογιστικής αντιμετώπισης εξόδων. Αντί να ορισθεί ορθολογικά η σημερινή λειτουργία, η νέα κατάσταση που θέλουμε και ο τρόπος μετάβασης, επιλέγεται η μέθοδος καταργήσεων –συγχωνεύσεων. Τα διοικητικά αυτά μέτρα- (που δεν εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό και δεν αποτελούν προϊόν καμίας μελέτης) είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλουν ενισχυτικά στην αποδόμηση του τομέα της έρευνας στην Ελλάδα. Μήπως τελικά αυτό είναι το ζητούμενο;