Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Δήμαρχος Αμφίκλειας – Ελάτειας – Δρ. Θεόδωρος Ντούρος
Προς: Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Υπόμνημα του Δημάρχου Αμφίκλειας – Ελάτειας με αφορμή το άρθρο 10 του Σχεδίου Νόμου «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» Θέμα : ‘’Συγχώνευση και Κατάργηση Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών’’ Θεωρούμε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θέτει ως προαπαιτούμενο την προστασία του περιβάλλοντος και την ορθή και συμβατή με τις Κοινοτικές οδηγίες λειτουργία των φορέων όλης της χώρας .Με αφορμή τη διαβούλευση αναφέρουμε περαιτέρω ότι ο Δήμος Αμφίκλειας – Ελάτειας, συνεπής στην στάση στήριξης και συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και τώρα με βεβαιότητα στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης (όμορο συγχωνευόμενο Φορέα), έχει προβεί στην παραχώρηση (με την αριθμ. 192/2012 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Αμφίκλειας – Ελάτειας) προς τον Φορέα των κτιριακών εγκαταστάσεων ενός σύγχρονου Περιβαλλοντικού Κέντρου Εκπαίδευσης εντός του Εθνικού Δρυμού. (Πρόσφατη απόφαση Δ.Σ Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας, για 20 χρόνια)Κύριος γνώμονας της πράξης παραχώρησης ήταν η πραγματική κοινή δράση και συμμετοχή των αστικών κέντρων της περιοχής με τον Φορέα στον δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος.Οι τοπικές κοινωνίες που ζουν εντός των περιοχών εποπτείας των Φορέων πρέπει να εκφράζονται και να λειτουργούν μαζί με τους φορείς .Οι φορείς πρέπει να ασκήσουν μαζί με τις τοπικές κοινωνίες την εποπτεία , τον έλεγχο , την δράση και την ενημέρωση σύμφωνα με τον καταστατικό τους ρόλο και τις Κοινοτικές Οδηγίες .Σε αυτή την προσπάθεια ο Δήμος Αμφίκλειας – Ελάτειας θα είναι αρωγός και συμμέτοχος καθώς θεωρεί ότι η πραγματική ανάπτυξη των κοινωνικών συνδέεται με την προστασία και την διαφύλαξη των περιβαλλοντικών αγαθών τους.Ο Δήμαρχος Αμφίκλειας – ΕλάτειαςΔρ. Θεόδωρος Ντούρος
 
 
Νίκος Χρυσόγελος
Ερώτηση Νίκου Χρυσόγελου προς την Κομισιόν σχετικά με την «συνένωση και κατάργηση φορέων διαχείρισης περιοχών Natura» χωρίς μάλιστα να συνοδεύεται από επιστημονική – οικολογική αποτίμηση των επιπτώσεων και χωρίς έκθεση που να αποδεικνύει οποιοδήποτε δημοσιονομικό ή άλλο όφελος από τις συνενώσεις και καταρργήσεις. Συμπληρωματικά με όσα έχουν σχολιαστεί ήδη: Η άγνοια και η προχειρότητα των συντακτών είναι τόσο μεγάλη που συνενώνουν τον φορέα διαχείρισης Καρπάθου – Σαρία (Δωδεκάνησα) με τον Φορέα Διαχείριση Εθνικού Δρυμού Σαμαριάς με έδρα τα Χανιά! Δυο περιοχές που ούτε από οικολογική αλλά ούτε από διοικητική άποψη σχετίζονται. Δεν υπάρχει καν σύνδεση ακτοπλοϊκή ή άλλη μεταξύ Χανίων και Καρπάθου. Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει κοινή διαχείριση? Αν ήθελαν οι συντάκτες του σχεδίου να βελτιώσουν τη διαχείριση των περιοχών νατούρα στον νησιωτικό χώρο θα μπορούσαν να έχουν επεξεργαστεί και προτείνει ένα σχέδιο για την οργανωμένη κι αποτελεσματική διαχείριση των 69 περιοχών Narura στο Ν Αιγαίο που δεν έχουν καμία διαχείριση, ένα μοντέλο κοινής διαχείρισης οικολογικά κοντινών περιοχών! Η βελτίωση της οργάνωσης των Φορέων Διαχείρισης μεσα από έναν ουσιαστικό διάλογο θα μπορούσε να βοηθήσει την καλύτερη προετοιμασία των τοπικών κοινωνιών για την αξιοποίηση πόρων που θα υπάρχουν τόσο στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό ταμείο Κοινωνικής Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας κι Αλιείας, Ευρωπαϊκό Ταμείο Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης όσο και σε επιμέρους χρηματοδοτικά εργαλεία (πχ LIFE) για την χρηματοδοότηση της προστασίας και διαχείρισης των φυσικών προστατευόμενων περιοχών αλλά και την προσαρμογής του μοντέλου ανάπτυξης στηνευρύτερη περιοχή στις ευκαιρίες και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η παρουσία μιας περιοχής NATURA. Ερωτηση Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων / Ομάδα των Πράσινων στο Ευρωκοινοβούλιο προς την Κομισιόν Σύμφωνα με ανακοίνωση [1] του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του ΥΠΕΚΑ, οι 29 Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών που λειτουργούν στην Ελλάδα συγχωνεύονται σε 14 Φορείς, «κατά προσέγγιση αντίστοιχη των περιφερειών», με στόχο, σύμφωνα με δήλωση του αρμόδιου Υφυπουργού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, «το κόστος για τον φορολογούμενο και το παραγόμενο έργο». Οι Φορείς από την ίδρυσή τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν χρηματοδοτούμενοι από ευρωπαϊκά προγράμματα [2] και η συμβολή τους στην αύξηση της απορροφητικότητας των κοινοτικών πόρων και στη δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης είναι προφανής. Η συγχώνευση με βάση τα διοικητικά όρια των Περιφερειών δεν συμπίπτει με την οικολογική ενότητα των προστατευόμενων περιοχών, ενώ δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες προστασίας και τις αρχές ορθής διαχείρισης. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι πρόεδροι των ΔΣ μέσω του Δικτύου Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και ο Πανελλαδικός Σύλλογος Εργαζομένων στους Φορείς, θεωρούν πρόχειρη, αδικαιολόγητη και παντελώς ατεκμηρίωτη τόσο από οικονομικής όσο και από επιστημονικής άποψης τη δρομολογούμενη συγχώνευση [3].Ερωτάται η Επιτροπή:1. α) Έχει στη διάθεσή της από τις ελληνικές αρχές συγκεκριμένα επιστημονικά και οικολογικά κριτήρια στα οποία βασίστηκε η απόφαση αυτή; β) Υπάρχει σύμφωνη γνώμη των Διοικητικών Συμβουλίων των φορέων διαχείρισης και της Επιτροπής Φύση; γ) Υπάρχουν στοιχεία που να τεκμηριώνουν το δημοσιονομικό όφελος; δ) Έχει ληφθεί στον σχετικό υπολογισμό υπόψη η συμβολή των ΦΔ στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη;  ε) Προηγήθηκε διαβούλευση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις;2. Πώς αντιμετωπίζει την τροποποίηση των τεχνικών όρων υλοποίησης (π.χ αλλαγή δικαιούχου) των εγκεκριμένων προγραμμάτων και τις πιθανές επιπτώσεις στην υλοποίηση, καθώς και στα χρονοδιαγράμματά τους;3. Είναι η συγχώνευση των φορέων με βάση τη διοικητική οργάνωση της χώρας συμβατή με τη φιλοσοφία και τις επιδιώξεις της Οδηγίας για τους οικοτόπους (92/43/ΕΚ) και την προσέγγιση του οικοσυστήματος; Αν όχι, τι μέτρα προτίθεται να λάβει; [1]http://www.ydmed.gov.gr/?p=2677[2] Κυρίως από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον» (Ε.Π.ΠΕΡ.)– Γ΄ΚΠΣ  2006-2009 και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.) – Ε.Σ.Π.Α. 2010-2015[3]http://ellinikifysi.gr/2012/07/elliniki-fysi-2/#.UD5yq8HN-vA
 
 
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΛΑΜΙΑΣ
Στο άρθρο 10 και στην στ΄ παράγραφο προβλέπεται η συγχώνευση του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης και η σύσταση ενός νέου ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας» με έδρα την Αμφίκλεια. Από όλους γίνεται δεκτό σήμερα ότι το τελευταίο διάστημα το καθεστώς προστασίας της Οίτης και του Εθνικού της Δρυμού υπονομεύεται διαρκώς. Η επέκταση της μεταλλευτικής δραστηριότητας εξόρυξης βωξίτη και εντός των ορίων του πυρήνα του Εθνικού Δρυμού και η μεθόδευση κατασκευής τριών αιολικών πάρκων σε περιοχές που προβλέπεται η επέκταση της Περιφερειακής του Ζώνης, είναι άμεσες απειλές για την Οίτη. Να θυμίσουμε ότι είναι σε εκκρεμότητα οι προσφυγές πολιτών και φορέων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας(ΣτΕ), τόσο για την επέκταση της μεταλλευτικής δραστηριότητας, όσο για το Χωροταξικό Βιομηχανίας, που προορίζει την Οίτη για βιομηχανική – μεταλλευτική δραστηριότητα. Θέση και πρόταση των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής, και όχι μόνο, είναι η ίδρυση ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης των Οικοσυστημάτων της Οίτης, της κοιλάδας του Σπερχειού και του Μαλιακού κόλπου, για να συμπεριλάβει και την προστατευόμενη περιοχή NATURA 2000, θέση που έχει υιοθετήσει και ο Δήμος Λαμίας Η πρόταση αυτή με την συγχώνευση που προτείνεται, ουσιαστικά ακυρώνεται στην πράξη. Θεωρούμε ότι, η συγχώνευση/υποβάθμιση του ρόλου του Φορέα Διαχείρισης, και μάλιστα με μεταφορά της έδρας του στην Αμφίκλεια, είναι μια ακόμα αρνητική εξέλιξη στην αδικαιολόγητη καθυστέρηση θεσμοθέτησης της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης(ΕΠΜ) του όρους Οίτη και στην προηγούμενη απόφαση για την κατάργηση/συγχώνευση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(ΚΠΕ) Υπάτης σ’ αυτό της Στυλίδας, με έδρα τη Στυλίδα• φοβούμαστε δε ότι η επόμενη απόφαση θα είναι η ίδια η κατάργηση του Εθνικού Δρυμού. Πιστεύουμε ότι ο ρόλος ενός αυτόνομου Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης είναι σημαντικός και καταλυτικός για τα περιβαλλοντικά δρώμενα στην ευρύτερη περιοχή• καλείται δε να παίξει σημαντικό ρόλο στην ίδρυση του Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης των οικοσυστημάτων της Οίτης – Σπερχειού – Μαλιακού, με έδρα τη Λαμία. Αναφερόμαστε σε ένα από τα πιο πλούσια οικοσυστήματα της χώρας μας, που απειλείται συστηματικά. Είναι τα σπάνια λουλούδια, το αγριόγιδο της Οίτης, τα νερά, τα φαράγγια, τα πουλιά, το πανέμορφο δάσος της ελάτης, τα ιστορικά μνημεία, τα ιαματικά νερά Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας
 
 
ΔΗΝΟΣ ΛΑΜΙΕΩΝ
Λαμία, 5 Σεπτεμβρίου 2012 Σας διαβιβάζουμε Ψήφισμα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Λαμιέων της 3ης Οκτωβρίου 2012 για σχέδιο νόμου που αφορά την «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα», που αφορά και στους Φορείς Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες αρμοδιότητάς σας. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ ΨΗΦΙΣΜΑ Της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου στις 03-10-2012 Δημοσιεύτηκε «προς διαβούλευση» το τελικό σχέδιο νόμου για την «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα», που αφορά και στους Φορείς Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών. Στο άρθρο 10 και στην στ΄ παράγραφο προβλέπεται η συγχώνευση του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης και η σύσταση ενός νέου ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας». Το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας διαφωνεί με τη συγχώνευση των δύο φορέων, γιατί θεωρεί ότι δεν επιβαρύνουν με δαπάνες λειτουργίας τον εθνικό προϋπολογισμό, καθώς από την ίδρυσή τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν και λειτουργούν χρηματοδοτούμενοι αποκλειστικά από ευρωπαϊκά προγράμματα και τα Διοικητικά τους Συμβούλια καθώς και οι Πρόεδροι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί. Ζητάει τη συνέχιση της λειτουργίας του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης με έδρα τη Λαμία και να διευρυνθεί, συμπεριλαμβάνοντας και τις περιοχές NATURA της κοιλάδας του Σπερχειού και του Δέλτα του Μαλιακού με τη δημιουργία ενός ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Οίτης – Σπερχειού – Μαλιακού, που είναι και θέση όλων των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση θεωρεί ότι η έδρα του Φορέα πρέπει να είναι η Λαμία, γιατί η Οίτη είναι το βουνό με ένα πλούσιο οικοσύστημα (με τα σπάνια λουλούδια, το αγριόγιδο της Οίτης, τα νερά, τα φαράγγια, τα πουλιά, τα ιστορικά της μνημεία), το οποί έχει αυξημένη την ανάγκη προστασίας ΛΑΜΙΑ, 05-10-2012 Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΤΡΩΝΙΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣΤΑ ΜΕΛΗΚουτσοβέλης Σ. Κούτρας Δ. Μητσόπουλος Δ.Συλεούνης Δ. Παλιαλέξης Η. Μαντζάνας Δ.Ηλιόπουλος Σπ. Ευαγγελίου Π. Ραφτοπούλου Μ.Καββαδίας Γ. Καλαμπαλίκης Δ. Αργύρης Αθ.Σταϊκούρα Ε. Βούλγαρης Α. Μιχαλόπουλος Μ.Μουστάκας Κ. Νταφλούκας Β. Ζωμένος Αν.Τελώνης Δ. Λυκοτσέτα Γ. Παπασταμούλης Β.Πανταζής Π. Οικονόμου Ε. Ρουποτιά Ε.Ρούλιας Ι. Χονδραλής Γ. Κλειτσάκης Αθ.Αρναούτογλου Θ. Στρωματιάς Ι. Κοτσάνος Γ.Μπασδέκης Κ. Ντίνου Αικ. Κυριακάκης Β.Στασινός Π. Ο Γραμ. Σύμβουλος : Παπαποστόλου Απ.
 
 
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣhttp://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.comgreenfth@otenet.grτηλ-φαξ: 2231033593 & 2231021007, 6977261256 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δημοσιεύτηκε «προς διαβούλευση» το τελικό σχέδιο νόμου για την «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα», που αφορά και στους Φορείς Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών.Στο άρθρο 10 και στην στ΄ παράγραφο1 προβλέπεται η συγχώνευση του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης και η σύσταση ενός νέου ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας».Η σχεδιαζόμενη συγχώνευση έρχεται μετά από τις επιταγές της τρόικας για νέες περικοπές στις δαπάνες του δημοσίου, κάτι που είναι όμως εντελώς παράλογο, αφού οι Φορείς Διαχείρισης δεν επιβαρύνουν με δαπάνες λειτουργίας τον εθνικό προϋπολογισμό. Για την ακρίβεια,• οι Φ.Δ.Π.Π. από την ίδρυσή τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν χρηματοδοτούμενοι αποκλειστικά από ευρωπαϊκά προγράμματα, κυρίως από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον» (Ε.Π.ΠΕΡ.) – Γ΄ΚΠΣ 2006-2009 και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.) – Ε.Σ.Π.Α. 2010-2015, μέσω των οποίων υποστηρίχθηκαν τόσο τα λειτουργικά και ανελαστικά έξοδά τους όσο και οι διαχειριστικές τους δράσεις. Η συμβολή των Φ.Δ.Π.Π. στην αύξηση της απορροφητικότητας των κοινοτικών πόρων και στη δημιουργία συνθηκών τοπικής κυρίως ανάπτυξης μέσα από την χρηματοδότησή τους από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. είναι προφανής και εξαιρετικά σημαντική με συνεπακόλουθα μεγάλα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι οι δαπάνες για όλο το προσωπικό που απασχολείται σήμερα σε όλους του Φ.Δ.Π.Π. καλύπτονται αποκλειστικά από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δράσεών τους χωρίς να επιβαρύνουν τον Τακτικό Προϋπολογισμό.• τα Διοικητικά Συμβούλια καθώς και οι Πρόεδροι των Φ.Δ.Π.Π. προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί.Επιπλέον, οι Φ.Δ.Π.Π. έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες υλοποίησης πλήθους προκηρύξεων και συμβάσεων, μεταξύ των οποίων και τις προκηρύξεις διεθνών διαγωνισμών για την Επιστημονική Παρακολούθηση ειδών χλωρίδας, πανίδας και τύπων οικοτόπων, προκειμένου η Ελλάδα να καταθέσει έκθεση για την πρόοδο εφαρμογής της Οδηγίας 92/43 εντός του 2013, κάτι που αποτελεί εθνική υποχρέωση ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της εφαρμογής της σχετικής Οδηγίας. Πρόσφατες προκηρύξεις έχει ανακοινώσει και ο ΦΔ της Οίτης, η τύχη των οποίων δεν μπορεί να προβλεφθεί.Η πρόχειρη συγχώνευση των ΦΔ, λοιπόν, όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιώσει τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας αλλά ενδέχεται να αποτελέσει τροχοπέδη για την περιφερειακή ανάπτυξη. Η τροποποίηση δε των τεχνικών όρων υλοποίησης (π.χ. αλλαγή δικαιούχου) των συγκεκριμένων προγραμμάτων, εγκυμονεί καθυστερήσεις και ενδεχομένως πρόστιμα από την αθέτηση των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων.Για αυτούς και μια σειρά ακόμα λόγους, οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε προσφύγει στο Ευρωκοινοβούλιο μέσω του ευρωβουλευτή μας Νίκου Χρυσόγελου, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική ερώτηση2, ενώ αντιπροσωπεία μας συναντήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Αντώνη Μανιτάκη3, ο οποίος μεταξύ άλλων συμφώνησε ότι δεν προκύπτει αξιόλογο δημοσιονομικό όφελος από τη συγχώνευση, αφού η κύρια χρηματοδότηση των ΦΔ προέρχεται από ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ δεσμεύτηκε ότι τα επιμέρους τοπικά γραφεία θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους.Εύλογα, λοιπόν, οι Οικολόγοι Πράσινοι Φθιώτιδας διατυπώνουμε τις παρακάτω απορίες και ζητούμε απαντήσεις από τους αρμόδιους φορείς:- ποιο θα είναι το δημοσιονομικό όφελος από τη συγχώνευση των δύο ΦΔ της περιοχής μας;- τι θα γίνει με τις προκηρύξεις και τις συμβάσεις έργου που «τρέχουν»;- ποια θα είναι η τύχη των εργαζομένων στους ΦΔ, τόσο λόγω των νέων συνθηκών όσο και της μεταφοράς της έδρας εργασίας τους;- πώς θα επιτευχθεί η πραγμάτωση των επιστημονικών στόχων των φορέων, που ήδη αντιμετώπιζαν δυσκολίες και ειδικά αυτών της Οίτης που μέχρι και σήμερα αγωνίζεται για μια σειρά ενεργειών που θα διευκόλυναν το έργο του για την προστασία της περιοχής (οριοθέτηση του καθεστώτος προστασίας της Οίτης, επικαιροποίηση της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης της, κ.ά.);- μήπως αυτή η απόφαση έρχεται να πλήξει κι άλλο το φυσικό περιβάλλον της Οίτης, το οποίο είναι έκθετο στα μεγάλα σχέδια για βιομηχανική και μεταλλευτική εκμετάλλευση του βουνού και δεν είναι καθόλου τυχαία η χρόνια κωλυσιεργία της πολιτείας στην έκδοση εργαλείων προστασίας και βιώσιμης ανάπτυξής του;Να θυμίσουμε, επίσης, ότι θέση και πρόταση των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής, και όχι μόνο, είναι η ίδρυση ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης των Οικοσυστημάτων της Οίτης, του Σπερχειού και του Μαλιακού κόλπου, για να συμπεριλάβει και την προστατευόμενη περιοχή NATURA 2000, θέση που θα έπρεπε να υποστηριχθεί και από την τοπική αυτοδιοίκηση.Η προχειρότητα με την οποία επιχειρείται η ανώφελη επιστημονικά και δημοσιονομικά συγχώνευση των Φορέων Διαχείρισης της περιοχής μας μας προϊδεάζει για τη δρομολόγηση πολύ χειρότερων επιλογών της κυβέρνησης, που σχεδιάζει για τον τόπο και το μέλλον μας χωρίς εμάς.Πληροφορίες: Βασιλική Νάκου, 6983903061Παράρτημα:1στ) Το ν.π.ι.δ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού», και το ν.π.ι.δ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Οίτης», που ιδρύθηκαν με την παράγραφο 10 του άρθρου 15 του ν. 2742/1999 (207 Α`) η οποία προστέθηκε με το άρθρο 13 του ν. 3044/2002 (197 Α΄) συγχωνεύονται και συνιστούν νέο ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας». Στο νέο φορέα περιέρχεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, της περιουσίας (ενεργητικό – παθητικό,) των θέσεων και του προσωπικού των φορέων που συγχωνεύονται με την παράγραφο αυτή, και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους, στα οποία ο φορέας που συνίσταται υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχός τους. Ο φορέας που συνιστάται έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2742/1999 ως ισχύει και του ν. 1650/1986. Η έδρα του φορέα διαχείρισης είναι η Αμφίκλεια.2ερώτηση Ν. Χρυσόγελου στο ΕΚ:http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1173:our-natural-wealth-deserves-better&Itemid=75&lang=el3ανακοίνωση για συνάντηση με Αντ. Μανιτάκη:http://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=3565:2012-08-07-08-14-09&catid=1:press-releases