Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Πέτρος Κόκκαλης
Τι εννοείται με το: 4. α) Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί στον καταργούμενο φορέα (Ε.Ι.Μ.) και στις ανώνυμες εταιρείες που λύονται και τίθενται σε εκκαθάριση (Ε.ΣΥ.Δ. και ΕΛ.Ο.Τ.) καθίσταται αυτοδικαίως προσωπικό του Οργανισμού Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας στον οποίο μεταφέρονται και παρέχουν τις υπηρεσίες τους, με την ίδια σχέση εργασίας. Ελπίζω οι προκλητικοί μισθοί των 5.000 ευρώ μηνιαίως που έπαιρναν κάποιοι εκλεκτοί πολιτικών στον ΕΛΑΤ να μην συνεχισθούν…σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύει ο όποιος νέος φορέας να γίνει νέα σφηκοφωλιά!!!
 
 
Μαρία Κωνσταντοπούλου
Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο εισαγωγικό σημείωμά του στο πλαίσιο της δημόσια διαβούλευσης του σχεδίου νόμου αναφέρει ότι: «σκοπός του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η οικονομικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των δημόσιων οργανισμών που εξυπηρετούν δημόσια αγαθά και παρέχουν αναγκαίες υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο, με όσο το δυνατόν λιγότερο δημοσιονομικό κόστος και μικρότερη επιβάρυνση του έλληνα φορολογούμενου». Εάν πραγματικά είναι αυτός ο σκοπός θα πρέπει να αποσυρθούν τα άρθρα 7 και 9 που αναφέρονται στα ερευνητικά κέντρα ΕΚΚΕ και ΚΕΤΕΑΘ, που αποτελούν παραγωγικούς φορείς του ελληνικού δημοσίου προσφέροντας θέσεις εργασίας και σημαντικές εισροές στο Κράτος από ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα. Εάν πραγματικά θέλει το ελληνικό κράτος να προχωρήσει στην ορθολογική αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης προς όφελος του κοινωνικού συνόλου θα πρέπει να το κάνει συντεταγμένα με επιστημονική και οικονομική τεκμηρίωση. Ειδικότερα δεν θα πρέπει να ξεχνούν οι συντάκτες του νομοσχεδίου ότι τα ερευνητικά κέντρα (Ν1514/85) όπως και τα ΑΕΙ διέπονται από συγκεκριμένους νόμους διαφορετικούς από τις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον υπάρχει το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Σ.Ε.Τ), το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της Πολιτείας αρμόδιο για τη διαμόρφωση και υλοποίηση της εθνικής πολιτικής Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας. Η ερευνητική κοινότητα διερωτάται εάν ζητήθηκε η γνώμη του ΕΣΕΤ για τις συγχωνεύσεις αυτές και αν ναι ποια είναι αυtή. Κύρια Ερευνήτρια, ΕΚΕΦΕ «Δ»
 
 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ (ΕΛΟΤ)
Ο Σύλλογος Υπαλλήλων του ΕΛΟΤ πιστεύει ότι με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου συντελείται ένα ακόμη οδυνηρό λάθος και δίδεται ένα, πιθανώς ανεπανόρθωτο, χτύπημα στην αξιοπιστία της Ελλάδας μέσα στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι θεμελιώδεις αλλαγές που επέρχονται στον Οργανισμό Τυποποίησης της Ελλάδας απαιτούν την αποδοχή των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Οργανισμών Τυποποίησης και μάλιστα με δικαίωμα veto από οποιαδήποτε άλλο μέλος των Οργανισμών αυτών. Ποιόν θα θεωρήσουμε υπεύθυνο αν μέλη όπως η Τουρκία και η FYROM, πλήρη μέλη των Οργανισμών αυτών, ασκήσουν το αναφαίρετο δικαίωμα veto που έχουν και η Ελλάδα μείνει εκτός των Οργανισμών αυτών; Πώς θα διασφαλιστεί η ουδετερότητα, η βιωσιμότητα και η ανεξαρτησία της Τυποποίησης σε ένα φορέα που ενοποιεί διαφορετικούς φορείς με διαφορετική στόχευση; Σε μια ευνομούμενη χώρα είτε με κρίση είτε χωρίς, ο νομοθέτης θα έπρεπε να ενσκύψει στο πρόβλημα της ενδυνάμωσης των αναγκαίων υποδομών σύνδεσης με τα Ευρωπαϊκά όργανα και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και όχι να επιδιώκει να πολλαπλασιάζει τα προβλήματα. Προτείνουμε τις παρακάτω αλλαγές στο σχέδιο νόμου προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τα θεμελιώδη, υπαρξιακά, προβλήματα που εντοπίζονται. 1. Συνέχεια. Αντικαθίσταται η δεύτερη πρόταση του εδάφιου β της παραγράφου 3 του άρθρου 6 με το παρακάτω κείμενο:«Οι αρμοδιότητες της ΕΛΟΤ Α.Ε. που ορίζονται στο άρθρο 3 του ν. 372/1976 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 9 παρ. 2 του ν. 2642/1998, στο Π.Δ. 155/1997, στο Π.Δ. 39/20-2-2001, στην Κ.Υ.Α. Δ3/Α/22560/28-11-2005, στον Νόμο1727/1987 και εν γένει όπου αναφέρεται ο ΕΛΟΤ στην ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, επιδιώκονται και ασκούνται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, από τον Οργανισμό Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας.Αναλόγως, όλες οι υποχρεώσεις της ΕΛΟΤ Α.Ε. που πηγάζουν από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και την εκπροσώπηση της Ελλάδας στους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς Τυποποίησης εκτελούνται, από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου, από τον Οργανισμό Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας.Ο Οργανισμός Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είναι ο Εθνικός Οργανισμός Τυποποίησης της Ελλάδος και κύριος της πνευματικής ιδιοκτησίας επί των Ελληνικών Προτύπων και λοιπών Τυποποιητικών κειμένων.Οι αρμόδιες Κρατικές Αρχές οφείλουν να κοινοποιήσουν άμεσα τον Οργανισμό ως τον Εθνικό Οργανισμό Τυποποίησης της Ελλάδας σύμφωνα με την Κοινοτική Νομοθεσία..Ο Οργανισμός Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας οφείλει να προβεί άμεσα σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια για την διασφάλιση της διαδοχής του ως πλήρους εθνικού μέλους στους Διεθνείς και Ευρωπαϊκούς και Οργανισμούς Τυποποίησης ISO, IEC, CEN, CENELEC, ETSI, EOTA.»2. Συμμόρφωση. Στην παράγραφο 5 του άρθρου 6 προστίθεται ακροτελεύτια πρόταση:«Ειδικότερα, ο Οργανισμός λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη συμμόρφωσή του με τις καταστατικές απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Οργανισμών Τυποποίησης και της σχετικής Κοινοτικής Νομοθεσίας.»3. Διοίκηση. Η παράγραφος 6 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως ακολούθως:«Τα όργανα Διοίκησης του συνιστώμενου Οργανισμού είναι:Α) Η Γενική Συνέλευση των ΜελώνΒ) Το Διοικητικό ΣυμβούλιοΓ) Ο Διευθύνων Σύμβουλος» Επίσης, στην παράγραφο 6 του άρθρου 6 προστίθεται εδάφιο:«Το ανώτατο όργανο του Οργανισμού είναι η Γενική Συνέλευση των Μελών του.6.1 Η Γενική Συνέλευση των Μελών του Οργανισμού:Α. Εγκρίνει, διορθώνει και συμπληρώνει τους Κανονισμούς τουΒ. Εγκρίνει την εγγραφή και διαγραφή των Μελών του Οργανισμού και θα καθορίζει την συνδρομή τους.Γ. Εκλέγει ή απολύει τα μέλη του Διοικητικού ΣυμβουλίουΔ. Εγκρίνει το Πρόγραμμα Εργασιών, τον ετήσιο προϋπολογισμό και τον ετήσιο απολογισμό του ΟργανισμούΕ. Λαμβάνει άλλες αποφάσεις, και λειτουργεί σύμφωνα με τους Κανονισμούς του Οργανισμού 4. Βιωσιμότητα. Στην παράγραφο 11 του άρθρου 6 προστίθεται ακροτελεύτιο εδάφιο:«Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, εγγράφει κατά έτος στον προϋπολογισμό του δαπάνη υπέρ του Οργανισμού Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας ικανή να καλύψει τα παρακάτω:1. Δραστηριότητες του Οργανισμού που θα παρέχουν διοικητική και τεχνική βοήθεια σε Τεχνικά Όργανα Τυποποίησης, θα εφαρμόζουν τις Ευρωπαϊκές διαδικασίες για τη γνωστοποίηση των σχεδίων Προτύπων και Τεχνικών Κανονισμών, τη δημιουργία και συντήρηση Βάσεων Δεδομένων για Εθνικά, Ευρωπαϊκά και Διεθνή Πρότυπα και συντήρηση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής και φυσικής βιβλιοθήκης, την ανταλλαγή προτύπων και την παροχή συμβουλευτικών πληροφοριών για την επίτευξη συμμόρφωσης με τα Πρότυπα, σύμφωνα με τους ισχύοντες Κοινοτικούς Κανονισμούς.2. Πληρωμή των συνδρομών στους Διεθνείς και Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς στους οποίους μετέχει ο Οργανισμός εκπροσωπώντας την Ελλάδα3. Δραστηριότητες του Οργανισμού που οδηγούν σε συμμόρφωση με τις καταστατικές απαιτήσεις των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οργανισμών στους οποίους μετέχει ο Οργανισμός εκπροσωπώντας την Ελλάδα.» 5. Εργασιακά θέματα: 5.1 Στο άρθρο 6, παράγραφος 4. α) «Το πάσης φύσεως απασχολούμενο προσωπικό και οι έμμισθοι δικηγόροι που υπηρετούν ……με την ίδια σχέση απασχόλησης και με τους ίδιους όρους εργασίας και δικαιώματα που απορρέουν από την υφιστάμενη σχέση εργασίας.» 5.2 Στο άρθρο 6, παράγραφος 4. Β) «Το προσωπικό του ΕΙΜ και το προσωπικό του ΕΛΟΤ που υπηρετεί στη Θεσσαλονίκη και …» 5.3 Άρθρο 6 παρ. 10. στο εδάφιο εε) να προστεθεί : «σύμφωνα με τον συνολικό αριθμό του προσωπικού των φορέων και ανωνύμων εταιρειών που εντάσσεται στον Οργανισμό», Στο άρθρο 6 παρ. 10 εδάφιο στστ) να προστεθεί : «με την ίδια σχέση, όρους εργασίας και δικαιώματα, ως υφίστανται στους ως άνω φορείς και στις ανώνυμες εταιρείες », Στο ίδιο άρθρο, ίδια παράγραφο να προστεθεί ακροτελεύτιο εδάφιο: «Έως τη θέση σε ισχύ του νέου Κανονισμού Λειτουργίας εξακολουθούν να ισχύουν οι κανονιστικές διατάξεις και οι Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις των φορέων προέλευσης, όσον αφορά στις εν γένει εργασιακές σχέσεις και αποδοχές του προσωπικού τους. Λαμβάνεται μέριμνα για την κατά προτεραιότητα εξόφληση των πάσης φύσεως οφειλών των υπαλλήλων των καταργουμένων ή λυομένων και τιθεμένων υπό εκκαθάριση φορέων.» 5.4 Στο Άρθρο 6 προστίθεται ακροτελεύτια παράγραφος: «Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων δύναται να ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία και τις αρμοδιότητες του Οργανισμού που συνιστάται με τον παρόντα νόμο»
 
 
γμιχ
ΠΡΟΤΑΣΗ: Να εξασφαλισθεί -μεταξύ άλλων και μέσω δέσμευσης στην αιτιολογική έκθεση- η απρόσκοπτη λειτουργική συνέχεια του ΕΣΥΔ μετά την έναρξη ισχύος του νόμου. Αυτό προϋποθέτει την μη διακοπή λειτουργίας οιουδήποτε οργάνου /δομής που έχει αξιολογηθεί θετικά από το MLA, π.χ. τα όργανα λήψης αποφάσεων διαπίστευσης. Γνωρίζω το ΕΣΥΔ από τότε που ξεκίνησε. Οπότε, γνωρίζω ότι πέτυχε να κάνει εξαγωγές της «ποιότητας» στα Βαλκάνια και να εισφέρει πόρους στο κράτος. Ισως επειδή εισήγαγε νωρίς την λιτότητα και δεν αξιοποιεί τα «εισερχόμενα» για να καλοζωϊζει τους υπαλλήλους του, όπως είναι το σύνηθες. Από αυτήν την πλευρά, είναι θαύμα πως κρατιέται ακόμα ζωντανό και ζωηρό, με τους μισθούς που δίνει στο προσωπικό του.Και γνωρίζω καλά ότι πολεμάει να διατηρήσει την «ποιότητα» που ήταν και θα είναι το Α και το Ω για την περιπόθητη «Ανάπτυξη» όταν ξεκολλήσουν και οι δύο έννοιες από την αβελτηρία της ελληνικής διοίκησης και των κατά καιρούς «μέτρων» της.Συνελόντι ειπείν, ας βεβαιωθούν διπλά και τριπλά οι συντάκτες του νόμου ότι θα ΕΞασφαλιστεί η λειτουργική συνέχεια τουλάχιστον του ΕΣΥΔ (λόγω άγνοιας δεν μπορώ να πω τίποτε για τους άλλους φορείς) ώστε να μην χαθεί ότι έχει δημιουργηθεί από πλευράς πελατολογίου, τεχνογνωσίας εμπειρίας και όρεξης για δουλειά.Και κυρίως, να μη χαθεί η έξωθεν μαρτυρία του MLA για το οποίο έχουν γράψει σωστά άλλοι. Η διατήρηση του MLA (ευτυχώς) δεν γίνεται με «πολιτικούς» αλλά με ανταγωνιστικούς όρους, αφού αν το χάσει μία χώρα, κερδίζουν τους πελάτες της οι γειτονικές της ή άλλες χώρες (αυτή η ευκαιρία έχει αξιοποιηθεί και από το ΕΣΥΔ. Εβγαλε κέρδη και καλό όνομα στα Βαλκάνια, κερδίζοντας νέους πελάτες σε χώρες που έχασαν το MLA τους).Χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και χωρίς ορατή αιτιολογική έκθεση που να δεσμεύει τον νόμο για την συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του ΕΣΥΔ, όλα μπορούν να συμβούν, λόγω των κλασσικών «καθυστερήσεων» της διοίκησης.Αν το πρακτικό αποτέλεσμα της νέας νομοθεσίας θα είναι η υποβάθμιση του ΕΣΥΔ, ας σκεφτούν όσοι δια πράξεων και παραλείψεων -έστω και άθελά τους- θα έχουν συνεργήσει στο να κατεβαίνουν ένας-ένας οι καλοί διακόπτες αυτής της χώρας.
 
 
Γιώργος Τόλιας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Ήμουν ανάμεσα στους πρώτους που υπερασπίστηκαν δημόσια την λογική του νοικοκυρέματος στον χώρο της έρευνας και ειδικότερα την κατάργηση στεγανών και αγκυλώσεων ώστε να προκύψει οικονομία κλίμακας και δυναμική ανάπτυξης, συνεργειών και εξωστρέφειας (Η Καθημερινή, 26/06/2011). Έλεγα τότε τα αυτονόητα και τα αυτονόητα οφείλω να επαναλάβω, πόσω μάλλον όταν τα επιχειρήματά μου χρησιμοποιήθηκαν αυτολεξεί στην πρώτη έκφραση των προθέσεων απορρόφησης του ΕΚΚΕ από το ΕΙΕ. Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, η αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας δεν μπορεί να αποτελεί πράξη διοικητικής μεταρρύθμισης και να περιλαμβάνεται στη δέσμη των στοχευμένων καταργήσεων προβληματικών οργανισμών του Δημοσίου. Υιοθετείται έτσι μια προσέγγιση που λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα τον περιορισμό των δαπανών και αδιαφορεί για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Έρευνας και την βέλτιστη θεσμική πλαισίωση του ερευνητικού δυναμικού. Το προβλεπόμενο αποτέλεσμα θα είναι η πλήρης απορύθμιση και των δύο ερευνητικών φορέων, του ΕΚΚΕ και του ΕΙΕ. Αντιλαμβάνομαι ωστόσο ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι ειλημμένη και μη αναστρέψιμη. Για τον λόγο αυτόν, και προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλότερα η ένταξη του ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ, θεωρώ απαραίτητη την συμπλήρωση ή διόρθωση του άρθρου 9 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου ως ακολούθως: - Να τροποποιηθεί η ασαφής και γενικόλογη διατύπωση 5γ: «Το ΕΙΕ είναι καθολικός διάδοχος των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του ΕΚΚΕ» και να συμπεριληφθεί σαφής πρόνοια προσαρμογής της επιχορήγησης του ΕΙΕ ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες μισθοδοσίας του συνόλου των ερευνητών και διοικητικών υπαλλήλων του καθώς και των νέων λειτουργικών αναγκών του. - Να τροποποιηθεί το άρθρο 1 και το ΕΚΚΕ να ενταχθεί στο ΕΙΕ ως ανεξάρτητο Ινστιτούτο, με όρους λειτουργίας που θα προβλέπονται και θα περιγράφονται από εσωτερικό κανονισμό, μέρος του εσωτερικού κανονισμού του ΕΙΕ (να τροποποιηθεί αντίστοιχα και το άρθρο 3). Υπενθυμίζω ότι η λογική των ανεξάρτητων Ινστιτούτων διέπει και το υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο για την έρενα. - Να τροποποιηθεί το 4 ώστε το ΕΚΚΕ να εκπροσωπείται στο ΔΣ του ΕΙΕ από τον Διευθυντή του και μόνον, όπως ισχύει για όλα τα Ινστιτούτα του ΕΙΕ και το ΕΚΤ. - Να απαλειφθεί το άρθρο 2 και να μην αλλοιωθεί στο ελάχιστο η ονομασία και το σήμα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, καθώς καλύπτει απόλυτα τις ερευνητικές δραστηριότητες του ΕΚΚΕ. Αυτά υπαγορεύει η στοιχειώδης διοικητική εμπειρία στην έρευνα αλλά και η κοινή λογική. Διαφορετικά πολύ φοβάμαι, αξιότιμε κύριε Υπουργέ, ότι με την προτεινόμενη συγχώνευση καταδικάζονται οι δύο παλαιότεροι ερευνητικοί φορείς της χώρας, και ότι αυτό που τους προσφέρει σήμερα η Πολιτεία δεν είναι άλλο από αρκετό σκοινί για να κρεμαστούν. Με εξαιρετική τιμή, Γιώργος ΤόλιαςΔιευθυντής ΕρευνώνΥπεύθυνος του Τμήματος Νεοελληνικών ΕρευνώνΜέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του ΕΙΕ