Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Καθηγητές ΑΕΙ – Πρόεδροι Ε.Ε. του ΤΔΠΕΑΕ
Οι υπογραφόμενοι Καθηγητές Α.Ε.Ι, Πρόεδροι Επιστημονικών Επιτροπών Μελέτης και Εκτέλεσης Αρχαιολογικών Έργων της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ, θέλουμε κατ΄αρχήν να τονίσουμε ότι η κατάργηση του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων (ΤΔΠΕΑΕ) αφορά σε έναν Οργανισμό, ο οποίος κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών μελέτησε και εκτέλεσε μεγάλα αρχαιολογικά και αναστηλωτικά έργα, που έχουν τύχει ευρείας διεθνους αποδοχής. Σχετικά με τα ανηρτημένα στη διαβούλευση σχέδια νόμου κατάργησης του Ταμείου αυτού θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε τα ακόλουθα.1. Οι Επιστημονικές Επιτροπές, που ορίζονται έπειτα από απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, αποτελούνται από πρόσωπα υψηλής αρχαιολογικής και αναστηλωτικής εξειδίκευσης, των οποίων το έργο είναι διεθνώς αναγνωρισμένο. Τα πρόσωπα αυτά, καθηγητές Πανεπιστημίων ή υψηλόβαθμα στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, από τις πλέον διακεκριμένες δυνάμεις της χώρας στον τομέα τους, προσφέρουν τη γνώση, την εμπειρία και τις υπηρεσίες τους αμισθί, επί πολλά ήδη χρόνια για τη διάσωση και ανάδειξη ιδιαίτερα σημαντικών μνημείων της μακραίωνης πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Προερχόμενα από διαφορετι-κές επιστήμες, όπως επιτάσσει η σύγχρονη πολυεπιστημονική προσέγγιση για την ολοκληρωμένη προστασία των μνημείων, αποτελούν πολύτιμα όργανα του Υπουργείου, τα οποία, επικουρικά προς το γενικότερο έργο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, έχουν παραγάγει κατά την τελευταία εικοσαετία, ένα πλούσιο και πρότυπο έργο αναβάθμισης των μνημείων μας, ιδίως στο πλαίσιο συγχρημοτοδοτουμένων προγραμμάτων, όπως ο κάθε σοβαρός παρατηρητής μπορεί να διαπιστώσει ανά την χώρα.2. Αυτή την περίοδο εκτελούνται από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Υπουργείου σημαντικά έργα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, με ασφυκτικά χρονοδια-γράμματα και με ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης διεπιστημονικών προβλη-μάτων, τα οποία μπορούν οι Επιστημονικές Επιτροπές, λόγω της ειδικής τους συγκρότησης, να αντιμετωπίσουν με ταχύτητα και αποτελεσμα-τικότητα. Το έργο αυτό των Επιτροπών δεν πρέπει με κανένα τρόπο να διαταραχθεί από την κατάργηση του Ταμείου. Με τη μακρά εμπειρία μας οι υπογραφόμενοι κρίνουμε ότι ο ορισμός ως Προϊσταμένης Αρχής των οικείων Διευθύνσεων της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι, υπό τις παρούσες συνθήκες, ο μόνος λυσιτελής τρόπος για την απρόσκοπτη συνέχεια των έργων του καταργούμενου Ταμείου. Ο ορισμός ως Προϊσταμένης Αρχής Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουρ-γείου θα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τον ήδη τεράστιο φόρτο εργασιών που καθημερινά αυτές αντιμετωπίζουν, με επιπτώσεις αφενός στην εξυπηρέτηση των πολιτών και αφετέρου στην απαιτούμενη ταχεία εκτέλεση των έργων των Επιτροπών. Άλλωστε κατά κανόνα στις Επιστημονικές Επιτροπές μετέχουν ως μέλη ο προϊστάμενος ή στελέχη της Εφορείας Αρχαιοτήτων στην δικαιοδοσία της οποίας αυτές δραστηριοποιούνται. Επισημαίνουμε παράλληλα ότι η μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση, η οποία αποτυπώνεται στο Π.Δ. 263/1987 «Όργανα που αποφασίζουν ή γνωμοδοτούν και ειδικές ρυθμίσεις σε θέματα έργων που εκτελούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού» (ΦΕΚ 127/Α/9.3.1987), ορίζει ότι Προϊσταμένη Αρχή των έργων που εκτελούνται από ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΠΟ είναι η καθ΄ύλη αρμόδια Διεύθυνση της Κεντρικής Υπηρεσίας. Το ίδιο ισχύει και για τα έργα που υλοποιούνται από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, όπου η Κεντρική Υπηρεσία λειτουργεί ως Προϊσταμένη Αρχή.3. Θεωρούμε ότι ο περιλαμβανόμενος ορισμός του έργου των Επιτροπών (παρ.5δ) και των αρμοδιοτήτων των προέδρων τους (παρ.6) στο αναρτημένο την 1η Οκτωβρίου στη Διαβούλευση Σχέδιο πρέπει να περιληφθεί στο νομοθέτημα, διότι καθορίζει σαφώς τον χαρακτήρα και τις αρμοδιότητες των Επιτροπών και εξασφαλίζει σαφές πλαίσιο λειτουργίας τους για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου τους.4. Υπογραμμίζουμε την ανάγκη «οι υπάλληλοι που διαθέτουν εκ του βαθμού και της ειδικότητάς τους υψηλή εξειδίκευση σε αναστηλωτικά έργα μνημείων, καθώς και σε αρχαιολογικές εργασίες που είναι εν εξελίξει» να εξακολουθήσουν να απασχολούνται σε αυτά, μεταφερόμενοι στο εξής στο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ, με την ίδια σχέση εργασίας. Η ρύθμιση αυτή αφορά 14 υψηλής εξειδίκευσης στελέχη, τα οποία, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο ΝΠΙΔ δεν θα είχαν την ευκαρία να ασκήσουν το αντικείμενό τους, αποτελούν σήμερα μια πολύτιμη προίκα για το Υπουργείο. Μια από τις μεγάλες προσφορές του καταργούμενου ΤΔΠΕΑΕ, υπήρξε αφενός η ανάπτυξη νέας τεχνογνωσίας για τη διαχείριση των μνημείων, εν πολλοίς πρωτότυπης σε διεθνές επίπεδο, και αφετέρου η εκπαίδευση των ιδιαίτερα ικανών νέων αυτών αναστηλωτών, τους οποίους τόσο έχουν ανάγκη τα μνημεία.5. Είναι σκόπιμο να προβλεφθεί μεγαλύτερος χρόνος για τη λύση μισθώσεων ακινήτων, των οποίων τα μισθώματα βαρύνουν εθνικούς πόρους, ώστε οι Επιστημονικές Επιτροπές που εμπίπτουν στη ρύθμιση να έχουν εύλογο χρόνο προσαρμογής στις νέες συνθήκες.6. Στο πλαίσιο των ανωτέρω βεβαίως επιβάλλεται η αξιολόγηση του έργου των Επιτροπών από την Κεντρική Υπηρεσία και την Διαχειριστική Αρχή, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του ΕΣΠΑ και παγίως γίνεται. Νικόλαος Ζίας, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών Πέτρος Θέμελης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Βασίλης Λαμπρινουδάκης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών Εύα Σημαντώνη-Μπουρνιά, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών Στέφανος Σίνος, καθηγητής Αρχιτεκτονικής Μορφολογίας και Ρυθμολογίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Γεώργιος Σμύρης, επ.καθηγητής στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 
 
Αχρηστος
Μάλιστα.Άλλοι μας μιλάνε για τη Δωδώνη.Άλλοι λένε για την Νικόπολη. Μπορούν να μας πουν πόσες Υπηρεσίες της ΓΓ Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ υπάρχουν στην Ήπειρο; Γιατί στα Ιωάννινα μόνο υπάρχουν 4….και η ΕΕ Δωδώνης Άλλοι μας μιλάνε για το έργο τους….δηλαδή πριν το 1992 δεν γίνονταν ανασκαφές αναστηλώσεις αναδείξεις αρχαιολογικών χώρων; Άλλοι μας μιλάνε για την απορρόφηση κονδυλίων….μόνο που ξεχνάνε να πουν ότι λειτουργούν εκτός δημοσίου λογιστικού, με ένα Υπουργείο να χρηματοδοτεί και να επιδοτεί. Μας μιλάνε για απορροφητικότητα ξεχνώντας την αποδοτικότητα. Ας συγκρίνουμε λοιπόν ανάλωση πόρων και παραγόμενο αποτέλεσμα ….και ξανά μιλάμε. Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου δεν θα υπήρχαν 10 υπηρεσίες και ένα ΝΠΙΔ με το ίδιο αντικείμενο. Γιατί δεν αποτελεί τίποτα άλλο παρά σπατάλη πόρων. Γιατί πχ οι ΕΕ δεν καταργούνται …χθες και τα έργα να γίνονται από Διευθύνσεις του Υπουργείου; Το προσωπικό αποσπασμένοι του Υπουργείου είναι και οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι του Υπουργείου είναι…. αρχαιολόγοι μηχανικοί διοικητικοί υπάλληλοι υπόλογοι κλπ . (Αν υπήρχε και συνεργασία των «τοπικών» εκπαιδευτικών ιδρυμάτων;…….. Αποκομίζοντας οφέλη και επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας, αξιοποίηση τεχνογνωσίας, εκπαίδευση των αυριανών εργαζόμενων στον Πολιτισμό πχ αρχαιολόγοι αρχιτέκτονες μηχανικοί συντηρητές λογιστές φύλακες κλπ) Για να είμαστε λοιπόν ειλικρινείς κατανοώ την αγωνία των συμβασιούχων /εργαζομένων στα έργα.Μόνο που είναι συμβασιούχοι για το έργο και όχι εσαεί, όπως είναι η σύνηθες πρακτική στην χώρα. Κατανοώ και τα μέλη των Ε Επιτροπών. (… ποιοι είναι;)Μόνο που υπάρχουν εκατοντάδες υπάλληλοι του ΥΠΠΟ και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που μπορούν αν επιτελέσουν το ίδιο έργο χωρίς να κοστίζει λειτουργικά τίποτα επιπλέον. Για να είμαστε όμως ειλικρινέστεροι για άλλη μια φορά η λογική υποκλίνεται στην σκοπιμότητα της ιδιοτέλειας.
 
 
Βιρβίλης Πέτρος
Για το άρθρο 4.Καλά κάνετε και καταργείτε τον οργανισμό. Συνεχίζετε όμως, να κρύβετε το κεφάλι στην άμμο και να μην αντιμετωπίζετε την πραγματικότητα. Ο κύριος καθηγητής δεν συγκινείται και να προτείνει την μεταφορά όλων αυτών των αρμοδιοτήτων στο Υπουργείο Παιδείας;Επιτέλους, καταργήστε αρμοδιότητες και τμήματα και να απολύσετε υπεράριθμους για να σωθούμε. Μέχρι πότε θα συνεχίσετε να θυσιάζετε τον ιδιωτικό τομέα δημιουργώντας αργόμισθους του Δημοσίου;
 
 
Γιώργος Καρυδάκης
Η κατάργηση του ΤΔΠΕΑΕ θεωρείται θετική, όμως από τη στιγμή που οι Επιτροπές των έργων συντάσουν μελέτες και εκτελούν έργα αναστηλωτικά,τεχνικής φύσης,θα πρέπει να υπαχθούν στις αρμόδιες διευθύνσεις αναστήλωσης της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού.
 
 
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗΣ
Χαιρετίζω ειλικρινά την γενναία στάση των συναδέλφων του Δ.Σ. του ΕΚΚΕ που (όπως προκύπτει και από την ανακοίνωσή τους εδώ) αρνούνται το δηλητηριασμένο «δώρο» που επιχειρεί να τους δώσει ο νομοθέτης, με την χαριστική διάταξη περί συγκρότησης του νέου Δ.Σ. του ΕΙΕ. Πράγματι, η σχετική πρόβλεψη της παραγρ. 4 «αντιβαίνει στην ισότιμη εκπροσώπηση του συνόλου των εργαζομένων» και «δυναμιτίζει αναίτια το κλίμα μεταξύ των δύο φορέων», όπως υπογραμμίζουν οι συνάδελφοι του ΕΚΚΕ.Είναι άλλωστε και τελείως παράνομη, καθώς αντιβαίνει στο νόμο-πλαίσιο της έρευνας (1514/85), ο οποίος δεν μπορεί να αλλάξει περιπτωσιακά. Είναι, λ.χ., ως εάν, ενώ υπάρχει ο νόμος-πλαίσιο των πανεπιστημίων που περιγράφει τα προσόντα για να γίνεις επίκουρος καθηγητής, να έμπαινε σε ένα νομοσχέδιο μια διάταξη που να έλεγε ότι, ειδικά στο τάδε πανεπιστήμιο, τα προσόντα αλλάζουν. Το ΕΙΕ έχει σταθεί ομόψυχα στο πλευρό των εργαζομένων του ΕΚΚΕ, ζητώντας να μην προχωρήσει αυτή η επιλεκτική συγχώνευση που είναι πρόχειρη, ατεκμηρίωτη και χωρίς μελέτη των επιπτώσεών της, και απαιτώντας κάθε περαιτέρω αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού να εξεταστεί στο πλαίσιο της ενίσχυσης της έρευνας ως μοχλού ανάπτυξης και όχι να αντιμετωπιστεί ως «διοικητική μεταρρύθμιση».Το ΕΙΕ έχει επίσης ζητήσει, σε κάθε περίπτωση, να μη θιγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του ΕΚΚΕ,τα οποία δυστυχώς καταπατεί κατάφορα το παρόν νομοσχέδιο. Το ΕΙΕ, τέλος, υποστήριξε εξαρχής τη διατήρηση της ονομασίας του ΕΚΚΕ τόσο για λόγους ιστορικούς όσο και για λόγους αναγνωρισιμότητας στην εθνική και στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους, το ΕΙΕ δικαιούται να διατηρήσει αναλλοίωτη και τη δική του ονομασία.Νομίζω ότι μια ξεκάθαρη τοποθέτηση του ΕΚΚΕ και επ’ αυτού του ζητήματος, θα αφαιρέσει κάθε σκιά στις σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών και θα ισχυροποιήσει την ενότητα που απαιτείται στην παρούσα φάση, και σίγουρα θα απαιτηθεί και στο μέλλον, απέναντι στα δύσκολα που έρχονται. Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, Διευθυντής Ερευνών ΕΙΕ,Μέλος του Δ.Σ. του ΕΙΕ