Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΕΛΕΝΗ ΚΑΜΠΕΡΗ
Συμφωνώ με την ανάρτηση της Ενωσης Ελλήνων Ερευνητών. Η αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας θα πρέπει να προχωρήσει συντεταγμένα και με στρατηγικό σχέδιο που θα βασίζεται σε επιστημονικά κριτήρια. Εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση αποτελεί η επέκταση της ισχύουσας νομοθεσίας σχετικά με την αξιολόγηση των ερευνητικών φορέων που εποπτεύονται απο την ΓΓΕΤ και των ΑΕΙ και στους υπόλοιπους ερευνητικούς φορείς που δεν εχουν αξιολογηθεί μέχρι σήμερα. Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να έχουν ουσιαστικό και όχι προσχηματικό χαρακτήρα, αλλά και να καταλήγουν σε πραγματικές μειώσεις κόστους μέσω συνεργειών, όπως π.χ. κοινής Κεντρικής Διοίκησης ομοειδών φορέων.Τέλος, οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να αναχαιτίσουν το κύμα φυγής ερευνητικού προσωπικού προς το εξωτερικό.
 
 
νικος
Βασική φιλοσοφία του Νομοσχεδίου πρέπει να είναι η καλλίτερη και αποδοτικότερη οργάνωση των υφισταμένων Οργανισμών με ταυτόχρονη μείωση των δαπανών από την λειτουργία τους .Διαβάζοντας τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί σημειώνω τις παρακάτω παρατηρήσεις:1) Υπάρχει κάποια τεχνικοοικονομική μελέτη που να αποδεικνύει το κόστος -όφελος από το επιχειρούμενο εγχείρημα και γιατί αυτή δεν έχει δημοσιοποιηθεί? 2)Πέραν των νομοθετικών ερωτημάτων που τέθηκαν από τους κκ Μάτσα και Μαθιουδάκη ,έχει υπολογισθεί το κόστος που θα επιφέρει η καθυστέρηση της αμοιβαίας αναγνώρισης (ή μη αναγνώρισης ) από το MLA της διαπίστευσης των Φορέων και αντίστοιχα στο κόστος των εξαγωγικών επιχειρήσεων από την μη αναγνώριση των Πιστοποιητικών από τις χώρες εισαγωγής των προϊόντων τους , ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να υπολογισθούν οι απώλειες που θα υπάρξουν στα έσοδα του Νέου Οργανισμού από την Διαπίστευση σε άλλους Διαπιστευμένους Οργανισμούς του εξωτερικού των Φορέων? 3)Σχετικά με τα αναφερόμενα στα σχόλια για τους εξωτερικούς συνεργάτες -αξιολογητές του ΕΣΥΔ ,η έως τώρα συνεργασία μαζί τους έχει αποφέρει κέρδη σε αυτό, τόσο για την εμπειρία και γνώση που αυτοί διαθέτουν, (experts στους Τομείς τους) όσο και γιατί είναι αδύνατο να αντικατασταθούν από τους υπαλλήλους του Νέου Οργανισμού( απαιτείται μελέτη κόστους οφέλους για να αποδειχθεί ο ισχυρισμός αυτός ).
 
 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ (ΕΛΟΤ)
Ο Σύλλογος Υπαλλήλων του ΕΛΟΤ πιστεύει ότι με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου συντελείται ένα ακόμη οδυνηρό λάθος και δίδεται ένα, πιθανώς ανεπανόρθωτο, χτύπημα στην αξιοπιστία της Ελλάδας μέσα στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι θεμελιώδεις αλλαγές που επέρχονται στον Οργανισμό Τυποποίησης της Ελλάδας απαιτούν την αποδοχή των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Οργανισμών Τυποποίησης και μάλιστα με δικαίωμα veto από οποιαδήποτε άλλο μέλος των Οργανισμών αυτών. Ποιόν θα θεωρήσουμε υπεύθυνο αν μέλη όπως η Τουρκία και η FYROM, πλήρη μέλη των Οργανισμών αυτών, ασκήσουν το αναφαίρετο δικαίωμα veto που έχουν και η Ελλάδα μείνει εκτός των Οργανισμών αυτών; Πώς θα διασφαλιστεί η ουδετερότητα, η βιωσιμότητα και η ανεξαρτησία της Τυποποίησης σε ένα φορέα που ενοποιεί διαφορετικούς φορείς με διαφορετική στόχευση; Σε μια ευνομούμενη χώρα είτε με κρίση είτε χωρίς, ο νομοθέτης θα έπρεπε να ενσκύψει στο πρόβλημα της ενδυνάμωσης των αναγκαίων υποδομών σύνδεσης με τα Ευρωπαϊκά όργανα και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και όχι να επιδιώκει να πολλαπλασιάζει τα προβλήματα. Προτείνουμε τις παρακάτω αλλαγές στο σχέδιο νόμου προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τα θεμελιώδη, υπαρξιακά, προβλήματα που εντοπίζονται. 1. Συνέχεια. Αντικαθίσταται η δεύτερη πρόταση του εδάφιου β της παραγράφου 3 του άρθρου 6 με το παρακάτω κείμενο:«Οι αρμοδιότητες της ΕΛΟΤ Α.Ε. που ορίζονται στο άρθρο 3 του ν. 372/1976 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 9 παρ. 2 του ν. 2642/1998, στο Π.Δ. 155/1997, στο Π.Δ. 39/20-2-2001, στην Κ.Υ.Α. Δ3/Α/22560/28-11-2005, στον Νόμο1727/1987 και εν γένει όπου αναφέρεται ο ΕΛΟΤ στην ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, επιδιώκονται και ασκούνται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, από τον Οργανισμό Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας.Αναλόγως, όλες οι υποχρεώσεις της ΕΛΟΤ Α.Ε. που πηγάζουν από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και την εκπροσώπηση της Ελλάδας στους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς Τυποποίησης εκτελούνται, από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου, από τον Οργανισμό Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας.Ο Οργανισμός Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, είναι ο Εθνικός Οργανισμός Τυποποίησης της Ελλάδος και κύριος της πνευματικής ιδιοκτησίας επί των Ελληνικών Προτύπων και λοιπών Τυποποιητικών κειμένων.Οι αρμόδιες Κρατικές Αρχές οφείλουν να κοινοποιήσουν άμεσα τον Οργανισμό ως τον Εθνικό Οργανισμό Τυποποίησης της Ελλάδας σύμφωνα με την Κοινοτική Νομοθεσία..Ο Οργανισμός Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας οφείλει να προβεί άμεσα σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια για την διασφάλιση της διαδοχής του ως πλήρους εθνικού μέλους στους Διεθνείς και Ευρωπαϊκούς και Οργανισμούς Τυποποίησης ISO, IEC, CEN, CENELEC, ETSI, EOTA.»2. Συμμόρφωση. Στην παράγραφο 5 του άρθρου 6 προστίθεται ακροτελεύτια πρόταση:«Ειδικότερα, ο Οργανισμός λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη συμμόρφωσή του με τις καταστατικές απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Οργανισμών Τυποποίησης και της σχετικής Κοινοτικής Νομοθεσίας.»3. Διοίκηση. Η παράγραφος 6 του άρθρου 6 αντικαθίσταται ως ακολούθως:«Τα όργανα Διοίκησης του συνιστώμενου Οργανισμού είναι:Α) Η Γενική Συνέλευση των ΜελώνΒ) Το Διοικητικό ΣυμβούλιοΓ) Ο Διευθύνων Σύμβουλος» Επίσης, στην παράγραφο 6 του άρθρου 6 προστίθεται εδάφιο:«Το ανώτατο όργανο του Οργανισμού είναι η Γενική Συνέλευση των Μελών του.6.1 Η Γενική Συνέλευση των Μελών του Οργανισμού:Α. Εγκρίνει, διορθώνει και συμπληρώνει τους Κανονισμούς τουΒ. Εγκρίνει την εγγραφή και διαγραφή των Μελών του Οργανισμού και θα καθορίζει την συνδρομή τους.Γ. Εκλέγει ή απολύει τα μέλη του Διοικητικού ΣυμβουλίουΔ. Εγκρίνει το Πρόγραμμα Εργασιών, τον ετήσιο προϋπολογισμό και τον ετήσιο απολογισμό του ΟργανισμούΕ. Λαμβάνει άλλες αποφάσεις, και λειτουργεί σύμφωνα με τους Κανονισμούς του Οργανισμού 4. Βιωσιμότητα. Στην παράγραφο 11 του άρθρου 6 προστίθεται ακροτελεύτιο εδάφιο:«Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, εγγράφει κατά έτος στον προϋπολογισμό του δαπάνη υπέρ του Οργανισμού Διαπίστευσης, Τυποποίησης και Μετρολογίας ικανή να καλύψει τα παρακάτω:1. Δραστηριότητες του Οργανισμού που θα παρέχουν διοικητική και τεχνική βοήθεια σε Τεχνικά Όργανα Τυποποίησης, θα εφαρμόζουν τις Ευρωπαϊκές διαδικασίες για τη γνωστοποίηση των σχεδίων Προτύπων και Τεχνικών Κανονισμών, τη δημιουργία και συντήρηση Βάσεων Δεδομένων για Εθνικά, Ευρωπαϊκά και Διεθνή Πρότυπα και συντήρηση εξειδικευμένης ηλεκτρονικής και φυσικής βιβλιοθήκης, την ανταλλαγή προτύπων και την παροχή συμβουλευτικών πληροφοριών για την επίτευξη συμμόρφωσης με τα Πρότυπα, σύμφωνα με τους ισχύοντες Κοινοτικούς Κανονισμούς.2. Πληρωμή των συνδρομών στους Διεθνείς και Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς στους οποίους μετέχει ο Οργανισμός εκπροσωπώντας την Ελλάδα3. Δραστηριότητες του Οργανισμού που οδηγούν σε συμμόρφωση με τις καταστατικές απαιτήσεις των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οργανισμών στους οποίους μετέχει ο Οργανισμός εκπροσωπώντας την Ελλάδα.» 5. Εργασιακά θέματα: 5.1 Στο άρθρο 6, παράγραφος 4. α) «Το πάσης φύσεως απασχολούμενο προσωπικό και οι έμμισθοι δικηγόροι που υπηρετούν ……με την ίδια σχέση απασχόλησης και με τους ίδιους όρους εργασίας και δικαιώματα που απορρέουν από την υφιστάμενη σχέση εργασίας.» 5.2 Στο άρθρο 6, παράγραφος 4. Β) «Το προσωπικό του ΕΙΜ και το προσωπικό του ΕΛΟΤ που υπηρετεί στη Θεσσαλονίκη και …» 5.3 Άρθρο 6 παρ. 10. στο εδάφιο εε) να προστεθεί : «σύμφωνα με τον συνολικό αριθμό του προσωπικού των φορέων και ανωνύμων εταιρειών που εντάσσεται στον Οργανισμό», Στο άρθρο 6 παρ. 10 εδάφιο στστ) να προστεθεί : «με την ίδια σχέση, όρους εργασίας και δικαιώματα, ως υφίστανται στους ως άνω φορείς και στις ανώνυμες εταιρείες », Στο ίδιο άρθρο, ίδια παράγραφο να προστεθεί ακροτελεύτιο εδάφιο: «Έως τη θέση σε ισχύ του νέου Κανονισμού Λειτουργίας εξακολουθούν να ισχύουν οι κανονιστικές διατάξεις και οι Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις των φορέων προέλευσης, όσον αφορά στις εν γένει εργασιακές σχέσεις και αποδοχές του προσωπικού τους. Λαμβάνεται μέριμνα για την κατά προτεραιότητα εξόφληση των πάσης φύσεως οφειλών των υπαλλήλων των καταργουμένων ή λυομένων και τιθεμένων υπό εκκαθάριση φορέων.» 5.4 Στο Άρθρο 6 προστίθεται ακροτελεύτια παράγραφος: «Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων δύναται να ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία και τις αρμοδιότητες του Οργανισμού που συνιστάται με τον παρόντα νόμο»
 
 
Περικλής Αγάθωνος
Έχοντας παρακολουθήσει από κοντά τη δημιουργία του ΕΣΥΔ σε μια εξελικτική πορεία 15 χρόνων και συμμετέχοντας στο Συμβούλιο Διαπίστευσης τα 5 τελευταία χρόνια αλλά και στο ΔΣ του για 3 χρόνια καταθέτω τις δικές μου απόψεις για το εγχείρημα της δημιουργίας του νέου οργανισμού.- κατά τη γνώμη μου το ΕΣΥΔ θα μπορούσε να μείνει έξω από μια συγχώνευση ΕΛΟΤ-ΕΙΜ (καθώς δεν απαιτεί κρατική επιχορήγηση και είναι μικρό το μέγεθός του).- αν δεχθούμε ότι αυτή η απόφαση είναι πολιτική και πρέπει να εφαρμοσθεί, το κύριο ζητούμενο είναι να μην υπάρξει πρόβλημα αναγνώρισης για τις διαπιστεύσεις που χορηγεί το ΕΣΥΔ, λόγω της συμμετοχής των εργαστηρίων του ΕΙΜ στον υπό ίδρυση φορέα. Λεπτομέρειες έχουν ήδη αναφερθεί από άλλους στη διαβούλευση.- Επίσης, επειδή στην Ελλάδα τα κενά (ακόμη και στον διορισμό ενός νέου Συμβουλίου) είναι πάντα μεγάλα, ζητούμενο από τους πελάτες του ΕΣΥΔ είναι να γίνει ομαλά η όποια μεταβολή (δηλ. να δημιουργηθούν πρώτα τα νέα όργανα και μετά να καταργηθούν τα παλιά).- Καθώς τα έσοδα του ΕΣΥΔ προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τους κύριους πελάτες του (Φορείς και Εργαστήρια), είναι αδιανόητο να μην συμμετέχουν με εκπρόσωπό τους στο ΔΣ του νέου φορέα !! Θα αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία….- Όλοι οι οργανισμοί διαπίστευσης για να διασφαλίσουν την τεχνική επάρκεια και την αμεροληψία στις αξιολογήσεις τους χρησιμοποιούν, πέρα από το προσωπικό τους και εξωτερικούς συνεργάτες (αξιολογητές και εμπειρογνώμονες) που μεταφέρουν τις εξελίξεις σε κάθε τομέα διαπίστευσης και που επιλέγονται με αξιοκρατική διαδικασία και υποβάλλονται σε σχετική εκπαίδευση – αυτήν την συνεχή επιστημονική ενημέρωση δεν είναι δυνατόν να την έχουν οι μόνιμοι υπάλληλοι.- Η αμεροληψία μπορεί να διασφαλισθεί με την ορθή λειτουργία του Εθνικού Συμβουλίου Διαπίστευσης όπου εκπροσωπούνται οι ενδιαφερόμενοι φορείς από άτομα με τεχνική επάρκεια (αρκεί το Δημόσιο να έχει 1 εκπρόσωπο, και όχι την πλειοψηφία !) και από τις Τεχνικές Επιτροπές – θεωρώ παράλειψη του σ.ν. να μην αναφέρεται στο Συμβούλιο Διαπίστευσης και να το αφήνει για αργότερα.- Τέλος θα έπρεπε να ζητηθεί εκ των προτέρων από την Ευρωπαϊκή Διαπίστευση (ΕΑ) η άποψή της για το αν ο νέος οργανισμός θα μπορεί να διατηρήσει την αναγνώριση και αναλόγως να γίνουν οι επόμενες κινήσεις (είτε το θέλουμε είτε όχι, η συμμετοχή μας στην ΕΕ και η Ενιαία Αγορά έχουν τους κανόνες τους). Η απώλεια της αναγνώρισης για μεγάλο χρονικό διάστημα (και της διαπίστευσης για μικρότερο), πέρα από δραματική μείωση των εσόδων του ΕΣΥΔ, θα δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά τόσο των φορέων όσο και των εργαστηρίων. Με τιμή,Δρ. Περικλής ΑγάθωνοςΠρόεδροςΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
 
 
Ελισάβετ Αλλισον
Αφορά το Αρθρο 9 «΄Ενταξη του νπδδ ΕΚΚΕ στο νπιδ ΕΙΕ» και τη παρ. 12 του Αρθρου 15 «Γενικές διατάξεις». Στο Αρθρο 9 δεν υπάρχει ειδική ρύθμιση που να αφορά θέματα «λογότυπου κά» του (εντασσόμενου;) φορέα ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ και ως εκ τούτου υποθέτουμε ότι θα εφαρμοστούν οι Γενικές διατάξεις του Αρθρου 15, παρ. 12 όπου «λογότυποι και σήματα μεταφερομένων φορέων χρησιμοποιούνται από τους φορείς υποδοχής». Θάθελα να επισημάνω στους συντάκτες του νομοσχεδίου ότι, το ΕΚΚΕ είναι εξ ίσου «ιστορικός» ερευνητικός φορέας, όσο και το ΕΙΕ, με 53ετή συνεχή παρουσία στο χώρο των κοινωνικών επιστημών στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό και ως εκ τούτου έχει τη δική του «ταυτότητα αναγνώρισης» την οποία έχει κατακτήσει και κατοχυρώσει κατά την πορεία του. Προτείνω λοιπόν στο όνομα της ισονομίας,και στη περίπτωση όπου τελικά ισχύσει η οποιασδήποτε μορφής «μεταφοράς» του ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ,να προστεθεί διάταξη στο άρθρο 9 όπου το ΕΚΚΕ «διατηρεί και διαχειρίζεται το λογότυπό του, κλπ»και να μην υποστεί «πρακτικές ρύθμισης» που αναφέρονται σε συγχωνεύσεις Εταιρειών. Η μήπως προς τα εκεί (δηλ. ΑΕ) βαδίζουμε; Ελισάβετ Αλλισον