Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Σωτήρης Κουρής Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κεφαλληνίας & Ιθάκης
Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που εισήχθη από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για το νομοσχέδιο με τίτλο «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα», σας υποβάλλουμε τις παρατηρήσεις μας αναφορικά με την παράγραφο 10γ, όπου αναφέρεται στην κατάργηση του «Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Αίνου».Ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Αίνου, από το έτος ίδρυσης του, το 1999, υλοποιεί με επιτυχία το έργο του και διασφαλίζει στο μέγιστο βαθμό την απορρόφηση των εγκεκριμένων κοινοτικών κονδυλίων. Τελικός Αποδέκτης του έργου αυτού είναι η προστατευόμενη περιοχή του Εθνικού Δρυμού Αίνου, με την μοναδική οικολογική και γεωγραφική αυτονομία που την χαρακτηρίζει. Επειδή θεωρούμε ότι τα σημαντικά αποτελέσματα που έχουν παραχθεί από την δράση του Φορέα σχετικά με την προστασία, διαχείριση και ανάδειξη του Εθνικού μας Δρυμού, πρέπει να συνεχιστούν και να ενισχυθούν, με την στήριξη της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κρίνουμε αρνητική εξέλιξη για τον τόπο μας και τον φυσικό του πλούτο, την σχεδιαζόμενη κατάργηση του. Πόσο μάλλον όταν αφορά τον μοναδικό στην Ελλάδα Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού που οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση! Θεωρούμε ότι δεν λήφθησαν υπόψη όλα τα αξιολογικά κριτήρια για να τεκμηριώσουν με τον μεγαλύτερο δυνατό ορθολογισμό την κατάταξη του στην λίστα των υπό κατάργηση φορέων.Επιπροσθέτως σας πληροφορούμε ότι η δρομολόγηση αυτή θα δημιουργήσει άμεσα τεράστια προβλήματα στην απορρόφηση των δεσμευμένων κονδυλίων από το Ε.Σ.Π.Α., προκαλώντας οικονομική ζημία για την χώρα μας.Προκειμένου η ευρωπαϊκή στρατηγική κατεύθυνση της αειφόρου τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης να βρει στέρεο έδαφος και προοπτική στην χώρα μας, σας καλούμε στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου αυτού, να επανεξετάσετε την περίπτωση αυτή.Εντούτοις αντί να καταργηθεί, θα μπορούσε τουλάχιστον να συγχωνευτεί με έναν από τους υφιστάμενους Φορείς Διαχείρισης των πλησιέστερων Προστατευόμενων Περιοχών.Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κεφαλληνίας & ΙθάκηςΣωτήρης Κουρής
 
 
Χρήστος
Κύριε Υπουργέ Προλογίζοντας αυτό το σχέδιο για την εισαγωγή του στη διαδικασία τη διαβούλευσης αναφέρεται «προς το σκοπό της οικονομικότερης και αποδοτικότερης λειτουργίας δημόσιων οργανισμών που εξυπηρετούν δημόσια αγαθά και παρέχουν αναγκαίες υπηρεσίες στο κοινωνικό σύνολο, με όσο το δυνατόν λιγότερο δημοσιονομικό κόστος και μικρότερη επιβάρυνση του έλληνα φορολογούμενου». Τεκμηριώστε μας σας παρακαλώ από πού προκύπτει η εξοικονόμηση πόρων από την κατάργηση/συγχώνευση των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών όταν οι εν λόγω Φορείς από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας χρηματοδοτούνται ολοκληρωτικά από ευρωπαϊκά προγράμματα και με άμισθα διοικητικά συμβούλια χωρίς καμία επιβάρυνση στον τακτικό προϋπολογισμό. Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας μας και η στήριξη των Προστατευόμενων Περιοχών και των Φορέων Διαχείρισής τους θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και όχι να προσανατολίζεται στην υποβάθμιση τους. Αντί λοιπόν η πολιτεία να προσπαθεί να συγχωνεύσει και να καταργήσει τους Φορείς, θα έπρεπε να προχωρήσει σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για το 75% των περιοχών Natura της χώρας, που δεν ανήκουν διοικητικά σε κανέναν Φορέα Διαχείρισης. Οι Φορείς Διαχείρισης, παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αποτελούν το μοναδικό μέσο προστασίας των προστατευόμενων περιοχών και θα πρέπει η πολιτεία να στραφεί στην στήριξη τους δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υλοποίηση μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος. Ακόμα και σε αυτήν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνά η πατρίδα μας, η πρόθεση της κυβέρνησης να καταργήσει/συγχωνεύσει τους εν λόγω Φορείς χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως τεκμηρίωση σχετικά με το όφελος που θα προκύψει σε επίπεδο διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών και χωρίς να υπάρχει καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού είναι τουλάχιστον ανούσιο. Δεν ξέρω πραγματικά το νόημα της διαβούλευσης όταν σε προηγούμενο σχόλιο η κα Βώκου Πρόεδρος της Επιτροπής «Φύση 2000», η οποία αποτελεί το κεντρικό επιστημονικό γνωμοδοτικό όργανο του Κράτους για το συντονισμό, την παρακολούθηση και αξιολόγηση των πολιτικών και μέτρων προστασίας της ελληνικής βιοποικιλότητας εκφράζει ξεκάθαρα τις απόψεις της Επιτροπής οι οποίες όπως η ίδια αναφέρει έχουν κατατεθεί στην πολιτική ηγεσία επανειλημμένα. Όταν λοιπόν η πολιτική ηγεσία δεν έλαβε υπόψη της την παραπάνω Επιτροπή που είναι η καθ ύλη αρμόδια να γνωμοδοτήσει για αυτό το θέμα, πώς είναι δυνατόν να ακούσει τις υπόλοιπες σκέψεις/προτάσεις που παρουσιάζονται στην παρούσα «διαβούλευση». Δεν είναι οι Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών μηχανισμοί κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος. Οι αιτίες της σημερινής κατάστασης πρέπει να αναζητηθούν αλλού και σίγουρα όχι στο περιβάλλον. Ευχαριστώ.
 
 
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣhttp://oikologoi-prasinoi-fthiotidas.blogspot.comgreenfth@otenet.grτηλ-φαξ: 2231033593 & 2231021007, 6977261256 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δημοσιεύτηκε «προς διαβούλευση» το τελικό σχέδιο νόμου για την «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα», που αφορά και στους Φορείς Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών.Στο άρθρο 10 και στην στ΄ παράγραφο1 προβλέπεται η συγχώνευση του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Παρνασσού και του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού της Οίτης και η σύσταση ενός νέου ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας».Η σχεδιαζόμενη συγχώνευση έρχεται μετά από τις επιταγές της τρόικας για νέες περικοπές στις δαπάνες του δημοσίου, κάτι που είναι όμως εντελώς παράλογο, αφού οι Φορείς Διαχείρισης δεν επιβαρύνουν με δαπάνες λειτουργίας τον εθνικό προϋπολογισμό. Για την ακρίβεια,• οι Φ.Δ.Π.Π. από την ίδρυσή τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν χρηματοδοτούμενοι αποκλειστικά από ευρωπαϊκά προγράμματα, κυρίως από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον» (Ε.Π.ΠΕΡ.) – Γ΄ΚΠΣ 2006-2009 και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.) – Ε.Σ.Π.Α. 2010-2015, μέσω των οποίων υποστηρίχθηκαν τόσο τα λειτουργικά και ανελαστικά έξοδά τους όσο και οι διαχειριστικές τους δράσεις. Η συμβολή των Φ.Δ.Π.Π. στην αύξηση της απορροφητικότητας των κοινοτικών πόρων και στη δημιουργία συνθηκών τοπικής κυρίως ανάπτυξης μέσα από την χρηματοδότησή τους από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. είναι προφανής και εξαιρετικά σημαντική με συνεπακόλουθα μεγάλα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι οι δαπάνες για όλο το προσωπικό που απασχολείται σήμερα σε όλους του Φ.Δ.Π.Π. καλύπτονται αποκλειστικά από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δράσεών τους χωρίς να επιβαρύνουν τον Τακτικό Προϋπολογισμό.• τα Διοικητικά Συμβούλια καθώς και οι Πρόεδροι των Φ.Δ.Π.Π. προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί.Επιπλέον, οι Φ.Δ.Π.Π. έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες υλοποίησης πλήθους προκηρύξεων και συμβάσεων, μεταξύ των οποίων και τις προκηρύξεις διεθνών διαγωνισμών για την Επιστημονική Παρακολούθηση ειδών χλωρίδας, πανίδας και τύπων οικοτόπων, προκειμένου η Ελλάδα να καταθέσει έκθεση για την πρόοδο εφαρμογής της Οδηγίας 92/43 εντός του 2013, κάτι που αποτελεί εθνική υποχρέωση ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της εφαρμογής της σχετικής Οδηγίας. Πρόσφατες προκηρύξεις έχει ανακοινώσει και ο ΦΔ της Οίτης, η τύχη των οποίων δεν μπορεί να προβλεφθεί.Η πρόχειρη συγχώνευση των ΦΔ, λοιπόν, όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιώσει τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας αλλά ενδέχεται να αποτελέσει τροχοπέδη για την περιφερειακή ανάπτυξη. Η τροποποίηση δε των τεχνικών όρων υλοποίησης (π.χ. αλλαγή δικαιούχου) των συγκεκριμένων προγραμμάτων, εγκυμονεί καθυστερήσεις και ενδεχομένως πρόστιμα από την αθέτηση των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων.Για αυτούς και μια σειρά ακόμα λόγους, οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε προσφύγει στο Ευρωκοινοβούλιο μέσω του ευρωβουλευτή μας Νίκου Χρυσόγελου, ο οποίος έχει καταθέσει σχετική ερώτηση2, ενώ αντιπροσωπεία μας συναντήθηκε με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Αντώνη Μανιτάκη3, ο οποίος μεταξύ άλλων συμφώνησε ότι δεν προκύπτει αξιόλογο δημοσιονομικό όφελος από τη συγχώνευση, αφού η κύρια χρηματοδότηση των ΦΔ προέρχεται από ευρωπαϊκούς πόρους, ενώ δεσμεύτηκε ότι τα επιμέρους τοπικά γραφεία θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους.Εύλογα, λοιπόν, οι Οικολόγοι Πράσινοι Φθιώτιδας διατυπώνουμε τις παρακάτω απορίες και ζητούμε απαντήσεις από τους αρμόδιους φορείς:- ποιο θα είναι το δημοσιονομικό όφελος από τη συγχώνευση των δύο ΦΔ της περιοχής μας;- τι θα γίνει με τις προκηρύξεις και τις συμβάσεις έργου που «τρέχουν»;- ποια θα είναι η τύχη των εργαζομένων στους ΦΔ, τόσο λόγω των νέων συνθηκών όσο και της μεταφοράς της έδρας εργασίας τους;- πώς θα επιτευχθεί η πραγμάτωση των επιστημονικών στόχων των φορέων, που ήδη αντιμετώπιζαν δυσκολίες και ειδικά αυτών της Οίτης που μέχρι και σήμερα αγωνίζεται για μια σειρά ενεργειών που θα διευκόλυναν το έργο του για την προστασία της περιοχής (οριοθέτηση του καθεστώτος προστασίας της Οίτης, επικαιροποίηση της Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης της, κ.ά.);- μήπως αυτή η απόφαση έρχεται να πλήξει κι άλλο το φυσικό περιβάλλον της Οίτης, το οποίο είναι έκθετο στα μεγάλα σχέδια για βιομηχανική και μεταλλευτική εκμετάλλευση του βουνού και δεν είναι καθόλου τυχαία η χρόνια κωλυσιεργία της πολιτείας στην έκδοση εργαλείων προστασίας και βιώσιμης ανάπτυξής του;Να θυμίσουμε, επίσης, ότι θέση και πρόταση των περιβαλλοντικών οργανώσεων της περιοχής, και όχι μόνο, είναι η ίδρυση ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης των Οικοσυστημάτων της Οίτης, του Σπερχειού και του Μαλιακού κόλπου, για να συμπεριλάβει και την προστατευόμενη περιοχή NATURA 2000, θέση που θα έπρεπε να υποστηριχθεί και από την τοπική αυτοδιοίκηση.Η προχειρότητα με την οποία επιχειρείται η ανώφελη επιστημονικά και δημοσιονομικά συγχώνευση των Φορέων Διαχείρισης της περιοχής μας μας προϊδεάζει για τη δρομολόγηση πολύ χειρότερων επιλογών της κυβέρνησης, που σχεδιάζει για τον τόπο και το μέλλον μας χωρίς εμάς.Πληροφορίες: Βασιλική Νάκου, 6983903061Παράρτημα:1στ) Το ν.π.ι.δ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού», και το ν.π.ι.δ με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Οίτης», που ιδρύθηκαν με την παράγραφο 10 του άρθρου 15 του ν. 2742/1999 (207 Α`) η οποία προστέθηκε με το άρθρο 13 του ν. 3044/2002 (197 Α΄) συγχωνεύονται και συνιστούν νέο ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Φορέας Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών και Οικοσυστημάτων Στερεάς Ελλάδας». Στο νέο φορέα περιέρχεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, της περιουσίας (ενεργητικό – παθητικό,) των θέσεων και του προσωπικού των φορέων που συγχωνεύονται με την παράγραφο αυτή, και τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις τους, στα οποία ο φορέας που συνίσταται υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχός τους. Ο φορέας που συνιστάται έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2742/1999 ως ισχύει και του ν. 1650/1986. Η έδρα του φορέα διαχείρισης είναι η Αμφίκλεια.2ερώτηση Ν. Χρυσόγελου στο ΕΚ:http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1173:our-natural-wealth-deserves-better&Itemid=75&lang=el3ανακοίνωση για συνάντηση με Αντ. Μανιτάκη:http://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=3565:2012-08-07-08-14-09&catid=1:press-releases
 
 
Κώστας
Στην επικείμενη συγχώνευση των μονάδων της Κοινωνικής Φροντίδας στο Λεκανοπέδιο Αττικής, σημαντικό θα ήταν να προβλεφθεί και η γεωγραφική κατανομή των μονάδων, ούτως ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν ισότιμα και δραστηριότητες ανοιχτής φροντίδας και περίθαλψης του πληθυσμού των γύρω απ’ αυτές περιοχών, όπως βοήθεια στο σπίτι κατ’ οίκον νοσηλεία, εργονομικές παρεμβάσεις στις οικίες των περιθαλπόμενων και φροντίδα απο ειδικούς θεραπευτές.
 
 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗΣ
Σχετικά με την παρ. 1.α): Να εξαιρεθεί η περίπτωση του άρθρου 6 του παρόντος νομοσχεδίου (Βλ. ειδικότερο σχόλιό μου υι) επί της παρ. 9 του άρθρου 6 του παρόντος).Σχετικά με την παρ. 1.β): Εφόσον οι αποσπάσεις προσωπικού έχουν γίνει με νομοθετικές ρυθμίσεις για να ικανοποιηθούν οι φορείς/ οργανισμοί στους οποίους έχουν αποσπαστεί συγκεκριμένοι υπάλληλοι, τότε προτείνονται τα εξής: ι) Εφόσον οι φορείς που χρησιμοποιούν αποσπασμένους υπαλλήλους, τους χρειάζονται, ν’ αναλάβουν και τη μισθοδοσία τους, χωρίς να επιβαρύνεται ο φορέας από τον οποίο αποσπάστηκαν (αφού προσφέρουν τις υποηρεσίες τους στο φορέα που έχουν αποσπαστεί, άσχετα αν ανήκαν οργανικά σε άλλο φορέα) και να μη θεωρούνται πλέον ως προσωπικό του φορέα από τον οποίο αποσπάστηκαν. ιι) Εφόσον αίρεται η απόσπαση προσωπικού και δεν υπάρχει πλέον ανάγκη από τις υπηρεσίες τους από το φορέα στον οποίον είχαν αποσπαστεί, τότε μετά από αξιολόγηση θα πρέπει να επιστρέψουν σε κάποια οργανική θέση στο φορέα από τον οποίον είχαν αποσπαστεί (και τους μισθοδοτεί) ή εναλλακτικά -με κατάλληλη ρύθμιση- να καλύψουν ανάγκες άλλου φορέα.Σχετικά με την παρ. 1.δ): Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να γίνουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις που αναφέρει στα σχολιά του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ώστε ν’ αποφευχθούν προβλήματα στις διάφορες νομικές/ δικαστικές εκκρεμότητες των φορέων που αναφέρονται στο παρόν νομοσχέδιο.Σχετικά με την παρ. 3.α): Λόγω διαφορών και κατανομής των μισθολογικών κλιμακίων του προσωπικού του κάθε φορέα θα πρέπει να καθοριστεί με βάση τη νέα δομή του εκάστοτε υπό ίδρυση οργανισμού τι θα γίνει με τη μισθοδοσία του προσωπικού του, ώστε να μην υπάρχουν ανισοκατανομές (π.χ. ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο με τα γνωστά κλιμάκια κι επιδόματα). Επίσης, στις θέσεις του νέου οργανισμού που θα κατατάσσεται το προσωπικό του εκάστοτε καταργούμενου φορέα, θα πρέπει να γίνει σχετική αξιολόγηση για την τελική κατάταξή του.Σχετικά με την παρ. 9.): Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για το πώς θα διευθετηθούν προβλήματα/ περιπτώσεις όπου τα ακίνητα των καταργούμενων ή υπό συγχώνευση φορέων υπάγονται σε κάποια ρύθμιση (π.χ. περί αυθαιρέτων), διότι αυτό αποτελεί ένα πρόσθετο κόστος το οποίο -αν δε διευθετηθεί- μεταφέρεται είτε σε νέο υπό ίδρυση οργανισμό ή σε αντίστοιχο εποπτεύων Υπουργείο το οποίο θα πρέπει να διευθετήσει -πιθανόν με το ΥΠΕΚΑ ή άλλο Υπουργείο- την εν λόγω ρύθμιση, αφού θα την επωμισθεί.Σχετικά με την παρ. 10.): Πέραν του γεγονότος ότι οι υπηρεσίες/ δραστηριότητες ορισμένων φορέων που καταργούνται ή συγχωνεύονται σύμφωνα με τον παρόν νομοσχέδιο θα πρέπει να χαρακτηριστούν ως ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος) και θα πρέπει να ενταχθούν σε κρατική επιχορήγηση, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σοβαρά τα Στρατηγικά & Επιχειρησιακά Σχέδια (Business Plans) που έχουν εκπονηθεί από τους φορείς αυτούς κι έχουν αποσταλεί στα αρμόδια Υπουργεία που τα ζήτησαν. Στα Σχέδια αυτά περιλαμβάνονται και οι ανάγκες του εκάστοτε οργανισμού σύμφωνα με τις νέες συνθήκες και δεδομένα της εποχής σχετικά με τις δράσεις, τον εξορθολογισμό του κόστους και τις ανάγκες σε προσωπικό (πάντα μετά από σχετική αξιολόγηση). Για παράδειγμα, ο ΕΛΟΤ έχει στείλει τέτοιο Σχέδιο στο αρμόδιο εποπτεύον Υπουργείο Αν.Αν.Υ.Με.Δι.