Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΚΕΡΗΣ
Κυρίες, κύριοι.Διαβάστε το σχόλιο του Δρα. Δασολόγου Στέλιου Γκατζογιάννη.Δεν είναι τυχαίος: τ. Τακτικός Ερευνητής, αλλά και ζυμωμένος συγχρόνως, για δεκαετίες, με τη δασική πράξη.Μήπως είναι καιρός, μετά από δεκαετίες απαξίωσης και περιθωριοποίησης της Δασικής Υπηρεσίας, να ληφθούν υπόψη όσα επί χρόνια υποστηρίζουν κάποιοι Δασικοί;Δεν είναι η Δασική Υπηρεσία που ίδρυσε, με δική της πρωτοβουλία και ευθύνη, τους Εθνικούς Δρυμούς από το 1938 (Ε.Δ. ΟΛΥΜΠΟΥ & ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ) μέχρι και το 1974 (Ε.Δ. ΣΟΥΝΙΟΥ).Είναι τυχαίο άραγε που στον Οργανισμό της (Π.Δ. 1213/1981) προβλέπεται Δασαρχείο Πάρνηθας (και βάλε.Δεν είναι η Δασική Υπηρεσία που χαρακτήρισε πλείστα όσα Δάση ως Προστατευτικά και εντόπισε Μνημεία της Φύσης;Δεν είναι η Δασική Υπηρεσία που σε δύσκολους καιρούς συμφιλίωσε τον ορεινό κάτοικο της Ελληνικής υπαίθρου με το Δάσος.Όταν έχεις το μαχαίρι (Δασική Υπηρεσία) δεν ψάχνεις ποιό γυαλί (Φορέας Διαχείρισης) είναι καλύτερο να κόψεις ψωμί.Σαφώς έχετε δίκιο τα όσα λέτε οι σχολιαστές για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την πλημμελή προστασία των περιοχών αυτών.Πλαισιώστε οι φορείς και στηρίξτε τη Δασική Υπηρεσία και οι εργαζόμενοι ενταχθείτε σ’ αυτήν.Χωρίς συνεργασία και συστράτευση δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.Πού ακούστηκε η Δασική Υπηρεσία να είναι αρμόδια για τις… αγροζημίες και να μην είναι αρμόδια για την προστασία των Προστατευόμενων (δασικών) Περιοχών;Πόσο θα πρέπει να βαθύνει η κρίση για να θυμηθεί η Πολιτεία το πάλαι ποτέ «Ξυπόλητο Τάγμα» των Δασικών ταγμένο στη ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ και ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ των Δασών της Χώρας…;Ιωάννης ΚέκερηςΔασοπόνοςΕπ. Πρόεδρος Δασοπόνων Α.Δ. Μακεδονίας – ΘράκηςΜέλος Δ.Σ. Πανελλήνιας Ένωσης Δασοπόνων – Διαχ/στών Φ.Π.
 
 
ΣΤΕΛΛΑ ΣΕΒΕΝΤΗ
ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ, ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΕΚΤΙΚΗ.( ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ;ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ).
 
 
ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ & ΕΕΕ
Πανελλήνια Ομοσπονδία ΣυλλόγωνΔιδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) Ομοσπονδία ΣυλλόγωνΕκπαιδευτικού Προσωπικού Τ.Ε.Ι. (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ) Ένωση Ελλήνων Ερευνητών (EEE) Α Ν Ο Ι Κ Τ Η Ε Π Ι Σ Τ Ο Λ Η Αθήνα, 8 Οκτωβρίου 2012 Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και ΑθλητισμούΚαθηγητή Κωνσταντίνο ΑρβανιτόπουλοΥπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΚαθηγητή Αντώνη Μανιτάκη,ypourgos@ydmed.gov.gr Θέμα: Παρέμβαση των ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και ΕΕΕ στα Άρθρα 7, 9 και 16 του υπό δημόσια διαβούλευση νομοσχεδίου «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Τα 11 Ερευνητικά Κέντρα που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας αποτελούν οργανικό τμήμα του ευρύτερου ερευνητικού ιστού της χώρας. Αποτελούν, επίσης, ένα ιδιαίτερα παραγωγικό τμήμα του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς για κάθε 1 Ευρώ που «επενδύει» η Πολιτεία σε αυτά, «φέρνουν» κατά μέσο όρο 2 Ευρώ, μέσω κυρίως ευρωπαϊκών και διεθνών ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων, παρέχοντας ταυτόχρονα εργασία σε περίπου 2.000 ανθρώπους, κυρίως νέους επιστήμονες (που εργάζονται στα ερευνητικά προγράμματα) και συνεισφέροντας στην αξιοπρεπή παρουσία της χώρας στο επιστημονικό Ευρωπαϊκό και διεθνές γίγνεσθαι, καθώς και στην ανάπτυξή της, με τα ερευνητικά και τα τεχνολογικά τους αποτελέσματα. Είναι επιπλέον οι μόνοι δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αξιολογούνται συστηματικά, με εξωτερικές αξιολογήσεις από διεθνείς επιτροπές κριτών, από το 1995 (βάσει του Ν. 1514/1985), καθώς και οι πρώτοι και μοναδικοί -έως σήμερα- δημόσιοι ερευνητικοί φορείς που αναδιαρθρώθηκαν, με τη συγχώνευση των 56 Ινστιτούτων τους σε 31, με το νόμο 4051/2012 (εφαρμοστικός του Μνημονίου ΙΙ,http://www.eee-researchers.gr/Katastatiko-Nomothesia/N_4051-2012_Sugxoneuseis-EK.pdf). Παρά το ότι :• η πρόσφατη αυτή πρώτη φάση αναδιάρθρωσης στα ΕΚ της ΓΓΕΤ δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί (εκκρεμούν οι εκλογές διευθυντών σε πολλά νέα/συγχωνευμένα Ινστιτούτα, οι εκλογές Επιστημονικών Γνωμοδοτικών Συμβουλίων, η επικαιροποίηση των Οργανισμών Κέντρων, η σύνθεση νέων επιχειρησιακών σχεδίων Ινστιτούτων, κλπ.),• οι αστοχίες που εντοπίζονται σε αυτήν δεν έχουν συζητηθεί, πόσο δε μάλλον αντιμετωπιστεί, και• δεν έχει γίνει καμιά αποτίμηση του εγχειρήματος, επιστημονική ή οικονομική,στο σύντομο διάστημα υπαγωγής της ΓΓΕΤ στο Υπουργείο Ανάπτυξης (21/06/2012 – 10/08/2012) προτάθηκαν από το Υπουργείο αυτό προς συγχώνευση και πάλι Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ, συμπεριλαμβανόμενα σε ένα κατάλογο προς συγχώνευση φορέων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μαζί με άλλους, άσχετους με την έρευνα φορείς. Οι συγχωνεύσεις αυτές περιλαμβάνονται σήμερα στα Άρθρα 7 και 9 του υπό διαβούλευση σ/ν του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Κατάργηση και Συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα» (http://www.opengov.gr/minreform/?p=587) και αφορούν, αντίστοιχα, το Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Θεσσαλίας (ΚΕΤΕΑΘ, ΝΠΙΔ ΕΚ) που απορροφάται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ, ΝΠΙΔ ΕΚ) και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ, ΝΠΔΔ ΕΚ) που καταργείται και στη συνέχεια συγχωνεύεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ, ΝΠΙΔ ΕΚ). Οι υπό διαβούλευση συγχωνεύσεις των Ερευνητικών Κέντρων της ΓΓΕΤ:1. Βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με το ζητούμενο μιας ορθολογικής αναδιάρθρωσης του συνόλου του δημόσιου ερευνητικού ιστού της χώρας (ΑΕΙ, Ερευνητικά κέντρα της ΓΓΕΤ και άλλοι ερευνητικοί δημόσιοι φορείς) η οποία, όπως συνομολογεί και η τριμερής του Υπουργείου Παιδείας, πρέπει να γίνει συντεταγμένα, με επιστημονικά κριτήρια, μετά από (τη θεσμοθετημένη) αξιολόγηση και με αναπτυξιακά/οικονομικά οφέλη.2. Προωθούνται χωρίς σαφή κριτήρια και δεν εμπεριέχουν κανένα προφανές επιστημονικό ή οικονομικό πλεονέκτημα (δεν εντάσσονται σε κανέναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για την έρευνα, δεν υπάρχει σχετική μελέτη σκοπιμότητας, ανάλυση κόστους-οφέλους, κλπ.).3. Έχουν συμπεριληφθεί στο προαναφερθέν σ/ν κατά παράβαση του Νόμου 1514/85 περί Έρευνας, ο οποίος προβλέπει σαφείς διαδικασίες αξιολόγησης των Ερευνητικών Ινστιτούτων και Κέντρων της ΓΓΕΤ, αξιολόγηση που δεν μπορεί ως εκ τούτου να γίνει από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπως για άλλους φορείς του Δημοσίου.4. Προωθούν την απόσυρση της Πολιτείας από τη συνταγματική της υποχρέωση να εγγυάται την Έρευνα ως δημόσιο αγαθό και, ταυτόχρονα, την άρση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων.5. Καταλύουν το Ν. 1514/85, ως προς την ύπαρξη ΝΠΔΔ Ερευνητικών Κέντρων, το σύστημα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων, τα προσόντα και το “status” των Ερευνητών που με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο είναι αντίστοιχα των καθηγητών ΑΕΙ.6. Δημιουργούν πληθώρα επί μέρους προβλημάτων σε όλα τα υπό συγχώνευση Κέντρα, αλλά ιδιαιτέρα στα ΕΚΚΕ και ΚΕΤΕΑΘ που κινδυνεύουν με άμεση διάλυση, δίχως κανένα προφανές όφελος (επιστημονικό/αναπτυξιακό/οικονομικό) για τη χώρα.7. Ενισχύουν τη φυγή νέων και πρεσβύτερων επιστημόνων στο εξωτερικό και την υποβάθμιση της Έρευνας στη χώρα (συνδυαζόμενες και με τις εξαγγελθείσες υπέρογκες περικοπές στο ειδικό μισθολόγιο ερευνητών και καθηγητών ΑΕΙ), καθιστώντας άνευ περιεχομένου τις επαναλαμβανόμενες κυβερνητικές ανακοινώσεις περί ανάπτυξης της χώρας μέσω ενίσχυσης της Έρευνας και της Καινοτομίας. Με βάση τα ανωτέρω, τα Άρθρα 7 και 9 θα πρέπει να αποσυρθούν άμεσα από το υπό διαβούλευση σ/ν, και : - Η αναδιάρθρωση του ερευνητικού/ακαδημαϊκού ιστού της χώρας θα πρέπει να προχωρήσει στο εξής συντεταγμένα, με στρατηγικό σχέδιο που θα βασίζεται σε επιστημονικά κριτήρια και με στόχο την ενδυνάμωση των δημόσιων ερευνητικών φορέων μέσω της «συγκέντρωσης δυνάμεων».- Η αναδιάρθρωση, σε αυτήν τη φάση, θα πρέπει να συμπεριλάβει όλον τον ερευνητικό ιστό, δηλ. και τα δημόσια Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα που δεν εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ, καθώς και τα ΑΕΙ.- Εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση αποτελεί η αξιολόγηση όλων των ερευνητικών φορέων, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Ερευνητικά Κέντρα της ΓΓΕΤ και τα ΑΕΙ, και αφού γίνουν οι σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις για αντίστοιχη αξιολόγηση και των λοιπών ερευνητικών φορέων που δεν αξιολογούνται ως σήμερα βάσει νόμου.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να έχουν ουσιαστικό και όχι προσχηματικό χαρακτήρα (να μη δείχνουμε δηλ., απλά και μόνο, μείωση του αριθμού των δημόσιων φορέων στην Τρόικα), αλλά και να καταλήγουν σε πραγματικές μειώσεις κόστους μέσω συνεργειών, όπως π.χ. κοινής Κεντρικής Διοίκησης ομοειδών φορέων.- Οι όποιες συγχωνεύσεις θα πρέπει να αναχαιτίζουν το κύμα φυγής ερευνητικού προσωπικού προς το εξωτερικό.- Επαναλαμβάνουμε (το από 19/09/12) αίτημά μας για τη σύσταση ειδικής επιτροπής από το Υπουργείο Παιδείας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών ΠΟΣΔΕΠ, ΟΣΕΠ/ΤΕΙ και της ΕΕΕ, καθώς και των τριών Συνόδων Πρυτάνεων / Προέδρων του χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης & της Έρευνας, και η οποία θα διαμορφώσει τα κριτήρια, θα συντονίζει και θα παρακολουθεί τις εξελίξεις της διαδικασίας που θα αποσκοπεί σε μια ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου ακαδημαϊκού και ερευνητικού ιστού της χώρας. Επαναλαμβάνουμε, τέλος, για άλλη μια φορά, ότι οι αυτονόητες υποδείξεις της Maire Geoghegan-Quinn, Επιτρόπου της Ε.Ε. για την Έρευνα, την Καινοτομία και τις Επιστήμες, η οποία δήλωσε πρόσφατα ότι «Η επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητά μας, πράγμα που μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας. Γνωρίζουμε ότι οι χώρες οι οποίες επένδυσαν τα μάλα στην έρευνα και την καινοτομία, αντεπεξήλθαν με τον καλύτερο τρόπο την οικονομική κρίση», θα πρέπει να εφαρμοστούν επιτέλους και στη χώρα μας. για την ΠΟΣΔΕΠΟ ΠρόεδροςΝικόλαος Μ. Σταυρακάκης, Καθηγητής Ε.Μ.Π.Η ΓραμματέαςΕυγενία Μπουρνόβα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α. για την ΟΣΕΠ-ΤΕΙΟ ΠρόεδροςΓιάννης Τσάκνης, Καθηγητής ΤΕΙ ΑθήναςΟ ΓραμματέαςΓεώργιος Ανδρεάδης, Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Θεσ/νίκης για την ΕΕΕΗ ΠρόεδροςΜαρία Θ. Στουμπούδη, Δ/ντρια Ερευνών ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.Η ΓραμματέαςΜαρία Κωνσταντοπούλου, Κύρια Ερευνήτρια ΕΚΕΦΕ «Δ»
 
 
Μαρίνα Πετρονώτη
Οι ασαφείς και αντισυνταγματικές διατάξεις του άρθρου 9 στο υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο για την κατάργηση – συγχώνευση του ΕΚΚΕ δεν εκπλήσσουν. Αντίθετα, αν ιδωθούν με αναφορά στην αδιαφορία που ολοένα συχνότερα επιδεικνύει η Πολιτεία για τις έγκυρες, δημοκρατικές διαδικασίες στην πολιτική της έρευνας, είναι αναμενόμενες. Πράγματι, αν όπως τα κείμενα που κατατίθενται εδώ αναδεικνύουν, η κατάργηση και μετέπειτα συγχώνευση του ΕΚΚΕ στο ΕΙΕ όχι μόνον δεν εξασφαλίζει ουσιαστικά οικονομικά οφέλη, αλλά θα τροφοδοτήσει πλήθος οικονομικών και λειτουργικών προβλημάτων –συνυφασμένων με την ανεύρεση και διανομή πόρων, τη διεξαγωγή των ερευνητικών προγραμμάτων, τα εργασιακά δικαιώματα των ερευνητών, τις συνεργασίες με ευρωπαϊκά ινστιτούτα και πανεπιστήμια, κ.ά. – τότε ποιοι άλλοι εκτός από την προαναφερθείσα αδιαφορία λόγοι, υπαγορεύουν τη σύνταξη του άρθρου 9; Μήπως οι αρμόδιοι υπουργοί στέκουν μετέωροι και αναποφάσιστοι μπροστά στο (ιστορικό) δίλημμα: «Ανήκει ή όχι η Ελλάδα στο δυτικό κόσμο»; Διότι, στην περίπτωση που επιθυμούν την παραμονή της χώρας στο κοινωνικά, εκπαιδευτικά και πολιτισμικά προηγμένο κομμάτι αυτού του κόσμου, γιατί απουσιάζει ένας συγκροτημένος πολιτικός λόγος για το μέλλον της κοινωνικής έρευνας στη χώρα; Γιατί η συγχώνευση των δύο Κέντρων επιτελείται με τόσο βεβιασμένους, αδιαφανείς και πρόχειρους όρους που εντέλει θίγει, αντί να οφελεί, όσους απασχολούνται σε αυτά; Γιατί καταργείται η αυτοτέλεια ενός Κέντρου που έχει ως τώρα συμβάλλει δυναμικά στην επιστημονική προσέγγιση και ερμηνεία καίριων κοινωνικών φαινομένων, στάσεων και μετασχηματισμών; Γιατί αναστέλλονται αντί να αναπτύσσονται ερευνητικές συνθήκες οι οποίες έχουν επί μακρόν δοκιμαστεί και αποφέρει καρπούς στη διασφάλιση επιστημονικής γνώσης και την αξιοποίησή της στη λήψη πολιτικών αποφάσεων διαφόρων κυβερνητικών σχημάτων; Θέλω να ελπίζω ότι η απόσυρση του Νομοσχεδίου που αφορά τη λειτουργία και την υπόσταση του ΕΚΚΕ είναι εφικτή. Διαφορετικά η Διαβούλευση θα είναι κατ’ επίφαση μόνο ‘ανοικτή’ στο διάλογο με την ερευνητική κοινότητα. Μαρίνα ΠετρονώτηΚοινωνική ΑνθρωπολόγοςΠρώην Διευθύντρια Ερευνών, ΙΑΑΚ/ΕΚΚΕ