Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Αργύρης
Αρχικά θέλω να αναφέρω ότι η Πρόνοια σχεδόν ποτέ δεν λειτούργησε με σχεδιασμό, και κυρίως εξυπηρετούσε της κοινωνικές ανάγκες σαν να λέγαμε «στο πόδι» δίνοντας λύσεις της στιγμής. Δεν υπήρχε ξεκάθαρο όραμα, ούτε και ξεκάθαροι στόχοι. Επίσης δεν υπήρχε όσο θα έπρεπε εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης π.χ. ανάπτυξη και εφαρμογή πρωτοκόλλων θεραπείας. Η πρόνοια παρέμεινε πιο πολύ σε μορφή ασύλου, παρά σε μορφή ανοιχτής περίθαλψης που θα εξυπηρετούσε ανάγκες όπως π.χ. την σύγχρονη οικογένεια με το παιδί με αναπηρία όπου εργάζονται οι γονείς. Ακόμη δεν υπήρχε όσο θα έπρεπε κάλυψη ανά πάθηση και ανά ηλικία, με αποτέλεσμα ανομοιογενή περιστατικά και πολύ διαφορετικές ηλικίες να συνυπάρχουν π.χ. παιδιά με νοητική υστέρηση να συνυπάρχουν με μεγάλους ενήλικες, ή με άτομα με σοβαρά παθολογικά προβλήματα να βρίσκονται σε ασυλικά τύπου πλαίσια που δεν έχουν υποδομές νοσοκομείων για να τα περιθάλψουν. Παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου: 1) Τόσο εκτεταμένη διοικητική συγχώνευση χωρίς την κατάλληλη υποδομή και οργάνωση, και ιδιαίτερα:• Χωρίς εκτεταμένη εκχώρηση αρμοδιοτήτων στις διευθύνσεις που να είναι σαφής στο νόμο (οποίος ενώ τις διευθύνσεις τις αναφέρει αποκεντρωμένες δεν τους δίνει καμία αρμοδιότητα)• Χωρίς υποχρεωτική θεσμοθετημένη ηλεκτρονική διασύνδεση. Πολύ απλά θα προκαλέσει άνευ προηγουμένου αποδιοργάνωση όλων των υπηρεσιών (ήδη δημιουργήθηκαν προβλήματα από τις προηγούμενες συγκχωνεύσεις των οποίων τα «απόνερα» εξακολουθούν να ταλανίζουν τις υπηρεσίες) και χωρίς άλλο κάθετη πτώση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία που περιθάλπονται σε 24ωρη βάση.Φανταστείτε όταν θα υπάρχουν επείγουσες ανάγκες, ποιος θα υπογράφει; Ποιος θα δίνει την εντολή; Πως θα παίρνονται αποφάσεις για άμεσες λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν; Και που συχνά αφορούν ζωές ανθρώπων; Αν στο μεσοδιάστημα μέχρι να οριστούν ΔΣ υπάρχει μια σοβαρή βλάβη στα καλοριφέρ; Θα αφήσουμε τους ανθρώπους χωρίς θέρμανση; Αν πρέπει να κατακυρωθεί μια σύμβαση τροφίμων; Θα αφήσουμε τους ανθρώπους με αναπηρία χωρίς τροφή;Φανταστείτε 5 αποκεντρωμένες Διευθύνσεις με ένα πρωτόκολλο και μια στρογγυλή σφραγίδα. Πρόκειται να γίνει «διοικητική» κόλαση.Πιστεύω ότι πρέπει στο νόμο να προστεθεί παράγραφο που να εκχωρεί κάποιες συγκεκριμένες αρμοδιότητες στις διευθύνσεις για να λειτουργήσουν άμεσα. Να αναφέρει ότι κάθε διεύθυνση θα έχει δική της στρογγυλή σφραγίδα και πρωτόκολλο.Αν δεν γίνει αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να προστεθεί στην παράγραφο 2 που αναφέρεται ότι «Μέχρι τον ορισμό Διοικητών, Προέδρων και μελών ΔΣ εξουσιοδοτούνται οι αποκεντρωμένες διευθύνσεις να εγκρίνουν επείγουσες και επιτακτικές δαπάνες για την διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας.». Αν δεν υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις οι υπηρεσίες δεν θα μπορούν στοιχειωδώς να λειτουργήσουν. 2) Σχετικά με την συγχώνευση που αναφέρεται στην παράγραφο 3 εδάφιο θ. θα ήθελα να κάνω την εξής παρατήρηση :Μία από της αρχές λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας είναι η προσβασιμότητα, η ένταση της κάλυψης του πληθυσμού και η ισότητα στην κάλυψη του πληθυσμού. Έχοντας αυτό υπόψη θα ήθελα να διευκρινίσω ότι παιδιά με αναπηρία δεν υπάρχουν μόνο στην Βούλα ή γενικά στην Ανατολική Αθήνα ώστε να υπάρχει μόνο Αποκεντρωμένη Διεύθυνση με την ονομασία «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΒΟΥΛΑΣ». Πολλά αν όχι και περισσότερα παιδιά με αναπηρία υπάρχουν και στην υποβαθμισμένη και συχνά φτωχότερη Δυτική Αθήνα, που την απαρτίζουν πολύ μεγάλη δήμοι. Συνεπώς μια μόνο Μονάδα για παιδιά με αναπηρία που θα βρίσκεται στην άκρη της Ανατολικής Αθήνας νομίζω ότι αποτελεί αδικία και προσβολή των δικαιωμάτων των παιδιών της Δυτικής Αθήνας. Για το λόγω αυτό και δεδομένου της απόστασης άρα και της μειωμένη προσβασιμότητας των παιδιών με αναπηρία της Δυτικής Αθήνας, και στα πλαίσια ισότητας στην πρόσβαση προτείνω την δημιουργία μιας επιπλέον Αποκεντρωμένης Διεύθυνσης στην περιφέρεια της Αττικής με την ονομασία «ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ», η οποία ως φυσικό αντικείμενο εξακολουθεί να υπάρχει (όχι ως διεύθυνση) αλλά ως Παράρτημα (αρ. 1 εδ. δ του Ν. 4025/11) του Κέντρου Αποθεραπείας και Αποκατάστασης παιδιών με Αναπηρία Αττικής (ΚΑΑΠΑΑ). 3) Σχετικά με την παράγραφο 6 του αρ. 11 θα πρέπει να προστεθεί ότι «απαιτήσεις, υποχρεώσεις πάσης φύσεως εκκρεμότητες που υφίστανται και ταμειακά υπόλοιπα που υφίστανται κατά την κατάργηση των αναφερόμενων Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου μεταφέρονται στις ΜΚΦ στις οποίες συγχωνεύονται» όπως υπήρχε και στον προηγούμενο νόμο (αρ. 7 παρ. 2 του Ν. 4025/11), ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι π.χ. μια προμήθεια που κατακυρώθηκε αλλά δεν είχε υπογραφεί ακόμα η σύμβαση, αυτή θα υπογραφεί από το νέο ΝΠΔΔ που θα δημιουργηθεί. Αλλιώς θα υπάρχουν απαιτήσεις, υποχρεώσεις και εκκρεμότητες που δεν μπορούν να κλείσουν ή να διεκπεραιωθούν και θα δημιουργηθεί σύγχυση. 4) Πιστεύω ότι πρέπει να είναι ξεκάθαρο στο νόμο που θα εδρεύουν τα νέα ΝΠΔΔ ανά περιφέρεια. Τέλος θέλω να προτείνω οι ΜΚΦ να συγχωνευθούν με τα πιο πλησιέστερα σε αυτά Νοσοκομεία και να αποτελούν αποκεντρωμένες κλινικές ή αποκεντρωμένα κέντρα υγείας για άτομα με αναπηρία, με τον τρόπο αυτό και θα έχουν ιατρική κάλυψη σε 24ωρη βάση, την οποία κάλυψη δεν έχουν τώρα αφού στην συντριπτική πλειονότητα των ΜΚΦ δεν έχουν πληρωθεί οι θέσεις των Ιατρών. Επίσης με τον τρόπο αυτό θα έχουν την απαιτούμενη διοικητική υποστήριξη από τα νοσοκομεία που τα περισσότερα έχουν Ολοκληρωμένα Πληροφοριακά Συστήματα και περισσότερα εξειδικευμένα στελέχη, σε αντίθεση με τις περισσότερες ΜΚΦ που δεν διαθέτουν τέτοιου είδους συστήματα, και στελέχη.
 
 
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΑΖ
ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΑΖ ΤΟ Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανάρτησε στο διαδικτυο άρθρο που αφορά την κατάργηση των οργανισμών και συγκεκριμένα το αρθρο 11 που αναφέρεται στη συγχώνευση μονάδων κοινωνικής φροντίδας σε συνιστώμενα ανά περιφέρεια νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίουΣυγκεκριμένα αναφέρει ότι όλες οι ΜΚΦ συνχωνευονται σε 13 ΝΠΔΔ με την επωνυμία Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας περιφέρειας τελούν υπό την εποπτεία του Υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλειας και Πρόνοιας και εδρεύουν στην αντίστοιχη έδρα κάθε περιφέρειαςΒλέπουμε ότι η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας έχει 4 ΜΚΦκαι θα έχουν έδρα τη Θες/νικηΗ περιφέρεια Ηπείρου έχει 4 ΝΠΔΔ και θα έχουν έδρα στα ΓιάννεναΗ περιφέρεια Θεσσαλίας έχει 3 ΝΠΔΔ και θα έχουν έδρα την ΛάρισαΘέλουμε να πούμε ότι τα 10 από τα 13 νέα ΝΠΔΔ θα αποτελούνται από 3- 4 η5 αποκεντρωμένες διευθύνσεις και όλες σε κοντινές αποστάσεις και εύκολα προσβασιμεςΣτην περιφέρεια ιονίων νήσων υπάρχει μόνο ο ΟΔΑΖ Απασχολεί 60 εργαζόμενους αποτελείται από 4 τμήματα ήτοι τμήμα χρονίως πασχόντων τμήμα προστασίας ηλικιωμένων τμήμα ατόμων με αναπηρία και τμήμα παιδικής ηλικίαςΓενικά 100 άτομα περιποιούνται σιτίζονται μαθαίνουν τέχνες διασκεδάζουν άλλα σε 24ωρη βάση και τα ΑΜΕΑσε πρωινή απασχόλησηΤα περιστατικά που αντιμετωπίζει ο ΟΔΑΖστον τομέα πρόνοιας είναι συχνά και πρέπει να λύνονται άμεσα Παίρνονται αποφάσεις σοβαρές και κάποιες πρέπει να είναι άμεσες όπως φιλοξενία λαθρομεταναστών—άποροι και άστεγοι–εισαγγελικές αποφάσεις για φιλοξενία παιδιών μονογονεικων οικογενειών οι οποίοι γονείς κρίθηκαν ακατάλληλοι και επικίνδυνοι για την υγεία των παιδιών τους Επίσης άμεσα πρέπει να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των προμηθευτών που στη δεδομένη χρονική στιγμή με τα τεράστια οικονομικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουμεΌπως αναφέρει το άρθρο η έδρα των νέων κέντρων θα είναι στην έδρα της περιφέρειας και το 7μελες ΔΣ θα εκπροσωπείται από άτομα από τους νομούς της περιφέρειας που υπήρχε δομή καταργούμενου ΝΠΔΔΗ έδρα της περιφέρειας ιονίων νήσων είναι στην Κέρκυρα σε όλη την περιφέρεια υπάρχει μόνο μια μονάδα κοινωνικής φροντίδας ΝΠΔΔ ο ΟΔΑΖ άρα το 7μελες ΔΣ θα προέρχεται από ζακυνθινούς πολίτεςΛόγω της πολλαπλών λειτουργιών και γενικά του έργου που επιτελεί ο ΟΔΑΖ σωστό είναι κατ εξαίρεση η έδρα του ΔΣ να είναι στη Ζάκυνθο και να μπορεί να αναλαμβάνει αποφάσεις άμεσα οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου χωρίς να κωλύεται από προβλήματα απόστασης και καιρικών συνθηκώνΕίναι αδιανόητο εντέλει η διοίκηση του ΟΔΑΖ (Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας περιφέρειας Ιονίων Νήσων ) να ασκείται από ΔΣ που θα εδρεύει στην Κέρκυρα Ζάκυνθος 4/10/2012
 
 
Ρόδη Κράτσα
Θεωρώ πως η προτεινόμενη συγχώνευση θα υποβαθμίσει το ρόλο και τη σημασία λειτουργίας του Ε.Κ.Κ.Ε., σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η κοινωνική έρευνα μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάλυση, την αποτύπωση των συνεπειών της κρίσης στην ελληνική κοινωνία και στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων κσι ιδεών για την αντιμετώπιση της. Η υψηλότατη ανεργία, η εξάπλωση της φτώχειας και η αξιοσημείωτη αποδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής, η εγκληματικότητα, η απαισιοδοξία είναι φαινόμενα προς ειδική έρευνα. Το πρόσφατο παρελθόν έχει αποδείξει πως συγχωνεύσεις οργανισμών χωρίς επιπρόσθετη χρηματοδότηση ουσιαστικά αποδυναμώνουν τους συγχωνευόμενους οργανισμούς. Ελπίζω πως θα υπάρξει ουσιαστική αξιολόγηση των αναγκών και στοχευμένη αντιστάθμιση των συνεπειών. Ως κοινωνιολόγος, αποδίδω μεγάλη σημασία στο ρόλο της έρευνας για τη χώρα μας και ως πολιτικός θεωρώ απαραίτητα τα επιστημονικά στοιχεία για τη χάραξη πολιτικής. Ρόδη Κράτσα,ΕυρωβουλευτήςΑντιπρόεδρος Ε.Κ. 2007-2012
 
 
Ιωάννα Σαραντοπούλου
Διαφωνώ ριζικά με τη σκέψη συγχωνεύσεως ΕΙΕ & ΕΚΚΕ.Είναι προφανές οτι η επιχειρούμενη συγχώνευση είναι χωρίς μελέτη και δεν έχει δοθεί η πρέπουσα σημασία στη σχετική διαδικασία και στον τρόπο, ενώ δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο το αποτέλεσμα που θέλει κάποιος να πετύχει.Απόδειξη αυτού είναι οτι δεν προβλέπεται ρητά η ενίσχυση του προϋπολογισμού του ΕΙΕ και υπάρχει άμεσα κίνδυνος πλήθους οικονομικών και λειτουργικών προβλημάτων.Η χωρίς μελέτη η επιχειρούμενη συγχώνευση θα αποσυντονίσει και θα αποσταθεροποιήσει τη λειτουργία και των δύο Ιδρυμάτων στη διεξαγωγή των ερευνητικών τους προγραμμάτων, στις διαδικασίες αναζήτησης και εξεύρεσης πόρων, ενώ ουδείς εγγυάται τη διατήρηση των εργασιακών δικαιώματα των εργαζομένων των 2 φορέων.Επίσης τονίζεται ότι πρέπει απαραίτητα να διατηρηθεί το ισχυρό brand name που έχει δημιουργήσει το ΕΙΕ τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικόΙ. ΣαραντοπούλουΒιβλιοθήκη ΕΚΤ/ΕΙΕ