Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΜΠΕΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙΝΟΥ
Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου εδώ και πολλά χρόνια συνεργάζεται με τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου με στόχο την ανάπτυξη της εξωστρέφειας του αμπελοοινικού κλάδου της χώρας μας. Ο συντονισμός που έχει επιτευχθεί μεταξύ ΟΠΕ και αμπελοοινικού κλάδου δεν ήταν εύκολος. Έχουν δαπανηθεί εργατοχρόνια και πολλά χρήματα προκειμένου να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα. Επίσης, αναπτύχθηκαν ειδικευμένα εργαλεία στρατηγικής μάρκετινγκ, δημιουργήθηκαν οι βασικές υποδομές για την ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση της εξωστρέφειας, και επιτεύχθηκε ουσιαστική συνεργασία. Όλα αυτά συνετέλεσαν στο γεγονός ΟΠΕ και ΕΔΟΑΟ να καταθέσουν από κοινού Πρόγραμμα Προβολής και Προώθησης, με σημαντική κοινοτική επιδότηση και πιεστικές προθεσμίες για την αγορά της Β. Αμερικής – μιας από τις πιο βασικές εξαγωγικές αγορές του κλάδου– και της ελπιδοφόρου αγοράς της Κίνας.Εκφράζουμε την ανησυχία μας ακύρωσης όχι μόνο του Προγράμματος αλλά και ολόκληρης της προσπάθειας που έχει γίνει τόσα χρόνια στον κλάδο και στις εξαγωγές σε περίπτωση περαιτέρω καθυστερήσεων που θα προκύψουν από τη συγχώνευση.Θα πρέπει όλοι από κοινού να δουλέψουμε προς την κατεύθυνση ενίσχυσης και ανάπτυξης του ΟΠΕ και όχι προς την κατεύθυνσή αποδιοργάνωσή του. Η συνένωση HELEXPO – ΔΕΘ είναι απολύτως αυτονόητη κα είναι σύμφωνοι όλοι και δεν μπορεί να σχετίζεται με τον ΟΠΕ και τις δράσεις του. Είναι κάτι που αφορά σε εκθέσεις εσωτερικού οι οποίες μπορούν να ενισχυθούν από τον ΟΠΕ με προσκλήσεις αγοραστών.
 
 
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΙΝΟΥ
Ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου εκφράζει την ανησυχία του για την προοπτική συγχώνευσης του Ο.Π.Ε. με την Δ.Ε.Θ. και την λειτουργία ενιαίου φορέα στην Θεσσαλονίκη. Η εξαγωγική εμπειρία που έχουμε ως οινοποιητικός κλάδος αλλά και η γνώση που έχουμε από όλα τα οινοπαραγωγικά κράτη μας δείχνει ακριβώς το αντίθετο ότι δηλαδή για να γίνουν αποτελεσματικές ενέργειες προώθησης και branding ενός προϊόντος απαιτούνται ειδικευμένα εργαλεία, στελέχη με γνώση του προϊόντος και ουσιαστική συνεργασία Εθνικού οργανισμού προώθησης με τον τομέα. Διαφορετικά απαιτείται ξεχωριστή εταιρεία προώθησης για το προϊόν, πόσο μάλλον για το προϊόν κρασί που πέρα από το καθημερινό τρόφιμο είναι ένα προϊόν που απευθύνεται στις κοινωνικές ελίτ και σε πρωτοπόρα στρώματα καταναλωτών μεταφέροντας «μηνύματα» και «εμπειρίες». Επιπλέον μέσω της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο.) τρέχουν σε συνεργασία με τον Ο.Π.Ε. πολύ σημαντικά προγράμματα Προβολής και Προώθησης του Ελληνικού Κρασιού στις τρίτες χώρες (κυρίως Η.Π.Α.) με πολύ σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, αλλά και με πολύ πιεστικές προθεσμίες που εγκυμονούν κινδύνους ακύρωσής των σε περίπτωση περαιτέρω καθυστερήσεων. Η θέληση όλου του αμπελοοινικού κλάδου είναι σαφής. Τα πράγματα πρέπει να ξεκαθαρίσουν το συντομότερο στην κατεύθυνση ενίσχυσης του Ο.Π.Ε. και όχι αποδυνάμωσής του.
 
 
Μιχάλης Ανδριανάκης
Το ΤΔΠΕΑΕ στις περισσότερες περιπτώσεις λειτούργησε επικουρικά στις υπόλοιπες Υπηρεσίες του τέως ΥΠΠΟ(Τ). Η μετά από αξιολόγηση των έργων επιλογή της διαδικασίας αυτής, νομίζω ότι μέχρι σήμερα έχει συμβάλει πολύ θετικά στην ανάδειξη κάποιων μνημείων. Κακώς το θέμα τίθεται στη λογική της αντιπαράθεσης με τις περιφερειακές Υπηρεσίες, των οποίων το έργο υποτίθεται ότι σφτερίζονται.Η αντιμετώπιση κάποιων χώρων, ή μνημείων με τη συγκεκριμένη διαδικασία και με την αμισθί αξιοποίηση έμπειρων επιστημόνων, που έχουν ασχοληθεί επί σειρά ετών με αυτά,νομίζω ότι λειτουργεί προσθετικά στο συνολικό έργο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Η διαδικασία των συνεδριάσεων των Επιστημονικών Επιτροπών, που αποτελούνται πάντα από διακεκριμένα στελέχη όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία κλάδων, με όλες τις αντιπαραθέσεις απόψεων και την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειρίας, είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τον τόπο μας. Δυστυχώς είναι δύσκολο λόγω κακής στελέχωσης, καθημερινότητας και μεγάλου φόρτου έργων και υποθέσεων, να γενικευτεί η διαδικασία αυτή και από τις περιφερειακές Υπηρεσίες, όπως θα ήταν ευχής έργο και ας θεωρηθεί από κάποιους «πολυτέλεια’ μια τέτοια «διακριτική» αντιμετώπιση κάποιων μνημείων.Από τη μακρά μου εμπειρία στη μαχόμενη Αρχαιολογία, θεωρώ σκόπιμο στις επιστημονικές Επιτροπές (1)να αξιοποιούνται κυρίως (εν ενεργεία ή μη) στελέχη, που έχουν σχέση με τις κατά τόπους Υπηρεσίες και οπωσδήποτε με τα συγκεκριμένα μνημεία, ως επί έτη ερευνητές, (2) να συνεχίσουν να συμπληρώνονται οι Επιτροπές από επίσης έμπειρα στελέχη (εν ενεργεία, ή όχι) των Υπηρεσιών, ή πανεπιστημιακούς, ανάλογα με την ειδικότητα, τη γνώση του μνημείου και του έργου ανάδειξης, (3)να συνεργάζονται στενά και να παρέχουν στα πλαίσια αυτά τα μέσα και το έμπειρο προσωπικό που διαθέτουν για να στηρίζουν το έργο των περιφερειακών υπηρεσιών, εφόσον ζητείται και (4) να μην παρεμβαίνουν, παρά μόνο όταν ζητείται στο άλλο έργο τους.Προσωπικά-και το καταθέτω ως υποθήκη σε νεότερους συναδέλφους-για πρώτη φορά στα 37 χρόνια της υπηρεσίας μου θεωρώ ότι κάνω (μαζί με τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής, τους συναδέλφους των Εφορειών και τους άμεσους συνεργάτες) κάτι σωστό, όπως θα έπρεπε να το κάναμε από πλευράς συνθηκών και όλα τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να μπορούμε, αν και το θέλαμε όλοι. Αν και συνταξιούχος, διαθέτω περίπου τον ίδιο χρόνο όπως και πριν, στη μελέτη, οργάνωση, επίβλεψη και επίλυση των προβλημάτων των έργων της Επιτροπής και ειλικρινά χαίρομαι που τα έργα προχωρούν με τη στενή συνεργασία και αλληλοβοήθεια των δυο Εφορειών Βυζαντινών Αρχαιοτήτων της Κρήτης,Πιστεύω πως είναι σωστή η τροπολογία, που προτείνει ο κ.Υπουργός για αξιολόγηση των έργων του ΤΔΠΕΑΕ και σύνδεσή τους αντίστοιχα με τις κεντρικές, ή τις περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου.Μιχάλης ΑνδριανάκηςΠρόεδρος ΕΕ Ανάδειξης Οχυρωματικών Έργων Κρήτης.
 
 
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΒΕΘ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗΤΩΝ ΕΚΘΕΣΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ Ορθά αναγνωρίζεται ότι οι εξαγωγές, ο τουρισμός και οι επενδύσεις συγκροτούν στην παρούσα φάση της οικονομικής συγκυρίας τις κατεξοχήν πηγές ενίσχυσης της τελικής ζήτησης και κατά τούτο η προώθηση της εξωστρέφειας αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Προς το σκοπό αυτό θεωρείται ότι είναι απαραίτητο να ενταχθούν για λόγους καλύτερου συντονισμού και πραγματοποίησης οικονομιών κλίμακας όλες οι διάσπαρτες σήμερα δραστηριότητες του δημόσιου τομέα που αφορούν την εξωστρέφεια κάτω από ένα ενιαίο φορέα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Το εγχείρημα ξεπερνά την απλή συγχώνευση τριών ΑΕ, της ΔΕΘ, HELEXPO και του ΟΠΕ έχοντας σκοπό τη διαχείριση πληθώρας άλλων δημόσιων κονδυλίων που κατευθύνονται προς δράσεις προβολής και εξωστρέφειας.Το σκοπούμενο λοιπόν εγχείρημα θέτει υπό την ίδια σκέπη τις εξής ακόλουθες λειτουργίες:- την επεξεργασία και τη διαμόρφωση στρατηγικής marketing για το σύνολο της χώρας, την καλλιέργεια ισχυρού brand name, την προβολή αυτής και τη διενέργεια ερευνών αγοράς για τις χώρες στόχευσης των ελληνικών εξαγωγών- τη διοργάνωση εκθεσιακών γεγονότων στην Ελλάδα και το εξωτερικό- τη διοργάνωση και υποστήριξη επιχειρηματικών αποστολών υπό την επίσημη αιγίδα της ελληνικής πολιτείας- τη λειτουργία και διαχείριση εκθεσιακών κέντρων.Είναι εμφανές ότι η πρώτη λειτουργία ταιριάζει περισσότερο προς το χαρακτήρα παροχής δημόσιων αγαθών, με την έννοια ότι το αποτέλεσμα αυτών των επιμέρους δράσεων είναι ωφέλιμο για το σύνολο της χώρας και για κάθε μία επιχείρηση ξεχωριστά, αλλά παρόλα αυτά καμία εξ αυτών δε θα ήταν διατεθειμένη άμεσα και οικειοθελώς να συμμετάσχει στις δαπάνες κάλυψης των δράσεων αυτών. Κατά συνέπεια η μοναδική πηγή χρηματοδότησης αυτής της λειτουργίας μπορεί να είναι μόνο ο κρατικός προϋπολογισμός.Οι άλλες τρεις λειτουργίες κάλλιστα χρηματοδοτούνται μέσω των διαδικασιών της αγοράς. Η δαπάνη για τη συμμετοχή σε επιχειρηματικές αποστολές και εκθεσιακά γεγονότα καλύπτεται συνήθως από τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και η διαχείριση εκθεσιακών κέντρων γίνεται επίσης με την επ’ αμοιβή διάθεση των σχετικών χώρων.Η ανάμειξη αυτών των λειτουργιών κάτω από την ίδια σκέπη δημιουργεί σημαντικά λειτουργικά προβλήματα τα οποία δεν έχουν τύχει απ’ ότι φαίνεται της σχετικής προσοχής κατά τη διαμόρφωση του σχετικού εγχειρήματος. Πρώτον, προκύπτει ένα θέμα σχετικά με τη νομική οργάνωση του σχήματος (ΝΠΔΔ ή ΑΕ) καθότι όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό το σχήμα χρηματοδοτείται κατεξοχήν από δημόσιους πόρους. Δεύτερον, με το παραπάνω δεδομένο η διοίκηση, τα στελέχη και οι εργαζόμενοι σε αυτό τον οργανισμό δεν θα έχουν επαρκή κίνητρα για να επιδιώκουν την μεγαλύτερη συμμετοχή του φορέα αυτού στο εκθεσιακό έργο, αφού και μόνο η αίσθηση της σταθερής δημόσιας χρηματοδότησης εκτρέπει τους λαμβάνοντες και υλοποιούντες τις σχετικές αποφάσεις να προσαρμόζονται με ταχύτητα στα δεδομένα των εκθεσιακών αγορών. Τρίτον, ο οργανισμός αυτός θα βρεθεί εκτεθειμένος, έναντι των επιτροπών ανταγωνισμού της Ελλάδας και της ΕΕ, διότι ακόμη και αν δεν είναι πραγματικότητα θα δημιουργείται πάντοτε η εντύπωση ότι δημόσιοι πόροι κατευθύνονται προς τη στήριξη επιχειρήσεων (το γνωστό θέμα του state aid) και προκαλούν εκτροπή και στρέβλωση του ανταγωνισμού. Τέταρτον, εάν γίνει προσπάθεια να επιλυθούν όλα αυτά τα προβλήματα με την οργάνωση μιας κατάλληλης λογιστικής απεικόνισης το επιχείρημα των οικονομιών κλίμακος γρήγορα θα αναστραφεί. Πέμπτον, δεν είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς με ποιο τρόπο θα στελεχωθεί ο υπερμεγέθης αυτός οργανισμός, ενώ δεν είναι αμελητέα και τα προβλήματα που μπορεί να αναφύονται με την ώσμωση στελεχών και εργαζομένων εθισμένων σε διαφορετικές επιχειρηματικές παραδόσεις. Το εγχείρημα λοιπόν είναι εξ αρχής δυσχερές και οι παραπάνω παρατηρήσεις οφείλουν να προβληματίσουν τους έχοντες τη σχετική πρωτοβουλία. Επιπλέον όμως υπάρχει και μία ειδική συνιστώσα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη που αφορά τις εκθεσιακές δραστηριότητες σ’ αυτή.Είναι απαραίτητο για τη διατήρηση και προσέλκυση εκθεσιακών δραστηριοτήτων Θεσσαλονίκη να επιλυθεί το σημαντικό πρόβλημα του εκθεσιακού κέντρου. Με δεδομένη την παρούσα δημοσιονομική αδυναμία της χώρας μας η εξεύρεση στρατηγικού εταίρου για το σκοπό αυτόν είναι απαραίτητη. Αυτό σημαίνει ότι, η αναγκαία επένδυση θα πρέπει να γίνει με ιδιωτικά κεφάλαια και με χρονική παραχώρηση αξιοποίησης άλλων συναφών δραστηριοτήτων που θα επιτρέψουν την επικερδή ανάκτηση των προσφερόμενων κεφαλαίων. Ο στρατηγικός αυτός επενδυτής για το εκθεσιακό κέντρο δεν έχει απαραίτητα τα χαρακτηριστικά ενός διοργανωτή εκθέσεων, άλλωστε είναι αμφίβολο εάν υπάρχουν διοργανωτές εκθέσεων διεθνώς που θα επιθυμούσαν να δεσμεύσουν ένα σημαντικά μεγάλο ποσό ύψους 200 εκ.€ περίπου για να αποκτήσουν μια προνομιακή σχέση ως προς τη διοργάνωση εκθεσιακών γεγονότων. Από τα παραπάνω γίνεται εμφανές ότι, υπαγόμενο το εκθεσιακό κέντρο της πόλης μας στην ίδια σκέπη με τις υπόλοιπες λειτουργίες, είναι εντελώς απίθανο να εξεύρει στρατηγικό επενδυτή με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ. Αντίθετα, θα ήταν πιο εύκολο – τουλάχιστον αυτό δείχνει η μέχρι τώρα ενασχόληση με τα εκθεσιακά δρώμενα – να παρουσιαστεί ενδιαφέρον από διεθνείς διοργανωτές εκθέσεων αποκλειστικά και μόνο για τη συμμετοχή και τη στρατηγική συμμαχία για τις εκθεσιακές δραστηριότητες που αναλαμβάνει σήμερα η HELEXPO.Προχωρώντας στη σκέψη με βάση τα παραπάνω δεδομένα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το σκοπούμενο εγχείρημα ενέχει τον κίνδυνο πλήρους απαξίωσης του εκθεσιακού κέντρου της πόλης μας και κατά συνέπεια μακροπρόθεσμα θα οδηγήσει και στην εξαφάνιση κάθε είδους εκθεσιακής δραστηριότητας από τη Θεσσαλονίκη. Συμπερασματικά θεωρούμε ότι, οφείλουμε να αναζητήσουμε δύο ειδών στρατηγικούς επενδυτές, τον ένα αποκλειστικά και μόνο για τον εκσυγχρονισμό του εκθεσιακού κέντρου και το δεύτερο αποκλειστικά και μόνο για τη διεύρυνση των εκθεσιακών δραστηριοτήτων που διοργανώνονται σήμερα από τη HELEXPO και την καλύτερη πρόσβασή τους στις διεθνείς αγορές. Επιπλέον, θεωρούμε ότι το εκθεσιακό κέντρο πρέπει να είναι ανοικτό και σε άλλους διοργανωτές εκθέσεων τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Αυτό συνεπάγεται ότι με κάποιο τρόπο πρέπει να υπάρχει μια κάποιας μορφής διάκριση μεταξύ του φορέα διαχείρισης του εκθεσιακού κέντρου και του φορέα διοργάνωσης εκθεσιακών γεγονότων και η προσφορότερη κατά την άποψη μου λύση για αυτό είναι η άλλωστε ήδη εκφρασθείσα βούληση της ΔΕΘ ΑΕ για θυγατροποίηση της HELEXPO από τη ΔΕΘ.Θεωρούμε επίσης ότι, είναι απολύτως εφικτό να αναλάβει ο φορέας διοργάνωσης εκθεσιακών δραστηριοτήτων και τη διοργάνωση αυτών στο εξωτερικό, εκτιμώντας μάλιστα ότι υπάρχουν δυνατότητες στο σημείο αυτό για σημαντικές οικονομίες κλίμακος. Στον ίδιο φορέα μπορεί εξάλλου να ανατεθεί και η διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών που φέρουν την αιγίδα του ελληνικού δημοσίου.Από τα παραπάνω αναφερθέντα ελπίζουμε να γίνεται κατανοητή η άποψή μας για την αντιμετώπιση του θέματος: Ο Οργανισμός Εξωστρέφειας με αποκλειστική πηγή τη δημόσια χρηματοδότηση θα πρέπει να είναι ξεχωριστή νομική οντότητα, ο δε φορέας διαχείρισης εκθεσιακού κέντρου να έχει ως θυγατρική εταιρία υπό κοινή διοίκηση το φορέα διοργάνωσης εκθεσιακών δραστηριοτήτων.Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες πρέπει να εξεταστούν ως προς τη λειτουργικότητά τους. Όμως η συμπίληση δραστηριοτήτων που φέρουν τον χαρακτήρα δημόσιων αγαθών με αυτές που κάλλιστα μπορεί να έχουν το χαρακτήρα των ιδιωτικών υπηρεσιών αποτελεί τραγικό σφάλμα που μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες και για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος και για τους εμπλεκόμενους σε αυτό αλλά επιπλέον και για το μέλλον της Θεσσαλονίκης.
 
 
Αθανσιος Βουρτσελας
Προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι,με το επίμαχο άρθρο 14, επιχειρείται η δημιουργία ενός σοβιετικού τύπου μορφώματος με την συγχώνευση τριών εντελώς ετερόκλητων φορέων.Πιο συγκεριμένα,η προώθηση της εξωστρέφειας αποτελεί ουσιώδες τμήμα της κατά το άρθρο 106 παρ.1 του Συντάγματος ρυθμιστικής δραστηριότητας της Πολιτείας.Γι’αυτό άλλωστε ο Ο.Π.Ε.ουδέποτε αποτελούσε κλασικού τύπου κεφαλαιουχική εταιρία με αγοραίο προσανατολισμό, αλλά ηταν όργανο άσκησης κρατικής πολιτικής και η λειτουργία του στηριζόταν -και ορθώς-σε χρηματοδότηση προερχόμενη από πόρους της Κεντρικής Κυβέρνησης.Αναριωτέται,λοιπόν κανείς ποιες επωφελείς συνέργειες μπορούν να προκύψουν από την σύντηξη του με εταιρίες που ως σκοπό έχουν λ.χ. την διοργάνωση εκθέσεων, εκδηλώσεων και συνεδρίων ή/και real estate.