Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Κοζάνη 4/10/2012Αρ. Πρωτ. 86234/3055Ταχ. Δ/νση : Διοικητήριο Περιοχή ΖΕΠΤαχ. Κώδικας : 50100 Κοζάνη ΠΡΟΣ: Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΔημόσια Διαβούλευση του ΥΔΜΕΔ επί σχεδίου νόμου «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα».Τηλέφωνο :2461052610-3Fax : 2461052614Email :info@pdm.gov.gr Θέμα: Παρατηρήσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Διαβούλευσης του ΥΔΜΕΔ αναφορικά με την κατάργηση του φορέα διαχείρισης της λίμνης Καστοριάς.Επί της αρχής, το γεγονός και μόνον ότι καταργείται ένας φορέας ο οποίος ιδρύθηκε μόλις στις 19 Ιουνίου του 2012, ένας φορέας ο οποίος δεν δοκιμάσθηκε στην πράξη, δεν αξιολογήθηκε και δεν του δόθηκε η ευκαιρία να υλοποιήσει μέρος έστω των δράσεών του, αναδεικνύει την προχειρότητα, την ασυνέπεια και ασυνέχεια σε επίπεδο κεντρικής εξουσίας.Επί της ουσίας, η κατάργηση του φορέα διαχείρισης της λίμνης Καστοριάς θα τεκμηριωνόταν μόνο μετά από:• Ανεπάρκεια, αδυναμία, απροθυμία ή έλλειμμα ευθύνης τόσο σε θεσμικό όσο και συλλογικό επίπεδο, από την πλευρά της τοπικής κοινωνίας, να διαχειριστεί το σημαντικό αυτό φυσικό πλούτο και κυρίαρχο τοπόσημο της Καστοριάς.• Απροθυμία της Περιφέρειας να χρηματοδοτήσει έργα ανάδειξης, προστασίας και αξιοποίησης της συγκριμένης λίμνης.• Βάσιμα επιχειρήματα ότι η διαχείριση της λίμνης από αποκεντρωμένο φορέα και μάλιστα εκτός Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, θα έχει καλύτερα αποτελέσματα, αμεσότητα και εγγύτητα στη λήψη αποφάσεων, ουσιαστικότερη ετοιμότητα και συλλογική ευαισθησία σε περιβαλλοντικά επεισόδια αιχμής, πολύπλευρα κίνητρα δράσης, λιγότερη γραφειοκρατία.• Εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία ότι η κατάργηση του φορέα διαχείρισης θα έχει μειωμένα λειτουργικά κόστη και γενικότερο οικονομικό όφελος σε κεντρικό ή περιφερειακό επίπεδο.Επειδή ΟΥΔΕΝ των παραπάνω ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αδυνατούμε να κατανοήσουμε την απόφαση να καταργηθεί ο εν λόγω φορέας και να εκχωρηθούν οι διαχειριστικές αρμοδιότητές του στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας.Η απόφαση αυτή δεν συνάδει με τη φιλοσοφία, τις στοχεύσεις και την προοπτική στήριξης των αιρετών περιφερειακών αρχών. Καταστρατηγεί την Αρχή της Επικουρικότητας και μάλιστα, σε θέματα που σχετίζονται ευθέως με την περιβαλλοντική προστασία και την διαχείριση της φυσικής, πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς.Κατανοούμε την πίεση της Κεντρικής Κυβέρνησης να εμφανίσει «λιγότερο Κράτος», λιγότερα Διοικητικά Συμβούλια, λιγότερους Φορείς. Απαιτούμε όμως από την πλευρά μας να κατανοήσει η Κεντρική Κυβέρνηση ότι η διαχείριση, προστασία και αξιοποίηση του φυσικού πλούτου είναι πρωτίστως υπόθεση των τοπικών κοινωνιών.Αυτών δεδομένων, αν το αρμόδιο Υπουργείο εμμένει στην απόφασή του περί κατάργησης του φορέα διαχείρισης της λίμνης Καστοριάς, η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων επιβάλλεται να παραμείνει στα γεωγραφικά, υπηρεσιακά και διοικητικά όρια της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. O Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής
 
 
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Προτείνουμε, από την πλευρά της Εκκλησίας της Ζακύνθου, το εδάφιο ΣΤ΄, παράγραφος 2 του υπο διαβούλευση άρθρου 11 να διατυπωθεί ως εξής: «Το ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Οργανισμός Δημοσίας Αντίληψης Ζακύνθου (Ο.Δ.Α.Ζ.)»,μετονομάζεται σε «ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ», με έδρα του Διοικητικού Συμβουλίου, τη Ζάκυνθο.»και τούτο διότι είναι εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να ασκείται η διοίκηση του «ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ» από Δ.Σ. του οποίου η έδρα θα βρίσκεται έξω από τον φυσικό χώρο λειτουργίας του ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ. Με θερμές ευχαριστίες εκ των προτέρων+ Ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
 
 
Γιώργος
Έτσι όπως διαμορφώνεται το άρθρο 15 οι υπάλληλοι αορίστου χρόνου δεν πρόκειται να μεταταγούν ή μεταφερθούν υποχρεωτικά σε άλλα ΝΠΙΔ. Διότι κανένα απο αυτά δεν πρόκειται να τα αφήσουν να ζητήσουν καινούργιες οργανικές θέσεις. Οπότε αναγκαστικά οι παραπάνω υπάλληλοι θα βγούν στην εφεδρεία δηλ. ουσιαστικά θα απολυθούν.Προτείνω οι εν λόγω υπάλληλοι να μεταταγούν υποχρεωτικά σε ΝΠΔΔ Ή σε Υπουργεία ή στις Περιφέρειες έιτε στου Δήμους. Μόνο έτσι δεν θα απολυθεί κανένας σύμφωνα με τις υποσχέσεις των τριών κομμάτων που απαρτίζουν την κυβέρνηση. Διαφορετικά μας δουλεύου «ψιλό γαζί».
 
 
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΘΙΟΥΔΑΚΗΣ
Το ΙΟΚ, μέσα στο σπουδαίο έργο που έχει εκτελέσει μέχρι σήμερα, έχει αναλάβει (με κρατική επιχορήγηση) τη δημιουργία 400 περίπου νέων ΕΤΕΠ. Οι ήδη υπάρχουσες ΕΤΕΠ (440 συνολικά) εκδόθηκαν πρόσφατα με την Υ.Α. ΔΙΠΑΔ/ΟΙΚ/273 (ΦΕΚ 2221/Β/30-7-2012) κι είναι υποχρεωτικής εφαρμογής από 1/10/2012.Στην παρ. 3.α) δεν αναφέρεται τι θα γίνει με την έκδοση των νέων ΕΤΕΠ, καθώς και το πώς θα γίνεται η επικαιροποίησή τους (διαρκής διεργασία λόγω τεχνολογικών εξελίξεων κατασκευαστικών μεθόδων και δομικών υλικών νέας τεχνολογίας).ΠΡΟΤΑΣΗ: ι) Το εν λόγω έργο για την έκδοση και την επικαιροποίηση των ΕΤΕΠ να το αναλάβει εξ’ ολοκλήρου ο Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (με την αντίστοιχη κρατική επιχορήγηση), αφού εντάσσεται στα πλαίσια της εθνικής τυποποίησης.ιι) Το ΙΟΚ εφόσον καταργείται, θα ήταν αποδοτικότερο για το έργο που επιτελεί να ενσωματωθεί στις δομές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κι όχι σε ένα Τμήμα μιας Δ/νσης της ΓΓΔΕ.
 
 
Καθηγητές ΑΕΙ – Πρόεδροι Ε.Ε. του ΤΔΠΕΑΕ
Οι υπογραφόμενοι Καθηγητές Α.Ε.Ι, Πρόεδροι Επιστημονικών Επιτροπών Μελέτης και Εκτέλεσης Αρχαιολογικών Έργων της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ, θέλουμε κατ΄αρχήν να τονίσουμε ότι η κατάργηση του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων (ΤΔΠΕΑΕ) αφορά σε έναν Οργανισμό, ο οποίος κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών μελέτησε και εκτέλεσε μεγάλα αρχαιολογικά και αναστηλωτικά έργα, που έχουν τύχει ευρείας διεθνους αποδοχής. Σχετικά με τα ανηρτημένα στη διαβούλευση σχέδια νόμου κατάργησης του Ταμείου αυτού θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε τα ακόλουθα.1. Οι Επιστημονικές Επιτροπές, που ορίζονται έπειτα από απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, αποτελούνται από πρόσωπα υψηλής αρχαιολογικής και αναστηλωτικής εξειδίκευσης, των οποίων το έργο είναι διεθνώς αναγνωρισμένο. Τα πρόσωπα αυτά, καθηγητές Πανεπιστημίων ή υψηλόβαθμα στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, από τις πλέον διακεκριμένες δυνάμεις της χώρας στον τομέα τους, προσφέρουν τη γνώση, την εμπειρία και τις υπηρεσίες τους αμισθί, επί πολλά ήδη χρόνια για τη διάσωση και ανάδειξη ιδιαίτερα σημαντικών μνημείων της μακραίωνης πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Προερχόμενα από διαφορετι-κές επιστήμες, όπως επιτάσσει η σύγχρονη πολυεπιστημονική προσέγγιση για την ολοκληρωμένη προστασία των μνημείων, αποτελούν πολύτιμα όργανα του Υπουργείου, τα οποία, επικουρικά προς το γενικότερο έργο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, έχουν παραγάγει κατά την τελευταία εικοσαετία, ένα πλούσιο και πρότυπο έργο αναβάθμισης των μνημείων μας, ιδίως στο πλαίσιο συγχρημοτοδοτουμένων προγραμμάτων, όπως ο κάθε σοβαρός παρατηρητής μπορεί να διαπιστώσει ανά την χώρα.2. Αυτή την περίοδο εκτελούνται από τις Επιστημονικές Επιτροπές του Υπουργείου σημαντικά έργα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, με ασφυκτικά χρονοδια-γράμματα και με ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης διεπιστημονικών προβλη-μάτων, τα οποία μπορούν οι Επιστημονικές Επιτροπές, λόγω της ειδικής τους συγκρότησης, να αντιμετωπίσουν με ταχύτητα και αποτελεσμα-τικότητα. Το έργο αυτό των Επιτροπών δεν πρέπει με κανένα τρόπο να διαταραχθεί από την κατάργηση του Ταμείου. Με τη μακρά εμπειρία μας οι υπογραφόμενοι κρίνουμε ότι ο ορισμός ως Προϊσταμένης Αρχής των οικείων Διευθύνσεων της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι, υπό τις παρούσες συνθήκες, ο μόνος λυσιτελής τρόπος για την απρόσκοπτη συνέχεια των έργων του καταργούμενου Ταμείου. Ο ορισμός ως Προϊσταμένης Αρχής Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουρ-γείου θα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τον ήδη τεράστιο φόρτο εργασιών που καθημερινά αυτές αντιμετωπίζουν, με επιπτώσεις αφενός στην εξυπηρέτηση των πολιτών και αφετέρου στην απαιτούμενη ταχεία εκτέλεση των έργων των Επιτροπών. Άλλωστε κατά κανόνα στις Επιστημονικές Επιτροπές μετέχουν ως μέλη ο προϊστάμενος ή στελέχη της Εφορείας Αρχαιοτήτων στην δικαιοδοσία της οποίας αυτές δραστηριοποιούνται. Επισημαίνουμε παράλληλα ότι η μέχρι σήμερα ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση, η οποία αποτυπώνεται στο Π.Δ. 263/1987 «Όργανα που αποφασίζουν ή γνωμοδοτούν και ειδικές ρυθμίσεις σε θέματα έργων που εκτελούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού» (ΦΕΚ 127/Α/9.3.1987), ορίζει ότι Προϊσταμένη Αρχή των έργων που εκτελούνται από ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΠΟ είναι η καθ΄ύλη αρμόδια Διεύθυνση της Κεντρικής Υπηρεσίας. Το ίδιο ισχύει και για τα έργα που υλοποιούνται από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων, όπου η Κεντρική Υπηρεσία λειτουργεί ως Προϊσταμένη Αρχή.3. Θεωρούμε ότι ο περιλαμβανόμενος ορισμός του έργου των Επιτροπών (παρ.5δ) και των αρμοδιοτήτων των προέδρων τους (παρ.6) στο αναρτημένο την 1η Οκτωβρίου στη Διαβούλευση Σχέδιο πρέπει να περιληφθεί στο νομοθέτημα, διότι καθορίζει σαφώς τον χαρακτήρα και τις αρμοδιότητες των Επιτροπών και εξασφαλίζει σαφές πλαίσιο λειτουργίας τους για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του έργου τους.4. Υπογραμμίζουμε την ανάγκη «οι υπάλληλοι που διαθέτουν εκ του βαθμού και της ειδικότητάς τους υψηλή εξειδίκευση σε αναστηλωτικά έργα μνημείων, καθώς και σε αρχαιολογικές εργασίες που είναι εν εξελίξει» να εξακολουθήσουν να απασχολούνται σε αυτά, μεταφερόμενοι στο εξής στο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ, με την ίδια σχέση εργασίας. Η ρύθμιση αυτή αφορά 14 υψηλής εξειδίκευσης στελέχη, τα οποία, ενώ σε οποιοδήποτε άλλο ΝΠΙΔ δεν θα είχαν την ευκαρία να ασκήσουν το αντικείμενό τους, αποτελούν σήμερα μια πολύτιμη προίκα για το Υπουργείο. Μια από τις μεγάλες προσφορές του καταργούμενου ΤΔΠΕΑΕ, υπήρξε αφενός η ανάπτυξη νέας τεχνογνωσίας για τη διαχείριση των μνημείων, εν πολλοίς πρωτότυπης σε διεθνές επίπεδο, και αφετέρου η εκπαίδευση των ιδιαίτερα ικανών νέων αυτών αναστηλωτών, τους οποίους τόσο έχουν ανάγκη τα μνημεία.5. Είναι σκόπιμο να προβλεφθεί μεγαλύτερος χρόνος για τη λύση μισθώσεων ακινήτων, των οποίων τα μισθώματα βαρύνουν εθνικούς πόρους, ώστε οι Επιστημονικές Επιτροπές που εμπίπτουν στη ρύθμιση να έχουν εύλογο χρόνο προσαρμογής στις νέες συνθήκες.6. Στο πλαίσιο των ανωτέρω βεβαίως επιβάλλεται η αξιολόγηση του έργου των Επιτροπών από την Κεντρική Υπηρεσία και την Διαχειριστική Αρχή, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του ΕΣΠΑ και παγίως γίνεται. Νικόλαος Ζίας, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών Πέτρος Θέμελης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Βασίλης Λαμπρινουδάκης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών Εύα Σημαντώνη-Μπουρνιά, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών Στέφανος Σίνος, καθηγητής Αρχιτεκτονικής Μορφολογίας και Ρυθμολογίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Γεώργιος Σμύρης, επ.καθηγητής στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων