Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΥΤ. ΚΥΚΛΑΔΩΝ (υπό ίδρυση)
Για να υπάρξει ανάπτυξη μέσω του τουρισμού πρέπει να γίνει απλοποίηση της νομοθεσίας και να δίδεται η δυνατότητα για σύνθετα τουριστικά καταλύματα σε μικρότερες εκτάσεις, π.χ. 20 έως 50 στρεμμάτων, ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν περισσότερες επενδύσεις.Για να αναπνεύσει η επιχειρηματικότητα πρέπει να απλοποιηθεί και κωδικοποιηθεί η νομοθεσία καταργώντας του χιλιάδες περιορισμούς που προκύπτουν από αλληλοαναιρούμενους νόμους, προεδρικά διατάγματα και εγκυκλίους. Όλη η διαδικασία αδειοδότησης (πολεοδομική, περιβαλλοντική κλπ.) να ανατεθεί σε ελεύθερους πιστοποιημένους επαγγελματίες με αντίστοιχη εμπειρία και οι δημόσιοι φορείς να προβαίνουν μόνον σε στατιστικό έλεγχο της νομιμότητας των αδειοδοτήσεων.Η δυνατότητα κατασκευής εξοχικών κατοικιών πολυτελείας προς ενοικίαση ή πώληση πρέπει να διευκολυνθεί, απλοποιηθεί και να ενταχθεί στο Υπουργείο Τουρισμού. Στις μικρές περιοχές και νησιά, όπου η τουριστική περίοδος δεν είναι μεγαλύτερη από 30 έως 40 ημέρες, η κατασκευή και λειτουργία ξενοδοχειακής μονάδας πολυτελείας είναι μη βιώσιμη, λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης και λειτουργίας των μεγάλων κοινόχρηστων χώρων.Για το λόγο αυτό κατασκευάζονται μόνον ενοικιαζόμενα δωμάτια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο του τουρισμού. Μπορεί να δοθεί η δυνατότητα κατασκευής ανεξάρτητων πολυτελών εξοχικών κατοικιών όχι με βάση τη δόμηση της εκτός σχεδίου περιοχής, αλλά με τη δόμηση των ξενοδοχειακών μονάδων (συντελεστής δόμησης έως 0.2) χωρίς την υποχρέωση κατασκευής κοινοχρήστων χώρων και τη δυνατότητα πώλησης μέρους των κατοικιών.Η πρόταση αυτή θα φέρει εύκολες τουριστικές επενδύσεις υψηλού επιπέδου με στόχο προέλκυση τουριστών και ημιμόνιμων κατοίκων από χώρες του εξωτερικού στις μικρές αυτές περιοχές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές κοινωνίες.Η τουριστική εξοχική κατοικία πρέπει να βοηθηθεί ώστε να λειτουργεί ανεξάρτητα και συμπληρωματικά των ξενοδοχειακών μονάδων, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο θέσεις εργασίας και βιώσιμη ανάπτυξη στις μικρές τουριστικές περιοχές.
 
 
Απόστολος Χατζηδήμου
Επειδή η Ελλάδα συνεχίζει να πληγώνει, πόσο δε μάλλον στον Τουρισμό, το ορθότερο θα είναι να δημιουργηθεί μία ξεχωριστή δεξαμενή προσώπων που με αντικειμενικά, αυστηρά κριτήρια αγοράς και προσόντων -χωρίς κομματισμούς και φιλικές διαβουλεύσεις- θα λάβουν κατόπιν αξιολόγησης σειρά προτεραιότητας κάλυψης αναγκών εξωτερικού. Ήδη ο τόπος μας έχει χάσει πολλές ευκαιρίες ανάδειξης με τον σωστό τρόπο. Ας μην ξαναχτίσουμε σαν χώρα και άλλες νέες φαύλες διαδικασίες.Επίσης θα πρέπει να προβλέπεται η κάλυψη αναγκών στον τομέα αυτό και από υπαλλήλους του Δημόσιου Τομέα και της Τ.Α. που είναι εκτός ΕΟΤ ή Υπουργείου Τουρισμού και που δυνητικά θα μπορούν να καλύψουν με ίδια ή μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σχετικές θέσεις. Η δεξαμενή υπηρεσία προς τον Τουρισμό δεν τελειώνει σε 2 υπουργειοφορείς.
 
 
Κατερίνα Λιβάνη
-Διαβάζοντας το άρθρο αυτό καθώς και το άρθεο 1 του Νομοσχεδίου μπορεί εύκολα κάποιος να συμπεράνει ότι πρόκειται για μια αντιγραφή αρμοδιοτήτων από τον ένα φορέα στον άλλο, χωρίς ίχνος μελέτης και σχεδιασμού .-Τα δύο τμήματα της διεύθυνσης Ποιοτικού Ελέγχου και Εποπτείας Αγοράς του ΕΟΤ καθώς και τα δύο τμήματα της διεύθυνσης Επιθεώρησης του ΕΟΤ είχαν από πριν προβλήματα αλληλοεπικάλυψης και διαχωρισμού αρμοδιοτήτων. Επίσης, η μισοτελειωμένη διαδικασία χορήγησης του Πιστοποιητικού Κατάταξης(άρθο 16, Ν. 3190/2003), την οποία κανένας υπουργός δεν ανέλαβε την πρωτοβουλία να ολοκληρώσει μέχρι σήμερα, παρόλο που θεωρείται απαραίτητο για την έκδοση του Ε.Σ.Λ., δημιουργεί ακόμη περισσότερη ασάφεια και δυσκολία στην εκτέλεση των καθηκόντων του ΕΟΤ. -Αλήθεια , μετά την εφαρμογή του παραπάνω νομοσχεδίου,Ποιός θα χορηγεί το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας;; Από το παρόν νομοσχέδιο σε συνδυασμό με τις Π.Υ.Τ. για τις οποίες δεν έχει αναφερθεί τίποτα προκύπτουν 3 πιθανοί:α) Τμήμα Εποπτείας Αγοράς του E.O.Tβ) Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης ΠΥΤ του Ε.Ο.Τ.γ) Π.Υ.Τ. Ε.Ο.Τ. Ποιος θα χορηγεί το Ειδικό Σήμα Ποιότητας;; Από το νομοσχέδιο προκύπτουν 2 πιθανοί:α) Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου του Υπουργίου Τουρισμούβ) Τμήμα Εποπείας Αγοράς του Ε.Ο.Τ. -Ο Ε.Ο.Τ. έχει προσπαθήσει να εφαρμόσει όλα αυτά που ορίζουν οι νόμοι , παρ’ όλη την ασάφεια και τη γενικολογία που τους διέπει. Διαπιστεύτηκε από το Ε.ΣΥ.Δ. για να μπορεί να χορηγεί τα Πιστοποιητικά Κατάταξης (που όμως η μορφή τους ακόμη δεν έχει οριστεί…). Δημιούργησε με τα ελάχιστα δυνατά ηλεκτρονικά μέσα Μητρώα Ειδικών Σημάτων Λειτουργίας σε όλες τις Π.Υ.Τ. για να διευκολύνει τη διαδικασία έκδοσής τους και να μπορεί να έχει μία συνολική εικόνα αυτών. Και ακόμη και σήμερα προσπαθεί να δημιουργήσει συστήματα τέτοια ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και το κόστος των διαδικασιών που απαιτούνται για τον έλεγχο των τουριστικών επιχειρήσεων.-Αντίθετα το νομοσχέδιο επιτυγχάνει μόνο τη δημιουργία ενός χάους. Αντί να ξεκαθαρίζει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα δημιουργεί περισσότερα δημιουργώντας επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ Ε.Ο.Τ., Π.Υ.Τ. και Υπουργείου Τουρισμού.-Αν υπάρχουν άνθρωποι σε αυτή τη χώρα που θέλουν πραγματικά να αναδιοργανώσουν τους φορείς του Τουρισμού, ας μελετήσουν πρώτα τους ήδη υπάρχοντες, ας αξιολογήσουν τη δουλειά τους, και ας φτιάξουν μετά έναν ολοκληρωμένο νόμο που θα ορίζει έναν, δύο ή όσους φορείς απαιτούνται , με ξεκάθαρες δομές και αρμοδιότητες. Με διαδικασίες που θα μειώνουν τη γραφειοκρατία, που θα μειώνουν τα έξοδα της χώρας, αλλά θα προωθούν και θα βελτιώνουν το τουριστικό προίόν.
 
 
Ιωαννης Βογιατζογλου
Θα συμφωνήσω απόλυτα με την κυρία Σκαλτσογιαννη για τη φορολόγηση. Ο προβλεπόμενος φορολογικός συντελεστής είναι εξαιρετικά υψηλός για την ενοικίαση σπιτιων για διακοπές. Η ενοικίαση σπιτιών για τουριστικούς σκοπούς συνεπαγεται σημαντικότατα έξοδα για τον ιδιοκτήτη (καθάρισμα, ηλεκτρικό, νερό, τηλέφωνο, δορυφορική, Internet, μόνιμο προσωπικό, αναλώσιμα, συντηρήσεις, επισκευές, ζημιές, κλπ) και δεν είναι δυνατόν να φορολογείται με τον ίδιο συντελεστή όπως μια αστική μισθωση. Στην Γαλλία (μια χώρα με μεγάλη παράδοση στην ενοικίαση εξοχικών κατοικιών), οι ιδιοκτήτες που ενοικιάζουν εξοχικές κατοικίες μη επαγγελματικά (δηλαδή χρησιμοποιούν και οι ίδιοι τα σπίτια τους για τις διακοπές τους) εκπίπτουν αυτοτελώς το 50% των εσόδων που έχουν από τις ενοικιάσεις ως έξοδα (δηλαδή φορολογείται μόνο το μισό έσοδο με τους τρέχοντες συντελεστές φορολογίας) ενώ όσοι το κάνουν επαγγελματικά (δηλαδή δεν χρησιμοποιούν οι ίδιοι τα σπίτια αλλά τα έχουν προς ενοικίαση μόνο) ενθαρρύνονται να πάρουν άδεια από την ATOUT (τον Γαλλικό ΕΟΤ) και να κατατάξουν τα σπίτια τους σε “αστέρια κατηγορίας” και εκπίπτουν 70% των εσόδων που έχουν από τις ενοικιάσεις ως έξοδα (δηλαδή φορολογείται μόνο το 30% του εσόδου). Ο νόμος είναι σαφώς στη σωστή κατεύθυνση και επιτέλους ρυθμίζει ένα θέμα που άλλες χώρες έχουν ρυθμίσει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά εάν δεν ληφθούν υπόψη τα παραπάνω φοβάμαι ότι δεν θα ευδοκιμήσει…
 
 
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ & ΔΙΑΜ/ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
• Άρθρο 14 – Τουριστικές ΕπαύλειςΠερίπτωση Ε. Το άρθρο αυτό επιβάλλεται να αφαιρεθεί από το Σχέδιο Νόμου, αφού κάποιοι προσπαθούν μέσα από το συγκεκριμένο άρθρο να νομιμοποιήσουν τις παράνομες κατοικίες που λειτουργούν στην χώρα, δημιουργώντας ένα νέο είδος παράνομου τουριστικού καταλύματος που θα λειτουργεί εις βάρος των νόμιμων επιχειρηματιών με την ανοχή και τις ευλογίες της Πολιτείας! Αν και η Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. απέρριψε επανειλημμένως την πρόταση αυτή όταν κατατέθηκε από τον Σ.Ε.Τ.Ε., εντούτοις το Υπουργείο την αποδέχτηκε και την πέρασε στο Σχέδιο Νόμου.Είναι γνωστό ότι η λειτουργία των καταλυμάτων του κλάδου μας δεν υπερβαίνει το ένα τρίμηνο κατ’ έτος.Είναι επίσης γνωστό ότι οι τιμές ενοικίασης των κατοικιών αυτών αγγίζουντα €300-€1000 ημερησίως. Η στάση του Υπουργείου να αποκλείει τους ιδιοκτήτες τουριστικών επαύλεων από την υποχρέωση έναρξης επιτηδεύματος ενώ ζητά από τις επιχειρήσεις Ενοικιαζομένων Δωματίων να μπαίνουν σε διαδικασία νομιμοποίησης, αδειοδότησης και τήρησης βιβλίων εσόδων εξόδων ακόμη και για 1 ενοικιαζόμενο δωμάτιο ή διαμέρισμά είναι απαράδεκτη και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό προς τις επιχειρήσεις μας. π.χ επιχειρηματίας μέλος μας που διατηρεί 30 τουριστικές κατοικίες με 30 σήματα λειτουργίας –καταβάλλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό κατ’ έτος τόσο για φορολογικές υποχρεώσεις όσο και για διατήρηση των σημάτων του σε ισχύ. Πώς θα χαρακτηριστεί τώρα η Πολιτεία που με το απαράδεκτο αυτό άρθρο δίνει το δικαίωμα στους ιδιοκτήτες παραθεριστικών κατοικιών – ντόπιους αλλά και αλλοδαπούς – να διαθέτουν με εμπορικό σκοπό τα σπίτια τους χωρίς καμία υποχρέωση τήρησης βιβλίων εσόδων εξόδων και σχετικής άδειας λειτουργίας του ΕΟΤ; Με το άρθρο αυτό ο νομοθέτης βάζει ταφόπλακα σε μια κατηγορία επιχειρηματιών που δέχονται έναν πρωτοφανή ανταγωνισμό, αφού ειδικά αυτός ο συγκεκριμένος τύπος καταλυμάτων «προσφέρεται» για ανεξέλεγκτη παρανομία.Τη στιγμή λοιπόν που η παρανομία στον τομέα αυτό ανθεί, αντί ο νομοθέτης να βοηθήσει στην πάταξή της, «συγκαλύπτει και στηρίζει» τον κάθε επίδοξο φοροφυγά.