Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Alekos Papadopoulos
Όσον αφορά το άρθρο 34 του προς διαβούλευση παρόντος νομοσχεδίου θα ήθελα να σας υπενθυμίσω το ΦΕΚ 256/τ.Α’/31-12-2012. Στο άρθρο 1 του συγκεκριμένου ΦΕΚ, αναφέρεται ότι κάποιες αρμοδιότητες του Καλλικράτη που επρόκειτο να μεταβιβαστούν από τις Περιφέρειες στους Δήμους από 01-01-2013, δεν θα μεταφερθούν μέχρι την έκδοση σχετικών αποφάσεων.Εκτός από αυτό υπάρχουν σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ και προτάσεις πολιτικών φορέων (δημάρχων, ενώσεων κλπ) οι οποίες αναφέρονται στη μη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στους Δήμους από 01-01-2013 χωρίς τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων και προσωπικού από τις Περιφέρειες και πιο συγκεκριμένα:ΣτΕ: Αποφάσεις 2599/2011, 506/2010, 389/2009Πάνος Ζυγούρης ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ: «ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ με θέμα:: «Μη νόμιμη η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το Κράτος προς τους Ο.Τ.Α. χωρίς την μεταφορά και των αντίστοιχων πόρων που είναι αναγκαίοι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών»ΠΕΔ Κρήτης:http://www.aftodioikisi.gr/dimoi/ped-kritis-proteinei-anastoli-katathesis-proipologismonΔήμαρχοι Χερσονήσου, Μινώα Πεδιάδος, Αρχανών-Αστερουσίων, Βιάνου, Φαιστού, Γόρτυνας:http://www.hersonissos.gr/press-release/press/25395.htmlΠεριφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου: Απόφαση με αρ.38/24-05-2012 και ΑΔΑ: Β41ΕΟΚΔΠ-ΗΥΓΔήμαρχος Ηρακλείου:http://www.flashnews.gr/page.ashx?pid=3&aid=100358&cid=3Και ένα παράδειγμα μη μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους Δήμους από πρόσφατη εγκύκλιο τη Γενική Γραμματεία Μεταφορώντου Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με αρ.πρωτ. Β1/οικ.1571/162/ 10 Ιανουαρίου 2013.Μπορεί όλα τα παραπάνω παραδείγματα, ΦΕΚ, δικαστικές αποφάσεις και προτάσεις να αναφέρονται σε αρμοδιότητες του Προγράμματος Καλλικράτη, αλλά η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι Δήμοι δεν αναλαμβάνουν νέες αρμοδιότητες από 01-01-2013 λόγω μη μεταφοράς πόρων σε αυτούς και του αντίστοιχου ανθρώπινου δυναμικού (ανθρώπινοι πόροι)Κατά συνέπεια η αρμοδιότητα της αδειοδότησης γραφείων ενοικίασης μοτοσυκλετών άνω των 50 κε. θα πρέπει να ανασταλεί εκτός και αν μεταφερθούν και οι αντίστοιχοι οικονομικοί ή ανθρώπινοι πόροι από τον ΕΟΤ, που έχει τη μέχρι σήμερα αρμοδιότητα, έως βελτιωθεί η παρούσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ΟΤΑ Α΄.Επειδή προφανώς επειδή το θέμα ενοικίασης μοτοσυκλετών άνω των 50 κ.ε. και κάτω των 50 κ.ε. είναι πολύπλευρο και επιτακτικό στις τουριστικές περιοχές, θα μπορούσε να μεταφερθεί στον ΕΟΤ η αρμοδιότητα για την ενοικίαση μοτοποδηλάτων κάτω των 50 κ.ε. προκειμένου το θέμα ενοικίασης δίκυκλων, τρίκυκλων κλπ και ποδηλάτων να αντιμετωπίζεται διοικητικά από μία υπηρεσία του κράτους. Ο ρόλος των Δήμων σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να είναι απλή σύμφωνη γνώμη προς τον ΕΟΤ για όλες αυτές τις επιχειρήσεις χωρίς κατάθεση δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες εκτός από μία τεχνική έκθεση – περιγραφή του τρόπου και θέσης λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και της δυναμικότητας του στόλου οχημάτων που θα διαθέτει προς ενοικίαση για μείωση γραφειοκρατίας.Έτσι θα επιτευχθούν α) η μείωση του χρόνου αδειοδότησης τέτοιων επιχειρήσεων, β) η συγκέντρωση των αδειοδοτήσεων αυτών μαζί με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα σε μία υπηρεσία του κράτους (ΕΟΤ) και γ) η ενιαία και ίση αντιμετώπιση των επιχειρηματιών από ένα αμιγή υπηρεσιακό φορέα και όχι ένα πολιτικά διοικούμενο όπως είναι οι ΟΤΑ Α΄ και Β,’ μακριά από τοπικά μικροπολιτικά και μικροεπιχειρηματικά συμφέροντα.
 
 
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΔΙΚΥΚΛΩΝ (Π.Ο.Γ.Ε.Α.ΔΙ)
Όσον αφορά το άρθρο 34 του προς διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστή την πλήρη αντίθεση της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ & ΔΙΚΥΚΛΩΝ στη χορήγηση άδειας λειτουργίας καταστημάτων εκμίσθωσης μοτοποδηλάτων και επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50 κ.ε. άνευ οδηγού από τους ΟΤΑ Α’ για τους παρακάτω ουσιαστικούς και νόμιμους λόγους:1)Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50 cc υπάγονται στις τουριστικές επιχειρήσεις του άρ. 2 του ν. 2160/1993» (Φ.Ε.Κ. 778 Β΄) με όλες τις ευεργετικές ιδιότητες του νόμου, με το άρθρο 34 του προς διαβούλευση νομοσχεδίου καταργούνται από τουριστικές επιχειρήσεις, υποβαθμίζονται και βλάπτονται σοβαρά κεκτημένα δικαιώματα τους και στερούνται σοβαρά προνόμια όπως υπαγωγή σε αναπτυξιακά προγράμματα κ.λ.π2)Το θέμα ενοικίασης μοτοσικλετών άνω των 50 κ.ε. και κάτω των 50 κ.ε. αν λάβουμε υπόψιν και τα τετράτροχα (γουρούνες), είναι πολύπλευρο και επιτακτικό στις τουριστικές περιοχές, θα μπορούσε αντί να μεταβιβάζει αρμοδιότητες στους ΟΤΑ Α’ να μεταφερθεί στον ΕΟΤ η αρμοδιότητα για την ενοικίαση μοτοποδηλάτων κάτω των 50 κ.ε. αφού ενταχθούν στο άρθρο 2 του Νόμου 2160 ως τουριστικές επιχειρήσεις, προκειμένου το θέμα ενοικίασης δίκυκλων, τρίκυκλων κλπ και ποδηλάτων να αντιμετωπίζεται διοικητικά από μία υπηρεσία του κράτους. Ο ρόλος των Δήμων σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να είναι απλή σύμφωνη γνώμη προς τον ΕΟΤ για όλες αυτές τις επιχειρήσεις χωρίς κατάθεση δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες εκτός από μία τεχνική έκθεση – περιγραφή του τρόπου και θέσης λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και της δυναμικότητας του στόλου οχημάτων που θα διαθέτει προς ενοικίαση για μείωση γραφειοκρατίας.Έτσι θα επιτευχθούν α) η μείωση του χρόνου αδειοδότησης τέτοιων επιχειρήσεων, β) η συγκέντρωση των αδειοδοτήσεων αυτών μαζί με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα σε μία υπηρεσία του κράτους (ΕΟΤ) και γ) η ενιαία και ίση αντιμετώπιση των επιχειρηματιών από ένα αμιγή υπηρεσιακό φορέα και όχι ένα πολιτικά διοικούμενο όπως είναι οι ΟΤΑ Α΄ και Β,’ μακριά από τοπικά μικροπολιτικά και μικροεπιχειρηματικά συμφέροντα.Και τέλος καλλίτερος και αποτελεσματικότερος έλεγχος των επιχειρήσεων αυτών, για την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.3)Τον διαχωρισμό των τετράτροχων (ΓΟΥΡΟΥΝΕΣ) από την 16598/29.12.2010 κοινή απόφαση υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Πολιτισμού και Τουρισμού «Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50 κ.ε., άνευ οδηγού» (Φ.Ε.Κ. 2189 Β΄),ΚΥΑ από εκμισθούμενα, λόγο των γνωστών, τεράστιων προβλημάτων που δημιουργεί στον Τουρισμό η μίσθωση και η κυκλοφορία τους σε τουριστικές περιοχές, και η ένταξη τους με νέα ΚΥΑ σε ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ΣΑΦΑΡΙ, ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΑΣ κ.λ.π καθώς και οι κυκλοφορία τους σε ειδικές διαδρομές, τις οποίες θα ρυθμίζουν οι ΟΤΑ Α’ με την έκδοση κανονιστικών αποφάσεων.4)Στο ΦΕΚ 256/τ.Α’/31-12-2012. Στο άρθρο 1 του συγκεκριμένου ΦΕΚ, αναφέρεται ότι κάποιες αρμοδιότητες του Καλλικράτη που επρόκειτο να μεταβιβαστούν από τις Περιφέρειες στους Δήμους από 01-01-2013, δεν θα μεταφερθούν μέχρι την έκδοση σχετικών αποφάσεων.Εκτός από αυτό υπάρχουν σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ και προτάσεις πολιτικών φορέων (δημάρχων, ενώσεων κλπ) οι οποίες αναφέρονται στη μη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στους Δήμους από 01-01-2013 χωρίς τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων και προσωπικού από τις Περιφέρειες και πιο συγκεκριμένα:ΣτΕ: Αποφάσεις 2599/2011, 506/2010, 389/2009Πάνος Ζυγούρης ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ: «ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ με θέμα:: «Μη νόμιμη η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το Κράτος προς τους Ο.Τ.Α. χωρίς την μεταφορά και των αντίστοιχων πόρων που είναι αναγκαίοι για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών»Μπορεί όλα τα παραπάνω παραδείγματα, ΦΕΚ, δικαστικές αποφάσεις και προτάσεις να αναφέρονται σε αρμοδιότητες του Προγράμματος Καλλικράτη, αλλά η γενικότερη εικόνα είναι ότι οι Δήμοι δεν αναλαμβάνουν νέες αρμοδιότητες από 01-01-2013 λόγω μη μεταφοράς πόρων σε αυτούς και του αντίστοιχου ανθρώπινου δυναμικού (ανθρώπινοι πόροι)Κατά συνέπεια η αρμοδιότητα της αδειοδότησης γραφείων ενοικίασης μοτοσικλετών άνω των 50 κε. θα πρέπει να ανασταλεί εκτός και αν μεταφερθούν και οι αντίστοιχοι οικονομικοί ή ανθρώπινοι πόροι από τον ΕΟΤ, που έχει τη μέχρι σήμερα αρμοδιότητα, έως βελτιωθεί η παρούσα κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ΟΤΑ Α΄.
 
 
Περσεφόνη Τρίχα
Βάσει του ΠΔ 313/2001 καθορίζονται η σύσταση και οι αρμοδιότητες των ΠΥΤ. Πολλές από αυτές τις αρμοδιότητες συμπίπτουν με αυτές που μεταφέρονται στο Υπουργείο Τουρισμού. Στις ανωτέρω αρμοδιότητες έχουν προστεθεί και νέες όπως έλεγχος και αδειοδοτήσεις καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, γνωμοδοτήσεις περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, ενοικιάσεις ΙΧ αυτοκινήτων με οδηγό, κυκλοφορία ΔΧ τουριστικών λεωφορείων ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης κλπ Το άρθρο 3.β αναφέρεται στο «Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης ΠΥΤ» που ουσιαστικά γίνεται αναφορά μόνο στις τουριστικές εγκαταστάσεις. Η αρμοδιότητα αυτή μέχρι στιγμής ασκείται από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού και συγκεκριμένα μόνο από ένα τμήμα αυτών, δηλαδή το Τμήμα των Τουριστικών Εγκαταστάσεων. Πέραν αυτού του Τμήματος, οι ΠΥΤ διαθέτουν Τμήμα Τουριστικών Επαγγελμάτων, Τμήμα Επιθεώρησης και Ελέγχου και Τμήμα Ανάπτυξης. Ερώτηση: Εφόσον οι αρμοδιότητες αυτές δεν θα υποστηρίζονται από το Τμήμα Υποστήριξης των ΠΥΤ, καταργούνται από τις ΠΥΤ;Πχ Η αρμοδιότητα του Τμήματος Ανάπτυξης των ΠΥΤ όπως αναφέρεται στο ΠΔ 313, αρθρ. 15, παρ. 2.δ) «συγκριτική μελέτη χρήσεων για τουριστικές επενδύσεις, επισήμανση περιοχών ιδιαίτερου κάλλους προς τουριστική αξιοποίηση και τήρηση βάσης δεδομένων» η οποία από την Κεντρική Υπηρεσία του ΕΟΤ, μεταφέρεται στο Υπουργείο ( άρθρ. 1. ), πως θα υποστηρίζεται;
 
 
Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε.
Στη Συμπλήρωση διατάξεων του νόμου 4093/2012, πρέπει να γίνει η επέκταση των διατάξεων του άρθρου 33 βάσει της πρότασης της Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.Ε. μετά την ψήφιση του νόμου 4093/2012 Έγκριση Μεσοπρόθεσμου πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016, και ειδικότερα σύμφωνα με την παράγραφο 5 της υποπαραγράφου Η2, καθώς δεν έχουν συμπεριληφθεί τα καταλύματα του κλάδου μας, ενώ έχουν ενταχθεί αποκλειστικά τα Κύρια Τουριστικά Καταλύματα, σε αντίθεση με τον προγενέστερο νόμο (2696 Α’ 1999), και αντίθετα με παλαιότερο αίτημά μας.Οι επιχειρηματίες του κλάδου που αντιπροσωπεύει το 50% των τουριστικών κλινών είναι αναγκαίο όσοι το επιθυμούν να διαθέτουν νόμιμα μεταφορικό μέσο για δωρεάν μεταφορά των επιβατών- πελατών τους, καθώς ένας σημαντικός αριθμός επιχειρηματιών ανά την επικράτεια διαθέτουν ήδη mini bus 8 + 1 θέσεων, όντας θωρακισμένοι νομικά με μία σειρά υπουργικών αποφάσεων (828 Β’ 1976, κλπ) που τους δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρουν άνευ κομίστρου τους πελάτες των καταλυμάτων τους από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις και αντίστροφα.