Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Μαρία Σ.
Ἐπειδή στό μοναδικό ὑπέρ τῆς κατάργησης τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς σχόλιο πού διάβασα, μοῦ φάνηκε ἄσχημος ὁ ὅρος «ἡ προσκόλληση σέ ἀναχρονιστικές ἰδέες δημιουργεῖ φραγμούς…κλπ», ὡς Ὀρθόδοξη Χριστιανή, νιώθω χρέος νά ἀποκρούσω αὐτόν τόν χαρακτηρισμό. Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός εἶναι Ἄχρονος, ὀ Ὤν καί ὁ Ἧν καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Εἶναι Ἄπειρος, δέν ἔχει ἀρχή καί τέλος. Ἐπίσης οἱ ἐντολές Του καί οἱ νόμοι Του ἰσχύουν διηνεκῶς καί ἀφοροῦν ὅλες τίς ἐποχές καί ὅλες τίς κοινωνίες. Ἐπιπρόσθετα, εἶναι τέλειες καί τέλειοι ἀντίστοιχα καί τά μόνα πού μποροῦν νά ὁδηγήσουν στήν αἰωνία λύτρωση καί σωτηρία, ἀλλά καί στήν εὐλογημένη τούτη πρόσκαιρη ζωή. Ἀναχρονιστικές ἰδέες, δέν εἶναι τά συντριπτικῶς ὑπερέχοντα ἀρνητικά σχόλια ὅλων τῶν παρόντων σχολιαστῶν τῆς τρέχουσας Διαβούλευσης καί τά ὁποῖα ἐκφράζουν δημοκρατικά καί καταφανῶς τήν λαϊκή θέση τῆς κοινωνίας πού ζοῦμε καί πού ΔΙΑΚΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ! Ἀναχρονισμός ἀντίθετα, εἶναι νά γυρίζουμε σέ ἀπολυταρχικά καί ὁλιγαρχικά καθεστῶτα, ὅπου ἡ φωνή τοῦ λαοῦ καί τῆς πλειοψηφίας «πνίγεται», γιά τά συμφέροντα καί μάλιστα τά σκοτεινά κάποιων λίγων.Ἀναχρονισμός εἶναι ὅ,τι θέλει νά μᾶς ἀποκόψει ἀπό τόν Θεό καί Δημιουργό μας καί νά μᾶς γυρίσει πίσω χιλιάδες χρόνια, σέ εἰδωλολατρικές καί ἄθεες ἐποχές καί κοινωνίες. Αὐτός ὁ ἀναχρονισμός εἶναι πού δημιουργεῖ φραγμούς, γιατί προσανατολίζει καί περιορίζει τό ὁπτικόν τῆς ψυχῆς σέ πρόσκαιρα ἀγαθά, ἐνῶ παράλληλα τοῦ στερεῖ τόν αἰώνιο πλοῦτο τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, ἀλλά καί τούς σωτήριους πνευματικούς θησαυρούς τοῦ παρόντος. Χριστούγεννα χωρίς Χριστό καί μάλιστα ἐκμεταλλευόμενα γιά «τουριστικούς» καί ἄλλους οἰκονομικούς λόγους καί ὄχι γιά ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ, τί εὐλογία καί προκοπή νά ἔχουν; Τόν Χριστό Τὄν θυμόμαστε γιά νά βγάλουμε χρήματα, ἀλλά γιά νά Τόν ὑπακοῦμε, ἀγαποῦμε καί λατρεύουμε…οὔτε λόγος! Καί μετά ἀναρωτιόμαστε ἄν εἶναι στραβός ὁ γιαλός ἤ στραβά ἀρμενίζουμε.Εἶναι ἡλίου φαεινότερον πώς συμβαίνει τό δεύτερο κι ὅσο κάποιοι συνεχίζουν νά εἶναι θεομάχοι, νά μήν περιμένουν ἄσπρη μέρα οὔτε προσωπικά, οὔτε ἐθνικά, οὔτε παγκόσμια, οὔτε στήν παροῦσα ζωή, οὔτε στήν μέλλουσα.
 
 
tati1990
Είναι αδιανόητο ότι με την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα, χρειάζεται μία ακόμη ημέρα για αγορές και γι’ αυτές επιλέγεται η Κυριακή.Βλέπω μάλλον το μέτρο σαν ευκαιρία κάποιων να πλήξουν την αφιερωμένη στον Κύριο ήμέρα λατρείας των Ορθοδόξων.
 
 
Κατερίνα
Ὁ άγ. Κοσμάς ο Αιτωλός απαγχονίστηκε από τους Τούρκους υπερασπιζόμενος εκτός των άλλων και την αργία της Κυριακής, και για αυτό μισήθηκε Ὁ ἑορτασμός μιᾶς ἡμέρας ἀναπαύσεως τῆς ἑβδομάδος ὅπως ἀπαιτεῖ ἡ ἀνθρώπινη φύση βασίζεται στό βιβλίο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης «Γένεση» (β΄,2-3), ἔτσι τό Σάββατο διά τοῦ Νόμου τῆς ΠΔ εἰσῆλθε ὡς «ἡμέρα Κυρίου» στήν Καινή Διαθήκη μέ τά δύο βασικά στοιχεῖα, δηλ. ἀποχή ἀπό τίς ἐργασίες καί ἰδιαίτερη λατρεία τοῦ Θεοῦ. Τή θέση τοῦ Σαββάτου στόν Χριστιανισμό κατέλαβε ἡ Κυριακή ( Ἀποκαλ. α΄,10) σάν πρώτη ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος κατά τήν ὁποία ἀνεστήθη ὁ Κύριος ἐκ τοῦ Τάφου, δημιούργησε τό ἀναστάσιμο φῶς καί ἀπέστειλε τό Πανάγιο Πνεῦμα νά ἐπιφοιτήση στούς Ἀποστόλους. Ἡ Κυριακή σάν κατ’ ἐξοχήν «ἡμέρα τοῦ Κυρίου» ὑπενθυμίζει τόν ἐρχόμενο Χριστό σάν ἀνατέλλοντα ἥλιο, ὁ Ὁποῖος θά ἔλθῃ νά ἀποκαταστήση τήν χειμαζομένη δικαιοσύνη καί νά καταργήση τήν ἀφόρητη ὑποκρισία. Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου λέγει ὁ Ἱ. Αὐγουστῖνος ὑπόσχεται σέ ὅλους μας τήν αἰώνια ἡμέρα καί τῆς δικῆς μας Ἀναστάσεως (Serm 15 de verb apost). Ἡ Κυριακή εἶναι ἡ ἀρχαιοτάτη ἑορτή τοῦ Χριστιανισμοῦ, ἡ ὁποία ἀποκαλεῖται στό Εὐαγγέλιο, ὡς ἡ «μία τῶν Σαββάτων» (Ματθ. κη΄1, Μαρκ. ιστ΄2, Α΄Κορ. ιστ΄2, Πραξ. κ΄7), στήν δέ Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννου ὀνομάζεται Κυριακή ἡμέρα (Ἀποκαλ. α΄10).
 
 
ΣΟΜΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Ἐπανέρχομαι μέ τό σχόλιό μου τό ὀποῖο ἐνῶ εἶχε ἀναρτηθεῖ, ἀπό σήμερα τό ἀπόγευμα δέν φαίνεται, ὅπως καί πολλλά ἄλλα, προφανῶς λόγω κάποιου τεχνικοῦ σας προβλήματος.Παρακαλῶ γιά τήν ἐκ νέου ἀνάρτησή τουΕὐχαριστῶἈναστασία Σόμογλου KYΡΙΑΚΗ Ρίξτε μιά ματιά στήν ετυμολογία τῆς λέξης… ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΟΥ ἡ Κυριακή. Δέν εἶναι μιά μέρα σάν τίς ἄλλες· εἶναι μέρα τοῦ ΚΥΡΙΟΥ! Τό λέει ἡ λέξη!Κι’ ἀφοῦ … ὄνομα δέν τῆς ἀλλάξατε, ἀκόμη…, Σέ ποιόν Κύριο θέλετε νά ἀφιερώσετε αὐτή τή μέρα; Ποιός εἶναι ὁ δικός σας ΚΥΡΙΟΣ;Στήν Ἑλλάδα ΜΑΣ εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, τό Δεύτερο Πρόσωπο τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου Τριάδος, πού ἐνηνθρώπησε γιά τήν δική μας Σωτηρία καί Θέωση, καί τήν Γέννησή Του ἑορτάζουμε σέ λίγες ἡμέρες, τά ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Καί σ’ Αὐτόν εἶναι ἀφιερωμένη ἡ ΚΥΡΙΑΚΗ· καί εἶναι ἡμέρα ἀργίας ἡ Κυριακή, ἀργίας ἀπό τίς βιοποριστικές ἐνασχολήσεις, καί ἡμέρα Θείας Εὐχαριστίας καί Θείας Λειτουργίας και ΟΧΙ Λειτουργίας Καταστημάτων.Ἄς ξυπνήσουμε ἐπιτέλους! Δέν εἴμαστε αὐτόνομοι! Δέν εἴμαστε κυήματα τοῦ … Κατά τύχην!
 
 
ΑΝΝΑ ΡΩΙΜΠΑ
Ἡ Κυριακὴ γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς εἶναι ἡμέρα ἀφιερωμένη στὸν Κύριο, στὴ λατρεία τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴ Θεία Λειτουργία, στὴν ἐλεημοσύνη καὶ εὐποιΐα, γι’ αὐτὸ καὶ εἶναι ἀργία! Δὲν εἶναι ἀφιερωμένη στὸ μαμωνὰ καὶ στὴν ἀπληστία τοῦ ἐμπορίου. «Τὸ κέρδος ποὺ βγαίνει τὴν Κυριακὴ εἶναι καταραμένο», λέει ὁ ἐθνομάρτυρας ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός. Ἂς μὴ φορτώσουμε τὴν ψυχή μας καὶ τὴν πατρίδα μας καὶ μὲ ἄλλες κατάρες. Φτάνει…Μὲ πόνο ψυχῆς,Ἄννα Ρώιμπα, ἰατρός.