Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Κώστας Πώποτας
Άρθρο 10 Περιφερειακά Συμβούλια ΣΑΕ 1. Σε κάθε Περιφέρεια του Σ.Α.Ε. λειτουργεί Περιφερειακό Συμβούλιο το οποίο αποτελείται από επτά (5) μέλη. Τα Περιφερειακά Συμβούλια εκπροσωπούν την αντίστοιχη Περιφέρειά τους. 2. Τα μέλη των Περιφερειακών Συμβουλίων εκλέγονται μετά από μυστική ψηφοφορία και με απλή πλειοψηφία των ψηφιζόντων, είτε με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά ή με συνδυασμό των δύο μεθόδων. 4. Τα Περιφερειακά Συμβούλια καταρτίζουν και αποστέλλουν τεκμηριωμένες εισηγήσεις ή προτάσεις στο Προεδρείο του Σ.Α.Ε. 5. Για την προώθηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς η την κατάρτιση τεκμηριωμένων εισηγήσεων τα Περιφερειακά Συμβούλια δύνανται να συγκροτούν με απόφασή τους, μόνιμες η έκτακτες επιτροπές . 6. Τα Περιφερειακά Συμβούλια λειτουργούν με Κανονισμό Λειτουργίας ο οποίος καταρτίζεται και εγκρίνεται με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) των μελών του Συμβουλίου. 7. Τα μέλη των Περιφερειακών Συμβουλίων εκλέγονται για τέσσερα (4) έτη και έχουν δικαίωμα εκλογής μέχρι δυο θητείες στην ίδια θέση. Οι θητείες μελών Συντονιστικών Συμβουλίων του Σ.Α.Ε. που έχουν διανυθεί από την έναρξη της λειτουργίας τους λαμβάνονται υπ’ όψιν για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου. 8. Η θητεία των μελών των Περιφερειακών Συμβουλίων αρχίζει την πρώτη ημέρα του επόμενου μηνός μετά τις εκλογές. 9. Σε κάθε Περιφερειακό Συμβούλιο προεδρεύει Συντονιστής. Συντονιστής αναλαμβάνει το εκλεγμένο μέλος το οποίο συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων. Σε περίπτωση ισοψηφίας διενεργείται κλήρωση μεταξύ των ισοψηφισάντων. 10. Σε περίπτωση κωλύματος ή παραίτησης Συντονιστή, το αντίστοιχο Περιφερειακό Συμβούλιο εκλέγει ένα εκ των μελών του ως Συντονιστή για το υπόλοιπο της θητείας, με απόλυτη πλειοψηφία των υπολειπομένων μελών του. 11. Σε περίπτωση κωλύματος ή παραίτησης μέλους Συντονιστικού Συμβουλίου, αυτό αναπληρώνεται από τον πρώτο επιλαχόντα. 12. Παύση συντονιστή ή μέλους περιφερειακού συμβουλίου είναι δυνατή μετά από απόφαση της περιφερειακής Συνέλευσης μετά από πρόταση μομφής την οποία υποβάλλουν τουλάχιστο 2 μέλη και η οποίς υπερψηφίζεται από τα 2/3 των μελών. 13. Τα Περιφερειακά Συμβούλια παραλαμβάνουν από τις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές των χωρών αρμοδιότητάς τους τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία τους ιδίως τα στοιχεία των ελλήνων αποδήμων εγκατεστημένων στις αντίστοιχες περιφέρειες. 14. Στο πλαίσιο της χωρικής αρμοδιότητάς τους τα Περιφερειακά συμβούλια συμμετέχουν συμβουλευτικά στα προξενικά και διπλωματικά όργανα της ελληνικής πολιτείας ιδίως για θέματα απασχόλησης και εκπαίδευσης. Οι πρέσβεις και πρόξενοι της ελληνικής δημοκρατίας συμβουλεύονται ιδίως τα περιφερειακά συμβούλια για κάθε ζήτημα που αφορά τους έλληνες της περιοχής αρμοδιότητάς τους. Τα μέλη των Συμβουλίων προσκαλούνται επίσης σε κάθε σύσκεψη όπου η εκπροσώπηση των ελλήνων αποδήμων είναι απαραίτητη
 
 
Φλωράκης Βασίλειος
Ποιά θα είναι η συμμετοχή της ελληνικής πολιτείας ή μήπως καταργείται η όποια συμμετοχή λόγω κρίσης και αναμένεται η αντίστοφη ροή πόρων?
 
 
Κώστας Πώποτας
για λόγους νομοτεχνικούς προτείνεται να μεταφερθεί το άρθρο 8 πιο πάνω υπό 2α και να διαμορφωθεί ως εξής: Αρθρο 2α Συγκρότηση του ΣΑΕ σε περιφέρειες Το Σ.Α.Ε. συγκροτείται από επτά (7) Περιφέρειες:- Καναδά,- Η.Π.Α.,- Λατινικής Αμερικής,- Ευρώπης,- χωρών της Παρευξείνιας ζώνης και Κεντρικής Ασίας,- Ωκεανίας – Άπω Ανατολής- Αφρικής – Εγγύς/Μέσης Ανατολής. Οι Έλληνες απόδημοι συμμετέχουν στο ΣΑΕ αναλόγως της χώρας κατοικίας τους, μέσω της αντίστοιχης περιφέρειας.
 
 
Κώστας Πώποτας
θα επεκτείνω τον προβληματισμό του Π. Παπαχριστόπουλου για να καταλήξω οτι αναδεικνύεται ενα πρόβλημα κεντρικής φυσιογνωμίας του ΣΑΕ με την προσθήκη των φυσικών προσώπων ως μελών (όχι οτι το πρόβλημα δεν υπήρχε ανέκαθεν). Εαν επρόκειτο για μια «βουλή των αποδήμων» το ΣΑΕ κατανάγκη θα περιόριζε τα μέλη του σε όσους έσουν την ελληνική ιθαγένεια. Τοτε το δικαίωμα ψήψου θα μπορούσε να οργανωθεί διαφορετικά με βάση τους εκλογικούς καταλόγους π.χ. Απο την στιγμή που επιλέγεται ένα υβριδικό σχήμα, θα πρέπει και η λύση να είναι ανάλογη. Κατά συνέπεια θα πρέπει να υπάρχει διπλή διατύπωση όπως για να καλύπτει τους κατοίκους εξωτερικού έχοντες την ελληνική ιθαγένεια η όντας ελληνικής καταγωγής . προτείνω καταρχή: Άρθρο 5 Μέλη του Σ.Α.Ε. Μέλη του Σ.Α.Ε. δύνανται να είναι:- οι πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς των αποδήμων, που έχουν συσταθεί νόμιμα σύμφωνα με τις μορφές οργάνωσης στη χώρα υποδοχής τους, εφόσον οι καταστατικοί σκοποί τους δεν αντιστρατεύονται τους στόχους του Σ.Α.Ε και εφόσον λειτουργούν ήδη επί τριετία.- φυσικά πρόσωπα. Ως φυσικά πρόσωπα νοούνται οι κατέχοντες την Ελληνική ιθαγένεια ή πολίτες ελληνικής καταγωγής μετά δήλωσή τους στα κατά τόπους προξενεία εφ’ όσον διαμένουν επί τρία έτη στο εξωτερικό και είναι ενήλικοι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Η ιδιότητα μέλους του Σ.Α.Ε. αποκτάται : 1. Για τους πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς των αποδήμων και τις κοινότητες μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Περιφερειακό Συμβούλιο, εφ’ όσον υποβληθούν: α. Καταστατικό τους από το οποίο θα προκύπτει η τριετής τουλάχιστον ύπαρξη και δραστηριοποίησή τους, εγκεκριμένη από τις αρχές της χώρας κατάθεσης. β. Πρακτικό πρόσφατων αρχαιρεσιών γ. Κατάλογος μελών φυσικών προσώπων 2. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο ΠεριφερειακόΣυμβούλιο, απευθείας ή μέσω του αντίστοιχου συλλογικού φορέα, 3. Το Περιφερειακό Συμβούλιο δέχεται την αίτηση εγγραφής εφ’ όσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις 4. Το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε τηρεί μητρώο μελών ανά χώρα. Το μητρώο αυτό επικαιροποιείται (υποβολή νέου πρακτικού αρχαιρεσιών, κατάλογος μελών κ.λπ.) ανά τετραετία το αργότερο έξι (6) μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων και της Τακτικής Συνελεύσεως.
 
 
Γιώργος
Ένα απο τα προβλήματα των φορέων του Δημοσίου είναι ότι έχουν αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες. Έτσι θεωρώ ότι τα θέματα της διάδοσης της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού πρέπει να τεθούν υπό το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού το οποίο πρέπει να οργανωθεί και ενισχυθεί στα πρότυπα του αντίστοιχου Γαλλικού Ινστιτούτου. Ως προς το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού νομίζω ότι πρέπει να περιοριστεί σε ένα ρόλο καθαρά συμβουλευτικό και μόνο αναφορικά με τους Έλληνες οι οποίοι διαμένουν σε άλλες χώρες και έχουν την ιθαγένεια των χωρών αυτών, παρέχοντας γνωμοδοτήσειςα) για τη βελτίωση του νομικού πλαισίου το οποίο ρυθμίζει το καθεστώς των ομογενών εντός της ελληνικής έννομης τάξης,β) του τρόπου με τον οποίο μπορούν να έρθουν σε επαφή με το ελληνικό κράτος για τη διευθέτηση των υποθέσεων τους (από τη στρατιωτική θητεία μέχρι τα περιουσιακά τους στοιχεία) καιγ)ως ένας διοικητικός δίαυλος πληροφόρησης ως προς τα ιδιαίτερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ομογενείς στις χώρες που διαμένουν. Αναφορικά με τους Έλληνες που εργάζονται στο εξωτερικό χωρίς όμως να κατέχουν την ιθαγένεια της χώρας αυτής, τα προξενεία και οι πρεσβείες πρέπει να είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φορείς για τη διευθέτηση των υποθέσεων τους.