Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Διαμαντής Γκίκας
Να αντικατασταθεί η πρόταση «2. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε, εφ’ όσον διαμένουν επί τρία έτη στο εξωτερικό και είναι ενήλικα σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας.» με την πρόταση «2. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε, εφ’ όσον είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού και είναι ενήλικα σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας.» Διαμαντης ΓκίκαςΟμοσπονδία Θεσσαλικών Συλλόγων Ευρώπης
 
 
Papachristopoulos Paschalis
ΑΡΘΡΟ 3. Έδρα του ΣΑΕΓενική παρατήρηση.Εφόσον το ΣΑΕ γίνει ΜΚΟ και η νομική έδρα του είναι στο εξωτερικό, τότε η Θεσσαλονίκη θα ορίσει ως η Επίτιμη Έδρα του ΣΑΕ.Ενώ ορίζεται η έδρα του ΣΑΕ στην Ελλαδα (Θεσσαλονίκη – άρθρο 3.), δεν υπάρχει ουδεμία μνεία για την έδρα των Περιφερικών Συμβουλίων. Είναι η έδρα των Περιφερειακών Συμβουλίων στην χώρα (και πόλη) που βρίσκεται ο εκλεγμένος Συντονιστής της Περιφέρειας; Τι συμβαίνει όταν αλλάζει ο Συντονιστής Περιφέρειας με την αντίστοιχη η έδρα; Και τι προβλέψεις υπάρχουν για την μεταφορά – παράδοση μητρώου μελών, περιφερειακού ταμείου, κλπ στον νέο εκλεγμένο Συντονιστή; Είναι θέμα συνέχειας και συνέπειας.ΠΡΟΤΑΣΗΤο άρθρο θα πρέπει να διαμορφωθεί ως ακολούθως:Το Σ.Α.Ε. έχει ως έδρα τη Θεσσαλονίκη. Σε περίπτωση που το ΣΑΕ δημιουργήσει νομική έδρα σε άλλη χώρα, η Θεσσαλονίκη παραμένει πάντοτε η Επίτιμη Έδρα του όπου οργανώνονται πάντα οι Γενικές Συνελεύσεις του.Τα Περιφερειακά Συμβούλια έχουν την έδρα τους στην χώρα που εδρεύει ο εκάστοτε Συντονιστής της αντίστοιχης Περιφέρειας. (άρθρο 10. 1).
 
 
Συντονιστικό Συμβούλιο Περιφέρειας Κεντρικής και Νοτίου Αμερικής
Νομίζουμε ότι το Συντονιστικό Συμβούλιο πρέπει να εκπροσωπεί επτά χώρες, όσα είναι και τα Μέλη του. Ο νόμος πρέπει να προβλέψει να μην εκλεγεί ένα Συντονιστικό Συμβούλιο με μέλη από μια η δύο μόνο χώρες, όπως θα μπορούσε να συμβεί στη Λατινική Αμερική όπου η Αργεντινή και η Βραζιλία έχουν ένα πολύ μεγαλύτερο ελληνικό πληθυσμό από χώρες όπως η Βενεζουέλα, η Κόστα Ρίκα, ο Παναμάς, το Περού, η Ουρουγουάη, η Χιλή. Ακόμη χειρότερα αν η πλειοψηφία των μελών του Συντονιστικού Συμβουλίου προέρχεται από μια μόνο κοινότητα.10.7. Σε περίπτωση κωλύματος ή παραίτησης μέλους του Συντονιστικού, αυτό να αντικατασταθεί από επιλαχόντα της ίδιας χώρας και αν δεν υπάρχει, από μια χώρα χωρίς εκπρόσωπο.
 
 
Papachristopoulos Paschalis
ΑΡΘΡΟ 10 – Συντονιστικά Συμβούλια Περιφερειών Γενικές παρατηρήσεις:Ακομη μια φορα δεν ορίζεται η νομική μορφή των Περιφερειακών Συντονιστικών Συμβουλίων.Από ποιον/ποιους προετοιμάζεται ο Κανονισμός Λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων που παρουσιάζεται προς συζήτηση και ψήφιση στις αντίστοιχες περιφερειακές συνελεύσεις; Γιατι ο Κανονισμός Λειτουργίας των Συντονιστικών Συμβουλίων δεν είναι ενιαίος για όλες τις περιφέρειες; Επίσης δεδομένου ότι οι Περιφέρειες θα έχουν να διαχειριστούν δικά τους έσοδα – έξοδα (από συνδρομές των μελών τους, τυχόν δωρεές ειδικά για δράσεις στην περιφέρεια, προσλήψεις προσωπικού, συμμέτοχη σε δράσεις, σύναψη συμβολαίων κλπ). Ως εκ τούτου για την καλύτερη και διαφανή οικονομική τους διαχείριση, θα πρέπει ένα μέλος του 7μελους Περιφερειακού Συμβουλίου να εκτελεί χρέη Ταμία. Ο Ταμίας αυτός αναφέρεται στην Περιφερειακή Εξελεγκτική Επιτροπή για την διαχείριση του κατά Περιφέρεια Ταμείου και αποστέλλει αντίστοιχη οικονομική αναφορά στον Κεντρικό Ταμία. Επίσης τα μέλη της 7μελους Συντονιστικής Επιτροπής θα πρέπει να έχουν 8ετη συνολικά θητεία. Αντίστοιχη παρατήρηση στο άρθρο 13 (προεδρείο του ΣΑΕ) ΠΡΟΤΑΣΗΤο άρθρο θα πρέπει να διαμορφωθεί ως ακολούθως:1. Στις επτά Περιφέρειες του Σ.Α.Ε. λειτουργούν Συντονιστικά Συμβούλια τα οποία αποτελούνται από επτά (7) μέλη, Τα Περιφερειακά Συμβούλια εδρεύουν στην χώρα του εκλεγμένου Συντονιστή και ιδρύουν νομικές οντότητες σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας της έδρας των, κατά προτίμηση με την μορφή Μη Κυβερνητικού Οργανισμού. Σε περίπτωση που το Κεντρικό ΣΑΕ εχει νομική μορφή η οποία επιτρέπει την δημιουργία παραρτημάτων, στον νομικό καθεστώς των Περιφερειακών Συμβουλίων, τότε στο καταστατικό της εκαστοτε Περιφερειακής νομικής οντότητας γινεται σαφής μνεία του Κεντρικού ΣΑΕ. Ο κοινός Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των Περιφερειακών Συμβουλίων, ορίζει σε περίπτωση αλλαγής του Συντονιστή και της έδρας του, τον τρόπο και διαδικασία μεταφοράς, του μητρώου μελών, του ταμείου και όλων των άλλων σχετικών δεδομένων της περιφέρειας στον νέο Συντονιστή. 2. Τα μέλη των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του Σ.Α.Ε. εκλέγονται στη Θεσσαλονίκη μετά από μυστική ψηφοφορία και με απλή πλειοψηφία των ψηφιζόντων είτε με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά με την διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο εννέα (9). Συντονιστής εκλέγεται ο έχων τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων. Σε περίπτωση ισοψηφίας για την θέση του Συντονιστή διενεργείται κλήρωση μεταξύ των ισοψηφησάντων. Παράλληλα εκλέγεται ο Ταμίας της εκαστοτε Περιφέρειας και αποτελεί ένα εκ των 7 μελών των αντιστοίχων Συντονιστικών Συμβουλίων. Οι Περιφερειακοί Ταμίες εκλέγονται από τις αντίστοιχες εκλογικές Περιφερειακές Συνελεύσεις μετά από μυστική ψηφοφορία και με απλή πλειοψηφία των ψηφιζόντων που εκπροσωπούν τα δύο τρίτα (2/3) τουλάχιστον των συμμετεχόντων,3. Τα Συντονιστικά Συμβούλια εκπροσωπούν την αντίστοιχη Περιφέρειά τους.4. Τα Συντονιστικά Συμβούλια των Περιφερειών του Σ.Α.Ε. καταρτίζουν και αποστέλλουν τεκμηριωμένες εισηγήσεις ή προτάσεις στο Προεδρείο του Σ.Α.Ε. Ο Ταμίας της εκαστοτε περιφέρειας ελέγχετε ανά εξάμηνο από την Περιφερειακή Εξελεγκτική Επιτροπή και αποστέλλει την ετήσια οικονομική έκθεση της Περιφέρειας στον Κεντρικό Ταμία.5. Για την προώθηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς η την κατάρτιση τεκμηριωμένων εισηγήσεων τα Συντονιστικά Συμβούλια δύνανται να συγκροτούν με απόφασή τους, μόνιμες η έκτακτες επιτροπές .6. Στα Συντονιστικά Συμβούλια προεδρεύουν οι Συντονιστές, των αντίστοιχων Περιφερειών του Σ.Α.Ε.. Τα Περιφερειακά Συμβούλια ετοιμάζουν σε συνεργασία με το Προεδρείο, ενιαίο Κανονισμό λειτουργίας των, που ψηφίζεται από τις αντίστοιχες Περιφερειακές Συνελεύσεις. Στον Κανονισμό προβλέπονται οι κανόνες λειτουργίας τους και της οικονομικής τους διαχείρισης.7. Τα μέλη των μελών των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών του Σ.Α.Ε. εκλέγονται για τέσσερα (4) έτη και έχουν δικαίωμα εκλογής μέχρι δυο συνολικά θητείες. Οι θητείες μελών Συντονιστικών Συμβουλίων του Σ.Α.Ε. που έχουν διανυθεί από την έναρξη της λειτουργίας τους λαμβάνονται υπ’ όψιν για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.Η θητεία των μελών των Συντονιστικών Συμβουλίων των Περιφερειών αρχίζει την πρώτη ημέρα του επόμενου μηνός από τη σύγκληση της τελευταίας Τακτικής Συνέλευσης.Σε περίπτωση κωλύματος ή παραίτησης Συντονιστή Περιφέρειας του Σ.Α.Ε., το Συντονιστικό Συμβούλιο της αντίστοιχης Περιφέρειας αντικαθίσταται με τον πρώτο επιλαχόντα για την θέση του Συντονιστή. Σε περίπτωση κωλύματος του επιλαχόντος το Συντονιστικό Συμβούλιο εκλέγει με απόλυτη πλειοψηφία και για το υπόλοιπο της θητείας ένα εκ των μελών του ως Συντονιστή. Το ίδιο ισχύει και για την θέση του Περιφερειακού Ταμία.Σε περίπτωση κωλύματος ή παραίτησης μέλους Συντονιστικού Συμβουλίου, ή εκλογή του στην θέση του Συντονιστή, αυτό αναπληρώνεται από τον πρώτο επιλαχόντα.8. Τα Συντονιστικά Συμβούλια αναλαμβάνουν τη διοργάνωση των ανά διετία Περιφερειακών Συνελεύσεων και των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων των αντίστοιχων Περιφερειών που λαμβάνουν χώρα κάθε τέσσερα (4) χρόνια και μεριμνούν για την αναγκαία γραμματειακή υποστήριξη. Καταρτίζουν την Ημερήσια Διάταξη στην οποία δύνανται να συμπεριληφθούν θέματα μετά από πρόταση των μελών της Συνέλευσης και του Προεδρείου του Σ.Α.Ε.Υπάρχει επίσης ανάγκη μεταβατικής διάταξης μέχρι να ψηφιστούν ολοι οι κανονισμοί στην πρώτη Περιφερειακή Συνέλευση (άρθρο 20)
 
 
Papachristopoulos Paschalis
ΑΡΘΡΟ 5 – Μελή του ΣΑΕΓενική παρατήρηση. Για πρώτη φορα στην ιστορία του ΣΑΕ εισάγεται ο θεσμός των φυσικών προσώπων μελών (πέραν των οργανώσεων, συλλόγων, ομοσπονδιών, εθνικοτοπικων, κληρικολαϊκων, κλπ). Και η ουσιαστική αυτή αλλαγή πρέπει να διευκρινισθεί επακριβώς από την αρχή για να αποφευχθούν οποιεσδήποτε μελλοντικές παρεξηγήσεις, παρανοήσεις (θεμιτές ή αθέμιτες..), προβλήματα και διενέξεις .. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο προβλέπει την αποδοχή της αίτησης έγγραφης εφόσον ¨πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις». Οι προϋποθέσεις αυτές θα πρέπει για τα φυσικά πρόσωπα να διευκρινιστούν και ιδιαίτερα σε τρία σημεία: το «ελληνικής καταγωγής», το «κάτοικοι του εξωτερικού» και το ιδιαίτερο θέμα των φυσικών προσώπων που είναι ήδη μέλη των συλλόγων μελών (σημείο Β, 1. γ). Ιδιαίτερα:1. Για το «ελληνικής καταγωγής»; 1/ Πως θεωρείται κάποιος/α ότι είναι «ελληνικής καταγωγής»; 2/ Μέχρι ποιο βαθμό συγγενείας ή γενεάς; 3/ Πως (από ποιον και με ποια ακριβώς διαδικασία) πιστοποιείται ότι κάποιος είναι «ελληνικής καταγωγής»;2. Για το «κάτοικοι εξωτερικού». 1/ Ποιος, πως και με ποια ακριβώς διαδικασία αποδεικνύει / πιστοποιεί κάποιος/α ότι διαμένει για 3 τουλάχιστον (συνεχή;) χρόνια στο εξωτερικό; Με εγγραφή στο κατά τόπους προξενείο ή πρεσβεία; 2/ Και εκτός των ελλήνων πολιτών, τι γινεται με τους Ελληνικής καταγωγής που δεν έχουν καν ελληνική υπηκοότητα ή διαβατήριο; 3/ Οι φοιτητές που σπουδάζουν για πάνω από 3 χρόνια στο εξωτερικό θεωρούνται μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού; 4/ Οι ευκαιριακά εργαζόμενοι που δεν καταγράφονται πάντα στα ελληνικά προξενεία ή πρεσβείες; 5/ Και τι γινεται στην περίπτωση που δεν υπάρχει προξενική αρχή ή πρεσβεία στην χωρά διαμονής;3. Ποια ακριβώς είναι τα δικαιώματα των φυσικών μελών των συλλογικών φορέων που είναι μέλη; Δεδομένου ότι όταν ένας Σύλλογος ή σωματείο εγγράφεται ως μέλος στο ΣΑΕ και υποχρεούται να υποβάλει κατάλογο μελών στο Περιφερειακό Συμβούλιο (πόσο ακριβής είναι αυτός ο κατάλογος και τι στοιχεία περιλαμβάνει, ποιος κάνει επιβεβαίωση του;), τα φυσικά αυτά μέλη θεωρούνται επίσης το καθένα απ αυτά φυσικά πρόσωπα μέλη του ΣΑΕ (άρα έχουν και το δικαίωμα ανεξάρτητης ψήφου). Και σε αυτή την περίπτωση ποια είναι η ψήφος του Σωματείου – οργάνωσης μέλους; Επίσης δεν προβλέπεται διαδικασία προσφυγής του μέλους σε περίπτωσης άρνησης εγγραφής του από το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας.4. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό αντίγραφο του μηχανογραφημένου μητρώου να πρέπει να αποστέλλεται ετησίως στην ΓΓΑΕ. Είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να έχουμε επιτέλους, μια έστω και μερική απογραφή των αποδήμων ελλήνων. Το μητρώο αυτό μπορεί να αποδεδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο για την υλοποίηση της συνταγματικής επιταγής για την ψήφο των αποδήμων. Επιπλέον το μητρώο αυτό θα πρέπει να προστατεύεται από τους κατά χώρα νομούς περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.5. Θα πρέπει απαραίτητα να προστεθεί άρθρο με τα δικαιώματα και υποχρεώσεις μελών. Δεν νοείται να υπάρχουν μελή, (φυσικά πρόσωπα και οργανώσεις), χωρίς ξεκάθαρες υποχρεώσεις και αντίστοιχα δικαιώματα. Η μονή υποχρέωση που εμφανίζεται είναι να τηρούν τις οικονομικές υποχρεώσεις τους… Το δικαίωμα ψήφου; Οι οργανώσεις μέλη (που μπορεί να αντιπροσωπεύουν εκατοντάδες μελή) και τα μελή φυσικά πρόσωπα έχουν ισοδύναμους ψήφους στην εκαστοτε εκλογική διαδικασία; Ποια είναι τα δικαιώματα συμμετοχής των μελών σε όργανα έλεγχου των Περιφερειακών Συμβουλίων; (ιδιαίτερα οικονομικού..). ΠΡΟΤΑΣΗΤο άρθρο θα πρέπει να διαμορφωθεί ως ακολούθως:Α. Μέλη του Σ.Α.Ε. είναι οι πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού, σύμφωνα με τις μορφές οργάνωσης σε κάθε χώρα, οι κοινότητες–ενορίες του εξωτερικού και φυσικά πρόσωπα. Ως φυσικά πρόσωπα νοούνται οι ελληνικής καταγωγής κάτοικοι εξωτερικού.Β. Η ιδιότητα μέλους του Σ.Α.Ε. αποκτάται :1. Για τους πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορείς του απανταχού Ελληνισμού και τις κοινότητες-ενορίες μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε., εφ’ όσον υποβληθούν:α. Καταστατικό τους από το οποίο θα προκύπτει η τριετής τουλάχιστον ύπαρξη και δραστηριοποίησή τους.β. Πρακτικό πρόσφατων αρχαιρεσιώνγ. Κατάλογος μελών φυσικών προσώπων2. Για τα φυσικά πρόσωπα μετά από αίτησή τους στο αντίστοιχο Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε, εφ’ όσον διαμένουν επί τρία έτη στο εξωτερικό και είναι ενήλικα σύμφωνα με την νομοθεσία της χώρας. Μόνιμος κάτοικος εξωτερικού θα πρέπει να θεωρείται είτε αυτός ο όποιος είναι εγγεγραμμένος για 3 τουλάχιστον χρόνια στις κατά τόπους προξενικές αρχές, ή είναι εγγεγραμμένος την εφορία Ελλήνων του Εξωτερικού στην Ελλαδα, η αποδεικνύει με πιστοποιητικό της χώρας διαμονής του ότι είναι εγγεγραμμένος στα μητρώα της χώρας για τουλάχιστον 3 χρόνια. Για τους φοιτητές θα πρέπει να προσκομίζεται αντίστοιχη βεβαίωση του πανεπιστήμιου της αλλοδαπής. Τα κατά τόπους προξενεία και Πρεσβευτικές αρχές θα πρέπει να πιστοποιούν την Ελληνική καταγωγή των φυσικών μελών βάσει των επί τόπου συγκεντρωμένων σχετικών στοιχείων. Ελληνικής καταγωγής θα θεωρείται κάποιος/α μέχρι 3ου βαθμού συγγενείας ή γενεάς. Σε περίπτωση που στην χώρα διαμονής δεν υπάρχει Ελληνική προξενική αρχή, το φυσικό πρόσωπο υποψήφιο μέλος κάνει αίτηση είτε προσκομίζοντας αποδεικτικό στοιχείο ελληνικής υπηκοότητας ή ιθαγένειας, η υποβάλει υπεύθυνη δήλωση για την Ελληνική του καταγωγή.3. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του Σ.Α.Ε. δέχεται την αίτηση εγγραφής εφ’ όσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις και εφ’ όσον οι καταστατικοί σκοποί των πάσης φύσεως συλλογικής μορφής φορέων του απανταχού Ελληνισμού δεν αντιστρατεύονται τους στόχους του Σ.Α.Ε. Σε περίπτωση άρνησης εγγραφής μέλους, αυτό μπορεί να προσφύγει στο Προεδρείο του ΣΑΕ προσκομίζοντας τα αντίστοιχα δικαιολογητικά υπεράσπισης του. Το Προεδρείο πρέπει να αποφασίσει εντός 3μηνου και κοινοποιεί την αιτιολογημένη απόφαση στο υποψήφιο μέλος και στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Αυτή η απόφαση είναι τελεσίδικη.4. Το Συντονιστικό Συμβούλιο της Περιφέρειας του ΣΑΕ τηρεί μητρώο μελών ανά χώρα. Οι συλλογικής μορφής φορείς μέλη υποβάλουν αναλυτικό κατάλογο των φυσικών προσώπων μελών τους στα αντίστοιχα Περιφερειακά Συμβούλια. Τα Περιφερειακά Συμβούλια μπορούν να συμβουλευτούν επίσης το αρχείο της ΓΓΑΕ σχετικά με τις υπάρχουσες Οργανώσεις και Συλλόγους της περιφέρειας των. Αντίγραφο των Περιφερειακών μηχανογραφημένου μητρώων αποστέλλονται ετησίως από τα Περιφερειακά Συμβούλια στην γραμματεία του Προεδρείου καθώς στην ΓΓΑΕ. Τα Περιφερειακά Συμβούλια και το Προεδρείο φροντίζουν την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων του μητρώου μελών συμφωνά με τις κατά τόπους ισχύουσες αντίστοιχες νομοθεσίες. Ανανεωμένοι κατάλογοι μελών (ονοματεπώνυμο, στοιχειά επαφής, email, κλπ) μαζί με το τελευταίο πρακτικό αρχαιρεσιών, υποβάλλονται ανά 4ετια το αργότερο 6 μήνες πριν την διεξαγωγή των εκλογικών Περιφερειακών Συνελεύσεων και της Γενικής Συνέλευσης.5. Τα μέλη έχουν την υποχρέωση τα καταβάλουν την ετήσια συνδρομή τους εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους συμφωνά με τις διατάξεις του άρθρου δεκαεπτά (17). Τα μελή έχουν την υποχρέωση να τηρούν τους κανόνες και τις διατάξεις του Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας του ΣΑΕ όπως προβλέπεται από τον νόμο, και να δρουν αντίστοιχα με τους σκοπούς και στόχους του. Τα μέλη έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλα τα όργανα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου εννέα (9). Τόσο τα φυσικά μέλη όσο και οι συλλογικοί φορείς (εκφραζόμενοι δια του προέδρου τους), έχουν τον δικαίωμα μιας ψήφου.