Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΝΜ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ε.Ε. -Κατερίνα Ανδρέου
Εδάφιο 3Με την παρούσα ρύθμιση αναβιώνουν ρητώς και επισήμως παρωχημένες και μη εφαρμόσιμες στην συγκεκριμένη τεχνολογία και μέγεθος έργων ρυθμίσεις, οι οποίες καταχρηστικά και εξ ανάγκης, λόγω νομοθετικού κενού για αντίστοιχα έργα, κακώς εφαρμόζονται μέχρι του παρόντος και στις μικρές ανεμογεννήτριες.Το προφανές λάθος που εντοπίζεται στην ρητή υπαγωγή με το παρόν εδάφιο των μικρών α/γ στα άρθρα 1, 4, 7 του ΠΔ του 1985, συνίσταται στο γεγονός ότι τα άρθρα αυτά του παλαιού ΠΔ του 85 αφορούν σε βιομηχανίες μέσης και υψηλής όχλησης, ενώ οι μικρές ανεμογεννήτριες ήδη κατατάσσονται στην χαμηλή όχληση με την Υ.Α. 13727/724/24.7.2003 (ΦΕΚΒ’ 1087/5.8.2003) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την Δ6/Φ1/οικ.19500/4.11.2004 (ΦΕΚ Β’ 1671/11.11.2004).Περαιτέρω δε, απορίας άξιος παραμένει ο λόγος για τον οποίον με την παρούσα ρύθμιση δίδεται νέα «προσωρινή» ρύθμιση επί ενός θέματος που ήδη εκκρεμεί και θεραπεύεται αναγκαστικά με ακατάλληλες και παρωχημένες ρυθμίσεις (ΠΔ του 1985), και μάλιστα «Μέχρι την έκδοση της υπουργικής απόφασης της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν.2244/1994 (Α’ 168)», δηλαδή μέχρι την έκδοση μιας υπουργικής απόφασης που ήδη αναμένεται επί 18 χρόνια (από το 1994).Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί επίσης και η ασάφεια και ανακρίβεια που περιέχεται στον Ν.3851/2010, με τον οποίον οι μικρές α/γ σαφώς και ορθώς εντάχθηκαν στην περίπτωση έκδοσης έγκρισης άδειας εργασιών μικρής κλίμακας, ουδέποτε ωστόσο εφαρμόστηκε ασφαλώς η ρύθμιση αυτή, καθώς έχει δοθεί η ερμηνεία ότι τα θεμέλια των πύργων ανεμογεννητριών δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης οικοδομικής άδειας. Παραμένει λοιπόν μέχρι και σήμερα, και ως προκύπτει από το προτεινόμενο νομοσχέδιο προγραμματίζεται να παραμείνει επ’ αόριστον, στην διακριτική ευχέρεια των εκάστοτε πολεοδομικών αρχών η εφαρμογή των διατάξεων όπως αυτές ερμηνεύονται κατά περίπτωση και κατά πρόθεση.Προτείνεται να απαλειφθεί το παρόν εδάφιο, και να ενταχθεί και η ρύθμιση των πολεοδομικών θεμάτων για τις μικρές ανεμογεννήτριες στο προαναγγελόμενο Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Μικρών Ανεμογεννητριών, με σκοπό να διασαφηνισθεί σαφώς και οριστικώς, και προς όφελος της ανάπτυξης των μικρών ανεμογεννητριών. Εδάφιο 4Με την παρούσα ρύθμιση καθίστανται αναδρομικώς δεσμευτικά τα όσα ορίζονται στο Άρθρο 6 του Νομοσχεδίου, και -χειρίστω δε- ανακοινώνεται ότι μελλοντικά θα ορισθούν στο πλαίσιο κατάρτισης Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Μικρών Ανεμογεννητριών, για τα αιτήματα εξασφάλισης προσφορών σύνδεσης, έγκρισης περιβαλλοντικών όρων κλπ, τα οποία έχουν ήδη υποβληθεί μήνες ή/και χρόνια προ της θέσης σε ισχύ του υπό διαβούλευση νόμου, και σύμφωνα με το διαμορφωμένο ήδη από το 2010 κανονιστικό πλαίσιο (Ν.3851).Τα αιτήματα αυτά, δεν εξετάζονται από την αρμόδια αρχή (ΔΕΔΔΗΕ), υπό την ανεπισήμως εκπεφραζόμενη εξήγηση ότι «δεν έχουν ακόμα καθορισθεί οι λεπτομέρειες αξιολόγησης» και με την ανεπίσημη πάντα πληροφορία ότι «αναμένεται άμεσα η έκδοση σχετικού Οδηγού / Υπουργικής Απόφασης κλπ που θα ρυθμίζει τα θέματα αυτά». Ήδη από τον Οκτώβριο 2011, «αναμενόταν άμεσα» η σχετική ρύθμιση. Τον Δεκέμβριο του 2012, δημοσιοποιείται ένα νομοσχέδιο που ανακοινώνει την μελλοντική κατάρτιση Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Μικρών Α/Γ, χωρίς να ορίζει αποκλειστική προθεσμία κατάρτισής του, ούτε καν ενδεικτικό / προγραμματικό χρονοδιάγραμμα κατάρτισής του, αλλά το οποίο παρά ταύτα ορίζεται σαφώς ότι θα διαλάβει αναδρομικά τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις (όσες δηλαδή δεν έλαβαν μέχρι την θέση σε ισχύ του νέου νόμου προσφορά σύνδεσης).Η παρούσα ρύθμιση θίγει την επενδυτική ασφάλεια και καταστρατηγεί την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι των νόμων του κράτους, καθώς τροποποιεί αναδρομικά το καθεστώς αξιολόγησης ήδη υποβληθέντων αιτημάτων, και συνεπώς κατασπαταλά την αξία ήδη καταβληθεισών δαπανών, δεδουλευμένων ανθρωποωρών και αναλωμένης υπεραξίας.Προκειμένου να ανατραπεί η ανωτέρω στρεβλή ρύθμιση, προτείνεται να τροποποιηθεί το σχολιαζόμενο εδάφιο 4, ως εξής:«Η αδειοδότηση σταθμών μικρών ανεμογεννητριών για τους οποίους μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος έχουν υποβληθεί αιτήματα για χορήγηση προσφορών σύνδεσης συνεχίζεται με βάση τις διατάξεις που ισχύουν έως τον χρόνο έκδοσης του παρόντος νόμου.»Επίσης αξίζει, για άλλη μια φορά στην παρούσα διαβούλευση, να επισημάνουμε την προχειρότητα σύνταξης των κειμένων που τέθηκαν σε διαβούλευση, στα οποία εντοπίζονται συντακτικά λάθη, επαναλήψεις και διφορούμενες ερμηνείες: Στο συγκεκριμένο άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα opengov.gr, επαναλαμβάνεται η λέξη «συνεχίζεται», στην αρχή της περιόδου, και στο μέσο αυτής. Θεωρούμε τις εντοπιζόμενες παραδρομές δείγματα της προχειρότητας, καθώς και της ασέβειας που επιδεικνύεται προς κάθε αποδέκτη.
 
 
Χρήστος Μαλανδράκης
Tα μέτρα που προτείνονται στα άρθρα 1 και 2 του σχεδίου επιβάλλουν υπέρογκες δαπάνες για τους επενδυτές της συγκεκριμένης αγοράς που επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος υλοποίησης των έργων , υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητά τους και αντικειμενικά λόγω του έντονου προβλήματος ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος της χώρας οδηγούν τους επενδυτές στην έξοδό και την διακοπή της δραστηριότητάς τους στην αγορά .Η άποψή μας είναι ότι οι στόχοι του νομοσχεδίου μπορούν να επιτευχθούν με άλλες δομικές ρυθμίσεις χωρίς την επιβολή προστίμων και υπέρογκων δαπανών για τους επενδυτές όπως αυτές που προτείνουμε στην συνέχεια .Αδειοδότηση των έργων ΑΠΕ από Υπηρεσία «Μίας Στάσης » , εντός της ΡΑΕ ή το ΥΠΕΚΑ , ώστε να ελέγχεται πλήρως η διαδικασία και ο χρόνος υλοποίησης των έργων .Τροποποίηση της έννοιας και της διάρκειας ισχύος της άδειας παραγωγής που θα την καθιστά στην ουσία μία προέγκριση της ικανότητας του επενδυτή και της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου και θα την ενεργοποιεί ουσιαστικά με την έκδοση της άδειας εγκατάστασης που αποτελεί και την τεκμηρίωση αποδοχής της κατασκευής του έργου από την αρμόδια Διοικητική Περιφέρεια .Η υποβολή αιτήματος και η έκδοση οριστικής προσφοράς σύνδεσης και κατάληψης χωρητικότητας στο δίκτυο του Διαχειριστή να επιτρέπεται μόνον για έργα που έχουν εκδώσει και την άδεια εγκατάστασης και μπορούν να τεκμηριώσουν την χρηματοδότηση της κατασκευής τους . Κύριε ΥπουργέΘεωρούμε ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου είναι άστοχες , θα επιφέρουν καίριο πλήγμα στην αγορά των έργων ΑΠΕ , δεν λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας , πρέπει να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν με ριζοσπαστικές δομικές ρυθμίσεις όπως αυτές που προτείνονται στις προηγούμενες παραγράφους . Χ.Μαλανδράκης , Quest Ενεργειακή ΑΕΒΕ
 
 
Τάκης Γιαννουλόπουλος
Αν πραγματικά το ΥΠΕΚΑ θέλει να υπάρχει διείσδυση μικρών ανεμογεννητριών προτείνεται:1) Να εκδοθεί το ειδικό πρόγραμμα εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος πχ δύο μηνών και όχι αόριστα ως τοποθετείται2) Όσον αφορά την διαμόρφωση της ταρίφας αυτή θα πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα που ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου οι εγκαταστάσεις διαρκώς αυξάνονται.3)Ο συμψηφισμός παραγόμενης και καταναλισκόμενης ενέργειας σε εγκαταστάσεις που βρίσκονται στον ίδιο χώρο στον οποίο αναπτύσσεται ο σταθμός, αν καταλαβαίνω σωστά οδηγεί σε απώλεια εσόδων τον παραγωγό αφού η τιμή που πληρώνεται είναι υψηλότερη από αυτή που πληρώνει για ιδιοκαταναλώσεις. Αν αυτό ισχύει, θα πρέπει να αφαιρεθεί, αφού περιορίζει περαιτέρω τα έσοδα του παραγωγού.4)Σχετικά με την μη ικανοποίηση περισσοτέρων από δύο (2) αιτημάτων για προσφορά σύνδεσης ανά φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ανά φορείς στη μετοχική ή εταιρική σύνθεση των οποίων συμμετέχει το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο με ποσοστό άνω του 50%, αποτελεί πρωτοτυπία που δεν εφαρμόζεται σε άλλες επενδύσεις ΑΠΕ και που τελικά δεν αντιλαμβάνομαι τι εξυπηρετεί. Η πρόταση είναι να καταργηθεί.Η γενική εντύπωση πάντως που λαμβάνω από το συγκεκριμένο άρθρο είναι ότι πρόκειται για προχειροδουλειά που σκοπό έχει να παρατείνει επ’ αόριστον την εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών.Αυτό δεν είναι ανάπτυξη.
 
 
Νίκος
Αναφορικά με τα φ/β ειδικού προγράμματος, είναι αδιανόητο τη στιγμή που τα εισοδήματα των μισθωτών και μη μειώνονται, τη στιγμή που το αφορολόγητο όριο έχει πέσει στις 5000 € (και με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, σύμφωνα με τα ΜΜΕ, μηδενίζεται) οι παραγωγοί της συγκεκριμμένης κατηγορίας να παραμένουν αλώβιτοι. Ειδικά όταν υπάρχουν εγκατεστημένα πέραν του ενός στο ίδιο πρόσωπο-ΑΦΜ.Συνεπώς προτείνω για το ποσό άνω των 5000 €/έτος, ποσό που είναι το αφορολόγητο σήμερα, να φορολογηθεί ώς εισόδημα, προστειθέμενο στα υπόλοιπα εισοδήματα που δηλώνονται στο ΑΦΜ.