Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Λαμπαδάριος και Συνεργάτες, Εταιρεία Δικηγόρων
Αξιότιμοι Κύριοι, Σε σχέση με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου, λεκτέα τα εξής: Ως προς την παρ. 2: Η θέσπιση καταβολής τέλους εκ μέρους των επενδυτών για την διατήρηση του δικαιώματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μετά τα 3 έτη από την λήψη της άδειας παραγωγής, θα πρέπει να συνοδεύεται απαραίτητα από την άμεση ανταπόκριση των αρμοδίων υπηρεσιών στις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για την χορήγηση των αναγκαίων γνωμοδοτήσεων και αδειών.Είναι γνωστό ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες τις περισσότερες φορές καθυστερούν και δεν τηρούν τους προβλεπόμενους χρόνους, τους οποίους θεωρούν «ενδεικτικούς». Αυτό όμως το γεγονός δεν θα πρέπει να συνεπάγεται επιπλέον κόστος για τον ενδιαφερόμενο (ο οποίος ούτως ή άλλως ζημιώνεται από την ίδια την καθυστέρηση, για την οποία ουδεμία ευθύνη φέρει).Ως προς την παρ. 6 (δυνατότητα αναπροσαρμογής του ύψους του τέλους): Ακόμη μία φορά το σχέδιο νόμου δημιουργεί αβεβαιότητα, καθώς ο ενδιαφερόμενος δεν δύναται να προβλέψει με ακρίβεια τα επιμέρους κόστη της επένδυσής του. Με εκτίμηση, Λαμπαδάριος και ΣυνεργάτεςΕταιρεία Δικηγόρων
 
 
ΕΛΕΤΑΕΝ
Η αναστολή της αδειοδότησης των μικρών Α/Γ και η επιδιωκόμενη αλλαγή της τιμολόγησης της παραγόμενης ενέργειας, είναι μια πολιτική επιλογή που θα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη της επένδυσης στην αιολική ενέργεια οι μικροεπενδυτές και τα μεσαία εισοδήματα. Προφανώς αυτή η επιλογή είναι άδικη και αντίθετη στην προσπάθεια οικονομικής ανάτασης και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.Αυτό όμως που προκαλεί και πάλι εντύπωση είναι η υποκρισία της μεταβατικής διάταξης σύμφωνα με την οποία μπορεί να προχωρήσει μόνο η αδειοδότηση όσων μικρών Α/Γ διαθέτουν προσφορά σύνδεσης. Τέτοια όμως έργα ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Από τον Ιούλιο του 2010 μέχρι και σήμερα, έχουν κατατεθεί πάνω από 650 αιτήσεις για χορήγηση προσφοράς όρων σύνδεσης για μικρές ανεμογεννήτριες. Παρόλα αυτά, μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα έργο μικρής Α/Γ που να αδειοδοτήθηκε και να προχώρησε σε εγκατάσταση και λειτουργία. Η αρνητική αυτή κατάσταση οφείλεται στο γεγονός ότι ο αρμόδιος Διαχειριστής δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής στην εκτέλεση των υποχρεώσεών του. Απαιτείται:1) ο Διαχειριστής να εξετάσει όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο και τα τεχνικά κριτήρια που ο ίδιος, ως αρμόδιος, θέτει,2) μέχρι την θεσμοθέτηση του Ειδικού Προγράμματος να μην ’’παγώσουν’’ τα επενδυτικά σχέδια που ήδη βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, σχέδια δηλαδή για τα οποία έχουν ήδη γίνει αιτήσεις προσφοράς σύνδεσης ή και έγκρισης περιβαλλοντικών μελετών. Δυστυχώς και στην περίπτωση των μικρών Α/Γ επιβεβαιώνεται το εθνικό ρητό «Εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε»: Στην Ελλάδα οι μικρές ανεμογεννήτριες απολαμβάνουν με βάση το ν. 3851/2010 την χαμηλότερη επιδοτούμενη τιμή σε σχέση με τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης που εφαρμόζουν ανάλογα προγράμματα ενίσχυσης. Στην περίπτωση όλων των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών ο απαιτούμενος χρόνος για την εγκατάσταση της πρώτης μικρής ανεμογεννήτριας μετά την θεσμοθέτηση του πλαισίου εφαρμογής τους δεν ξεπέρασε σε καμία περίπτωση τους έξι μήνες. Όσον αφορά την αλλαγή του ορίου εξαίρεσης από την υποχρέωση χορήγησης άδειας παραγωγής, δεν τολμούμε να ρωτήσουμε σε ποια τεχνική μελέτη στηρίχθηκε αυτή η επιλογή διότι είμαστε βέβαιοι ότι όπως αυθαίρετα έχουν καθορισθεί όλα τα όρια, εξίσου αυθαίρετα προτείνεται και η συγκεκριμένη μείωση.
 
 
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΤΣΕΝΗ
Θεωρώ παράλογη την επιβολή ετήσιου τέλους στους σταθμούς του άρθρου 4 του ν. 3468/2006 (άδειες εξαίρεσης) καθώς ο συνδυασμός ετήσιου τέλους μαζί με την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης που πρόσφατα επιβλήθηκε και του κόστους έκδοσης και διατήρησης των εγγυητικών επιστολών, βαρύνουν υπέρμετρα επενδύσεις μικρού μεγέθους όπως οι άδειες εξαίρεσης.
 
 
Γ. ΔΕΜΟΣ
1) Ο περιορισμός σε 2 άδειες ανα φυσικό ή νομικό πρόσωπο να γίνει 1 άδεια, όπως ισχύει για τα Φ/Β στις στέγες. Το σκεπτικό είναι ότι,αν μία τριμελής-τετραμελής οικογένεια έχει την οικονομική δυνατότητα για εγκατάσταση 6-8 μικρών ανεμογεννητριών, (κόστους 1-1,4 εκατ.€) τότε συμφέρει τον ίδιο, (δεδομένου ότι ή ίδια ενέργεια κοστίζει 3-4 φορές ακριβότερα σε σύγκριση με παραγωγή απο μεγάλη ανεμογεννήτρια) και πρώτιστα την Εθνική οικονομία να εγκαταστήσει μεγάλη ανεμογεννήτρια, (δεδομένου ότι ή ίδια ενέργεια ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ 3 ΦΟΡΕΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ από την αντίστοιχη μεγάλης ανεμογεννήτριας). Άρα η αντίθετη άποψη ΔΕΝ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΑ ΑΔΕΙΩΝ, φαινόμενο που παρατηρείται έντονα και (προκλητικά) στις εκδοθείσες άδειες Φ/Β…2) Να αρθούν οι αγκυλώσεις που καθιστούσαν το σχετικό Νόμο του 2010 ανενεργό, με λεπτομερή περιγραφή των υποχρεώσεων της ΔΕΗ, (με συγκεκριμένες προθεσμίες), και των πολεοδομιών.3) Να μειωθούν, στο απολύτως αναγκαίο, οι χρόνοι υλοποίησης των εγκρινομένων επενδύσεων, ώστε να επιταχυνθούν οι υλοποιήσεις τους.
 
 
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΕΣΜΥΕ)
Παρ. 1: «Η άδεια εγκατάστασης χορηγείται άπαξ,…»Η λέξη «άπαξ» πρέπει να αφαιρεθεί.Με δεδομένη τη χρηματοοικονομική συγκυρία και επίσης δεδομένο ότι ο επενδυτής έχει εξαντλήσει την ίδια συμμετοχή πριν την αίτησή του ουσιαστικά για την έγκριση της πρώτης παράτασης και την αβεβαιότητα για την εκταμίευση από πιστωτικά ιδρύματα και τον Αναπτυξιακό νόμο (ενδιάμεση δόση) είναι πιθανότατο ο επενδυτής να μην έχει τις προϋποθέσεις για να αιτηθεί τη δεύτερη παράταση, συνεπώς χάνει την άδεια παραγωγής και την άδεια εγκατάστασης ενώ έχει υλοποιήσει σημαντικό τμήμα της επένδυσης ή έχει δαπανήσει σημαντικές προκαταβολές για το Η/Μ εξοπλισμό.Τέτοιου είδους δυσλειτουργίες μπορούν να αντιμετωπιστούν με την επανέκδοση της άδειας εγκατάστασης χωρίς να καταστρατηγείται το πνεύμα του νομοθέτη. Πρέπει να προβλεφθεί ότι το χρονικό διάστημα της δικαστικής προσφυγής εναντίον κάθε απόφασης που αφορά στην υλοποίηση του έργου, δεν προσμετράτε μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, στα χρονικά πλαίσια της άδειας εγκατάστασης. Όπου αναφέρεται η έκφραση «αναστολή με δικαστική απόφαση» να αντικατασταθεί με την έκφραση «δικαστική προσβολή οποιασδήποτε απόφασης…». Να αφαιρεθεί η παράγραφος «Για τη χορήγηση της πρώτης παράτασης απαιτείται η υποβολή της εγγυητικής επιστολής της παραγράφου 4, εάν αυτή δεν είχε υποβληθεί για τη χορήγηση της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης.» γιατί επενδύσεις με άδεια εγκατάστασης ή επενδύσεις που εμπίπτουν στην παράγραφο 3 δηλαδή επίκειται η άδεια εγκατάστασης, δεν μπορούν να επιβαρύνονται αναδρομικά με οικνομικά στοιχεία που δεν είχαν προβλεφθεί στο επιχειρηματικό τους σχέδιο και πιθανόν να ανατρέπουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσής τους. «Εάν μέχρι την παρέλευση του ανωτέρω χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας εγκατάστασης, συμπεριλαμβανομένων των παρατάσεων, δεν έχει υποβληθεί αίτημα στο αρμόδιο διαχειριστή για έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας του σταθμού: α) ανακαλείται η άδεια παραγωγής και β) κινείται η διαδικασία επιβολής κυρώσεων βάσει της απόφασης που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 παρ. 3 του Ν. 2244/1994 (Α’ 168).»Πρέπει να προστεθεί και η έννοια της εξαίρεσης χρόνου σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 366/2008 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.Από την εμπειρία μας, έχει παρατηρηθεί:α) Ανάγκη τροποποίησης των υφιστάμενων μελετών β) καθυστερήσεις του διαχειριστή του δικτύου γ) καθυστέρηση ένταξης ή μη στον αναπτυξιακό νόμο «Στις περιπτώσεις: α) συγκροτημάτων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος μεγαλύτερης από εκατόν πενήντα (150) MW, β) έργων ΑΠΕ που συνδέονται με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα μέσω ειδικού προς τούτο υποθαλάσσιου καλωδίου ή άλλου έργου σύνδεσης του οποίου η κατασκευή απαιτεί χρονικό διάστημα που υπερβαίνει το διάστημα για το οποίο χορηγείται και παρατείνεται η άδεια εγκατάστασης, όπως βεβαιώνεται από τον αρμόδιο διαχειριστή του Συστήματος, γ) υβριδικών έργων Α.Π.Ε., και δ) μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων, επιτρέπεται η έγκριση παράτασης της ισχύος της άδειας εγκατάστασης για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που απαιτείται για την εκτέλεση του έργου, μετά την υποβολή και την έγκριση από την αδειοδοτούσα αρχή, τεκμηριωμένης πρότασης με συνημμένο χρονοδιάγραμμα από τον δικαιούχο της άδειας.»Προσθήκη υποπερίπτωσης ε) στις περιπτώσεις κοινών όρων σύνδεσης.