Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΠΑΝΟΣ ΠΑΡΙΣΗΣ
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Πρέπει να γίνει μνεία σε όσες άδειες παραγωγής δεν μπορούν να προχωρήσουν σε άδεια εγκατάστασης χωρίς υπαιτιότητα του φορέα της αδείας. Στις περιπτώσεις που είναι αδύνατη η σύνδεση των σταθμών επειδή προβλέπονται ειδικότερες προϋποθέσεις και η σύνδεση των σταθμών με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα γίνεται μέσω ειδικού προς τούτο υποθαλάσσιου καλωδίου ή άλλου σύνθετου έργου δεν πρέπει να υφίσταται τέλος διατήρησης δικαιώματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ή αυτό πρέπει να τίθεται σε ισχύ κατόπιν της υλοποίησης των έργων διασύνδεσης. Με εκτίμηση, Πάνος Παρίσης Πρόεδρος και Δ/νων ΣύμβουλοςRENES DEVELOPMENT AEhttp://www.renes.gr
 
 
ΕΛΙΚΑ Α.Ε.
Η επιβολή προσκόμισης εγγυητικής επιστολής με το αίτημα παράτασης της Άδειας Εγκατάστασης ενός έργου αποτελεί αρνητική διάταξη, θέτοντας ένα σημαντικό εμπόδιο στην υλοποίηση αυτού και θα πρέπει να αποσυρθεί, ενώ διέπεται κι από στοιχεία παραλογισμού. Κι αυτό γιατί είναι απολύτως εύλογο ότι εφόσον ένας επενδυτής αιτείται την ως άνω παράταση, προφανώς και είναι σε θέση να υλοποιήσει το έργο του, δεδομένου ότι έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες προς την κατασκευή αυτού. Αν η διοίκηση βλέπει ότι, ο επενδυτής δεν μπορεί να υλοποιήσει το έργο, ας μη τού χορηγήσει την παράταση. Τι νόημα έχει η επιβολή της εγγυητικής επιστολής, αν είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να υλοποιηθεί το έργο; Ειδικά στην περίπτωση: α) συγκροτημάτων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος μεγαλύτερης από εκατόν πενήντα (150) MW, β) έργων ΑΠΕ που συνδέονται με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα μέσω ειδικού προς τούτο υποθαλάσσιου καλωδίου. έργα θα απαιτείται σίγουρα παράταση της Άδειας Εγκατάστασής τους, λόγω της πολυπλοκότητας, του μεγέθους τους καθώς και του χρόνου παράδοσης του υποθαλάσσιου καλωδίου, που είναι σίγουρα άνω των δύο ετών. Σε περίπτωση που ατυχώς η διάταξη ισχύσει, προτείνουμε τρεις (3) μήνες προ της λήξης της Άδειας Εγκατάστασης, ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος να υποβάλλει αίτημα προς την ΡΑΕ για την έκδοση της απόφασης που αναφέρεται στην παράγραφο 2 του Άρθρου 1 του παρόντος, περί πρόβλεψης ειδικότερων προϋποθέσεων για την υποβολή και επιστροφή των εγγυητικών επιστολών σε περιπτώσεις που η σύνδεση των σταθμών με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα γίνεται μέσω ειδικού προς τούτο υποθαλάσσιου καλωδίου ή άλλου σύνθετου έργου. Η εν λόγω απόφαση θα εκδίδεται από την ΡΑΕ (σε περίπτωση που μέχρι τότε δεν έχει εκδοθεί μια γενικότερη απόφαση που να ορίζει τα παραπάνω) εντός ενός (1) μηνός από την υποβολή του σχετικού αιτήματος του ενδιαφερομένου, αλλιώς δεν θα απαιτείται η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής. Για την ΕΛΙΚΑ Α.ΕΣ. ΚωνσταντινίδηςΔ/νων Σύμβουλος
 
 
Δήμος
Σωστή λογική όμως λάθος εφαρμογή οι επενδυτές δεν φταίνε αν δεν υπήρχε σωστό νομικό πλαίσιο κατάθεσης υπήρχε πλαίσιο και σε αυτό στήριξαν την επένδυση.Ο επενδυτής δεν μπορεί να ειναι ούτε στον πνεύμα ούτε στην ψυχή του νομοθέτη και αν δεν μπορεί να νομοθέτει σωστά δουλειά των επενδυτών ειναι να επενδύουν και όχι να διαβάζουν μυαλά νομοθετων.ΠροτείνωΤην ορθή και ομαλή μετάβαση με το να μην ενταχθούν στο νομο όσες εταιρείες έχουν πρωτόκολλο κατάθεσης στη ΔΕΗ. Αρκετά τράβηξαν 2,5 χρόνια περιμένοντας να γινει κάτι με την αίτηση τους.αληθεια σε ποια ύπηρεσια περιμένεις 2 χρόνια για απάντηση σε αίτημα; Αυτο ειναι κάτι που το υπουργείο πρέπει να δει σοβαρά στα πλαίσια της ανάπτυξης !!!!!Επίσης για την έκδοση των όρων προτείνω να απαίτητε η έγκριση ΕΠΟ και η άδεια εργασιών μικρής κλίμακας.Θέσπιση κόστους εξέτασης φακέλου και κατάθεση του λογαριασμού στο λαγηε.Κατάθεση εγγυητικής με την προσφορά όρων σύνδεσης με ισχύ μέχρι την σύνδεση του έργου .
 
 
Α. Φωκάς-Κοσμετάτος
Στις περιπτώσεις της τελευταίας παραγράφου, όπου επιτρέπεται η παράταση για σύνθετα ΑΠΕ, να προστεθούν και τα μεγάλα Ηλιοθερμικά (άνω 10MW) τα οποία είναι σύνθετα έργα με χρονοδιάγραμμα που ξεπερνάει κατά πολύ τα 2 χρόνια.Επίσης για το πρώτο αίτημα για παράταση (για τα σύνθετα και μεγάλα έργα ΑΠΕ), το οποίο ουσιαστικά διορθώνει το όριο των 2 ετών στο πραγματικό χρονοδιάγραμμα των σύνθετων έργων, δεν θα πρέπει να απαιτείται εγγυητική επιστολή, αλλά μόνο όταν ο φορέας ζητήσει επιπλέον παράταση (δηλαδή τα ‘+2′ έτη). Α. Φωκάς-ΚοσμετάτοςΔ/νων Σύμβουλος NUR-MOH A.E.
 
 
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΕΣΜΥΕ)
Παρ. 1: «Η άδεια εγκατάστασης χορηγείται άπαξ,…»Η λέξη «άπαξ» πρέπει να αφαιρεθεί.Με δεδομένη τη χρηματοοικονομική συγκυρία και επίσης δεδομένο ότι ο επενδυτής έχει εξαντλήσει την ίδια συμμετοχή πριν την αίτησή του ουσιαστικά για την έγκριση της πρώτης παράτασης και την αβεβαιότητα για την εκταμίευση από πιστωτικά ιδρύματα και τον Αναπτυξιακό νόμο (ενδιάμεση δόση) είναι πιθανότατο ο επενδυτής να μην έχει τις προϋποθέσεις για να αιτηθεί τη δεύτερη παράταση, συνεπώς χάνει την άδεια παραγωγής και την άδεια εγκατάστασης ενώ έχει υλοποιήσει σημαντικό τμήμα της επένδυσης ή έχει δαπανήσει σημαντικές προκαταβολές για το Η/Μ εξοπλισμό.Τέτοιου είδους δυσλειτουργίες μπορούν να αντιμετωπιστούν με την επανέκδοση της άδειας εγκατάστασης χωρίς να καταστρατηγείται το πνεύμα του νομοθέτη. Πρέπει να προβλεφθεί ότι το χρονικό διάστημα της δικαστικής προσφυγής εναντίον κάθε απόφασης που αφορά στην υλοποίηση του έργου, δεν προσμετράτε μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση, στα χρονικά πλαίσια της άδειας εγκατάστασης. Όπου αναφέρεται η έκφραση «αναστολή με δικαστική απόφαση» να αντικατασταθεί με την έκφραση «δικαστική προσβολή οποιασδήποτε απόφασης…». Να αφαιρεθεί η παράγραφος «Για τη χορήγηση της πρώτης παράτασης απαιτείται η υποβολή της εγγυητικής επιστολής της παραγράφου 4, εάν αυτή δεν είχε υποβληθεί για τη χορήγηση της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης.» γιατί επενδύσεις με άδεια εγκατάστασης ή επενδύσεις που εμπίπτουν στην παράγραφο 3 δηλαδή επίκειται η άδεια εγκατάστασης, δεν μπορούν να επιβαρύνονται αναδρομικά με οικνομικά στοιχεία που δεν είχαν προβλεφθεί στο επιχειρηματικό τους σχέδιο και πιθανόν να ανατρέπουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσής τους. «Εάν μέχρι την παρέλευση του ανωτέρω χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας εγκατάστασης, συμπεριλαμβανομένων των παρατάσεων, δεν έχει υποβληθεί αίτημα στο αρμόδιο διαχειριστή για έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας του σταθμού: α) ανακαλείται η άδεια παραγωγής και β) κινείται η διαδικασία επιβολής κυρώσεων βάσει της απόφασης που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 παρ. 3 του Ν. 2244/1994 (Α’ 168).»Πρέπει να προστεθεί και η έννοια της εξαίρεσης χρόνου σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 366/2008 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.Από την εμπειρία μας, έχει παρατηρηθεί:α) Ανάγκη τροποποίησης των υφιστάμενων μελετών β) καθυστερήσεις του διαχειριστή του δικτύου γ) καθυστέρηση ένταξης ή μη στον αναπτυξιακό νόμο «Στις περιπτώσεις: α) συγκροτημάτων αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος μεγαλύτερης από εκατόν πενήντα (150) MW, β) έργων ΑΠΕ που συνδέονται με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα μέσω ειδικού προς τούτο υποθαλάσσιου καλωδίου ή άλλου έργου σύνδεσης του οποίου η κατασκευή απαιτεί χρονικό διάστημα που υπερβαίνει το διάστημα για το οποίο χορηγείται και παρατείνεται η άδεια εγκατάστασης, όπως βεβαιώνεται από τον αρμόδιο διαχειριστή του Συστήματος, γ) υβριδικών έργων Α.Π.Ε., και δ) μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων, επιτρέπεται η έγκριση παράτασης της ισχύος της άδειας εγκατάστασης για χρονικό διάστημα ίσο με αυτό που απαιτείται για την εκτέλεση του έργου, μετά την υποβολή και την έγκριση από την αδειοδοτούσα αρχή, τεκμηριωμένης πρότασης με συνημμένο χρονοδιάγραμμα από τον δικαιούχο της άδειας.»Προσθήκη υποπερίπτωσης ε) στις περιπτώσεις κοινών όρων σύνδεσης.