Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΙΤΑ
Η άδεια εγκατάστασης δεν μπορεί «να χορηγείται άπαξ» γιατί υπάρχουν πλείστες περιπτώσεις που η ΑΔΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ έχει μεταβληθεί για λόγους μεταβολής στοιχείων της ΑΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ< ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ και Περιβαλλοντικών Όρων.Η άδεια εγκατάστασης να ισχύει τουλάχιστον για 3 έτη και όχι για 2 έτη μόνο, αφού το διάστημα αποδοχής και κατασκευής υποσταθμών και έργων μεταφοράς υψηλής τάσης είναι χρονικά μεγάλο σε πολλές περιπτώσειςΝα παρατείνεται η Αδεια Εγκατάστασης αν υφίσταται αναστολή με δικαστική απόφαση ΑΛΛΑ και με οποιαδήποτε καθυστέρηση έγκρισης μελετών ή της κατασκευής του έργου από τις αρχές, τους τοπικούς φορείς (π.χ. Πολεοδομία, Δασαρχείο, Δήμο κτλ) και τον ΑΔΜΗΕ / ΔΕΔΔΗΕ.
 
 
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΚΙΡΔΗΣ
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,Η συγκεκριμένη διάταξη κρίνεται ως εύστοχη, αφού έρχεται να δώσει λύση σε προβλήματα που προέκυψαν κατά την πορεία της αδειοδοτικής διαδικασίας των σταθμών, ύστερα από μεταβολές του νομικού ή κανονιστικού πλαισίου χωροθέτησης, με συνέπεια την αναστολή ή ακόμα και την ακύρωσή τους.Η διάταξη θα μπορέσει να γίνει αποτελεσματικότερη, εφόσον απαλειφθεί ο περιορισμός της μεταφοράς της νέας εγκατάστασης εντός ζώνης πέντε (5) χιλιομέτρων από τα όρια της υφιστάμενης περιοχής.Ως πρόταση βελτίωσης μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα μεταβολής της θέσης των σταθμών από ΑΠΕ ή ΣΗΘΥΑ εντός της ίδιας περιφερείας του αρμόδιου Διαχειριστή, ώστε να είναι δυνατός ο χειρισμός της υπόθεσης από το ίδιο αρμόδιο τμήμα του Διαχειριστή. Έτσι, θα δοθεί η δυνατότητα στον επενδυτή να εξετάσει μία ευρύτερη περιοχή για την νέα του εγκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα θα επιταχυνθεί και η αδειοδοτική διαδικασία.Τέλος, θα πρέπει να δοθεί εύλογο χρονικό διάστημα για την υλοποίηση του έργου ύστερα από την εκ νέου αδειοδότησή του.Με τιμή,Γκίρδης Ευάγγελος, Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός
 
 
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (ΕΣΜΥΕ)
Η ουσιαστική απαγόρευση της μεταβολής της θέσης εγκατάστασης για άλλους λόγους πέραν της αλλαγής του πλαισίου χωροθέτησης, δημιουργεί πολλά παράπλευρα προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αφαιρεί τη δυνατότητα τροποποιήσεων με σκοπό τη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού, την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την αντιμετώπιση προβλημάτων που εμφανίζονται κατά την φάση των μελετών εφαρμογής ή της κατασκευής . Τέλος αφαιρεί τη δυνατότητα για εύλογη συζήτηση και διαπραγμάτευση με την τοπική κοινωνία προκειμένου να διασφαλιστούν αμοιβαία ικανοποιητικές συνθήκες καλής γειτονίας.
 
 
ΕΛΕΤΑΕΝ
Η συγκεκριμένη διάταξη είναι επίσης άδικη και απλά αποσκοπεί στο να θέσει ένα ακόμα εμπόδιο στη ανάπτυξη. Είναι σε συνέπεια με την γενικότερη φιλοσοφία και στόχευση του νομοσχεδίου να ανασταλεί η ανάπτυξη. Πέραν αυτού όμως έχει γραφεί υπονοώντας υποκριτικά ότι το ανίκανο Κράτος μας μπορεί να προσδιορίσει μονοσήμαντα τις περιπτώσεις όπου η χωροθέτηση απαγορεύεται λόγω μεταβολής του νομικού ή κανονιστικού πλαισίου. Ως παράδειγμα αναφέρουμε την άρνηση των δασικών υπηρεσιών να επιτρέπουν την εγκατάσταση έργων Α.Π.Ε. σε αναδασωτέες εκτάσεις λόγω της δικής τους ερμηνείας στο νομικό και κανονιστικό πλαίσιο το οποίο παραμένει απαράλλαχτο από το 2001. Τι γίνεται λοιπόν όταν δεν έχει μεταβληθεί το πλαίσιο χωροθέτησης, αλλά έχει μεταβληθεί η ερμηνεία του από τμήμα της διοίκησης; Άλλο παράδειγμα αφορά την χωροθέτηση έργων Α.Π.Ε. σε προστατευόμενες περιοχές που δεν είναι θεσμοθετημένες περιοχές απόλυτης προστασίας ή προστασίας της φύσης (δηλαδή δεν είναι ζώνες αποκλεισμού σύμφωνα με την νομοθεσία περί βιοποικιλότητας και τον Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο) αλλά οι υπηρεσίες ερμηνεύουν ότι απαγορεύεται a priori η εγκατάσταση (ερμηνεύουν δηλαδή ότι είναι ζώνες αποκλεισμού) επειδή λαμβάνουν υπόψη τις εν τω μεταξύ εκπονηθείσες Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες ή σχέδια χρήσεων γης που δεν έχουν εγκριθεί καν και δεν εναρμονίζονται με τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του αρ. 9 του ν.3851/2010 και τα οποία προτείνουν την απαγόρευση εγκατάστασης. Τι γίνεται λοιπόν όταν δεν έχει στην πραγματικότητα μεταβληθεί, οριστικά και νόμιμα, το πλαίσιο χωροθέτησης σε μια περιοχή αλλά τμήμα της διοίκησης ερμηνεύει ότι αυτό έχει συμβεί; Η συγκεκριμένη διάταξη έχει παραχθεί σε γυάλινο πύργο υπό την αναληθή υπόθεση ότι η Ελλάδα είναι ευνομούμενο πολιτισμένο κράτος που διαθέτει όλα τα επαρκή εργαλεία για την νόμιμη και μονοσήμαντη εφαρμογή της. Πέραν όμως αυτών, η ουσιαστική απαγόρευση της μεταβολής της θέσης εγκατάστασης για άλλους λόγους πέραν της αλλαγής του πλαισίου χωροθέτησης, δημιουργεί πολλά παράπλευρα προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αφαιρεί τη δυνατότητα τροποποιήσεων με σκοπό τη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού, την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την αντιμετώπιση προβλημάτων που εμφανίζονται κατά την φάση των μελετών εφαρμογής ή της κατασκευής . Τέλος αφαιρεί τη δυνατότητα για εύλογη συζήτηση και διαπραγμάτευση με την τοπική κοινωνία προκειμένου να διασφαλιστούν αμοιβαία ικανοποιητικές συνθήκες καλής γειτονίας.
 
 
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΚΙΡΔΗΣ
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,Στο άρθρο 19, παράγραφος 2 θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα της αναβίωσης των αδειών ή/και των εξαιρέσεων (Ν.3851/2010) εκείνων που έχουν λήξει ή έχουν τεθεί στο αρχείο λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν από μεταβολές του νομικού ή κανονιστικού πλαισίου χωροθέτησης.Επιπρόσθετα, θα πρέπει να δίνεται εύλογο χρονικό διάστημα για την υλοποίηση των έργων στην νέα θέση, εφόσον τελεσφορήσει η νέα αδειοδοτική διαδικασία.Γκίρδης Ευάγγελος, Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός