Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΝΜ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ε.Ε. -Κατερίνα Ανδρέου
Το σύνολο των ρυθμίσεων του Άρθρου 6, όπως αυτά καθίστανται με το Άρθρο 19 του παρόντος αναδρομικώς δεσμευτικά για τα αιτήματα εξασφάλισης προσφορών σύνδεσης που έχουν ήδη υποβληθεί προ της θέσης σε ισχύ του υπό διαβούλευση νόμου, και σύμφωνα με το διαμορφωμένο ήδη από το 2010 κανονιστικό πλαίσιο (Ν.3851), κρίνονται απαράδεκτες. Βλ. κατωτέρω σχολιασμό αναδρομικότητας ισχύος στο Άρθρο 19.Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στην προαναγγελία που περιλαμβάνεται στο εδάφιο 3 του παρόντος άρθρου, ότι «Με την ίδια απόφαση, καθορίζεται, κατά παρέκκλιση των λοιπών διατάξεων που αφορούν στην ανάπτυξη αιολικών σταθμών (…) η τιμολόγηση της παραγόμενης ενέργειας και η τυχόν διαφοροποίησή της σε σχέση με αυτή που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.3468/2006.». Θα πρέπει αναγκαστικά να θεωρήσουμε ότι η νέα προς καθορισμό τιμή θα είναι μεγαλύτερη της καθοριζομένης στο άρθρο 13 του Ν.3468/2006, προς επιβεβαίωση του ίδιου του τίτλου του προς κατάρτιση «Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης Μικρών Ανεμογεννητριών», και προς επίρρωση των εξαγγελιών και δεσμεύσεων για ώθηση της ανάπτυξης των ΑΠΕ… Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στην περίπτωση πρόθεσης ταπείνωσης της εγγυημένης τιμής για τις μικρές α/γ με την κατάρτιση του Ειδικού Προγράμματος, η ρύθμιση κρίνεται απαράδεκτη, άκαιρη, αβάσιμη, μη σκόπιμη, αντίθετη με τους σκοπούς και τον ίδιο τον τίτλο του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης, και ως εκ τούτου δέουσα απόσυρσης.
 
 
ΕΛΙΚΑ Α.Ε.
Παράγραφος 1:Η προτεινόμενη διαφοροποίηση των Μεγάλων ΥΗΣ από τα υπόλοιπα έργα ΑΠΕ (συγκριτικά με τα οποία τα Μεγάλα ΥΗΣ επιφέρουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση) αναφορικά τις διατάξεις της παραγράφου Α1 του άρθρου 25 του ν. 3468/2006 όπως ισχύει, θεωρούμε ότι γίνεται άνευ λόγου και θα πρέπει είτε να αποσυρθεί είτε να προταθεί η κατάργηση της ως άνω ισχύουσας διάταξης για όλα τα έργα ΑΠΕ. Για την ΕΛΙΚΑ Α.ΕΣ. ΚωνσταντινίδηςΔ/νων Σύμβουλος
 
 
MiniWind Ε.Π.Ε.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Παραθέτω τα σχόλια μας σχετικά με παρών άρθρο. Καταρχήν, το σύνολο του άρθρου κρίνεται απαράδεκτο καθώς σε συνδυασμό με την παράγραφο 4 του άρθρου 19 του παρόντος ν/σ καθιστά αναδρομικώς δεσμευτικούς τους περιορισμούς που ορίζονται, δηλαδή καταστρατηγεί την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι των νόμων του κράτους αφού τροποποιεί αναδρομικά το καθεστώς αξιολόγησης των ήδη υποβληθέντων αιτημάτων. Παράγραφοι 1 έως και 3———————-Προτείνουμε την απόσυρση των συγκεκριμένων παραγράφων αφού σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη του «ειδικού προγράμματος ανάπτυξης μικρών Ανεμογεννητριών» ουσιαστικά σταματάει συνολικά την ανάπτυξη, αδειοδότηση και εγκατάσταση των μικρών ανεμογεννητριών. Παράγραφος 5 Με δεδομένη την έλλειψη κάποιας αιτιολογικής έκθεσης δεν είναι δυνατόν να ερμηνευτεί η πρόθεση του νομοθέτη όσο αφορά τους συγκεκριμένους περιορισμούς. Είναι απορίας άξιο όμως, με ποια αιτιολογία δε θα ικανοποιηθεί το αίτημα ενός πολίτη ο οποίος θα θέλει να εγκαταστήσει τρεις ανεμογεννήτριες 1kW , ενώ θα ικανοποιηθεί το αίτημα ενός πολίτη που θα θέλει να εγκαταστήσει δύο ανεμογεννήτριες 50kW. Υπάρχουν μόνο δύο πιθανές εξηγήσεις όσον αφορά τους συγκεκριμένους περιορισμούς: α) Ο νομοθέτης αγνοεί βασικές αρχές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ευρωπαϊκής ένωσης β) Ο νομοθέτης δεν συμφωνεί με τις βασικές αρχές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ευρωπαϊκής ένωσης. Με εκτίμηση,για την MiniWind ltd.Γενικός ΔιευθυντήςΗρακλής Μαθιόπουλος
 
 
ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ
Το Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης μικρών Ανεμογεννητριών αναμένεται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και η καθυστέρηση δημοσίευσής του δημιουργεί ασάφειες και αβεβαιότητες στην υλοποίηση των έργων στα οποία έχουν ήδη χορηγηθεί Προσφορές Σύνδεσης. Είναι σημαντικό να προσδιοριστεί ένα χρονικό όριο για την δημοσίευση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης μικρών Ανεμογεννητριών και να διευκρινιστεί αν θα έχει αναδρομική ισχύ ή όχι, τόσο σε θέματα χωροταξικά όσο και τιμολόγησης καθώς υπάρχουν κάποιες Προσφορές Σύνδεσης που βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης και είναι αδιανόητο να αλλάξουν οι όροι της επένδυσης κατά την διάρκεια υλοποίησής της. Εμείς προτείνουμε να εξαιρεθούν από το επικείμενο Ειδικό Πρόγραμμα οι σταθμοί μικρών Ανεμογεννητριών στους οποίους έχουν ήδη χορηγηθεί Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης από τον αρμόδιο Διαχειριστή.
 
 
MiniWind Ε.Π.Ε.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Παραθέτω τα σχόλια μας σχετικά με τις παραγράφους 3 και 4 του παρόντος άρθρου. Παράγραφος 3————Το συγκεκριμένο άρθρο παραπέμπει σε περιορισμούς δόμησης που αφορούν μέσης και υψηλής όχλησης βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Οι μικρές ανεμογεννήτριες είναι χαρακτηρισμένες ως χαμηλής όχλησης εγκαταστάσεις, άρα οι παραπάνω παραπομπές δεν έχουν πεδίο εφαρμογής.Προτείνουμε την απόσυρση της συγκεκριμένης παραγράφου. Παράγραφος 4————Καταρχήν η συγκεκριμένη παράγραφος είναι νοηματικά ελειπής. Κατά δεύτερον, καθιστά αναδρομικώς δεσμευτικά τα όσα ορίζονται στο Άρθρο 6 του παρόντος σχεδίου νόμου για όσους φορείς έχουν ήδη δαπανήσει πόρους έτσι ώστε να υποβάλουν αιτήσεις για προσφορά όρων σύνδεσης, να εκπονήσουν περιβαλλοντικές μελέτες για την έκδοση Α.Ε.Π.Ο., να πραγματοποιηθούν αιολικές μετρήσεις, να εκπονηθούν επιχειρηματικά σχέδια για την ένταξη των επενδύσεων σε προγράμματα κρατικών και ευρωπαϊκών επιχορηγήσεων, κ.α. Δηλαδή καταστρατηγεί την αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι των νόμων του κράτους, αφού τροποποιεί αναδρομικά το καθεστώς αξιολόγησης των ήδη υποβληθέντων αιτημάτων. Συνεπώς η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι νομικά ελέγξιμη ως προς τις αποζημιώσεις που θα κληθεί το κράτος να καταβάλει στους πολίτες όσο αφορά τις ήδη καταβληθείσες δαπάνες, δεδουλευμένων ανθρωποωρών και αναλωμένης υπεραξίας. Προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 4 με το ακόλουθο εδάφιο:«Μέχρι την έκδοση του Ειδικού Προγράμματος Ανάπτυξης μικρών Ανεμογεννητριών είναι δυνατή η χορήγηση προσφορών σύνδεσης, σύναψη συμβάσεων σύνδεσης και συμβάσεων πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, για αιτήματα που έχουν υποβληθεί μέχρι την έναρξη του παρόντος στον διαχειριστή του δικτύου και μέχρι συνολικής ισχύος 30MW.» Με εκτίμηση,για την MiniWind Ε.Π.Ε.Γενικός ΔιευθυντήςΗρακλής Μαθιόπουλος