Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΕΛΕΤΑΕΝ
Από την στιγμή εφαρμογής του ν. 3851/2010, ο αρμόδιος Λειτουργός της Αγοράς παρακρατά, όπως πάντα έκανε, το 3% του τζίρου των αιολικών πάρκων αλλά δεν αποδίδει στους δικαιούχους το παρακρατούμενο ποσό που αντιστοιχεί στους καταναλωτές των περιοχών εγκατάστασης. Και αυτό παρόλο που εδώ και μήνες έχει υπάρξει η σχετική υπουργική απόφαση. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η πρόφαση είναι το γεγονός ότι, κατά τις φημολογίες, ο Διαχειριστής επικαλείται την απαίτηση για εξαιρετικό φόρτο εργασίας για την εκτέλεση της συγκεκριμένης απόφασης. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι είναι δυνατό, την εποχή της πληροφορικής και των υπολογιστών, να θεωρείται φόρτος η εκτέλεση μιας υπολογιστικής ρουτίνας για την κατανομή των προβλεπόμενων ποσών στις περιοχές που είναι όμοροι των κοινοτήτων που διαθέτουν αιολικά πάρκα. Η άλλη πρόφαση που φημολογείται είναι ότι τα ποσά που προκύπτουν για τις όμορες κοινότητες είναι τόσο μικρά που δεν έχουν νόημα. Ακόμα και εάν τα ανωτέρω έχουν βάση, ακόμα και εάν το ΥΠΕΚΑ θέλει να αλλάξει ξανά (για 2η φορά μέσα σε 2,5 έτη) τη διαδικασία, είναι απαράδεκτο να μην αποδίδονται τα ποσά που ήδη έχουν υπολογισθεί στους πολίτες των κοινοτήτων που διαθέτουν αιολικά πάρκα. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, ακόμα και εάν δεν αποδοθούν τα αναλογούντα ποσά στις όμορες κοινότητες που δεν διαθέτουν πάρκα. Και μετά την αλλαγή του νόμου, ας γίνει η συμπλήρωση των σχετικών ποσών. Τα χρήματα αυτά έχουν ήδη πληρωθεί από τα αιολικά πάρκα και ανήκουν κατά το νόμο στους πολίτες των περιοχών που τα φιλοξενούν. Είναι ανήθικο να μην αποδίδονται στους δικαιούχους και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης.
 
 
Χρήστος Μαλανδράκης
Tα μέτρα που προτείνονται στα άρθρα 1 και 2 του σχεδίου επιβάλλουν υπέρογκες δαπάνες για τους επενδυτές της συγκεκριμένης αγοράς που επιβαρύνουν σημαντικά το κόστος υλοποίησης των έργων , υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητά τους και αντικειμενικά λόγω του έντονου προβλήματος ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος της χώρας οδηγούν τους επενδυτές στην έξοδό και την διακοπή της δραστηριότητάς τους στην αγορά .Η άποψή μας είναι ότι οι στόχοι του νομοσχεδίου μπορούν να επιτευχθούν με άλλες δομικές ρυθμίσεις χωρίς την επιβολή προστίμων και υπέρογκων δαπανών για τους επενδυτές όπως αυτές που προτείνουμε στην συνέχεια .Αδειοδότηση των έργων ΑΠΕ από Υπηρεσία «Μίας Στάσης » , εντός της ΡΑΕ ή το ΥΠΕΚΑ , ώστε να ελέγχεται πλήρως η διαδικασία και ο χρόνος υλοποίησης των έργων .Τροποποίηση της έννοιας και της διάρκειας ισχύος της άδειας παραγωγής που θα την καθιστά στην ουσία μία προέγκριση της ικανότητας του επενδυτή και της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου και θα την ενεργοποιεί ουσιαστικά με την έκδοση της άδειας εγκατάστασης που αποτελεί και την τεκμηρίωση αποδοχής της κατασκευής του έργου από την αρμόδια Διοικητική Περιφέρεια .Η υποβολή αιτήματος και η έκδοση οριστικής προσφοράς σύνδεσης και κατάληψης χωρητικότητας στο δίκτυο του Διαχειριστή να επιτρέπεται μόνον για έργα που έχουν εκδώσει και την άδεια εγκατάστασης και μπορούν να τεκμηριώσουν την χρηματοδότηση της κατασκευής τους . Κύριε ΥπουργέΘεωρούμε ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου είναι άστοχες , θα επιφέρουν καίριο πλήγμα στην αγορά των έργων ΑΠΕ , δεν λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας , πρέπει να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν με ριζοσπαστικές δομικές ρυθμίσεις όπως αυτές που προτείνονται στις προηγούμενες παραγράφους . Χ.Μαλανδράκης , Quest Ενεργειακή ΑΕΒΕ
 
 
Ανδρέας Σαμουηλίδης
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Καλά κάνετε και θέλετε να βγάλετε ένα ειδικό πρόγραμμα μικρών ανεμογεννητριών, γιατί αν και για τις μικρές που εγκαθίστανται εκτός οικισμών το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει, για τις πολύ μικρές που μπαίνουν στα σπίτια δε υπάρχει. Όμως μέχρι να βγει το πρόγραμμα, θα πρέπει να αδειοδοτούνται πλήρως και να εγκαθιστούν όλες οι μικρές Α/Γ που ήδη έχουν καταθέσει αίτημα για όρους ή φάκελο για περιβαλλοντικά, ή αναπτυξιακό, μιας και οι άνθρωποι αυτοί τεκμηριωμένα έχουν πάρει έναυσμα από τον 3851/2010 και έχουν αρχίσει να υλοποιούν το επενδυτικό τους σχέδιο. Κύριε υπουργέ, είναι δηλαδή τόσο κακό ένας ΕΛΛΗΝΑΣ πολίτης να θέλει να κάνει μια επένδυση; Γιατί οδηγείτε σε χρεωκοπία και στην ανεργία τους συμπολίτες σας; Και δεν μιλάμε για τα φωτοβολταϊκά που έχουν 30 και βάλε % IRR, αλλά για Α/Γ που στην καλή περίπτωση έχουν 10-15%. Ελπίζω πραγματικά σε μία δίκαιη και εύστοχη αλλαγή πλεύσης από το Υπουργείο. Με εκτίμηση,Ανδρέας Σαμουηλίδης
 
 
ΕΛΕΤΑΕΝ
Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι εκτός πραγματικότητας: Οι επιχειρήσεις Α.Π.Ε., οι εργαζόμενοι και τα στελέχη τους, σταυρώνονται καθημερινά από την απίθανη ψυχοφθόρα γραφειοκρατία και παραμένουν ανυπεράσπιστοι απέναντι στην κρατική αυθαιρεσία και απέναντι σε κάθε στέλεχος της διοίκησης που, οχυρωμένο –δίκαια ή άδικα – πίσω από το αντιφατικό θεσμικό πλαίσιο, αρνείται να γνωμοδοτήσει, γνωμοδοτεί εκτός των αρμοδιοτήτων του ή γνωμοδοτεί ξαφνικά και αυτεπάγγελτα αντίθετα από ό,τι η ίδια η υπηρεσία του είχε γνωμοδοτήσει πριν από καιρό! Η ανικανότητα και η αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας να επιλύσει αυτά τα προβλήματα είναι εξοργιστική. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ΥΠΕΚΑ δεν έχει καν ασχοληθεί με το να εξετάσει ή να δρομολογήσει την άρση των διοικητικών εμποδίων σύμφωνα με την καταγραφή και το σχέδιο δράσης που περιέλαβε η έκθεση που το ίδιο το ΥΠΕΚΑ απέστειλε στην Τρόικα τον Απρίλιο του 2012 στο πλαίσιο των προβλέψεων του Μνημονίου ΙΙ. Επειδή λοιπόν το Κράτος είναι ανίκανο, οι πολίτες πρέπει να πληρώσουν! Με δεδομένο ότι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για την υλοποίηση ενός αιολικού πάρκου, αν όλα πάνε καλά, είναι οκτώ έτη μετά την άδεια παραγωγής, η προτεινόμενη ρύθμιση σημαίνει επιβάρυνση 7.500 – 15.000 € ανά MW που διαθέτει άδεια παραγωγής. Με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΚΑ (Ιούνιος 2012) ο συντελεστής υλοποίησης (success factor) για τα αιολικά έργα που διαθέτουν άδεια παραγωγής είναι 7,6%. Αυτό σημαίνει ότι η επιβάρυνση που προκαλεί η προτεινόμενη ρύθμιση ανά τελικά υλοποιημένο MW είναι 98.000 – 196.000 €/MW, δηλαδή αύξηση 7% – 15% του σημερινού κόστους επένδυσης ή 50% σχεδόν αύξηση του κόστους ανάπτυξης των υλοποιημένων έργων. Περαιτέρω η προτεινόμενη ρύθμιση δεν προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό στην κάλυψη του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ αφού δεν εξασφαλίζει ούτε το 2% των απαιτούμενων ετήσιων πόρων. Μια παράπλευρη συνέπεια της προτεινόμενης ρύθμισης είναι ότι ωθεί τις επιχειρήσεις να απαιτούν με αγωγή τη ζημία που θα υποστούν εξαιτίας των καθυστερήσεων της διοίκησης και ποσοτικοποιεί –έστω και χωρίς τεκμηρίωση- το ελάχιστο ποσό αυτής της ζημιάς.
 
 
ΕΛΕΤΑΕΝ
Η αναστολή της αδειοδότησης των μικρών Α/Γ και η επιδιωκόμενη αλλαγή της τιμολόγησης της παραγόμενης ενέργειας, είναι μια πολιτική επιλογή που θα έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη της επένδυσης στην αιολική ενέργεια οι μικροεπενδυτές και τα μεσαία εισοδήματα. Προφανώς αυτή η επιλογή είναι άδικη και αντίθετη στην προσπάθεια οικονομικής ανάτασης και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.Αυτό όμως που προκαλεί και πάλι εντύπωση είναι η υποκρισία της μεταβατικής διάταξης σύμφωνα με την οποία μπορεί να προχωρήσει μόνο η αδειοδότηση όσων μικρών Α/Γ διαθέτουν προσφορά σύνδεσης. Τέτοια όμως έργα ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Από τον Ιούλιο του 2010 μέχρι και σήμερα, έχουν κατατεθεί πάνω από 650 αιτήσεις για χορήγηση προσφοράς όρων σύνδεσης για μικρές ανεμογεννήτριες. Παρόλα αυτά, μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα έργο μικρής Α/Γ που να αδειοδοτήθηκε και να προχώρησε σε εγκατάσταση και λειτουργία. Η αρνητική αυτή κατάσταση οφείλεται στο γεγονός ότι ο αρμόδιος Διαχειριστής δεν έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής στην εκτέλεση των υποχρεώσεών του. Απαιτείται:1) ο Διαχειριστής να εξετάσει όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο και τα τεχνικά κριτήρια που ο ίδιος, ως αρμόδιος, θέτει,2) μέχρι την θεσμοθέτηση του Ειδικού Προγράμματος να μην ’’παγώσουν’’ τα επενδυτικά σχέδια που ήδη βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, σχέδια δηλαδή για τα οποία έχουν ήδη γίνει αιτήσεις προσφοράς σύνδεσης ή και έγκρισης περιβαλλοντικών μελετών. Δυστυχώς και στην περίπτωση των μικρών Α/Γ επιβεβαιώνεται το εθνικό ρητό «Εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε γέλασε»: Στην Ελλάδα οι μικρές ανεμογεννήτριες απολαμβάνουν με βάση το ν. 3851/2010 την χαμηλότερη επιδοτούμενη τιμή σε σχέση με τις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης που εφαρμόζουν ανάλογα προγράμματα ενίσχυσης. Στην περίπτωση όλων των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών ο απαιτούμενος χρόνος για την εγκατάσταση της πρώτης μικρής ανεμογεννήτριας μετά την θεσμοθέτηση του πλαισίου εφαρμογής τους δεν ξεπέρασε σε καμία περίπτωση τους έξι μήνες. Όσον αφορά την αλλαγή του ορίου εξαίρεσης από την υποχρέωση χορήγησης άδειας παραγωγής, δεν τολμούμε να ρωτήσουμε σε ποια τεχνική μελέτη στηρίχθηκε αυτή η επιλογή διότι είμαστε βέβαιοι ότι όπως αυθαίρετα έχουν καθορισθεί όλα τα όρια, εξίσου αυθαίρετα προτείνεται και η συγκεκριμένη μείωση.