Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
capital &energy experts IKE
Πρώτα από όλα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εξέταση των αιτήσεων για μικρούς αιολικούς σταθμούς από την ΔΔΔ όπως συμβαίνει και με την βιομάζα αλλά όπως συνέβαινε και με τα φωτοβολταϊκά Θεωρώ ως σημαντικότερη παρατήρηση επί του νομοσχεδίου το γεγονός ότι πρέπει άμεσα να βγει η υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει τις αποστάσεις ασφαλείας από οικισμούς και νομίμως υφιστάμενες οικίες. Ειδική μνεία για αυτήν την υπουργική απόφαση γίνεται στο άρθρο 15 του παρόντος νομοσχεδίου. Σε καμία περίπτωση η απόσταση ασφαλείας από οικισμούς και σπίτια δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 100 μέτρα. Από μόνος του ο νομοθέτης παραδέχεται ότι από 20 έως 700 kw οι ανεμογεννήτριες θεωρούνται βιομηχανία χαμηλής όχλησης {13727/724/24.7.2003 (ΦΕΚ Β’1087/5.8.2003) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την Δ6/Φ1/οικ.19500/4.11.2004 (ΦΕΚ Β’ 1671/11.11.2004)}συνεπώς δεν μπορούν να ισχύσουν τα άρθρα 1, 4 7 του προεδρικού διατάγματος του 85 σχετικά με τις αποστάσεις ασφαλείας από οικισμούς γιατί αυτό μιλάει για βιομηχανίες μέσης και υψηλής όχλησης. Ακόμη πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια η πολεοδομική διάσταση του θέματος αν δηλαδή οι μικρές ανεμογεννήτριες 50 kwχρειάζεται να βγάζουν μόνο έγκριση άδειας εργασιών μικρής κλίμακας που είναι και το σωστότερο λόγω της κατασκευαστικής τους φύσης , ελαχίστη ποσότητα μπετόν απαιτείται για την θεμελίωση τους.Να καθοριστούν οι αποστάσεις από αιγιαλό , παραλιακή ζώνη και αρχαιολογικούς χώρους (οπτική όχληση). Θα ήταν καλό να ακυρωθεί ή να μειωθεί η εγγυητική επιστολή που ζητάει η ΔΔΔ γιατί είναι ένα επιπρόσθετο βάρος πέραν του κόστους των όρων σύνδεσης. Θα μπορούσε για παράδειγμα η εγγυητική επιστολή να ισούται με το 5 % ή το 10% του κόστους σύνδεσης Με Τιμή οι εταιρείες που έχουν καταθέσει αιτήσεις για μικρούς αιολικούς σταθμούς capital &energy experts IKEventus& solar IKE καναριας χρηστος Μ.ΙΚΕ
 
 
Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Κοζάνη 13/12/2012Αρ. Πρωτ. 109098/3794Ταχ. Δ/νση : Διοικητήριο Περιοχή ΖΕΠΤαχ. Κώδικας : 50100 Κοζάνη ΠΡΟΣ: Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής ΑλλαγήςΔημόσια Διαβούλευση του ΥΠΕΚΑ επί σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.)και άλλες διατάξεις».Τηλέφωνο : 2461052610-3Fax : 2461052614Email :info@pdm.gov.gr Θέμα: Θέσεις και προτάσεις της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Διαβούλευσης του ΥΠΕΚΑ αναφορικά με το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και άλλες διατάξεις». Για την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούν και άπτονται της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος δεδομένου ότι σχετίζονται ευθέως με τον ενεργειακό χαρακτήρα της περιοχή μας.Ως αιρετή Περιφερειακή Αρχή δεν έχουμε την πρόθεση να εμπλακούμε σε θέματα που αφορούν και ρυθμίζουν την κάθετη επιχειρηματική διάσταση της Ενέργειας. Έχουμε όμως την υποχρέωση να τοποθετηθούμε επί θεμάτων που αφορούν και σχετίζονται με την οριζόντια επίπτωση των ρυθμίσεων για τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας.Η εκτεταμένη είσοδος των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο εθνικό ενεργειακό μας σύστημα, εκτοπίζει εκ των πραγμάτων τις ακριβότερες θερμικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και κυρίως, τις μονάδες φυσικού αερίου. Σε καθημερινή σχεδόν βάση, οι ΑΠΕ εκτοπίζουν από την χρηματιστηριακή αγορά τις πλέον ακριβές ηλεκτρικές κιλοβατώρες και κατά συνέπεια, διαμορφώνουν την Οριακή Τιμή του Συστήματος (ΟΤΣ) σε χαμηλότερα επίπεδα. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένα οικονομικά οφέλη για τους Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά όχι απαραίτητα και για τους τελικούς καταναλωτές. Επί του πρακτέου, το Ειδικό Τέλος ΑΠΕ υπερτιμήθηκε σε σημαντικό βαθμό και μάλιστα σε βάρος των καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά όμως, η αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ οδηγεί σε μείωση των συντελεστών χρήσης των θερμικών μονάδων παραγωγής, η οποία σε συνδυασμό με την κλιμακούμενη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, επιβαρύνει σημαντικά τα σταθερά κόστη των συμβατικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.Σύμφωνα με σχετικές μελέτες του Εργαστηρίου Ενεργειακής Οικονομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) αλλά και των εθνικών συνδέσμων παραγωγών ΑΠΕ, η διαφορά μεταξύ των συνολικών πληρωμών προς τους παραγωγούς ΑΠΕ και του τιμήματος που καταβάλουν οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, ανέρχεται ετησίως σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τα οποία, δυστυχώς, δεν ωφελούνται οι τελικοί καταναλωτές. Τίθεται επομένως ένα σοβαρό ζήτημα διαχείρισης της οικονομικής αυτής διαφοράς, που συμβατικά θα την αποκαλέσουμε «Όφελος Καταναλωτή».Αυτών δεδομένων, οι προτάσεις της αιρετής Περιφερειακής Αρχής της Δυτικής Μακεδονίας αναφορικά με την αξιοποίηση του Οφέλους Καταναλωτή είναι συγκεκριμένες:• Θέσπιση Τέλους ΑΠΕ υπέρ αιρετών Περιφερειών όπου εγκαθίσταται, δεδομένου ότι επηρεάζει το ΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και στο μέλλον θα δημιουργηθούν αρνητικές εξελίξεις στα συγχρηματοδοτούμενα έργα της Ε.Ε., καθώς και στα ποσοστά του Αναπτυξιακού.• Θέσπιση Τέλους ΑΠΕ υπέρ των αιρετών Περιφερειών όπου αυτές εγκαθίσταται. Για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας η ανάπτυξη των ενεργειακών τεχνολογιών και ιδιαιτέρως αυτές των ΑΠΕ, αποτελεί κυρίαρχη στρατηγική και προτεραιότητα. Οι επενδύσεις αυτές όμως, θα οδηγήσουν σε περαιτέρω πλασματική αύξηση του ΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα τις αρνητικές εξελίξεις στα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα και δράσεις, με επιπλέον μείωση των μελλοντικά διαθέσιμων πόρων από τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά κονδύλια, καθώς και στα ποσοστά ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μέσω των αναπτυξιακών νόμων, στοιχεία που επηρεάζουν ακόμη αρνητικότερα την οικονομική ύφεση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και την αύξηση του εξαιρετικά υψηλού ποσοστού ανεργίας.• Επιπλέον χρηματοδότηση των τεχνολογιών ΑΠΕ οι οποίες εμφανίζουν υστέρηση διείσδυσης σε εθνικό επίπεδο, όπως για παράδειγμα τα υβριδικά συστήματα ή η γεωθερμία.• Στήριξη των έργων ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας, όπως η εκτεταμένη αξιοποίηση της βιομάζας σε λιγνιτικούς σταθμούς, σύμφωνα με τη διεθνή τάση και πρακτική “coal to biomass” και υπό το φώς της πιεστικής ανάγκης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).• Υποστήριξη των απαραίτητων έργων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας όπως τα αντλησιοταμιευτικά συστήματα, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του ενεργειακού συστήματος και αλλά και της υψηλής διείσδυσης των ΑΠΕ.• Χρηματοδότηση έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης σε περιοχές που πλήρωσαν και πληρώνουν βαρύ τίμημα για τον εξηλεκτρισμό της Χώρας μας. Βεβαίως και αναφέρομαι στον ενεργειακό άξονα της Δυτικής Μακεδονίας και στη Μεγαλόπολη.• Στήριξη των εθνικών δομών και υποδομών Έρευνας και Τεχνολογίας στον τομέα της Ενέργειας αλλά και των συναφών ή συμπληρωματικών ερευνητικών πεδίων.Σε κάθε περίπτωση, το όποιο Όφελος Καταναλωτή, δεν μπορεί να «χάνεται» σε ένα πολύπλοκο, δαιδαλώδες και οριακά διάφανο σύστημα κανόνων, ρυθμίσεων και διατάξεων. Οφείλει να επιστρέφει σε αυτούς που το πληρώνουν από το υστέρημά τους.Αναφορικά με τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες των Περιφερειακών Αρχών σε θέματα ΑΠΕ, οι προτάσεις μας εστιάζονται κυρίως στην αναγκαιότητα αξιολόγησης των έργων ΑΠΕ μέσω ενός κοινού πλαισίου κανόνων και δεικτών. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των δυνητικών έργων ΑΠΕ επιβάλλεται να αξιολογούνται από τις κεντρικές, αποκεντρωμένες και περιφερειακές αρχές με βάση κοινούς κώδικες, ευανάγνωστους δείκτες, σε ενιαία βάση και όχι κατά το δοκούν.Ξεκάθαρες αρμοδιότητες, σαφείς και απλοποιημένες διαδικασίες, συμπληρωματικότητα διοικητικών ευθυνών, ενιαία βάση αξιολόγησης, άμεσες αποφάσεις, μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτά προσδοκά η αγορά, μέσω αυτών θα επωφεληθεί ο Πολίτης. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής ΜακεδονίαςΓεώργιος Κ. Δακής
 
 
ΚΟΛΛΑΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Πρόταση για τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις» Αρθρο 10: Τροποποίηση της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν.1428/84. Η παράγραφος 1 του άρθρου 10 του προς διαβούλευση σχεδίου Νόμου, προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής: 1. Σε νησιωτικές περιοχές, όπου η στενότητα των χώρων δεν παρέχει τη δυνατότητα τήρησης της απόστασης των χιλίων (1000) μέτρων της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του ν.1428/84, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ν.2115/1993, ή σε παραμεθόριες περιοχές όπου υφίσταται επιτακτική ανάγκη εξασφάλισης αδρανών υλικών για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την εκτέλεση δημόσιων έργων,(αρχή πρότασης) ή σε Περιφερειακές Ενότητες όπου η επιτροπή της παραγράφου 3 του άρθρου 3 του ν.1428/84 μετά το πέρας της σχετικής έρευνας έχει αποφανθεί ότι δεν εντοπίσθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα καμία περιοχή που να πληροί τις προυποθέσεις που ορίζει η λατομική νομοθεσία για να καθορισθεί ως λατομική περιοχή, (τέλος πρότασης) είναι δυνατός ο περιορισμός της απόστασης αυτής, από μέρος ή από το σύνολο των ορίων της λατομικής περιοχής, με την σχετική απόφαση καθορισμού της. Αιτιολογική έκθεσηΣτην Περιφερειακή Ενότητα Αχαίας, η παραπάνω αναφερόμενη Επιτροπή καθορισμού λατομικών περιοχών η οποία συγκροτήθηκε το 2007, μετά το πέρας της σχετικής έρευνας και την σύνταξη της αντίστοιχης Έκθεσης, απεφάνθη ότι δεν εντοπίσθηκε καμία περιοχή στην Περιφερειακή Ενότητα που να πληροί τις προυποθέσεις που ορίζει η λατομική νομοθεσία για τον χαρακτηρισμό της ως λατομική περιοχή και στις περισσότερες των περιπτώσεων λόγω μη επαρκούς αποστάσεως ( μικρότερης των 1000 μέτρων) από όρια οικισμών ή μεμονωμένες οικίες. Με δεδομένο ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαίας η μοναδική ενεργός καθορισμένη λατομική περιοχή στην τοποθεσία «Μαύρα Βουνά» Αράξου του Δ.Δ. Λαρισσού του Δήμου Δυτικής Αχαίας, αφενός λειτουργεί υπό προυποθέσεις και αφετέρου παύει να λειτουργεί οριστικά την 31 -12-2014 σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν.4030/11, η Περιφερειακή Ενότητα θα αντιμετωπίσει σοβαρότατα προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με αδρανή υλικά με άμεσες και σοβαρότατες επιπτώσεις στην κατασκευή έργων και γενικά στην ανάπτυξή της, εφόσον εν τω μεταξύ δεν καθορισθούν άλλες λατομικές περιοχές. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣΚΟΛΛΑΡΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
 
 
ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ Nάξος 8/12/2012ΣΜΥΡΙΔΕΡΓΑΤΩΝ ΝΑΞΟΥΠρος : α.Υπουργό ΠεριβάλλοντοςΕνέργειας & Κλιματικής Αλλαγήςβ.Βουλευτές Ν. Κυκλάδωνκ.κ Ιωάννη Βρούτση(υπουργό Εργασίας)Παναγιώτη ΡήγαΝικόλαο Συρμαλένιογ.Βουλευτή Επικρατείαςκ. Μανώλη Γλέζο Θέμα : Κατάργηση του άρθρου 12 περί ‘’Ρυθμίσεως Θεμάτων Ναξίας Σμύριδας’’ του σχεδίου νόμου περί ‘’Ρυθμίσεων Θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και άλλες διατάξεις ‘’ Κύριε υπουργέ και κύριοι βουλευτές Προς μεγάλη μας έκπληξη και εντελώς συμπτωματικά, πληροφορηθήκαμε ότι έχετε βάλει σε δημόσια διαβούλευση στο σχέδιο νόμου ‘’Ρυθμίσεων Θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και άλλες διατάξεις ‘’ στο άρθρο 12 . την ‘’Ρύθμιση Θεμάτων Ναξίας Σμύριδας’’.Στην παράγραφο 4 του συγκεκριμένου άρθρου αναφέρεται ότι ‘’από 1/1/2015 αναστέλλεται η λειτουργία των σμυριδωρυχείων Νάξου , καθώς και η ισχύς κάθε νομοθετικής διάταξης ή διοικητικής πράξης που αντίκειται στην παρούσα ρύθμιση ‘’.Με αυτή τη ρύθμιση καταργείτε τη νομοθεσία περί Ναξίας Σμύριδας, που αν υλοποιηθεί είναι σαν να ρίχνετε έξι (6) πυρηνικές βόμβες στα έξι (6) σμυριδοχώρια της Νάξου και μας εξαλείφετε .Σας γνωρίζουμε ότι τα έξι (6) σμυριδοχώρια της Ορεινής Νάξου οφείλουν την ύπαρξη τους στην λειτουργία των Σμυριδορυχείων και ο κύριος κορμός ζωής για την επιβίωση μας ήτανε και είναι η σμύριδα . Όταν την Κατοχή έπαψαν να λειτουργούν τα σμυριδωρυχεία μόνο σε δύο από τα σμυριδοχώρια είχαμε , από πείνα και ανέχεια , πεντακοσίους εξήντα (560) νεκρούς , λίγο περισσότερους δηλαδή από τους σημερινούς εργαζόμενους .Σας γνωστοποιούμε ότι εμείς οι σμυριδεργάτες Νάξου και οι πρόγονοί μας έχουμε ανοίξει με δικά μας έξοδα και μόχθο αμέτρητες στοές που χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να φτάσουμε στην σμύριδα. Τώρα δεν μπορούμε να το διανοηθούμε πως εσείς θα κλείσετε τα ορυχεία μας και θα καταργήσετε τα κεκτημένα δικαιώματα μας την στιγμή που η σμύριδα μετά από 25 χρόνια στασιμότητας αυξάνεται η ζήτηση της.Εάν η κυβέρνηση δεν αντιληφθεί την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των ορυχείων μας , αναπόφευκτα μας οδηγεί στην εξαθλίωση και στην ομαδική εγκατάλειψη των χωριών μας . Πως είναι δυνατόν η Ναξιακή Σμύριδα που ήταν η εγγύηση , πολλών κυβερνήσεων , για την δανειοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου , σε δύσκολους χρόνους , να γίνεται πανάκια σήμερα και να καταργείτε με μια παράγραφο ενός άρθρου ?Κύριε υπουργέ και κύριοι βουλευτές λάβετε υπόψη σας ότι στα χωριά μας και στην Νάξο γενικότερα υπάρχει μεγάλος αναβρασμός και αγανάκτηση για τη συγκεκριμένη ρύθμιση και να γνωρίζετε ότι είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για να μη περάσει αυτό το καταστρεπτικό για μας νομοσχέδιο !!!!! ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ :Σωματεία Σμυριδεργατών Κορώνου & ΑπειράνθουΝικόλαος Χουζούρης πρόεδρος τ.κ. ΚορώνουΧριστίνα Γιακουμή πρόεδρος τ.κ. ΑπειράνθουΜιχάλης Πάσουλας πρόεδρος τ.κ.ΣκαδούΝικήτας Κουτσοκέρης πρόεδρος τ.κ. ΜέσηςΜανώλης Φακίνος πρόεδρος τ.κ. ΚεραμωτήςΚώστας Βάσιλας πρόεδρος τ.κ. ΔανακούΓιάννης Κωνσταντάκης πρώην αντιδήμαρχος Δήμου Δρυμαλίας & πρώην πρόεδροςΣωματείου Σμυριδεργατών ΚορώνουΜατθαίος Σιδερής σύμβουλος τ.κ. Κορώνου & πρώην πρόεδρος ΣωματείουΣμυριδεργατών Κορώνου