Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Argyro
Η προκήρυξη για κατάληψη θέσης ευθύνης θα πρέπει να εξειδικεύεται με βάση αφ’ ενός τον τίτλο σπουδών, αφ’ ετέρου την προγενέστερη ευδόκιμη προϋπηρεσία του υπαλλήλου σε επίπεδο προϊσταμένου αντίστοιχης θέσης και να υπολογίζεται υπέρ του υπαλλήλου. Οι κλάδοι είναι ενιαίοι Διοικητικού-Οικονομικού. Θεωρώ πως ένας λογιστής αποδίδει σε θέση ευθύνης οικονομικού περιεχομένου και όχι διοικητικού και το αντίστροφο. Ναι στα αυξημένα προσόντα υπαλλήλων νεοεισερχόμενων, αλλά αξιολόγησή τους με βάση το πως κατέλαβαν την θέση του δημοσίου (συμβάσεις Ι.Δ. ορισμένου χρόνου, ειδικοί διαγωνισμοί – ΑΣΕΠ, υπηρεσίες χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο και απόκτηση των επιπρόσθετων προσόντων «εν υπηρεσία», αδιαφανείς διαδικασίες κατάληψης θέσεων ευθύνης Αναπληρωτών Προϊσταμένων χωρίς Υπηρεσ.Συμβούλια κ.λ.π.). Καταλυτικό ρόλο θα πρέπει να παίξει το «δείγμα γραφής» των ήδη υπηρετούντων Προϊσταμένων οργανικών μονάδων κατά την διαρκεια της θητείας τους και όχι με βάση την αξιολόγησή τους από τους άμεσα προϊσταμένους τους (η οποία μπορεί να τίθεται υπό αμφισβήτηση εάν δεν υλοποίησε ¨ευσεβείς τους πόθους» )αλλά κυριολεκτώντας το «δείγμα γραφής τους», καθόσον από τα πεπραγμένα τους κρίνεται η συμβολή τους στη διοίκηση της υπηρεσίας τους.Και πως μπορεί να αξιολογηθεί ένας προϊστάμενος, εάν δεν έχει αξιολογηθεί η υπηρεσία που υπηρετεί? Θεωρώ θετικό το έντυπο αξιολόγησης που έχει κυκλοφορήσει για υπαλλήλους αξιολογημένων υπηρεσιών και νομίζω πως πρέπει να επεκταθεί κατ’ εξοχήν στους ήδη υπηρετούντες προΪσταμένους οργανικών μονάδων πριν ή ενεργοποιηθεί το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.Εκεί με το κατάλληλο ερωτηματολόγιο θα κατατεθεί η πραγματική επίτευξη στόχων και θα κριθεί αξιολογικά το έργο του αξιολογούμενου ήδη υπηρετούντος υπαλλήλου και είτε θα δώσει μπόνους είτε θα φρενάρει την εξέλιξή του σε σχέση με τους άλλους κρινόμενους.
 
 
Τόνια
Το παρόν σχέδιο φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στην δημόσια διοίκηση όσον αφορά στην αξιολόγηση των προϊσταμένων.Όμως αυτό που θα είναι ουσιαστικό, είναι ο τρόπος κατάταξης των υποψηφίων για θέσεις ευθύνης, βάσει των πδ ή άλλων νομοθετημάτων που θα ακολουθήσουν και τα οποία ελπίζω να γίνουν σύντομα.Με βάση όσο έχω βιώσει τη Δημόσια Διοίκηση και από την πλευρά του Υπαλλήλου και από την πλευρά του Προϊσταμένου, και παρατηρώντας την πορεία και άλλων συναδέλφων να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης τα τελευταία 23 χρόνια, έχω να παρατηρήσω τα εξής:Θα πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στην μοριοδότηση των κριτηρίων.Να δοθει σημαντική μοριοδότηση για τους ΠΕ κατόχους διδακτορικού και κατόπιν μεταπτυχιακού τίτλου και να αποκλειστούν οι ΔΕ από τις θέσεις ευθύνης. Η απλή προυπηρεσία από μόνη της, όσα χρόνια και να είναι, δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να υπερκαλύψει την ουσία των πάνω από 10 τουλάχιστον ετών σπουδών (προ, μεταπτυχιακών, διδακτορικών) και ειδικά ως προς την τριβή με την επιστημονική εξειδίκευση.Να δοθεί σημαντική μοριοδότηση για την επιστημονική επιπλέον δράση όπως δημοσιεύσεις, εισηγήσεις, διδακτικό έργο, εκπόνηση μελετών και προγραμμάτων κτλ.Κάνουν τη διαφορά στην επιστημονική προστιθέμενη αξία του υποψηφίου.Να δοθεί μεγάλη έμφαση στην εκπλήρωση των στόχων.Είμαι υπέρ της συνέντευξης αλλά της ουσιαστικής και με τρόπο που να αξιολογείται σωστά το προφίλ του υποψηφίου που θα καταλάβει θέση ευθύνης.Έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε διευθυντές κουρασμένους, γερασμένους, χωρίς όραμα, χωρίς πρωτοβουλίες, χωρίς εξειδικευμένη γνώση,χωρίς γνώση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής, χωρίς γνώση καν αγγλικών,μόνο με ένα στυλό στο χέρι να βάζουν υπογραφή και να χρεώνουν έγγραφα.Η δημόσια διοίκηση πλέον απαιτεί διαφορετικά δεδομένα, και πρέπει να δοθεί ώθηση σε αυτούς που αποδεδειγμένα και κατόπιν ετων σπουδών και εξειδίκευσης στους διάφορους θεματικούς τομείς έχουν να προσφέρουν σ αυτή από την πλευρά των θέσεων ευθύνης.Ας αλλάξει πια το κατεστημένο, η συνήθεια να προβλέπονται πέντε κλασσικοί κλάδοι και ο γηραιότερος υπάλληλος, να βγαίνει πρώτος στην κατάταξη των μορίων, αλλά κάτω του μετρίου όσον αφορά στην ουσιαστική αξιολόγησή του.
 
 
ΠΡΟΒΑΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Πιθανά να έπρεπε να ορίζεται ενα ελάχιστο χρονικό διάστημα, π.χ. πέντε (5) έτη στο Δημόσιο εκ των οποίων τα δύο (2) σε σχετικό αντικείμενο, για δυνατότητα συμμετοχής στις επιλογές προϊσταμένων Υπηρεσίας. Θεωρώ αυτό το διάστημα το ελάχιστο. Μη ύπαρξη τέτοιου χρονικού περιορισμού, μπορεά έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία πολλών προβλημάτων στη διοίκηση.Αντίστοιχες μοριοδοτήσεις με Π.Δ. δεν θα μπορούν να επιλύσουν σχετικά θέματα χρόνιας δυσλειτουργίας στο σύνολό τους, πΡ΄μόνο μερικώς.Κατά την πρόταση (5) ετών εκ των οποίων τα (2) σε σχετικό αντικείμενο, λύνεται κατά κάποιο τρόπο και το θέμα της κινητικότητας, από Διεύθυνση σε Διεύθυνση και από αντικείμενο σε άλλο αντικείμενο, καθώς η διαρκή εκμάθηση διαφορετικών αντικειμένων, μόνο με συγκεκριμένα κίνητρα, μοριοδοτήσεις μπορεί να γίνει περισσότερο θεμιτή από ότι τώρα.
 
 
Δήμος Πετρόπουλος
Κατάπτυστο, να αποσυρθεί πάραυτα! Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο για να βάλουνε τον κομματικό στρατό στις θέσεις ευθύνης. Πραγματικά αυτός ο Μανιτάκης με τι μούτρα θα επιστρέψει για να ξαναδιδάξει στο πανεπιστήμιο;
 
 
Παναγιώτης Β.
Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι,ύστερα από μια εποχή δημιουργίας πολλών δημοσίων υπηρεσιών εκπαιδευτικού και ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα, είτε αυτόνομων, είτε προσαρτημένων σε άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες (ΚΕΔΔΥ, ΙΠΔ, ΣΣΝ, ΚΨΥ, ΟΚΑΝΑ, ΙΚΑ, υπηρεσίες Δήμων, κ.λπ.), φτάσαμε στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπου πλέον δεν προβλέπεται περαιτέρω στελέχωση με τις ειδικότητες που προβλέπει ο νόμος. Έτσι, οι περισσότερες από τις παραπάνω υπηρεσίες έφτασαν στο σημείο να μην επαρκούν σε σχέση με το έργο που καλούνται να επιτελέσουν. Ο διοικητικός, αλλά κυρίως ο ουσιαστικός κατακερματισμός των υπηρεσιών αυτών είναι μια πραγματικότητα. Πιστεύω ότι αυτή η κατάσταση εξασθενεί την αποτελεσματικότητα του Δημοσίου και μειώνει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σημειώνω, ότι ακόμα και αν η καθεμία από τις παραπάνω υπηρεσίες διαθέτει όλες τις προβλεπόμενες ειδικότητες, πάλι μπορεί να μεγιστοποιήσει τη δράση της συνεργαζόμενη με υπηρεσίες που αναγκαστικά εμπλέκονται σε ορισμένους εξυπηρετούμενους (βλ. παρακάτω).Μια εφικτή και οικονομική λύση είναι η πλήρης αξιοποίηση του υπάρχοντος αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού μέσω ενός θεσμοθετημένου συντονισμού των υπηρεσιών. Ο συντονισμός θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμος σε εξυπηρετούμενους πολίτες που έχουν πολλαπλές ιδιότητες (π.χ. ασφαλισμένος, δημότης και μαθητής). Επιτρέψτε μου ένα σύντομο παράδειγμα: μαθητής που είχε πάρει εξιτήριο ύστερα από βραχύχρονη ψυχιατρική νοσηλεία επέστρεψε στο σχολείο χωρίς κάποιο αναγνωρίσιμο σχέδιο επανένταξης. Το αποτέλεσμα ήταν να τον κοροϊδέψουν για τη νοσηλεία του και να αναγκαστεί να διακόψει το σχολείο. Είναι φανερό ότι χρειαζόμαστε συνεργασία των υπηρεσιών (στο παράδειγμα: της Δημόσιας Κλινικής, του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων και του Σχολείου). Σήμερα, υπάρχουν αρκετές ορθές πρακτικές συνεργασίας των υπηρεσιών, αλλά οφείλονται σε ατομικές πρωτοβουλίες και όχι σε κάποιο οργανωμένο σχέδιο.Πιστεύω, ότι αυτή η ιδέα χρειάζεται ανάπτυξη για να ευδοκιμήσει. Μερικά από τα σημεία που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι τα εξής: 1) Δημιουργία Πρωτοκόλλων Συνεργασίας και σχετική διαμόρφωση Νόμων (ΦΕΚ, Εγκύκλιοι). Σε συνάφεια με αυτά, προτείνεται η δημιουργία Παρατηρητηρίου ή/και θέσπιση ενός Συντονιστή Υπηρεσιών ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα ανά περιφέρεια. 2) Δημιουργία ενιαίου ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου. Η ημερομηνία της πρώτης αίτησης να μετράει σε περίπτωση παραπομπής σε άλλη υπηρεσία (ο εξυπηρετούμενος να λαμβάνει τις υπηρεσίες με την προτεραιότητα που αντιστοιχεί στην πρώτη αίτηση). 3) Δημιουργία και διάδοση βάσης δεδομένων ανά περιφέρεια της χώρας με τα στοιχεία, όλων των δημοσίων και άλλων μη κερδοσκοπικών φορέων εκπαιδευτικού και ψυχοκοινωνικού ενδιαφέροντος. Στη βάση δεδομένων, πέραν των βασικών στοιχείων, οφείλουμε να δηλώνουμε τις (εναπομείναντες) ειδικότητες, το αν ο φορέας προσφέρει μόνο διάγνωση ή/και υποστήριξη, όπως επίσης και την ιδιαίτερη μέθοδο που εφαρμόζεται (ψυχοθεραπεία, συμβουλευτική, γνωστική συμπεριφορική προσέγγιση, κ.λπ.). 4) Επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού με σκοπό τη δημιουργία ομάδων γονέων, μαθητών, εφήβων κ.λπ. Η ομαδική προσέγγιση στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη, όχι μόνο είναι αποτελεσματική, αλλά πολλαπλασιάζει τη μικρή μας αριθμητική δύναμη έναντι των πολλών αιτημάτων (αναγκών) των πολιτών. 5) Τα προγράμματα ΕΣΠΑ να ενισχύουν τη λειτουργία του Δημοσίου, π.χ. αν είναι να αξιοποιηθεί κάποιος ψυχολόγος για την αντιμετώπιση της βίας, τότε να εντάσσεται στις υπάρχουσες δομές της εκπαίδευσης (π.χ. ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ, Γραφεία Αγωγής Υγείας) και να μην χρεώνεται σε ένα «τυχερό» σχολείο για ένα ολόκληρο έτος.Πιστεύω ότι η ιδέα του συντονισμού των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών μπορεί να αυξήσει τις δυνατότητες του υπάρχοντος προσωπικού και να καταστήσει την παροχή υπηρεσιών ακόμα πιο αποτελεσματική.