Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Δημήτρης Τζούλιας
Τα μεγάλα πρόβλημα της Δημόσιας Διοίκησης ήταν και συνεχίζουν να είναι η έλλειψη κινήτρων, η καθετοποιημένη δομή της και η αναξιοκρατία.Οι θέσεις ευθύνης, είναι αυτό ακριβώς που έννοεί η ίδια η λέξη «ΕΥΘΥΝΗ». Συνεπώς, κατά την άποψή μου, η κατάληψη των θέσεων αυτών δεν θα πρέπει να συνδυάζεται με τυπικά ή άλλου τέτοιου είδους προσόντα. Η 33άχρονη εμπειρία από την υπηρεσία μου σε διάφορα ΝΠΔΔ, μου έχει αποδείξει ότι ένας υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ είναι δυνατόν να διοικήσει με καλύτερα αποτελέσματα ένα οργανισμό από έναν ΠΕ.Δεν θα πρέπει λοιπόν να αποκλείεται εκ΄ των προτέρων κανείς από τη δυνατότητα κατάληψης μιας τέτοιας θέσης.Αρκεί η «ειδική επιτροπή» που θα τους κρίνει, να έχει τη δυνατότητα της διερεύνησης αυτών των ικανοτήτων. Αυτό φυσικά προϋποθέτει την ύπαρξη πλήρους φακέλου του κάθε υπαλλήλου, πράγμα το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει, πέραν των γνωστών εκθέσεων αξιολόγησης που όλοι γνωρίζουμε πως συντασσόταν.Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα πρέπει να καταλαμβάνονται αυτές οι θέσεις από υπαλλήλους που έχουν λιγότερα από 25 χρόνια υπηρεσία και δεν έχουν περάσει από όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.
 
 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΡΟΛΟ ΕΧΕΙ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.ΕΙΜΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΟΤΑ (ΠΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ) ΚΑΙ ΕΧΩ 8,5 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΕΡΓΑΣΤΗΚΑ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ 14 ΧΡΟΝΙΑ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΤΑ 12 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΘΕΣΗ, ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ 20ΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΩ.ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΦΙΛΙΚΑ ΠΡΟΣΚΕΙΜΕΝΟΥΣ.ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ & ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΣΙΣΤΕΊ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ -ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ, ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
 
 
Sut
Όλα τα συστήματα που έχουν εφαρμοστεί μέχρι τώρα, όπως όλοι γνωρίζουμε έχουν αποτύχει, διαφορετικά δεν θα συζητούσαμε για άλλη μια αλλαγή του νόμου για επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων. Ο τρόπος όμως σκέψης, όπως φαίνεται από το σχέδιο του παρόντος νόμου, αλλά και από τα σχόλια της διαβούλευσης βασίζονται στη διάκριση των πτυχίων, στα χρόνια υπηρεσίας και σε διάφορα άλλα μόρια. Ποιος έχει πει ότι η εμπειρία είναι όπως το κρασί, όσο πιο παλιό τόσο πιο καλό; Και γιατί για μια θέση προϊσταμένου π.χ. γραμματειακής υποστήριξης, κάποιος με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών είναι καλύτερος από κάποιον που έχει ένα οποιοδήποτε πτυχίο με μεράκι για τη δουλειά αυτή και εμπειρία στη διαχείριση διαφορετικών τύπου υπαλλήλων που να τους συμπεριφέρεται ανάλογα και να τους κάνει να αποδίδουν στη δουλειά τους?Αν αυτό το σύστημα της μοριοδότησης ήταν το πιο σωστό γιατί στις προσλήψεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες Δημοσίου του εξωτερικού ή στον ιδιωτικό τομέα δεν βλέπουμε αγγελίες με μοριοδότηση? Αν θέλουμε να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα, τα οποία τα έχουμε τόσα χρόνια δοκιμάσει, ας επιλέξει το Υπουργείο μια από τις πολλές επιλογές που χρησιμοποιούν πετυχημένες εταιρείες ή υπηρεσίες Δημοσίου του εξωτερικού.Π.χ. θα μπορούσε το Υπουργείο να προσδιορίσει την Περιγραφή της κάθε θέσης Εργασιας των Προϊσταμένων, τους στόχους που αυτή η θέση πρέπει να επιτύχει, καθώς και τα προσόντα που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι. Στη συνέχεια να αναθέσει σε ειδική υπηρεσία του Δημοσίου με εμπειρία στην αξιολόγηση και επιλογή προϊσταμένων, εάν υπάρχει, ή σε εταιρείες εξειδικευμένες για αξιολόγηση προϊσταμένων, (τουλάχιστον των Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών) οι οποίες εταιρείες θα δόσουν τα ονόματα π.χ. των 3 επικρατέστερων στο Υπουργείο για να επιλέξει τον κατάλληλο της κάθε θέσης. Λάθη και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνουν, αλλά θα είναι λιγότερα από τον παραδοσιακό τρόπο της μοριοδότησης, με το πλεονέκτημα ότι τα λάθη θα μπορούν εύκολα να διορθωθούν. Υπάρχουν και καλύτερες προτάσεις αρκεί να θέλουν οι υπεύθυνοι να αλλάξουν το Δημόσιο προς το συμφέρον των πολιτών και της εθνικής οικονομίας.
 
 
Δημήτρης Τζούλιας
Τα μεγάλα προβλήματα της Δημόσιας Διοίκησης ήταν και συνεχίζουν να είναι η έλλειψη κινήτρων, η καθετοποιημένη δομή της και η αναξιοκρατία.Οι θέσεις ευθύνης, είναι αυτό ακριβώς που εννοεί η ίδια η λέξη «ΕΥΘΥΝΗ». Συνεπώς, κατά την άποψή μου, η κατάληψη των θέσεων αυτών δεν θα πρέπει να συνδυάζεται με τυπικά ή άλλου τέτοιου είδους προσόντα. Η 33άχρονη εμπειρία από την υπηρεσία μου σε διάφορα ΝΠΔΔ, μου έχει αποδείξει ότι ένας υπάλληλος κατηγορίας ΔΕ είναι δυνατόν να διοικήσει με καλύτερα αποτελέσματα ένα οργανισμό από έναν ΠΕ.Δεν θα πρέπει λοιπόν να αποκλείεται εκ΄ των προτέρων κανείς από τη δυνατότητα κατάληψης μιας τέτοιας θέσης.Αρκεί η «ειδική επιτροπή» που θα τους κρίνει, να έχει τη δυνατότητα της διερεύνησης αυτών των ικανοτήτων. Αυτό φυσικά προϋποθέτει την ύπαρξη πλήρους φακέλου του κάθε υπαλλήλου, πράγμα το οποίο μέχρι σήμερα δεν υπάρχει, πέραν των γνωστών εκθέσεων αξιολόγησης που όλοι γνωρίζουμε πως συντασσόταν.Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα πρέπει να καταλαμβάνονται αυτές οι θέσεις από υπαλλήλους που έχουν λιγότερα από 25 χρόνια υπηρεσία και δεν έχουν περάσει από όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.