Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΤΟΨΙΩΤΗ ΑΝΝΑ-ΣΟΥΛΤΑΝΑ
Μεγάλο μερίδιο ευθύνης,για τον μέχρι τώρα αποτυχημένο τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης έχουν και όσοι κατέχουν τις θέσεις ευθύνης και τις διατηρούν από τότε που τις κατέλαβαν εως και την συνταξιοδότηση τους. Πρέπει άραγε να μοριοδοτηθούν γι΄αυτό και μόνο από την δεξαμενή αυτών να αντλήσουμε τους νέους υποδιευθυντές και διευθυντές?Η μοριοδότηση των τυπικών προσόντων υπάρχει δυνατότητα να γίνει με μεγαλύτερη σχολαστικότητα και ακρίβεια. Για παράδειγμα ενα μεταπτυχιακό που αποκτήθηκε με εκπαιδευτική άδεια και προσαύξηση στο μισθό μέχρι 40% είναι άδικο να μοριοδοτηθεί το ίδιο με το μεταπτυχιακό που αποκτήθηκε χωρίς την ανάλογη διευκόλυνση. Ενα διδακτορικό χωρίς δημοσιεύσεις να μοριοδοτηθεί χαμηλότερα απο ένα που έχει δημοσιεύσεις. Μπορούν να αξιολογηθούν ακόμη και οι δημοσιεύσεις.Υπάρχουν πολλοί εργατικοί υπάλληλοι ΔΕ αλλά δεν μπορεί να αντικατασταθεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση από τους εμπειροτεχνίτες.Βάση της ανάπτυξης των επιπλέον δεξιοτήτων και ικανοτήτων είναι η συνεχής κατάρτιση και η δια βίου μάθηση. Μας χρειάζονται προϊστάμενοι που δεν έχουν ξεχάσει τον τρόπο να μαθαίνουν.Η κινητικότητα των προϊσταμένων θεωρώ οτι είναι μόνος τρόπος για να αρχίσει να καλύπτεται το τεράστιο έλλειμμα που υπάρχει στην ουσιαστική άσκηση διοίκησης λόγω της εξάλειψης των διαπροσωπικών σχέσεων με τους υφισταμένους.Όλες οι θέσεις ευθύνης που προκύπτουν απο τα οργανογράμματα να προκηρυχθούν και να καλυφθούν με την ίδια διαδικασία γιατί οι εξαιρέσεις συνήθως γίνονται κανόνας.
 
 
ΓΚΙΛΙΛΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Διοτι θεωρώ πολύ σημαντικό το ρόλο των προϊσταμένων σε μια υπηρεσία και γενικά σε μια περιφέρεια θα πρότεινα η επιλογή των προϊσταμενων να γίνεται κατα αρχάς άμμεσα διοτι δεν μπορεί μια υπηρεσία να μενει στην ουσία μέχρι και 2 ετη χωρις προϊστάμενο και να καθυστερούν τις διαδικασίες για λογους γραφειοκρατίας και διαφόρων ζυμωσεων και σε αυτόν τον τομεα.Επίσης εκτός των τυπικων προσόντων που θεωρώ απαραίτητα τον σημαντικότερο ρόλο νομίζω πως έχει η προσωπικότητα του ατόμου δηλαδή το αν είναι μεθοδικός, δίκαιος και να έχει ικανότητα στην διοίκηση για να διατηρει την ισορροπία και να επιλύει τις διαφορές μεταξυ συναδέρφων η υπαλλήλων και πολίτη αυτά τα προσόντα δεν μπορούν να μοριοδοτηθούν με τίτλους σπουδών διότι είναι στοιχεία του χαρακτήρα ενος ανθρώπου αρα η προσωπική επαφη και η συνέντευξη θα πρέπει να παιξουν ενα πολύ σημαντικο ρόλο στην επιλογή για να μην υπάρχουν στην ουσία ακέφαλες υπηρεσιες που λειτουργούν κατα τύχη σε βάρος κάποιων υπαλλήλων και κατα προέκταση των πολιτών.
 
 
despina
Πρώτα από όλα να αξιολογηθούν τα άτομα που κατέχουν θέσεις ευθύνης εδώ και 10 έως 20 χρόνια τι πρόσφεραν και τι τομές έκαναν στις υπηρεσίες που πέρασαν (ισχύει και για τους απλούς υπαλλήλους το υπηρεσιακό σημείωμα των υπαλλήλων βαθμολογούνταν από τον εκάστοτε προϊστάμενο η Διευθυντής έτσι ώστε διαχρονικά να διατηρούν τη θέση τους μέχρι την σύνταξή τους. Έχουν μερίδιο ευθύνης στο χάλι της δημόσιας διοίκησης…..Για τις θέσεις ευθύνης πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν και τα ανάλογα ειδικευμένα προσόντα πχ Δεν μπορεί απόφοιτος της φιλοσοφικής και με μεταπτυχιακό στην αρχαιολογία( το οποίο μπορεί να έκανε όταν έλειπε από την υπηρεσία όταν κάποιοι άλλοι ήταν απαραίτητοι) να γίνεται προϊστάμενος η διευθυντής στο Λογιστήριο η στην οικονομική υπηρεσία αντίστοιχα και ο απόφοιτος του οικονομικού ΠΕ η ΤΕ με λιγότερα τυπικά προσόντα να μην μπορεί να γίνει.Όλοι οι υπάλληλοι πρέπει να παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια στη σχολή Δημόσιας Διοίκησης εκ περιτροπής και όχι συνέχεια οι ίδιοι….. κάποιοι κρίνονται απαραίτητοι στην υπηρεσία και τιμωρούνται ενώ οι άλλοι που πηγαίνουν αναβαθμίζονται….Όλοι οι ΠΕ η ΤΕ δεν μπορούν να κατέχουν θέσεις ευθύνης διοικητικές η οικονομικές αν δεν έχουν τα απαιτούμενα προσόντα που φαίνεται από τον τίτλο του πτυχίου τους. Όπως στον ιδιωτικό τομέα για λογιστήριο δεν θα πάρουν απόφοιτο κοινωνικό λειτουργό η θεολόγο.Με την κινητικότητα να μεταφερθούν οι ειδικεύσεις σε θέσεις της ειδικότητας τους.Δεν μπορεί απόφοιτος ΔΕ να εκτελεί τις ίδιες εργασίες με απόφοιτο του ανοιχτού πανεπιστημίου στον πολιτισμό ο ένας να πληρώνεται παραπάνω για τις ίδιες εργασίες..Να μεταφερθεί σε υπηρεσίες πολιτισμού αντίστοιχα.Πρέπει να οριστεί και να εφαρμοστεί ο κατώτερος αριθμός για γραφείο τμήμα η Διεύθυνση. Δεν μπορεί προϊστάμενος να έχει 2 υφισταμένους και άλλος 10. Ο Διευθυντής να εκτελεί και χρέη προϊσταμένου για να παραμένει η Διεύθυνση….. οι παραβάτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.Οι αποφάσεις για τις θέσεις ευθύνης να βγαίνουν από το υπηρεσιακό και όχι να κωλυσιεργούν και να ισχύουν οι αυθαίρετες αποφάσεις του κάθε Αιρετού.Τέλος για κάθε υπηρεσία να υπάρχει οργανόγραμμα με mail του κάθε υπαλλήλου και υπεύθυνου θέσης με συγκεκριμένα καθήκοντα πχ ο το τάδε τμήμα εκτελεί και έχει 50 αρμοδιότητες ο υπεύθυνος έχει 10 καθήκοντα ο τάδε στο τμήμα έχει 5 ο άλλος 10 κλπ έτσι φαίνεται η ικανότητα η ανικανότητα του υπευθύνου η του υπαλλήλου. Να δημοσιέυεται το οργανόγραμμα ώστε να ξέρει ο κάθε πολίτης που να απευθύνεται όχι ένας υπάλληλος να μεταφέρεται ανά 2 η 3 μήνες και άλλος καθόλου….Τέλος να υπάρχει και ίση κατανομή στα άτομα με ειδικές ανάγκες όχι 2 η 3 σε ένα γραφείο να κρίνονται από ειδικούς τι μπορούν να προσφέρουν σε ποια υπηρεσία μπορούν να προσφέρουν… ανάλογα με την πάθηση που έχουν.Καλη συνέχεια και υπομονή σε όλους..
 
 
thanassis
Αν ΄εχεις να αλλάξεις ένα λαμπτήρα, αυτός μπορεί να είναι σ’ ένα πορτατίφ, στο ταβάνι πάνω από ένα τραπέζι κοκ. Στο ερώτημα πόσοι χρειάζονται για να αλλάξει ο λαμτήρας περιγραφές του τύπου τέσσερις να περιστρέφουν το τραπέζι και ένας πέντε δεν βοηθάνε ειδικά αν υπεύθυνος είναι αυτός που είναι πάνω στο τραπέζι γιατί οι άλλοι τέσσεροι δεν έχουν κανένα λόγο τον έχουν πάνω απ’ τα κεφάλια τους αφού και ένας αρκεί. Το ερώτημα είναι αν σε μια υπηρεσία ταυτόχρονα και χωρίς να απαιτείται με ειδική πρόσκληση, τα πέντε άτομα θα κάνουν αυτό που θα έκαναν στο σπίτι τους και ας εξειδικεύσουμε λόγο της ημέρας. Οικαθηγητές στα σχολεία σκίζονται για τα παιδιά του κόσμου όπως για τα δικά τους; Έκαναν αυτοκριτική απέναντι στην κοινωνία – αγωνίστηκαν να εκλείψουν τα φροντιστήρια που είναι μια μορφή κλοπής του εισοδήματος των συμπολιτών τους; Προώθησαν τους καλύτερους και ας μην ήσαν ημέτεροι.Και αυτό ισχύει για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, δύσκολα -σπάνια ακούς να λες θέλω όλος αυτός ο κόπος των σπουδών και της δουλειάς μου να εξαργυρωθεί σε κοινωνικό πλούτο. Τουναντίον θεωρείται προσωπική επένδυση και μάλιστα πολύ κερδοφόρα για άτομα και σύστημα. Αυτά που γράφω είναι θέμα πολιτισμού, και αν θέλετε να μάθετε πέρασα όλες τις άτυπες εξετάσεις που μου έβαζε ένα μέτριο σύστημα που ήθελε τρομάρα του φιλοσοφική επιβεβαίωση… κάποιοι καταλαβαίνουν τι εννοώ και πως φτάσαμε εκεί που φτάσαμε ΜΕ ΠΟΛΛΟΥς ΑΓΩΝΕΣ
 
 
ΣΚ
Πιό παλιά η επιλογή προϊσταμένων γινόταν κομματικά.Τελευταία επειδή είχε παραγίνει το κακό μπήκαν τα τυπικά προσόντα, αλλά τα πράγματα δεν διορθώθηκαν και πάλι. Τα τυπικά προσόντα χρησιμοποιήθηκαν απο το δημόσιο για να εκτονώσουν και να ξεγελούν ότι κάτι γίνεται.Ο προϊστάμενος είναι εκείνος που γνωρίζει όλα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της μονάδας του (π.χ. και οικονομικά, διοικητικά κ.λ.π. για μία τεχνική μονάδα). Ποιά εξιδεικευμένη γνώση (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) δίνει τα παραπάνω; Υπάρχει σχολή προϊσταμένων; Μόνο η εμπειρία και το ενδιαφέρον δίνουν αυτά τα προσόντα. Αλλά και εδώ προσοχή. Στην εμπειρία πρέπει να αφαιρούνται οι οποιεσδήποτε απουσίες (μακροχρόνιες) του υπαλλήλου. Όχι όλα δικά μας.Το σωστό είναι να λαμβάνονται πάντα υπόψη τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την κατάληψη μιας θέσης κατά την προκήρυξη. Μόνο η απαίτηση αυτή έχει αξία.Ποιά ιδιωτική επιχείρηση θα αναγνώριζε και θα πλήρωνε π.χ. διδακτορικό εάν δεν το είχε ανάγκη; Όταν ζητάει κάποιος ένα προσόν σημαίνει ότι ξέρει και να το αξιοποιήσει.Το παρόν νομοσχέδιο νομίζω απελευθερώνει λίγο περισσότερο την υπάρχουσα κατάσταση γιατί υπάρχουν προβλήματα και από την άλλη μεριά δηλαδή τους έμπειρους χαμηλής εκπαίδευσης.