Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Μανώλης
Τί θα λέει το ΠΔ του [3] δεν διευκρινίζεται επακριβώς, το χειρότερο είναι η πρόνοια του [8] «Για την προσωρινή κάλυψη των κενών θέσεων προϊσταμένων των νέων οργανικών μονάδων μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 87 παρ. 4 του Υπαλληλικού Κώδικα», δηλαδή, «Αν κενωθεί ή συσταθεί θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου και μέχρι την τοποθέτηση, κατόπιν επιλογής ή μετακίνησης, νέου προϊσταμένου, τα σχετικά καθήκοντα μπορεί να ανατίθενται προσωρινά με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού ή του αρμόδιου οργάνου διοίκησης σε προϊστάμενο οργανικής μονάδας του ίδιου ή κατώτερου επιπέδου ή σε οποιονδήποτε άλλο υπάλληλο του οικείου φορέα, εφόσον διαθέτει τα νόμιμα τυπικά προσόντα για την επιλογή σε θέση προϊσταμένου αντίστοιχου επιπέδου»…Υπηρεσιακά συμβούλια δεν υπάρχουν στη Διοίκηση? Οποιοσδήποτε «ευνοούμενος» του πελατειακού κράτους θα μπορεί άνετα να προχωρήσει.
 
 
ΔΙΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΕΣΔΔ-ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΣΧΟΛΗΣ ΝΟΠΕ
Είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ελληνική Ιστορία που ο νομοθέτης δεν ορίζει ο ίδιος (όπως σε όλους τους προηγούμενους Υπαλλ. Κώδικες) τα κριτήρια επιλογής, αλλά προβαίνει σε κανονιστική εξουσιοδότηση (προεδρικό διάταγμα προς τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ! Ποιος είναι ο κ. Υπουργός που ερήμην της Βουλής θα καθορίσει ένα τόσο σημαντικό ζήτημα? Μήπως ο ίδιος ακριβώς που λίγες ημέρες νωρίτερα επιχείρησε να καταταργήσει το θεσμό της προσωρινής δικαστικής προστασίας και, επίσης, ο ίδιος που αγνόησε το ίδιο το Σύνταγμα (και ειδικότερα το «τεκμήριο αθωότητας») εισάγοντας το χειρότερο πειθαρχικό δίκαιο μετά το 1974; Ζούμε μαύρες μέρες για τη δημοκρατία….
 
 
Ι.Ι.
διευκρίνηση στο άρθρο 2 στην παρ.7στο σημείο «……ή σε οποιονδήποτε άλλο υπάλληλο του οικείου φορέα, εφόσον διαθέτει τα νόμιμα τυπικά προσόντα……» συγνώμη αλλά εδώ η αξιοκρατία που έχει πάει ?τι ακριβώς συμβαίνει ?μήπως το σημείο αυτό δεν έτυχε αρκετής προσοχής ?τι σημαίνει σε «οποιονδήποτε ? »δηλαδή εδώ δεν υπάρχει αξιολόγηση και αξιοκρατία ? παρακάμπτετε ? νομίζω ότι στο σημείο αυτό θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για την προσωρινή ανάθεση καθηκόντων προισταμένου ( ακόμη και για την προσωρινή…διότι κάποιοι το εκμεταλεύονται και το προσωρινό το κάνουν μόνιμο )προς αναπλήρωση να γίνεται απο τον αξιολογικό πίνακα ή με αξιοκρατικά κριτήρια , δηλαδή με βάση τα μόρια που συγκεντρώνει κάποιος υποψήφιςο σε σχέση με τους υπόλοιπους .Σε άλλη περίπτωση ο κάθε προιστάμενος θα ορίζει με απόφασή του όποιον θέλει αυτός βασιζόμενος στη λέξη «οποιοσδήποτε»…μια λέξη ακυρώνει ολόκληρο νόμο…και ολόκληρη την ιδέα της αξιοκρατίας.Αξιοκρατία και διαφάνεια λοιπόν παντού ακόμη και στους αναπληρωτές ή και στους ασκούντες χρέη προισταμένων προσωρινά.
 
 
ΚΑΤΙΑ
παρ. 5: «μετακίνηση για το συμφέρον ή τις ανάγκες δημόσιας υπηρεσίας» Μετακίνηση πού? Από την Αττική στην Ημαθία? Με τί όρους? Και να δεν το δεχτείς για προφανείς λόγους θα απολύεσαι?
 
 
Ηλίας
Για την κατάληψη θέσης ευθύνης προτείνονται τα παρακάτω :1) Να μην λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος μακράς απουσίας από την υπηρεσία (π.χ. εγκυμοσύνη, λοχεία, ανατροφής παιδιού,εκπαιδευτική άδεια, απασχόληση σε γραφεία πολιτικών, κομμάτων κλπ), γιατί στο χρόνο αυτό δεν αποκτάται καμία εμπειρία που να δικαιολογεί ανάληψη θέσης ευθύνης.2) Να μπούνε ελάχιστα έτη εμπειρίας και στις θέσεις Προϊσταμένων Τμήματος και Δ/νσης. Επισημαίνεται ότι στην πραγματικότητα τα 12 έτη για Γενική Δ/νση είναι λίγα. Λόγω εμπειρίας τα 10 έτη θα έπρεπε να ισχύουν για Πρ. Δ/νσης.3) Να τεθεί ελάχιστος χρόνος υπηρεσίας σε θέση Πρ. Τμήματος ή Δ/νσης για να μπορεί κάποιος να διεκδικήσει θέση σε ανώτερο επίπεδο.4) Να τεθεί ο περιορισμός των 2 ετών πριν την συνταξιοδότηση και για τις θέσεις Προϊσταμένων Τμήματος και Δ/νσης.5) Η επιλογή Προϊσταμένων να γίνεται με δομές και διαδικασίες που δεν θα εμπλέκονται οι πολιτικοί και υπηρεσιακοί Προϊστάμενοι του οικείου φορέα.6) Να θεσμοθετηθούν διαφανείς διαδικασίες αξιολόγησης ώστε ο κρινόμενος να έχει άμεση πρόσβαση στα στοιχεία αξιολόγησης τόσο των δικών του όσο και των συνυποψηφίων του και δυνατότητα ένστασης.7) Να ληφθούν σοβαρά υπόψη και να μοριοδοτηθούν ανάλογα εκείνα τα σεμινάρια που παρακολούθησε ο υπάλληλος στο Ε.Κ.Δ.Δ. (ΙΝ.ΕΠ.) και που αφορούν τη Δημόσια Διοίκηση.7) Η αναπλήρωση Προϊσταμένου να γίνεται υποχρεωτικά μόνον με Απόφαση του οργάνου διορισμού και να καταργηθεί η διάταξη του Κώδικα που αναθέτει στον αρχαιότερο εφόσον δεν υπάρξει τέτοια Απόφαση. Μέχρι σήμερα γίνεται κατάχρηση αυτού του άρθρου, έτσι ώστε να μην τοποθετείται αναπληρωτής με Απόφαση και ο εκτελών χρέη α.α. Προϊσταμένου λόγω αρχαιότητας να μένει εγκλωβισμένος στην άσκηση των καθηκόντων του διότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να τον αλλάξουν… ή στη χειρότερη περίπτωση να είναι αντικειμενικά ακατάλληλος …8) Να υπάρχει στο διαδίκτυο βάση δεδομένων με κατάλληλη κωδικοποίηση και μοριοδότηση των τυπικών προσόντων των υπαλλήλων και ο κάθε υπάλληλος να έχει το δικαίωμα πρόσβασης απλώς για ενημέρωσή του.9) Να καταργηθεί με γενική διάταξη από όλους τους Ο.Ε.Υ. η πρόβλεψη των κλάδων και ειδικοτήτων που μπορεί κάποιος να προΐσταται αφενός μεν, για να αποφευχθεί το «παιχνίδι» αποκλεισμού ειδικοτήτων που γίνεται μέχρι σήμερα και αφετέρου δε, να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία κινητικότητας ικανών υπαλλήλων και Προϊσταμένων προς όφελος της Διοίκησης. Αντ΄αυτού προτείνεται για την κατάληψη μια θέσης Προϊσταμένου να γίνεται υποχρεωτικά μόνον με αίτηση του ενδιαφερομένου, ο οποίος θα κρίνει και θα τεκμηριώνει (στην περίπτωση που δεν είναι αυτονόητο) ο ίδιος την καταλληλότητά του κλάδου, της ειδικότητάς του και τυχόν πρόσθετης ειδίκευσής του για τη θέση για την οποία αιτείται και φυσικά θα αξιολογείται από το αρμόδιο όργανο.10) Να προβλεφθούν ευθύνες και ποινές στα όργανα αξιολόγησης και τοποθέτησης Προϊσταμένων. Επιτέλους τα όργανα αυτά θα πρέπει να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των επιλογών τους.