Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Τσαγκαράκης Νίκος
Άποψή μου είναι ότι στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων (άρθρο 2 παρ. 1.α) πρέπει να λαμβάνεται περισσότερο υπόψη η εμπειρία του υπαλλήλου συνεπικουρούμενη από την υπηρετησή του σε διαφορετικά αντικείμενα εργασίας ακόμα και σε υπηρεσίες με διαφορετικό αντικείμενο. Έτσι με βάση την κινητικότητα των υπαλλήλων επιτυγχάνεται αποδοτικότερος έλεγχος των υφισταμένων υπαλλήλων και ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη από την οργανική μονάδα.
 
 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ελπίζουμε οι αλλαγές να ισχύσουν και στην εκπαίδευση. Επιτέλους, δεν μπορεί να παραγκωνίζονται εκπαιδευτικοί-δημόσιοι υπάλληλοι με πλείστα προσόντα, για χάρη της προϋπηρεσίας. Απόφοιτοι 2ετούς φοίτησης, χωρίς κανένα άλλο πτυχίο ή τυπικά προσόντα, διευθύνουν σχολικές μονάδες και προΐστανται εκπαιδευτικών, που διαθέτουν μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, γνώσεις Πληρ/κής κλπ. Και ποιος εγγυάται ότι η εμπειρία (αρχαιότητα/χρόνια υπηρεσίας) είναι προσόν; Η εμπειρία είναι προσόν μόνον όταν είναι ορθή, αποδοτική και παραγωγική. Όταν κάποιος μαθαίνει και υλοποιεί εσφαλμένα επί χρόνια μια εργασία ή αποδίδει το ίδιο επί χρόνια, χωρίς αξιολόγηση των πράξεων ή επιτευγμάτων του, τότε θεωρούμε ότι αυτός είναι έμπειρος;;; Και μάλιστα τον επιβραβεύουμε, μοριοδοτώντας τον κι επιπλέον; Γιατί, δεν μπορεί ένας νεώτερος υπάλληλος ή εκπαιδευτικός, να αποδώσει καλύτερα στη διοίκηση από έναν παλαιότερο;Αν η εμπειρία του αξιολογηθεί από κάποιους ή κριθεί (π.χ. συνάδερφοι εκπ/κοί, γονείς κλπ.), τότε να λάβει και τα αντίστοιχα μόρια επιβράβευσης. Μοριοδότηση όμως, λόγω αρχαιότητας είναι λάθος. Και μην ξεχνάτε ότι όλοι οι εφευρέτες, επιστήμονες κ.ά. στο άνθος της ηλικίας τους δημιούργησαν και διέπρεψαν. Όχι στα 60-65 τους!
 
 
Andreas Charitos
Περιγραφές Θέσεων Εργασίας – Job description Από τα θετικότερα σημεία του εν λόγω σχεδίου νόμου. Βασικό εργαλείο αποδοτικότητας. Αμφιβάλλω κατά πόσο θα μπορέσει να κατανοηθεί από τους ήδη διοικούντες στο ελληνικό δημόσιο. Είναι καθαρό εργαλείο management. Για την ακρίβεια είναι εργαλείο του Human Resource Management. Προϊστάμενοι ΔΕ, ακόμη και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ακόμη και με επιπλέον τίτλους σε άσχετες του management ειδικότητες θα δυσκολευτούν ιδιαίτερα. Όμως δεν παύει να αποτελεί κορυφαίο διοικητικό εργαλείο για τους managers. Εφαρμόζεται στο δημόσιο τομέα των εξελιγμένων χωρών της δύσης και στις οργανωμένες ιδιωτικές επιχειρήσεις όλου του πλανήτη.
 
 
Πολυχρονιάδης Απ.
Είμαι Προϊστάμενος Τεχνικής Υπηρεσίας με 19 χρόνια θητείας στο Δημόσιο και καθώς διαβάζω όλα αυτά τα σχόλια από τόσους «αδικημένους» στις υπηρεσίες τους, αναρωτιέμαι: Η εμπειρία,το φιλότιμο, τα χρόνια υπηρεσίας, η εργατικότητα, η γνώση των τοπικών συνθηκών, η αξιολόγηση ενός υπαλλήλου, τόση μικρή σημασία έχουν μπροστά σε ένα μεταπτυχιακό ή σε 2 άριστες ξένες γλώσσες; Οι περισσότερες υπηρεσίες πασχίζουν να συνεννοηθούν στα Ελληνικά με τις υπόλοιπες υπηρεσίες ή και με το κόσμο που προσέρχεται σε αυτές αλλά για την κρίση των προϊσταμένων τους βαθμολογείται υποψήφιος με 160 μόρια εάν γνωρίζει δύο ξένες γλώσσες (άσχετα εάν δεν πρόκειται να τις χρειαστεί ποτέ του κατά τη διάρκεια της θητείας του). Ένας πιτσιρικάς που έκανε μετά τις σπουδές του ένα μεταπτυχιακό για να αυξήσει τις πιθανότητές του να διοριστεί στο Δημόσιο (λόγω του ΑΣΕΠ) θίγεται σήμερα και ξεσπαθώνει έναντι των παλαιότερων υπαλλήλων (αν και πριμοδοτείται με 160 μόρια για τη θέση του Προϊσταμένου) καθώς θεωρεί ότι αδικείται μη ασκώντας καθήκοντα Προϊσταμένου ή Διευθυντή (άσχετα εάν καθημερινά καλύπτεται από την ομπρέλα προστασίας που αυτοί του παρέχουν ή αγνοεί πόσες σοβαρές και «επικίνδυνες» αποφάσεις λαμβάνονται καθημερινά από αυτούς με βάση την εμπειρία τους χωρίς ο χθεσινός υπάλληλος να χάνει την ησυχία του και την ανεμελιά του). Είναι σαν κάτι δεντράκια σε ένα δάσος που βρίσκονται μεν στη σκιά αλλά και στη προστασία των μεγαλύτερων και ισχυρότερων δέντρων αλλά βιάζονται να ψηλώσουν γρήγορα για να βγουν στον ήλιο έστω και εάν δεν έχουν δυνατές ρίζες ή ισχυρό κορμό. Όλοι μας γνωρίζουμε τι ακολουθεί όταν έρχεται η ώρα της κρίσης.Πολλοί βέβαια Προϊστάμενοι είναι ανεπαρκείς στα καθήκοντά τους. Είναι λιγότεροι όμως οι ανεπαρκείς κάτοχοι Μεταπτυχιακών ή οι γνώστες ξένων γλωσσών; Είναι ποτέ δυνατόν οι παλαιότεροι υπάλληλοι να ανταγωνιστούν τους νεώτερους με βάση τα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί; Στην εποχή μου ένας στους είκοσι Μηχανικούς προχωρούσε σε Μεταπτυχιακό. Σήμερα, ένας στους είκοσι που σκοπεύει να απασχοληθεί στο Δημόσιο δεν προχωρά στο Μεταπτυχιακό ή στις 2 ξένες γλώσσες. Γιατί αυτό τον κάνει καταλληλότερο για την Διοίκηση μιας υπηρεσίας; Οι περισσότεροι από εσάς εάν κρίνω από τα σχόλιά σας δεν το καταλαβαίνετε. Όταν όμως έρθει η σειρά σας (να εισαχθεί η επόμενη άγουρη αλλά με περισσότερα τυπικά προσόντα γενιά υπαλλήλων) θα με θυμηθείτε.Η κρίση στο Δημόσιο υπάρχει λόγω της αδυναμίας αντικειμενικής αξιολόγησης για τα καθήκοντα του καθενός μας. Μακάρι να ήταν τόσο εύκολη η λύση του προβλήματος αυτού απλά με την βαθμολόγηση των τυπικών προσόντων των υπαλλήλων.Θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από τους συντάκτες του Νομοσχεδίου και να αποφύγουν ισοπεδωτικές αντιλήψεις μιας υποτιθέμενης αξιοκρατίας η οποία θα βασίζεται όμως σε κριτήρια άσχετα με τα πραγματικά πλεονεκτήματα που πρέπει να έχει ένας Προϊστάμενος. Δυστυχώς, (και ειλικρινά μακάρι να αποδειχθώ λάθος) η ζημιά που πρόκειται να προκληθεί και η οποία θα φανεί στις καταστάσεις κρίσεων (όχι μεγάλων, από αυτές τις μικρές και έκτακτες που όλοι μας αντιμετωπίζουμε στις υπηρεσίες μας) θα είναι μεγάλη και δύσκολα αναστρέψιμη.
 
 
Κιμπαρόπουλος Νικόλαος
Η διοίκηση έχει αναγνωρίσει τον Ειδικό επιστήμονα/ το Ειδικό επιστημονικό Προσωπικό/ ως μέρος του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης.Επιπλέον, η Δημόσια Διοίκηση αναγνωρίζει τη βαρύτητα της θέσεως καθώς οι ΕΕΠ είναι χειριστές σημαντικών υποθέσεων/ συμμετέχουν σε γνωμοδοτήσεις/ σε εισηγήσεις και σε Υπουργικές/Κοινοβουλευτικές/ αποφάσεις και σε αποφάσεις Ανεξάρτητων αρχών. Συνήθως είναι αυτοί που είναι οι βασικοί εισηγητές. Το νομοσχέδιο θα πρέπει να τους αναγνωρίσει να τους διασφαλίσει την ανεξαρτησία τους και το κύρος τους προσδίδοντας τους το βαθμό Α ανεξάρτητα των ετών προϋπηρεσίας. Ο ρόλος του προϊσταμένου είναι διοικητικός/διαδικαστικός/επικουρικός/εποπτικός. Ο ΕΕΠ για να ερευνά να μελετά, να αναλύει να επικοινωνεί με τους εμπλεκόμενους θα πρέπει να έχει ανεξαρτησία κινήσεων/ αξιοπρέπεια/ σεβασμό και διασφάλιση ότι ανεξάρτητα ποιο θα είναι το αποτέλεσμα των ερευνών του δεν θα υπάρξουν «διοικητικά/ιεραρχικά» εμπόδια. ένα χαρακτηριστικό της Ελληνικής διοίκησης είναι η ευθυνοφοβία!!! Την ευθυνοφοβία δυστυχώς τη βλέπεις σε προϊσταμένους…..Με το θεσμό του ΕΕΠ, η Διοίκηση πιθανόν να προσπάθησε να αντιμετωπίσει την επικρατούσα κουλτούρα. Η θέση του ΕΕΠ είναι υπεύθυνη θέση και ως τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το νομοσχέδιο δίδει αυτή την ευκαιρία….