Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Απόστολος Παπαοικονόμου
Στη παράγραφο α προτείνω να τεθεί: «Ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι που έχουν τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη απασχόλησης στο Δημόσιο ή στον Ιδιωτικό Τομέα, έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης είτε στον Δημόσιο είτε στον Ιδιωτικό Τομέα και δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη πριν την επιλογή τους.Επίσης στη παράγραφο β προτείνω να τεθεί: «Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή Υποδιεύθυνσης ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι οι οποίοι έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων είτε στο Δημόσιο είτε στον Ιδιωτικό Τομέα και δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη πριν την επιλογή τους.»
 
 
Τσαγκαράκης Νίκος
Άποψή μου είναι ότι στην επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων (άρθρο 2 παρ. 1.α) πρέπει να λαμβάνεται περισσότερο υπόψη η εμπειρία του υπαλλήλου συνεπικουρούμενη από την υπηρετησή του σε διαφορετικά αντικείμενα εργασίας ακόμα και σε υπηρεσίες με διαφορετικό αντικείμενο. Έτσι με βάση την κινητικότητα των υπαλλήλων επιτυγχάνεται αποδοτικότερος έλεγχος των υφισταμένων υπαλλήλων και ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη από την οργανική μονάδα.
 
 
thanassis
δεν υπάρχει πρόβλημα άρθρου, οποιοδήποτε άρθρο θα είναι προβληματικό. Κανείς δεν έχει καταλάβει γιατί συζητάμε….
 
 
Γιάννης Μπαλτάς
Θεωρώ μεγάλη ευκαιρία με το νομοσχέδιο αυτό, να αποκατασταθούν οι αδικίες και αστοχίες, που χρόνια τώρα ταλανίζουν την διοικητική διάρθρωση του Δημόσιου τομέα.Η υφιστάμενη κατάσταση είναι σε όλους γνωστή. Υπάλληλοι χαμηλών προσόντων, ακόμα και ΔΕ, συνήθως χωρίς εργασιακή εμπειρία εκτός δημοσίου τομέα, και με κύριο παρανομαστή την πρόσληψη τους προ ΑΣΕΠ,με αδιαφανείς διαδικασίες ή ακόμα και τοποθετήσεις, να αποτελούν την κύρια ομάδα διοίκησης στο Ελληνικό Δημόσιο.Στελέχη με μεγάλη και αξιόλογη εμπειρία στον Ιδιωτικό τομέα, τα οποία προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ, θα πρέπει να αξιοποιηθούν. Βασική προυπόθεση είναι η αξιολόγηση και η αναγνώριση της προυπηρεσίας στον Ιδιωτικό τομέα, μιας και το φαινόμενο αξιόλογα στελέχη, με αποδεδειγμένη εμπειρία σε διευθυντικές θέσεις μεγάλων επιχειρήσεων του Ιδιωτικού τομέα, να αντιμετωπίζονται ως ανειδίκευτοι-μαθητευόμενοι, από τους υπάρχοντες προισταμένους και διευθυντές, των οποίων οι δεξιότητες οι ικανότητες και η αποτελεσματικότητα δεν έχουν αξιολογηθεί σοβαρά σχεδόν ποτέ. Με το νομοσχέδιο αυτό,θα πρέπει να δίνεται η ευκαιρία να αξιολογηθεί το προσωπικό της Δημόσιας Διοίκησης, από εξωτερικούς συνεργάτες,ούτως ώστε να είναι δυνατός ο επανακαθορισμός της εικόνας που μέχρι τώρα είναι ευκαιρία, να αναγνωρισθεί η προυπηρεσία στον Ιδιωτικό τομέα, και ιδίως για τους υπαλλήλους εκείνους που τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες τους στο δημόσιο, ταυτίζονται με την εμπειρία και τις δεξιότητες που απέκτησαν στον Ιδιωτικό τομέα.
 
 
ΒΑΛΙΑ
Οι διατάξεις του συγκεκριμένου άρθρου παρατείνουν τη λειτουργία του πελατειακού κράτους μεσούσης της οικονομικής κρίσης αλλά και της κρίσης θεσμών, με τους πολιτικούς ταγούς, βέβαια, στο δημόσιο λόγο τους να εξάρουν την σημασία της αποτελεσματικότητας και της αξιοκρατίας στη δημόσια διοίκηση. Οι υπό διαβούλευση διατάξεις αντικαθιστούν διατάξεις οι οποίες πράγματι στόχευαν στην αποτελεσματικότητα και την αξιοκρατία και οι οποίες ουδέποτε εφαρμόσθηκαν. Τη διαστρέβλωση και τελικά την αντιστροφή της στόχευσης των υπό διαβούλευση διατάξεων συνδράμουν βέβαια τα περισσότερα ΜΜΕ.Ειδικότερα:Παράγραφος 1: Η φράση «δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη» περιέχει δύο αόριστες έννοιες, τις «προφανή απόκλιση» και «τα προηγούμενα έτη». Είναι αναγκαίο οι έννοιες αυτές να γίνουν συγκεκριμένες, όπως άλλωστε ήταν συγκεκριμένες στις τροποποιούμενες διατάξεις, των οποίων η διατύπωση ήταν «έχουν επιτύχει στην υλοποίηση της στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον 90% κατά τα δύο (2) προηγούμενα έτη». Η ενδεχόμενη χρεία τροποποίησης του ποσοστού είτε/και του αριθμού των ετών είναι βεβαίως διαφορετικό ζήτημα.Όσον αφορά τα εδάφια γ και δ, με τα οποία παρέχεται η δυνατότητα σε υπάλληλο με δύο έτη υπηρεσίας -αυτά του δόκιμου σταδίου του ως υπαλλήλου- να θέσει υποψηφιότητα για θέση προϊσταμένου τμήματος, έχουμε να παρατηρήσουμε ότι ακριβώς εδώ βρίσκει έρεισμα η διαστρέβλωση της αλήθειας από τα ΜΜΕ. Όμως, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η δυνατότητα υποψηφιότητας δεν ισοδυναμεί με επιλογή του υποψηφίου. Η πιθανότητα να επιλεγεί τελικά ο εν λόγω υποψήφιος είναι ελάχιστη καθόσον συναρτάται όχι μόνο με τα δικά του προσόντα αλλά και με το σύνολο των προσόντων κάθε συνυποψηφίου του και βέβαια με τη μοριοδότηση κάθε προσόντος χωριστά, στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω. Πρέπει, ωστόσο, να τονισθεί ότι ο υπάλληλος αυτός, όποια άλλα προσόντα και εάν έχει, χωρίς επαρκή εμπειρία δεν δύναται να ασκήσει αποτελεσματικά καθήκοντα προϊσταμένου, δηλαδή να καθοδηγεί το έργο των υφισταμένων του. Εάν μας ενδιαφέρει η αποτελεσματικότητα, είναι σκόπιμο να σμικρυνθεί ο σήμερα ισχύων χρόνος αναμονής «προσοντούχου» υπαλλήλου για την κατάληψη θέσης προϊσταμένου, όχι όμως και να εξαφανισθεί εντελώς.Παράγραφος 3: Η ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης στην κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας και της αξιοκρατίας είναι πανθομολογουμένως ζήτημα εθνικής σημασίας και, ακριβώς γι΄ αυτό, ο καθορισμός των κριτηρίων επιλογής προϊσταμένων πρέπει να γίνει από το Κοινοβούλιο, δηλαδή με νόμο (ύστερα από δημόσια διαβούλευση) και όχι με προεδρικό διάταγμα, όπως προβλέπεται εδώ. Είναι αποκαρδιωτικό ότι εισηγείται προεδρικό διάταγμα ένας συνταγματολόγος.Παράγραφος 5: Εδώ προβλέπεται ότι γενικός διευθυντής μπορεί να μετακινείται σε κενή θέση του ίδιου επιπέδου άλλης υπηρεσίας, για το υπόλοιπο της θητείας του, «εφόσον επιβάλλεται από το συμφέρον ή τις ανάγκες της δημόσιας υπηρεσίας». Ποιο δημόσιο συμφέρον -μια ακόμη αόριστη έννοια- ενδέχεται να επιβάλλει τη μετακίνηση και όχι την κάλυψη της κενής θέσης με επιλογή, όταν μάλιστα ο μετακινούμενος έχει επιλεγεί για συγκεκριμένη θέση της υπηρεσίας του της οποίας οι προδιαγραφές έχουν εξαντλητικά περιγραφεί με το πολυθρύλητο περίγραμμα θέσης εργασίας; Η απάντηση βρίσκεται σε επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου, το οποίο ορίζει ότι η θέση του στην υπηρεσία προέλευσης καλύπτεται με τοποθέτηση αναπληρωτή!Παράγραφος 6: Γιατί κάποιος που δεν επανεπιλέγεται ως γενικός διευθυντής μπορεί να αναλαμβάνει καθήκοντα επιθεώρησης ή ελέγχου, διατηρώντας τις αποδοχές του; Ποιο όργανο θα κρίνει την ικανότητά του αυτή;Παράγραφος 7: Οι ισχύουσες διατάξεις ορίζουν ότι εάν κενωθεί ή συσταθεί θέση προϊσταμένου, μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου, ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου ο ανώτερος κατά βαθμό προϊστάμενος υποκείμενης οργανικής μονάδας ή ο οριζόμενος από τον οικείο υπουργό προϊστάμενος υποκείμενης οργανικής ή, όταν δεν υπάρχουν υποκείμενες οργανικές μονάδες, ο ανώτερος κατά βαθμό υπάλληλος της ίδιας οργανικής μονάδας. Οι υπό διαβούλευση διατάξεις προβλέπουν την κάλυψη της θέσης με ανάθεση σε οποιονδήποτε προϊστάμενο του ίδιου ή κατώτερου επιπέδου οποιασδήποτε οργανικής μονάδας ή σε οποιονδήποτε υπάλληλο, για τους οποίους μάλιστα δεν θα λαμβάνεται οπωσδήποτε υπόψη εάν έχουν ή όχι επιτύχει στη στοχοθεσία τους!