Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΧΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΡΟΓΛΟΥ
Άρθρο 3, παρ. 6ε «ε) Για τη συμπλήρωση του κατώτατου ορίου ημερών ναύλωσης συνυπολογίζονται οι ημέρες που πραγματοποιούνται εντός ή εκτός της ελληνικής επικράτειας, εφόσον αποδεικνύονται από τοΕ.Ε.Π.Σ.Ε.Π.Α. και τα αντίστοιχα ναυλοσύμφωνα και τις ονομαστικές καταστάσεις επιβατών. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου δύναται να τροποποιείται η διαδικασία και ο τρόπος πιστοποίησης των ημερών ναύλωσης που πραγματοποιούνται εκτός της ελληνικής επικράτειας και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»Η πραγματοποίηση ναυλώσεων εκτός ελληνικής επικράτειας (κυρίως σε τουρκία και καραϊβική) είναι αρκετά συνηθισμένη σε εταιρίες του χώρου. Δεδομένου όμως ότι η έννοια της ΕΕΠΣΕΠΑ δεν υπάρχει πουθενά αλλού, δημιουργούνται αξεπέραστα προβλήματα στην αναγνώριση ημερών ναύλωσης εκτός ελλάδος. Επομένως πρέπει να απαληφθεί η αναφορά του νόμου στην ΕΕΠΣΕΠΑ, διότι τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο.
 
 
Ευθύμιος Μπιμπής
Άρθρο 3 4α. Γιατί πρέπει να ταλαιπωρούμε τους τουρίστες; Εάν λόγω καιρού δεν μπορούν να κάνουν την αλλαγή στους επιβαίνοντες στη Μύκονο και την κάνουν στην Υδρα τι γίνεται. Θα τους αρνηθεί το λιμεναρχείο; Δεν υπάρχει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης; Γιατί τόση γραφειοκρατία; Να καταγράφεται στο ναυλοσύμφωνο ότι θα γίνει αλλαγή ή μεταβολή στο πλήρωμα και να έχει την υποχρέωση ο κυβερνήτης να το δηλώσει στο λιμεναρχείο της περιοχής που θα γίνει η μεταβολή.
 
 
Δημήτριος Πετράς
Σχετικά με το άρθρο 3.4.α είναι ακατανόητο ποια παραβατική συμπεριφορά αποσκοπεί να περιορίσει. Για ποιον λόγο να περιορίζεται ο ναυλωτής στην αναψυχή του με την ελεύθερη χρήση του σκάφους που πληρώνει να χρησιμοποιήσει, απαγορεύοντάς του να επιβιβάσει στο σκάφος του (μέσα στα νόμιμα πλαίσια) όποιο τρίτο πρόσωπο επιθυμεί, για όποιον (νόμιμο) λόγο θέλει και δεν είχε προβλέψει στην αρχή του ταξιδιού ?!Είναι κατανοητό και υποχρεωτικό ο ναυλωτής να ενημερώνει και υποβάλει νέα κατάσταση πληρώματος όταν επιβιβάζεται/αποβιβάζεται κάποιος (άσχετα αν με νέα παράγραφο που προωθείτε, αφήνεται να εννοηθεί ότι η αλλαγή στη κατάσταση πληρώματος καλύπτεται απλά από το ναυλοσύμφωνο). Θα έπρεπε η παράγραφος αυτή να διατυπώνεται έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρη η υποχρέωση του ναυλωτή να έχει επικαιροποιημένη την κατάσταση πληρώματος κατά τον ΠΛΟΥ του σκάφους, αφού δεν είναι δυνατόν να απαγορευτεί σε κάποιον ναυλωτή να προσκαλεί στο σκάφος όσο αυτό είναι ελλιμενισμένο όποιον επιθυμεί. Η Κατάσταση πληρώματος, πρωτεύον σκοπό έχει την ασφάλεια των επιβαινόντων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δηλαδή να γνωρίζει σε περίπτωση κινδύνου άμεσα το Λιμενικό πόσοι και ποιοι επιβαινουν στο σκάφος και είναι δευτερεύον ο φορολογικός έλεγχος του αν επιβαίνει στο σκάφος ο ιδιοκτήτης ή άλλα πρόσωπα. Επίσης, άστοχη είναι και η ρύθμιση του άρθρο 3.6.γ. Κανένας, ούτε λιμενικός, ούτε ο εκναυλωτής, μπορεί ή έχει το δικαίωμα να υποχρεώνει τους ναυλωτές να αποπλεύσουν. Από την στιγμή που κάποιος ναυλώνει ένα σκάφος έχει σαν ναυλωτής (μισθωτής) το δικαίωμα χρήσης του όπως επιθυμεί και ο εκναυλωτής αποξενώνεται απ’ αυτό. Ταυτόχρονα, θα προκληθούν αδικίες σε βάρος επαγγελματικών σκαφών και ουσιαστικά θα καταργηθεί η δυνατότητα κάποιου να ναυλώσει ένα σκάφος για ένα Σαββατοκύριακο και να το χαρεί για 2-3 ώρες ιστιοπλοΐα ημερησίως π.χ. στον κόλπο της Θεσσαλονίκης, χωρίς να αλλάξει λιμάνι, δηλαδή αποπλέοντας και καταπλέοντας στο ίδιο λιμάνι! Πως θα διαπιστώνει ο λιμενικός αν ο ναυλωτής απέπλευσε για δυο ώρες και επέστρεψε στο ίδιο λιμάνι για να αποπλεύσει και πάλι για λίγες ώρες την επόμενη μέρα ?? Θα πρέπει να καλείται ο λιμενικός για να διαπιστώνει τον απόπλου… και ο ναυλωτής να περιμένει πότε θα έρθει? Άλλωστε, υπάρχει σαφής νομολογία Ελληνικών Δικαστηρίων που δικαιώνει=νομιμοποιεί εκναυλωτές/ναυλωτές για το λόγο ότι χρησιμοποίησαν το σκάφος ως ‘ξενοδοχείο’, δηλαδή χωρίς αυτό να αποπλεύσει. Η χρήση του και σε αυτή τη περίπτωση αφαιρείται από τον εκναυλωτή, όταν π.χ. αυτό ναυλώνεται (μισθώνεται) για ένα πάρτυ, ένα επαγγελματικό δείπνο κλπ. Η προσπάθειά σας να περιορίσετε την δυνατότητα του εκναυλωτή να εμφανίζει εικονικά ναύλα, όπου το σκάφος παραμένει ελλιμενισμένο και χρησιμοποιεί ο ίδιος το σκάφος θα μπορούσε να επιτύχει ΜΟΝΟ με ελέγχους των λιμενικών αρχών και όχι με διατάξεις που καίνε μαζί με τα ξερά και τα χλωρά!
 
 
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής, αποκλειόμενης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών.Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στην περίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.2. Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζόμενης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη λήξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής.Ναύλωση για μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο απαγορεύεται.Ρητά επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι δύο συμβάσεων ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου. Στην περίπτωση αυτή οι συμβάσεις ναύλωσης εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου, θα υπολογίζονται ως μία ημέρα ναύλωσης. Τεκμηρίωση: Ο περιορισμός είναι επιβαρυντικός για τα σκάφη με ελληνική σημαία. Στην περίπτωση που οι ναυλωτές δεν μπορούν να ναυλώσουν ελληνικά επαγγελματικά σκάφη / πλοία αναψυχής για τη συμμετοχή τους σε αγώνες αναγκαστικά θα απευθυνθούν στη γείτονα χώρα. Έτσι, θα συμμετέχουν σε αγώνες που διοργανώνονται στην Ελλάδα με τουρκικές σημαίες…!Σε ότι αφορά στο κομμάτι της εκπαίδευσης, ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν καταστρεπτικό για τις περισσότερες σχολές. Καταστροφή των σχολών σημαίνει καταστροφή της βάσης της πυραμίδας των ενασχολούμενων με τα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Όσο λιγότεροι νέοι ιστιοπλόοι εισέρχονται στο χώρο, τόσο λιγότεροι θα είναι αυτοί που θα νοικιάζουν σκάφη, ή θα εξελίσσονται επαγγελματικά στο χώρο.Επίσης, τα ελληνικά διπλώματα θα απαξιωθούν πλήρως και θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση στην Ελλάδα να χρησιμοποιούμε διπλώματα που θα βγάζουν ξένες σχολές (με σκάφη που δρουν ανεξέλεγκτα στην Ελλάδα)! 3.4. α) Επιβίβαση στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής άλλων προσώπων πέραν αυτών πουαναγράφονται στη θεωρημένη από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας κατάστασηεπιβαινόντων ή οριστική αποβίβαση ενός ή περισσότερων από τους επιβαίνοντες, πριν από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, δεν επιτρέπεται, εκτός εάν αυτό προβλέπεται ρητά από τοναυλοσύμφωνο με την αναγραφή των ονοματεπωνύμων των προσώπων που θα επιβιβαστούν ή αποβιβαστούν και του λιμένα επιβίβασής ή αποβίβασής τους ή αν πρόκειται για λόγους που οφείλονται σε ανωτέρα βία. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.4. α) Επιβίβαση ή αποβίβαση στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής άλλων προσώπων πέραν αυτών που αναγράφονται στη θεωρημένη από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας κατάσταση επιβαινόντων ή οριστική αποβίβαση ενός ή περισσότερων από τους επιβαίνοντες, πριν από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, δεν επιτρέπεται, παρά μόνο ύστερα από θεώρηση στην πλησιέστερη Λιμενική Αρχή νέας κατάστασης επιβαινόντων ήαν πρόκειται για λόγους που οφείλονται σε ανωτέρα βία. Τεκμηρίωση: Πρόκειται για μια διάταξη που θα αυτοαναιρεθεί καθώς δεν είναι εφικτός ο έλεγχος. Είναι δε παράλογος, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να υπάρχει τέτοιος προγραμματισμός. 3.7.β) Στην περίπτωση εκναύλωσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής σε παρένθετα πρόσωπα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, δεν παρέχεται απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, τον Φ.Π.Α., οποιουσδήποτε δασμούς ή επιβαρύνσεις καυσίμων και λιπαντικών που προβλέπονται για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής. Τα αντίστοιχα ταξίδια αναψυχής δεν μπορούν να διαρκούν συνολικά περισσότερο από δεκαπέντε (15) ημέρες κατά την περίοδο από 15ης Ιουνίου έως και 15ης Σεπτεμβρίου. Αντικαθίσταται ως εξής: 3.7.β) Στην περίπτωση εκναύλωσης του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής σε παρένθετα πρόσωπα του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή, δεν παρέχεται απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, τον Φ.Π.Α., οποιουσδήποτε δασμούς ή επιβαρύνσεις καυσίμων και λιπαντικών που προβλέπονται για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής. Τεκμηρίωση: Αυτή η παράγραφος αντίκειται στο σκεπτικό της μεικτής χρήσης η οποία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της δραστηριότητας. Η απαξίωση των επαγγελματικών σκαφών είναι τόσο μεγάλη που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλυφθεί από το κέρδος από τα ναύλα, ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης που διανύουμε. Ως εκ τούτου, η κτήση επαγγελματικού σκάφους δεν αποτελεί κερδοφόρο επένδυση πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Εάν κάποιος αφαιρέσει το κίνητρο της χρήσης σε παρένθετα πρόσωπα τότε δεν θα υπάρξει καμία σχετική επένδυση και κατ’ επέκταση ανάπτυξη στο χώρο και θα παραδώσουμε τον κλάδο στα χέρια των σκαφών της Τουρκίας και της Κροατίας. Εφόσον δε από τη χρήση αυτή θα προκύπτει ΦΠΑ από το ναύλο και τα καύσιμα, το Κράτος μόνον κέρδος έχει και όχι ζημία.
 
 
Αντώνης Μπουντούρης
Οι όποιες αλλαγές γίνονται στο Νομοθετικό Πλαίσιο, σκοπό έχουν την σωστή λειτουργία και την δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη (και όχι την κατάρρευση) του εκάστωτε κλάδου.Είναι ευρέως γνωστό ότι μέσω των ομίλων και των αγώνων που διεξάγουν γίνεται η πρώτη και ουσιαστική επαφή με το άθλημα της Ιστιοπλοϊας. Πολλοί εξ αυτών έχουν προχωρήσει στην αγορά και εκμετάλλευση ενός σκάφους, η συντήρηση του οποίου (η οποία ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ το χρόνο) προσφέρει και στο κράτος ένα αξιοσέβαστο ποσό μέσω της τήρησης των βιβλίων και των εγγράφων του σκάφους, της ασφάλισης του ιδιοκτήτη (ΟΑΕΕ), κλπ.Οι όμιλοι λόγω της οικονομικής τους κατάστασης δεν μπορούν να έχουν ιδιόκτητα σκάφη για την εκμάθηση του αθλήματος και στηρίζονται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στους επαγγελματίες ιστιοπλόους που συντηρούν αυτά τα σκάφη.Επίσης θα πρέπει να εξεταστεί η συνταγματικότητα της εν λόγω ρύθμισης περί μη συμμετοχής σε αγώνες και των εκπαιδευτικών εκδρομών. Εφόσον έχω το δικαίωμα να κατέχω επαγγελματικό σκάφος, πληρώνω όλες τις εισφορές που απαιτούνται, για ποιο λόγο να περιορίζομαι στην χρήση του, καθώς ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ μπορεί να είναι μορφή ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ με αξιόλογα έσοδα, τόσο για τις ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, όσο και για το κράτος.Την ίδια ωρα που η γειτονική Τουρκία αναπτύσει τον εν λόγω αθλητικό Τουρισμό με σημαντικές διοργανώσεις και προβολές.Θεωρώ ότι το πλέον αρμόδιο όργανο, πριν γίνει η οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση, είναι η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ, με την οποία θα πρέπει να υπάρξει επαφή για το εν λόγω ζήτημα.Ας μην υποτιμάμε τον αθλητισμό, ο οποίος αποτελεί μορφή πολιτισμού και ας αντιληφθούμε όλοι ότι η επαγγελματική μορφή της ιδιοκτησίας σκάφους, αποτελεί την μοναδική ρεαλιστική μορφή για την συνέχιση της προσπάθειας που γίνεται από τους ομίλους για την ύπαρξή τους στον θαλάσσιο τουρισμό.