Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Ευθύμιος Μπιμπής
Στο άρθρο 2.1.β ζητάμε να αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ότι το πλοίο είναι επαγγελματικό. Δηλαδή περιμένουμε ότι η κάθε Ευρωπαϊκή Χώρα θα εκδώσει νόμο για να αλλάξει το Έγγραφο Εθνικότητας που εκδίδει. Εμείς θα το κάναμε για κάποια άλλη χώρα;;; Επιπλέον το σκάφος χαρακτηρίζεται επαγγελματικό από άλλον φορέα (Ελλάδα-ΥΕΝ). Ο χαρακτηρισμός του σκάφους στο έγγραφο εθνικότητας είναι κατά δήλωση του πλοϊοκτήτη και μπορεί ν’ αλλάξει. Άρα προς τι όλα αυτά;
 
 
Ευθύμιος Μπιμπής
Άρθρο 3 4α. Γιατί πρέπει να ταλαιπωρούμε τους τουρίστες; Εάν λόγω καιρού δεν μπορούν να κάνουν την αλλαγή στους επιβαίνοντες στη Μύκονο και την κάνουν στην Υδρα τι γίνεται. Θα τους αρνηθεί το λιμεναρχείο; Δεν υπάρχει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης; Γιατί τόση γραφειοκρατία; Να καταγράφεται στο ναυλοσύμφωνο ότι θα γίνει αλλαγή ή μεταβολή στο πλήρωμα και να έχει την υποχρέωση ο κυβερνήτης να το δηλώσει στο λιμεναρχείο της περιοχής που θα γίνει η μεταβολή.
 
 
Δημήτριος Πετράς
Σχετικά με το άρθρο 3.4.α είναι ακατανόητο ποια παραβατική συμπεριφορά αποσκοπεί να περιορίσει. Για ποιον λόγο να περιορίζεται ο ναυλωτής στην αναψυχή του με την ελεύθερη χρήση του σκάφους που πληρώνει να χρησιμοποιήσει, απαγορεύοντάς του να επιβιβάσει στο σκάφος του (μέσα στα νόμιμα πλαίσια) όποιο τρίτο πρόσωπο επιθυμεί, για όποιον (νόμιμο) λόγο θέλει και δεν είχε προβλέψει στην αρχή του ταξιδιού ?!Είναι κατανοητό και υποχρεωτικό ο ναυλωτής να ενημερώνει και υποβάλει νέα κατάσταση πληρώματος όταν επιβιβάζεται/αποβιβάζεται κάποιος (άσχετα αν με νέα παράγραφο που προωθείτε, αφήνεται να εννοηθεί ότι η αλλαγή στη κατάσταση πληρώματος καλύπτεται απλά από το ναυλοσύμφωνο). Θα έπρεπε η παράγραφος αυτή να διατυπώνεται έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρη η υποχρέωση του ναυλωτή να έχει επικαιροποιημένη την κατάσταση πληρώματος κατά τον ΠΛΟΥ του σκάφους, αφού δεν είναι δυνατόν να απαγορευτεί σε κάποιον ναυλωτή να προσκαλεί στο σκάφος όσο αυτό είναι ελλιμενισμένο όποιον επιθυμεί. Η Κατάσταση πληρώματος, πρωτεύον σκοπό έχει την ασφάλεια των επιβαινόντων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δηλαδή να γνωρίζει σε περίπτωση κινδύνου άμεσα το Λιμενικό πόσοι και ποιοι επιβαινουν στο σκάφος και είναι δευτερεύον ο φορολογικός έλεγχος του αν επιβαίνει στο σκάφος ο ιδιοκτήτης ή άλλα πρόσωπα. Επίσης, άστοχη είναι και η ρύθμιση του άρθρο 3.6.γ. Κανένας, ούτε λιμενικός, ούτε ο εκναυλωτής, μπορεί ή έχει το δικαίωμα να υποχρεώνει τους ναυλωτές να αποπλεύσουν. Από την στιγμή που κάποιος ναυλώνει ένα σκάφος έχει σαν ναυλωτής (μισθωτής) το δικαίωμα χρήσης του όπως επιθυμεί και ο εκναυλωτής αποξενώνεται απ’ αυτό. Ταυτόχρονα, θα προκληθούν αδικίες σε βάρος επαγγελματικών σκαφών και ουσιαστικά θα καταργηθεί η δυνατότητα κάποιου να ναυλώσει ένα σκάφος για ένα Σαββατοκύριακο και να το χαρεί για 2-3 ώρες ιστιοπλοΐα ημερησίως π.χ. στον κόλπο της Θεσσαλονίκης, χωρίς να αλλάξει λιμάνι, δηλαδή αποπλέοντας και καταπλέοντας στο ίδιο λιμάνι! Πως θα διαπιστώνει ο λιμενικός αν ο ναυλωτής απέπλευσε για δυο ώρες και επέστρεψε στο ίδιο λιμάνι για να αποπλεύσει και πάλι για λίγες ώρες την επόμενη μέρα ?? Θα πρέπει να καλείται ο λιμενικός για να διαπιστώνει τον απόπλου… και ο ναυλωτής να περιμένει πότε θα έρθει? Άλλωστε, υπάρχει σαφής νομολογία Ελληνικών Δικαστηρίων που δικαιώνει=νομιμοποιεί εκναυλωτές/ναυλωτές για το λόγο ότι χρησιμοποίησαν το σκάφος ως ‘ξενοδοχείο’, δηλαδή χωρίς αυτό να αποπλεύσει. Η χρήση του και σε αυτή τη περίπτωση αφαιρείται από τον εκναυλωτή, όταν π.χ. αυτό ναυλώνεται (μισθώνεται) για ένα πάρτυ, ένα επαγγελματικό δείπνο κλπ. Η προσπάθειά σας να περιορίσετε την δυνατότητα του εκναυλωτή να εμφανίζει εικονικά ναύλα, όπου το σκάφος παραμένει ελλιμενισμένο και χρησιμοποιεί ο ίδιος το σκάφος θα μπορούσε να επιτύχει ΜΟΝΟ με ελέγχους των λιμενικών αρχών και όχι με διατάξεις που καίνε μαζί με τα ξερά και τα χλωρά!
 
 
Μάγγος Αντώνης
Στα σκάφη άνευ πληρώματος, δεν είναι δυνατόν ο τουρίστας που νοικιάζει το σκάφος μας να μπαίνει σε διαδικασίες θεώρησης ναυλοσυμφώνων και εγγράφων στο πρώτο λιμάνι εισόδου. Η λύση είναι απλή: Καθιέρωση ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου, που θα κατατίθεται on line όπως καταθέτουμε τις δηλώσεις ΦΠΑ, κλπ. Στο online αυτό σύστημα θα έχει πρόσβαση το ΥΕΝ, η Εφορία, το Τελωνείο και κάθε άλλη ενδιαφερόμενη Υπηρεσία. Όταν κλείνει ο πλοιοκτήτης έναν ναύλο, θα ενημερώνει άμεσα το σύστημα με προσωρινή αποθήκευση, και όταν θα ξεκινάει ο ναύλος θα το οριστικοποιεί. Ούτε χαρτιά, ούτε απόπλους, ούτε σφραγίδες, ούτε ουρές σε λιμεναρχεία, ούτε εκ των υστέρων συζητήσεις για διορθώσεις σε ΕΕΠΣΕΠΑ, δεδομένου ότι η ΕΕΠΣΕΠΑ θα είναι online. Βέβαια με αυτόν τον τρόπο, οι εμπνευστές του νόμου και οι σύμβουλοι των Υπουργείων δεν εξασφαλίζουν θέσεις εργασίας σε δημόσιους υπαλλήλους που θα απασχολούνται με θεωρήσεις εγγράφων, συλλογή δικαιολογητικών, κλπ. Η λογική του νόμου είναι 30 ετών πίσω από την εποχή μας, και αντίθετη των εντολών της Ευρωπαϊκής κοινότητας περί κατάργησης της γραφειοκρατίας, απλοποίησης των διαδικασιών, καθώς και την απελευθέρωση της αγοράς και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας.
 
 
Μιχάλης Ψαλλίδας
Σχετικά με την παρ. 2 του άρθρου 3: Προτείνεται απαγόρευση της ναύλωσης ενός επαγγελματικού σκάφους για άθληση, εκπαίδευση κοκ και αναγράφεται ότι τα θέματα αυτά ρυθμίζονται με διατάξεις εντός του νόμου. Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο να υπάρχει η απαγόρευση αυτή; Είναι πολύ λογικό ένα επαγγελματικό σκάφος, το οποίο ναυλώνεται συνήθως για κρουαζιέρες (αναψυχή) να τυγχάνει να ναυλωθεί για συμμετοχή σε αγώνα ή για εκπαίδευση αθλητών. Διαφορετικά μια ομάδα που θέλει να εκπαιδευτει στην ιστιοπλοια και να αγωνιστεί και δεν διαθέτει ιδιόκτητο σκάφος, πώς θα μπορεί να το κάνει; Δεν πρέπει να ναυλώνει κάποιο; Είναι κατ αντιστοιχία, με μια ομάδα μπάσκετ, που δεν έχει δικό της γήπεδο αλλά ναυλώνει κάποιο γήπεδο για να κάνει προπονήσεις. Η ναύλωση σκαφών για συμμετοχή σε αγώνες είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο εξωτερικό (Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Κροατία κοκ). Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιον λόγο να υπάρχει αυτή η απαγόρευση, η οποία σίγουρα οδηγεί σε πρόσθετα εμπόδια για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και καταστάσεις όπου πάρει θα εξαρτώμαστε από την «καλή» θέληση των αρχών και των υπηρεσιών.