Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
γνώστης του ασύλου
Στο τέλος του εδαφίου α της παραγράφου 2, μετά την φράση «στο πλαίσιο σχετικών συμφωνιών ή από αξιόπιστες πηγές, όπως η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες» μπορεί να προστεθεί η φράση «και άλλες μη κυβερνητικές οργανώσεις»,όπως, για παράδειγμα,η Διεθνής Αμνηστία, η Human Rights Watch κλπ ω΄στε να εμπλουτίζεται το πεδίο των πληροφοριών για τη χώρα καταγωγής και να λαμβάνοντια περισ΄σοτερες και,κατά το δυνατό,ακριβέστερες πληροφορίες
 
 
γνώστης του ασύλου
Η πρόβλεψη κράτησης των αιτούντων άσυλο «εφόσον η κράτησή του κρίνεται αναγκαία για την ταχεία ολοκλήρωση εξέτασης της αίτησής του, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που υποβάλλεται εντός περιφερειακών υπηρεσιών Πρώτης Υποδοχής» δεν είναι απαραίτητη καθώς έχει αποδειχθεί,στην πράξη, ότι η αστυνομία δεν εξετάζει ποτέ τα εναλλακτικά μέτρα κράτησης (ούτε αυτά υφίστανται με σχετική νομοθετική ρύθμιση) και προβαίνει σε σωρηδόν κρατήσεις αιτούντων άσυλο,χωρίς ουσιαστικό λόγο, και,κατά παράβαση της αρχής ότι οι αιτούντες άσυλο δεν πρέπει να κρατούνται. Η διάταξη αυτή προτείνεται να καταργηθεί.Επίσης, θα πρέπει να προστεθεί διάταξη ως εξής: «Απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση η διοικητική κράτηση αιτούντων άσυλο που είναι έγκυοι, ανήλικοι,άτομα με αναπηρία,θύματα εμπορίου ανθρώπων και άνω των 65 ετών».Ο λόγος είναι ότι οι συνθήκες κράτησης των αλλοδαπών γενικότερα είναι από κακές έως άθλιες, στις περισσότερες περιπτώσεις, κι έχουν προκαλέσει την επανειλημμένη καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαικό Δικαστήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα,χωρίς να παρατηρείται βελτίωση των συνθηκών κράτησης και αυτό αφορά διαχρονικά τις κυβερνήσεις.Οι ως άνω ομάδες αιτούντων άσυλο είναι ευάλωτες και τυχόν κράτησή τους υπό τέτοιες συνθήκες δημιουργεί κινδύνους να υποστούν βλάβες της υγείας τους.
 
 
γνώστης του ασύλου
Ως προς τις υποχρεώσεις των αιτούντων άσυλο έναντι των αρχών, θα πρέπει να προσεχθεί το σημείο για σωματική έρευνα. Σύμφωνα με πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, η σωματική έρευνα που γίνετια εκτός παλισίου ποινικής διαδικασίας (με άσκηση ποινικής δίωξης) είναι έωλη καθώς το σχετικό προεδρικό διάταγμα του 1991 διερύνει υπερβολικά τις δυνατότητες της αστυνομίας για σωματική έρευνα και εκτός ποινικής διαδικασίας,χωρίς να υπάρχει σχετική εξουσιοδοτική διάταξη στο νόμο που αφορά το π.δ. αυτό, γεννώντας έτσι ζητήματα αντισυνταγματικότητάς του. Συνεπώς, η πρόβλεψη στο παρόν π.δ. για σωματική έρευνα δεν πρέπει να είναι γενικευμένη, επεκτείνοντας έτσι μια προβληματική νομική και πραγματική κατάσταση και στους αιτούντες άσυλο και περιρίζεται κάπως,προσθέτοντας τη φράση «στο πλαίσιο ποινικής δίωξής τους ή όσο βρίσκονται υπό διοικητική κράτηση» στο τέλος του εδαφίου ε της παραγράφου 1.
 
 
Δ.ΜΑΡΓΑΡΗΣ
νέα παράγραφος 3.Η αίτηση απορρίπτεται στην περίπτωση που κατά το χρόνο αναμονής του αλλοδαπου η πρόσφυγα τελεστούν αδικήματα του Κοινού Ποινικού Κώδικα και υπάρχει δικαστική καταδίκη αιτιολογημένη.
 
 
Μαρία
Πρέπει να διευκρινιστεί ξεκάθαρα η πρόνοια του κράτους σε περίπτωση εφαρμογής της παραγράφου 3. Ποιά είναι τα στοιχεία αυτής της ενδιάμεσης κατάστασης; Που διαμένει και με ποιά πολιτική υπόσταση ο αιτών;