Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΙΩΑΝΝΗΣ
Καταρχήν θα ήθελα να συγχαρώ την πολύ καλή προσπάθεια για την υλοποίηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση είναι αρκετά περιεκτικό και ουσιαστικό σε σχέση με άλλα σχέδια νόμου που έχουν τεθεί σε διαβούλευση.Οι προτάσεις μου συνοψίζονται στα παρακάτω:-Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο θα πρέπει αναγκαστικά να ακολουθεί τον ΚΒΣ αφού αυτός καθορίζει το τι θα πρέπει να αναγραφεί σε ένα τιμολόγιο. Όσο ισχύει, θα πρέπει να τηρείται απαρέγκλιτα αλλιώς θα υπάρχουν σοβαρές φορολογικές παραβάσεις.-Επειδή ο ΚΒΣ θα αλλάξει, όπως αναγράφεται στον τύπο και με όσα λέει ο κ.Υπουργός Οικονομικών, θα πρέπει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο να είναι ανοικτής αρχιτεκτονικής έτσι ώστε να μπορεί εύκολα και χωρίς σοβαρό κόστος να τροποποιηθεί το μορφότυπο του.-Τα επιπλέον στοιχεία που θα περιέχει να είναι αυτά που απατιούνται για τα μπορούν να γίνονται εύκολα οι εξαγωγές και ο εκτελωνισμός των προϊόντων αλλά και ταυτόχρονα να βοηθά στην επιστροφή του ΦΠΑ των εξαγωγών (ο οποίος γράφεται ότι θα επιστρέφεται άμεσα και ηλεκτρονικά).-Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο να είναι το ίδιο κατ αλλά με αυτό που αποφασίσθηκε να εφαρμοσθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Ήδη το χρησιμοποιούν πιλοτικά στην Ιταλία, Νορβηγία, Σουηδία,….Μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια της Νορβηγίας που ήδη κάνει χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων όπως αυτά υιοθετήθηκαν από το PEPPOLΑυτό θα βοηθήσει τα ηλεκτρονικά τιμολόγια να γίνονται «αντιληπτά» από τις οικονομικές υπηρεσίες των άλλων χωρών και αντίστροφα. Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο που υιοθετήθηκε από την ΕΕ είναι αποτέλεσμα πολύχρονης και συστηματικής μελέτης και η οποία πληρώθηκε από πόρους της. Δεν απαιτείται λοιπόν να δαπανηθούν άλλοι πόροι,10 πλάσιοι, από την Ελλάδα για να αποκτήσουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που έχουν όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το οποίο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει. Αν αυτό συμβεί, θα αποτελεί ένα ακόμα σκάνδαλο και μια ακόμη σοβαρή διασπάθιση δημοσίου χρήματος για την οποία θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες.Στο συνημμένο excel ,σχετικά με το μορφότυπο, έχετε 288 πεδία .Αντιλαμβάνεσθε ότι αυτά για να συμπληρωθούν όλα αυτά θα απαιτείται αρκετή ώρα και θα καταστήσουν μια πανάκριβη διαδικασία την χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων.Όσα λέει ο ΚΒΣ και οι ευρωπαϊκές οδηγίες (τουλάχιστον για αρχή). Η χρήση των ηλεκτρονικών τιμολογίων επιτρέπεται από το 2004, ρυθμίστηκαν κάποιες λεπτομέρειες το 2006 με την ΠΟΛ 1049/21.3.06 αλλά μέχρι σήμερα μόνο το 3% των τιμολογίων εκδίδονται ηλεκτρονικά. Η ΠΟΛ. 1158/21-7-2011 η οποία διευκρινίζει για ακόμη μια φορά πως θα χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτρονικά τιμολόγια.Η οδηγία ΕΚ45/2010 τροποποιεί την ΕΚ 2006/112 και αναφέρει ευκρινώς την χρήση τους. Όπως ανέφερε και τον Αύγουστο του 2011, ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ.Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στη συνέντευξη Τύπου «το ηλεκτρονικό τιμολόγιο χρησιμοποιείται και σήμερα αλλά δεν είναι διαδεδομένη η μορφή του και στόχος είναι να διευρυνθεί η χρήση του προκειμένου να απαλλαγούν σταδιακά οι επιχειρήσεις από το μεγάλο διοικητικό και οικονομικό βάρος των συναλλαγών σε χαρτί, μεταφέροντας όλη την οικονομική δραστηριότητα στο διαδίκτυο και σε ασφαλή πληροφοριακά συστήματα, απελευθερώνοντας έτσι σημαντικούς οικονομικούς πόρους προς άλλες πιο παραγωγικές δραστηριότητες».Επίσης η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων από τις επιχειρήσεις δεν απαιτεί καμία επένδυση αλλά μόνο την εφαρμογή τους. Για τις μικρές επιχειρήσεις υπάρχουν αρκετά φθηνές λύσεις που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και από το ΕΣΠΑ. Σε αυτή την κατεύθυνση δεν θα είχαν αντίρρηση ο ΣΕΒ ,το ΕΒΕΑ και οι άλλοι οικονομικοί φορείς.Αυτό έπρεπε να είχε γίνει από τον Αύγουστο, στις βιομηχανίες, τις μεγάλες επιχειρήσεις ,τους εισαγωγικούς οίκους, τους προμηθευτές του δημοσίου αλλά και την λαχαναγορά και την κρεαταγορά. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται κατ αρχήν στην πηγή έτσι ώστε να συλλαμβάνεται το μεγαλύτερο μέρος της φοροαποφυγής και κατόπιν να γίνεται προς τα κάτω. Ενδεχομένως σε πρώτη φάση η φορολογητέα ύλη στους παρακάτω να γίνεται κατ’ εκτίμηση ή κατ’ αποκοπήν. Στην Γερμανία αλλά και σε άλλες χώρες δεν απαιτείται η έκδοση αποδείξεων γιατί ο υπολογισμός του φόρου γίνεται με βάση την «κλειστή αποθήκη» και τον επαγγελματικό λογαριασμό του εμπόρου στην τράπεζα και όχι με την έκδοση των αποδείξεων. Επίσης θα πρέπει να εφαρμοσθεί άμεσα και σε κάθε άλλο κλάδο που φοροδιαφεύγει συστηματικά. Έτσι έγινε και με την χρήση του bar-code στα τρόφιμα τις προηγούμενες δεκαετίες, όπου το απαιτούσαν τα μεγάλα super-markets από τις επιχειρήσεις. Σήμερα έχει γίνει το βασικότερο εργαλείο για όλες τις επιχειρήσεις, έχει εξοικονομήσει δεκάδες δισ. ευρώ και παρέχει ασφάλεια στο προϊόν ειδικά εάν είναι τρόφιμο(αφού υπάρχει η δυνατότητα ιχνηλασιμότητας από την παραγωγή του προϊόντος έως τον τελικό καταναλωτή). Όσο αυτό δεν γίνεται, θα υπάρχει φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή.Απαιτείται λοιπόν η άμεση εφαρμογή τους στις συναλλαγές του δημοσίου με τα επιχειρήσεις για ένα μήνα πιλοτικά και κατόπιν η αναγκαστική χρήση τους μέχρι τον Ιούνιο έτσι ώστε να εντοπισθεί η φοροαποφυγή και να παταχθεί η φοροδιαφυγή που είναι και το μεγάλο ζητούμενο.ΑΜΕΣΗ λοιπόν εφαρμογή τους , χωρίς καμία δαπάνη για το ελληνικό δημόσιο, αφού αυτό θα συνιστά σπάταλη και διαφθορά, με ανοικτή αρχιτεκτονική και άμεση αντιστοίχηση με τον ΚΒΣ. Κάθε καθυστέρηση, αποτελεί δικαιολογία για τους φοροφυγάδες και υστέρηση δισεκατομμυρίων για το ελληνικό δημόσιο. Τέλος όχι άλλοι προσχηματικοί διάλογοι για λυμένα θέματα στην ΕΕ.Στην διάθεση σας για τυχόν επιπλέον πληροφορίες.
 
 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΙΣΤΟΦΙΔΗΣ
Δεδομένου ότι το θέμα της διαβούλευσης είναι ο μορφότυπος, δηλαδή τα πεδία του ηλ. τιμολογίου, το σχόλιό μου είναι κάπως εκτός θέματος. Υπάρχουν ειδικότεροι από μένα στο θέμα αυτό. Αυτό που με απασχολεί είναι η παραγωγή του έγκυρου ΗΤ να μπορεί να γίνεται πάνω από το δίκτυο, χωρίς αναγκαστική μεσολάβηση μηχανισμών τύπου ΕΑΦΔΔΣ. Αυτό που θα με βόλευε είναι το εξής workflow: - Από το λογισμικό της τιμολόγησης, του εμπορίου ή δικό μου, παράγω για κάθε τιμολόγιο μερικά αρχεία: υποχρεωτικά ένα xml και ένα stylesheet και, προαιρετικά κάποια βοηθητικά αρχεία εικόνας που αντιστοιχούν στην προτύπωση. Με το συνδυασμό τους μπορεί να παραχθεί pdf. - Υποβάλλω το πακετάκι μου σε server της ΓΓΠΣ, η οποία ενσωματώνει ηλεκτρονική σήμανση και παράγει το ηλεκτρονικό τιμολόγιο σε μορφή signed PDF. - Το έγκυρο ηλεκτρονικό τιμολόγιο, μου διατίθεται για κατέβασμα, εκτύπωση και διανομή. Αντίγραφό του έχει ήδη αποθηκευτεί στη ΓΓΠΣ. Φρονώ ότι τα υποχρεωτικά πεδία πρέπει να είναι συγκεκριμένα και λίγα, ώστε να μην υπάρχουν άπειρες μορφές τιμολογίων που χρειάζονται επαλήθευση. Πχ, τα ΑΦΜ εκδότη και λήπτη, ημερομηνία, σειριακός αριθμός και πίνακας ΦΠΑ ανά συντελεστή. Εννοείται ότι στο ίδιο τιμολόγιο θα μπορούν να συνυπάρχουν εμπορεύματα, υπηρεσίες, εκπτώσεις, μεταφορικά και ό,τι άλλο τιμολογείται και υπόκειται σε ΦΠΑ. Τα αναλυτικά στοιχεία εκδότη και λήπτη δεν επαληθεύονται (μπορεί να υπάρχουν πολλές διευθύνσεις, υποκαταστήματα και προορισμοί αποστολής), αλλά η εγκυρότητα των ΑΦΜ επαληθεύεται με ερωτήσεις σε web services, είτε της ΓΓΠΣ, είτε του VIES. Εισάγονται και τηρούνται όταν ο λήπτης είναι εκτός συστήματος ΦΠΑ, δηλ. είτε μη επιτηδευματίας ΕΕ, είτε τρίτης χώρας. Θέλουμε κάτι απλό, επεκτάσιμο, και φτηνό στην υλοποίηση. Προς θεού όχι άλλοι πανάκριβοι και πανηλίθιοι φορολογικοί μηχανισμοί που δεν προσφέρουν τίποτε παρά μόνο πλουτίζουν επιτήδειους εισαγωγείς και μηχανο(γ)ρράφους! -Χ
 
 
ΓΚΕΩΡΓΚΙΕΒΑ
Θα προτιμούσα να είναι πιο απλό και χωρίς τόσες πολλές λεπτομέρειες. Με την απλότητα θα υπάρχουν λιγότερα λάθη π.χ. από στοιχεία, νούμερα, ημερομηνίες…Θα είναι καλό να υπάρχουν κατηγορίες σύμφωνα με τις επιχειρήσεις ή τις υπηρεσίες που θα τις χρησιμοποιούν.
 
 
Βασίλης Μασσέλος
Αν και οι πληροφορίες που έχουν αναρτηθεί είναι ελλιπείς θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής.1) Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο δεν είναι εργαλείο της φορολογικής διοίκησης αλλά, ως μέρος του ευρύτερου ηλεκτρονικού επιχειρείν, πολύτιμο εργαλείο ανταγωνιστικότητας για της επιχειρήσεις. Ο σχεδιασμός του μορφοτύπου (που είναι αδόκιμος νεολογισμός) έχει γίνει με κριτήριο τις ανάγκες του φοροεισπρακτικού μηχανισμού τις οργανωτικές/δομικές παθογένειες του οποίου αναπαράγει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνεται η Δ.Ο.Υ. (κωδικός ΚΑΙ όνομα!) παρά το γεγονός ότι η σχετική πληροφορία μπορεί να αντληθεί ευχερώς με βάση το ΑΦΜ. Για το λόγο αυτό πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός αφού αλλάξει/καταργηθεί και ο ΚΒΣ ώστε να αποφευχθούν τέτοιου είδους redundancies.2) Για τον ίδιο λόγο η υλοποίηση του τιμολογίου πρέπει να γίνει πάνω στο αντίστοιχο τιμολόγιο της UBL (Universal Business Language) η οποία παρέχει πολύτιμες δυνατότητες στις επιχειρήσεις και η οποία είναι απόλυτα συμβατή με το semantic data model. (βλ.http://ubl.xml.org/forum/einvoicing-%E2%80%93-the-european-saga). Ο προτεινόμενος σχεδιασμός περιλαμβάνει πολλές άχρηστες αποκλίσεις. Οι πλέον επιτυχημένες εφαρμογές e-invoicing διεθνώς έχουν γίνει με βάση την UBL την οποία χρησιμοποιεί για e-invoicing και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.3) Οι πληροφορίες που έχουν αναρτηθεί δεν ορίζουν την πλατφόρμα messaging που θα χρησιμοποιηθεί. Στον βαθμό που προκριθεί η UBL η οποία στηρίζεται στο XML η καλύτερη σήμερα λύση είναι το ebMS (ebXML Messaging) που είναι ένα ασφαλές και ισχυρό πρωτόκολλο επικοινωνίας για ηλεκτρονικό επιχειρείν. Κυρίως είναι ανοικτό πρωτόκολλο η χρήση του οποίου θα εξασφαλίσει ότι α) η υποδομή σε κάθε επιχείρηση θα είναι αξιοποιήσιμη και για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και όχι μόνο μεταξύ δημοσίου και επιχειρήσεων και β) ότι δεν θα επικρατήσουν αδιαφανείς πρακτικές και ολιγοπωλειακές συνθήκες (όπως π.χ. συμβαίνει στην αγορά των φορολογικών μηχανισμών όπου μια μνήμη ολίγων Κbytes κοστίζει στις επιχειρήσεις όσο ένα solid state drive 300 Gigabytes).4) To ηλεκτρονικό τιμολόγιο δεν είναι ελληνικό ή εθνικό. Παρά τον μάλλον κακό σχεδιασμό του ευρωπαϊκού προτύπου (semantic data model του UN/CEFACT Cross-Industry Invoice (CII) το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπάθησε να συμμαζέψει με το CEN Message User Guideline project -MUG), το «ελληνικό» ηλεκτρονικό τιμολόγιο θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να είναι πλήρως συμβατό με το ευρωπαϊκό για να χρησιμοποιείται από τις εταιρίες και στις ενδοκοινοτικές τους συναλλαγές (αλλά και στην συνέχεια και με τρίτες χώρες). Έτσι η όποια πρόταση θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να αναρτηθεί και στα Αγγλικά ώστε να μπορούν να παρέμβουν και stakeholders από την Ε.Ε.5) Ομοίως η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης αν και θετική δεν επαρκεί ούτε χρονικά ούτε τεχνικά για ένα τόσο εξειδικευμένο θέμα. Εν προκειμένω χρειάζεται πολύ εξειδικευμένη εκπροσώπηση την οποία δεν είναι εκ των πραγμάτων ικανοί να παράσχουν οι εταίροι (ΕΒΕΑ, ΓΣΕΒΒΕ κλπ) που συμμετείχαν στις υποτυπώδεις συσκέψεις που έγιναν. Χρειάζεται ουσιαστική συμμετοχή από διευθυντές IT Ελληνικών επιχειρήσεων και software houses και μια πολύ αυστηρότερη διαδικασία ελέγχου όπως αυτή που ακολουθείται συνήθως στα πρότυπα
 
 
θ
Απο το ηλεκτρονικό τιμολογιο θα πρέπει να εξαιρεθούν τα Νομικά Προσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα(σωματεία σύλλογοι) καθώς και τα δημόσια νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα(δήμοσιο νπδδ νπιδ δεκο κτλ)δίοτι τα εν λόγω νομίκα πρόσωπα λειτουργούν ως επιτευξη καποιου σκοπού(κυρίως δημοσίου σκοπού-κοινωφελείς) και δεν ενσωματώνονται στις επιχειρήσεις.