Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
Θεματική Ομάδα Αυτοδιοίκησης των Οικολόγων Πράσινων
Άρθρο 2: Κοινωνικά Παντοπωλεία Δεδομένου του γεγονότος ότι σε πολλούς Δήμους της χώρας λειτουργούν Κοινωνικά Παντοπωλεία με τη μέριμνα φορέων της κοινωνίας των πολιτών (π.χ. συλλόγων, εθελοντικών οργανώσεων, εκκλησίας κλπ), που ασκούν επικουρικά το έργο τους στα δημοτικά προγράμματα κοινωνικής μέριμνας, έχει ιδιαίτερη σημασία η εξασφάλιση της συμμετοχής και συνεργασίας αυτών των φορέων παράλληλα με τις δραστηριότητες του κάθε Δήμου. Μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει επίσης για την παρακολούθηση και την ορθή εφαρμογή των δράσεων και ενεργητικών πρωτοβουλιών πολιτών μέσα από τη δημιουργία κοινωνικών επιχειρήσεων, όπως ορίζει ο Νόμος 4019/11. Εκκρεμεί ωστόσο από το Υπουργείο Εσωτερικών η σαφής περιγραφή του καθεστώτος λειτουργίας και οργάνωσης των Κοινωνικών Παντοπωλείων στο πλαίσιο λειτουργίας των κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων.Εναλλακτικά προτείνουμε την οργάνωση ενός ολοκληρωμένου συστήματος δομών Κοινωνικής Αλληλεγγύης στα πλαίσια του κάθε Δήμου, που θα λειτουργούν ως ομπρέλα στα χειμαζόμενα νοικοκυριά, με τη δημιουργία δομών στέγασης και φιλοξενίας αστέγων, κοινωνικών ιατρείων, κέντρων σίτισης, συλλογικών κουζινών, κοινοτικών κήπων κ. ά. Οι Δήμοι πρέπει να αντιληφθούν το νέο τους ρόλο όχι ως ελεήμονες αλλά ως διαμορφωτές κουλτούρας και συμπεριφοράς αλληλεγγύης. Για την υλοποίηση των παραπάνω, μπορεί να αξιοποιηθεί μέρος της ακίνητης δημοτικής περιουσίας, μέσα από μια πλήρη καταγραφή των άδειων δημοτικών κτιρίων και των ελεύθερων χώρων για τη διάθεση και χρήση τους.Σχετικά με την επιτροπή διαχείρισης του νέου θεσμού (άρθρο 2, παρ. 2 του νομοσχεδίου), τονίζουμε την ανάγκη της ανεξάρτητης και διαπαραταξιακής της σύνθεσης με τη θεσμική εξασφάλιση της συμμετοχής εκπροσώπων και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Πρέπει να απομακρυνθούμε από τη λογική του διορισμού του ίδιου του Δημάρχου ως προέδρου Επιτροπών, καθώς έχει αποδειχτεί από τη λειτουργία του νόμου Καλλικράτη ότι ο διορισμένος σε πολλές Επιτροπές Πρόεδρος δεν διαθέτει επαρκή χρόνο για να τις λειτουργήσει, λόγω αυξημένων ευθυνών με αποτέλεσμα αυτές να υπολειτουργούν.
 
 
Θανάσης Πάσχου Οικονομολόγος
θεωρώ και εγώ ότι είναι ατυχής ο όρος «Κοινωνικό Παντοπωλείο» και σίγουρα δεν θα έχει διαχρονική ισχύ και ίσως πρέπει να υιοθετηθεί άλλος πιο δόκιμος όρος. Επίσης θα πρέπει να ρυθμιστεί ένα πιο ευέλικτο σχήμα λειτουργίας. Για λόγους διαφάνειας και αποφυγή διαφθοράς επιβάλεται όπως η επιτροπή διαχείρισης να υποβάλλει έκθεση πεπραγμένων στηγν οικονομική επιτροπή κάθε τρίμηνο, αντι εξάμηνο που προβλέπει η σχετική διάταξη και να προβλεφθεί ένα σύστημα μόνομου οικονομικού ελέγχου και επιθεώρησης.
 
 
Γιώργος Γιαννόπουλος
2. Τα κοινωνικά παντοπωλεία ιδρύονται με απόφαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του. Τήν λειτουργία τους διαχειρίζεται διαχειριστής/ες πού ορίζεται και εποπτεύεται από οικονομική επιτροπή στην οποία εκπροσωπούνται αναλογικά με τη δύναμή τους, οι δημοτικές ή περιφερειακές παρατάξεις και στην οποία συμμετέχει επιπλέον και προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο περιφερειάρχης αντίστοιχα ή οι οριζόμενοι από αυτούς αντιδήμαρχοι ή αντιπεριφερειάρχες. Ο διαχειριστής/ες υποχρεούται να παρουσιάζει ανά εξάμηνο, στην οικονομική επιτροπή έκθεση πεπραγμένων και διαχειριστικό απολογισμό. Η οικονομική επιτροπή εγκρίνει με απόφασή της τον διαχειριστικό απολογισμό. Η απόφαση αναρτάται στην ιστοσελίδα του δήμου ή της περιφέρειας.
 
 
ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Στο άρθρο 83 παρ. 1 περιπτώσεις α και β του Ν. 3852/2010 πρέπει να προστεθεί φράση η οποία θα καθορίζει ότι σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν έχει ληφθεί απόφαση από το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας για χορήγηση των εν λόγω άδειών (προέγκριση και άδεια λειτουργίας μουσικής), αυτές θα χορηγούνται από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Στο Δήμο στον οποίο υπηρετώ υπάρχει εμπλοκή στο θέμα της χορήγησης των ανωτέρω αδειών, για λόγους διαδικαστικούς που αναφέρονται στην εσωτερική λειτουργία της Δημοτικής μας Κοινότητας και στη λήψη από αυτήν αποφάσεων, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται οι δημότες οι οποίοι αιτούνται προέγκρισης ή άδειας λειτουργίας μουσικής, αφού οι άδειες αυτές δεν χορηγούνται ή χορηγούνται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το άρθρο 79 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 που αφορά στην εκλογή του προέδρου του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας, θα πρέπει να καταργηθεί και η διάταξη να αντικατασταθεί με άλλη, όμοια με αυτή της παρ. 1 του άρθρου 80 του ίδιου νόμου (Πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας να είναι ο υποψήφιος του πλειοψήσαντος συνδυασμού στη δημοτική κοινότητα) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ
 
 
Χρήστος Πρασκίδης
Θεσμοθέτηση θέσης διευθυντή του δήμου, όπου θα τοποθετείται μετά από προκήρυξη πλήρωσης της θέσης, άτομο συγκεκριμένων προσόντων (π.χ. πτυχιούχος οικονομικής σχολής, εμπειρία, μεταπτυχιακά στα οικονομικά και τη διοίκηση κλπ), το οποίο θα αναφέρεται στον δήμαρχο και στις υπόλοιπες διοικητικές δομές του κράτους που βρίσκονται υπεράνω (π.χ. Περιφερειακός διευθυντής, υπεσ κλπ).Ο διευθυντής θα είναι υπεύθυνος για τη εύρυθμη και, κυρίως, τη σύννομη λειτουργία των δομών του δήμου και θα είναι συνυπεύθυνος για τον προϋπολογισμό, και τις κάθε είδους οικονομικές κινήσεις και δοσοληψίες του δήμου.Οποιαδήποτε απόφαση, ή πράξη, έχει και οικονομικό περιεχόμενο, θα πρέπει να εγκρίνεται και να συνυπογράφεται (ως προς τη νομιμότητα και όχι ως προς τη σκοπιμότητα) και από τον διευθυντή του δήμου.Οι διευθυντές αποτελούν τμήμα της διοικητικής δομής των δήμων και δεν αλλάζουν με την αλλαγή των Αιρετών διοικήσεων.Η αμοιβή των διευθυντών μπορεί να προκύψει από την μείωση των θέσεων των αντιδημάρχων που δρομολογείται, αλλά κυρίως θα προκύψει (και μάλιστα στο πολλαπλάσιο) από την εξοικονόμηση που θα γίνει στα οικονομικά των δήμων.Η αναγκαιότητα αυτής της θέσης προκύπτει από την άμεση ανάγκη που υπάρχει για την βελτίωση της οικονομικής διαχείρισης των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, όπου όπως φαίνεται εξακολουθούν σε πολλές περιπτώσεις να λειτουργούν με τρόπο που βλάπτουν τα οικονομικά των πολιτών και του κράτους.Εξακολουθούν οι κατατμήσεις έργων, εξακολουθεί η τακτική των εικονικών τιμολογίων από όπου προκύπτουν τεράστια ποσά για «μαύρες πληρωμές» που δήθεν έχουν ανάγκη οι δήμοι για να λειτουργήσουν σωστά (έτσι δικαιολογούνται οι δήμαρχοι και πολλές φορές τους καλύπτουν και οι αντιπολιτεύσεις) και βέβαια απ’ αυτό το τεράστιο ποσό μαύρου χρήματος μεγάλο τμήμα οδηγείται σε τσέπες, αλλά σε κάθε περίπτωση σε αδιαφανείς, μη ελεγχόμενες από το κράτος και τους πολίτες δαπάνες.Μέχρι που να εμπεδωθεί (αν ποτέ γίνει αυτό) μια άλλη νοοτροπία από τους αιρετούς, ώστε να υπηρετούν το σύνολο των πολιτών, τη δημοκρατία και τη νομιμότητα και όχι τους πελάτες – ψηφοφόρους τους, την παράταξη, τον εαυτό τους και το κόμμα τους όπως συνήθως κατά τη γνώμη μου γίνεται σήμερα, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελέγχονται και να μη ξεφεύγουν από τη νομιμότητα κάνοντας ότι τους εξυπηρετεί, θεωρώντας ότι καλύπτονται από το γεγονός ότι είναι οι εκλεκτοί του λαού και των κομμάτων.Θεωρώ ότι μια τέτοια θέση διευθυντή μπορεί να βάλει φρένο στους δημάρχους που παρανομούν, γιατί ο υπάλληλος δε θα θέλει να βρει το μπελά του, αφού ούτε πελατειακές σχέσεις έχει ανάγκη να δημιουργήσει, ούτε θα έχει την αίσθηση του απυρόβλητου που από αλαζονεία έχουν πολλοί αιρετοί.