Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΚΑΨΑΛΗΣ
1. Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία ΔΕ θα πρέπει να λειτουργούν στην οργανωτική διάρθρωση των Δήμων και να αποτελέσουν ένα ακόμα χώρο ανάπτυξης έμμισθων υπαλλήλων και διελκυστίνδας πολιτικής σε τοπικό επίπεδο. 2. Το ΙΝΚΑ σε συνεργασία με τους Δήμους, προωθεί με συσκέψεις τη σφυρηλάτηση ενός πρότυπου τρόπου λειτουργίας τους, που να εξασφαλίζει τις παρακάτω αρχές:α. Το σύστημα να μην αποτελέσει μία ακόμα υπηρεσία του Δήμου.β. Το σύστημα να στηριχθεί στον εθελοντισμό.γ. Το σύστημα να μην δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης και πάλι ενδιάμεσων φορέων – ατόμων εκμετάλλευσης.δ. Οι παραγωγοί να διαθέτουν την παραγωγή και να μην μετατραπούν σε εμπόρους ή ενδιάμεσους.ε. Το σύστημα να λειτουργεί με πλήρη εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων προϊόντων.στ. Το σύστημα να εξασφαλίζει την υγιεινή των παρεχόμενων προϊόντων προς όφελος της υγείας των πολιτών.ζ. Το σύστημα να λειτουργεί για την εκλογίκευση του εμπορικού κέρδους.η. Το σύστημα να έχει τη δυνατότητα αντίστασης σε κάθε προσπάθεια προβοκάτσιας στη λειτουργία του.θ. Το σύστημα να εξασφαλίζει την υγιεινή και με μικρό κόστος διακίνηση των προϊόντων χωρίς ταλαιπωρία του καταναλωτή κατά τη διανομή τους. 3. Παρακαλούμε να απαλοιφθεί τελείως το άρθρο αυτό και να προωθηθεί η λειτουργία των Κοινωνικών Παντοπωλείων με βάση τις αρχές «Εθελοντισμός» & «Χορηγία».4) Εκτιμούμε ότι το άρθρο αυτό είναι πρόχειρο και δεν στηρίζεται στις εμπειρίες που καθημερινά αναπτύσσονται με την πρόσφατη εφαρμογή του θεσμού. Ο Δήμαρχος Πεντέλης Δημήτριος Στεργίου Καψάλης
 
 
ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ & ΜΚΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ»
Θέμα: « ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ και Δήμος Βελβεντού» Εκ μέρους της Κοινωνίας και του πρ. Δήμου Βελβεντού Κοζάνης σας αναφέρουμε μερικά, κατά την άποψή μας θεμελιώδη για μας ζητήματα: 1. Η κοινωνία του Βελβεντού μάχεται από την επομένη του Συνεδρίου της Κυλλήνης, το Νοέμβρη του 2007, να αποδείξει ότι ο Καποδιστριακός Δήμος Βελβεντού είχε όλα τα εχέγγυα να παραμείνει ανεξάρτητος στο νέο αυτοδιοικητικό χάρτη της Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Από τον Φεβρουάριο του 2010 όλες μας οι ενέργειες εντατικοποιούνται. 2. Έτσι στις 28/4/2010, με την ανακοίνωση της νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Δήμος Βελβεντού παρέμενε αυτόνομος στον καλλικρατικό χάρτη της χώρας, ως ο 5ος Δήμος του Νομού Κοζάνης, χαρακτηρισμένος ορεινός με ορεινότητα 57% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%). 3. Δυστυχώς με το Νόμο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων στις 27/5/2010 ο Δήμος Βελβεντού εξαφανίστηκε από τον χάρτη. 4. Σύσσωμη η κοινωνία του Βελβεντού αντιδρούμε σ’ αυτήν την απόφαση διότι θεωρούμε ότι αδικεί την ιστορία και υπονομεύει το μέλλον μας. 5. Η πρωτοπορία του Βελβεντού, που πλέον διακυβεύεται με την ένταξή του στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟ, διαχρονικά συνίσταται στα εξής: α) Μέσα από τις στάχτες του πολέμου ανέπτυξε συνεταιριστικό κίνημα και σύστησε δυο υγιέστατους συναλλαγματοφόρους συνεταιρισμούς, πρότυπα λιετουργίας πανελληνίως.β) Κατασκεύασε με εθελοντική εργασία και με την οικονομική συνδρομή κατοίκων και ομογενών, όλες τις βασικές υποδομές στο Βελβεντό και στους οικισμούς: Δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, πλακοστρώσεις δρόμων, δημόσια κτίρια.γ) Διέθεσε όλες τις προσωπικές αποζημιώσεις των αγροτών για γεωργικές ζημιές το 1956 για να κατασκευαστούν 143 χλμ πέτρινα αρδευτικά κανάλια.δ) Μετά την κατασκευή από τη ΔΕΗ της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου το 1974, αντιμετώπισε τη στενότητα κλήρου με εκχέρσωση νέων εκτάσεων για καλλιέργειες ροδακίνων και μήλων, ώστε να κρατηθεί ο πληθυσμός στην περιοχή μας.ε) Κατασκευάζει το 1977 Αρδευτικό Δίκτυο με Αντλιοστάσιο στη Λίμνη με την οικονομική συμμετοχή των αγροτών. Μέχρι τις 31/12/2010 ο Δήμος σε συνεργασία με τον ΤΟΕΒ ετοίμασε την κατασκευή Υδροηλεκτρικού Σταθμού 1,84 MW για να παράγει και να καταναλώνει πράσινη ενέργεια για τα αντλιοστάσιά του (είχαμε ως Δήμος δεσμεύσει από τον Τοπικό Πόρο 500.000 € για το έργο της κατασκευής).στ) Το 1983 ξεκινά τη λειτουργία της Παιδική και Εφηβική Βιβλιοθήκη για τη συμπληρωματική μόρφωση των παιδιών των αγροτών.ζ) Το 1991 κατασκευάζεται νέο Γυμνάσιο Λύκειο και τροφοδοτεί τα ΑΕΙ της χώρας με το 100 % των μαθητών του.η) Το 1994 κατασκευάζεται το Πνευματικό Κέντρο και συγκεντρώνει όλη την πνευματική και πολιτιστική δραστηριότητα της περιοχής.θ) Το 1997 αξιοποιεί ένα κληροδότημα στην οδό Κάννιγγος 17 στην Αθήνα και τα έσοδα γίνονται υποτροφίες 200 € μηνιαίως σε μαθητές και φοιτητές.ι) Το 2005 ολοκληρώνεται το Δημοτικό Στάδιο με Κλειστό γήπεδο μπάσκετ, δυο γήπεδα ποδοσφαίρου, στίβο με ελαστικό τάπητα, αίθουσα βαρών και ενόργανης γυμναστικής. Συγκεντρώνει όλη την νεολαία και φιλοξενεί για προετοιμασία ομάδες (ΠΑΟΚ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ κ.λ.π). Προετοιμάσαμε μελέτη για να κατασκευάσουμε σύγχρονο Κολυμβητήριο.ια) Το 2005 ιδρύεται και λειτουργεί ένα καινούργιο σχολείο το ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Φιλοξενεί 3000 μαθητές και 500 εκπαιδευτικούς το χρόνο από όλη την Ελλάδα σε μονοήμερα και πολυήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα.ιβ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου Βελβεντού (1630-1807) με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.ιγ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός ναός Προφήτη Ηλία Παλαιογρατσάνου με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.ιδ) Το 2006 αναπλάθεται το Φαράγγι του Σκεπασμένου με τους καταρράκτες ως χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλους.ιε) Το 2007 ασφαλτοστρώνεται ο δρόμος Βελβεντού-Καταφυγίου με διέξοδο προς την Πιερία με μελέτη του Δήμου και χρηματοδότηση από το Γ ΚΠΣ.ιστ) Παράλληλα οι συνεταιρισμοί επενδύουν χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων τους και προωθούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό (Ρωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία Σλοβακία Λευκορωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Αραβικά Εμιράτα).ιζ) Ο Δήμος Βελβεντού στις 31/12/2010 χρωστούσε περίπου 650.000 € σε συμβατοποιημένα έργα (ΘΗΣΕΑΣ-ΕΤΕΡΠΣ-ΑΛΕΞ. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ-ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ). Τα δάνειά μας ήταν μόλις 83.000 € για αγορές παγίων και 110.000 € για την ανακατασκευή ενός κτιρίου-κληροδοτήματος που ο κατασκευαστής του ανταποδίδει τις δόσεις του δανείου μέσω των ενοικίων προς το Δήμο.ιη) Έχει έτοιμες μελέτες για νέα έργα 15.000.000, 00 €ιθ) Αυτή τη στιγμή στη δημοτική ενότητα Βελβεντού εκτελούνται έργα 2.500.000,00 € από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ, ΕΤΕΡΠΣ, ΘΗΣΕΑΣ, Τοπικός Πόρος κ.λ.π.).κ) Υπάρχουν δυο ώριμα (από τον Δήμο Βελβεντού) και ήδη ενταγμένα έργα στο ΕΣΠΑ. Το ένα αφορά τον βιολογικό καθαρισμό του Βελβεντού προϋπολογισμού 3.500.000 € και το δεύτερο την κατασκευή μιας μέας σχολικής υποδομής, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης προϋπολογισμού 2.100.000 €κα) Στις 13 Νοεμβρίου 2010, ο Δήμος Βελβεντού επιλέχτηκε να συμμετάσχει σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο 60 βιώσιμων πόλεων (REFERENCE FRAMEWORK OF SUSTAINABLE CITIES), μεταξύ των οποίων η Βιέννη, το Μόναχο, η Λειψία, η Γλασκώβη και άλλες. Η διάκριση αυτή και η συμμετοχή του μικρού Βελβεντού στο δίκτυο αποτελεί και την μεγαλύτερη δικαίωση της διαχρονικής πορείας του Βελβεντού αλλά και της προοπτικής που είχε. Όλα αυτά είναι μερικά και ενδεικτικά δεδομένα της λειτουργίας της κοινωνίας υπό την ομπρέλα του Δημοτικού Συμβουλίου Βελβεντού και με βάση τις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας. Η συνεργασία του Δήμου με τους παραγωγικούς, πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς ήταν καθημερινή και το αποτέλεσμα αντανακλάται στην ποιότητα ζωής και στον βαθμό ανάπτυξης που σημειώθηκε αυτά τα χρόνια στην περιοχή. Και επιπλέον ίσχυσε εδώ και χρόνια ο θεσμός των Λαϊκών Συνελεύσεων με την αρχή της ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ προς την κοινωνία, κάτι που δεν θα το συναντήσει κανείς πουθενά στο Πανελλήνιο.4. Η συνένωση του δήμου μας με τον Δήμο Σερβίων, τον Δήμο Καμβουνίων και την Κοινότητα Λιβαδερού, που απέχουν μακράν της οργάνωσης και της λειτουργίας του Βελβεντού, δυστυχώς μας έχει καθηλώσει στα προβλήματα της δικής τους καθημερινότητας και σε ένα περιβάλλον υπανάπτυξης, που έχει ως παρονομαστή το τεράστιο οικονομικό έλλειμμα κυρίως του Δήμου Σερβίων και τα ογκώδη δάνεια που ελήφθησαν για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και όχι για επενδύσεις παγίων, έργα και αναπτυξιακές επιλογές. Από την ημέρα που ψηφίστηκε ο «Καλλικράτης» η κοινωνία σύσσωμη αντέδρασε. Οργανώθηκε ένα άτυπο μεν αλλά ουσιαστικό δημοψήφισμα στις 4 Ιουλίου 2010 όπου το 96% των πολιτών αποφάσισε να μην συμμετέχουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου. Και αυτό έγινε. Στις διπλές αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης και στις επαναληπτικές της 14ης Νοεμβρίου σημειώθηκε αποχή σε ποσοστό 98% του εκλογικού σώματος (δεν εκπροσωπείται ο Δήμος Βελβεντού στον καλλικρατικό Δήμο)Στις 15 Σεπτεμβρίου συστήθηκε μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και Μη Κυβερνητική Οργάνωση η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» για να αντιμετωπίσει ως κοινωνικός εταίρος τα νέα αυτοδοικητικά δεδομένα της περιοχής.Στην «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» είναι γραμμένοι περίπου 2300 ενήλικες πολίτες του Βελβεντού (ένας τουλάχιστον από κάθε οικογένεια). Έχουν οργανωθεί αρκετοί τομείς εθελοντικής αποκλειστικά δραστηριότητας για να αντιμετωπίσουν την ελλιπέστατη όπως αποδεικνύεται παρουσία του Καλλικρατικού Δήμου στο Βελβεντό.Στην μέχρι σήμερα λειτουργία (του ενός και πλέον χρόνου) αντιμετωπίσαμε την στασιμότητα και την αδιαφορία σε όλα τα επίπεδα αυτοδιοικητικής λειτουργίας:1. Έγινε πλήρης αφαίμαξη των υπαλλήλων από το Δήμο Βελβεντού προς την έδρα του Καλλικρατικού Δήμου, με συνέπεια να υστερεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.1. Αδρανοποιήθηκε ή αποσπάστηκε ο μηχανολογικός εξοπλισμός του Δήμου Βελβεντού.2. Προσφύγαμε αρκετές φορές στις αρμόδιες υπηρεσίες για την ελλιπή χλωρίωση του πόσιμου νερού.3. Οργανώνουμε την καθαριότητα των δημόσιων χώρων και τη συντήρηση πρασίνου με εθελοντικές ομάδες πολιτών, αφού η συμμετοχή του Δήμου είναι ανύπαρκτη.4. Αντιμετωπίσαμε 5 πυρκαγιές στο δάσος αποκλειστικά με εθελοντισμό.5. Κάνουμε τις αναγκαίες εξωρραϊστικές παρεμβάσεις με εθελοντισμό.6. Διοργανώσαμε τη Γιορτή Ροδάκινου και πολλές άλλες εκδηλώσεις με προσφορές χορηγών και τη συνδρομή εθελοντών.7. Βιώνουμε καθημερινά την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, που γενιές και γενιές βελβεντινών συνέβαλαν για να κατακτηθεί.8. Παρόλο που σήμερα στον Καλλικρατικό Δήμο εκτελούνται μόνον έργα στην Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού, τα οποία είχαν επιμελώς προετοιμαστεί από το Δήμο Βελβεντού, νοιώθουμε να βαραίνει το μέλλον μας η πλήρης ανακοπή της αναπτυξιακής πορείας που εδώ και δεκαετίες δρομολογήθηκε από όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας μας.9. Μέχρι σήμερα η απόδοση θεσμοθετημένων κονδυλίων προς την Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού είναι μηδαμινή και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να είναι η ίδια. Τα αναλογούντα σε μας κονδύλια προφανώς θα καλύψουν τα υπέρογκα χρέη της Δημοτικής Ενότητας Σερβίων. Μέσα στο ζοφερό τοπίο υπάρχει κάτι που κατακτήθηκε: Είναι η ενότητα της κοινωνίας και η χαλύβδινη θέληση όλων μας να συνεχίσουμε τον αγώνα για την αυτονομία του Βελβεντού. Η πρωτοπόρα κοινωνία του Καποδιστριακού Δήμου Βελβεντού δεν μπορεί να αποδεχτεί τη μετριότητα και την υπανάπτυξη. Για τους λόγους αυτούς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, μέχρι τελικής δικαίωσης. Ο Δήμος Βελβεντού είναι ένας εύρωστος ΟΤΑ με τη δική του ιστορία, που σε επίπεδο κοινωνίας έχει αφετηρία το 4500 π.Χ., με δική του «Ταυτότητα Κοινωνίας» και ορεινότητα 57% με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%). Πληροί όλα τα κριτήρια να παραμείνει ως ορεινός αυτόνομος Δήμος. Αποτελούμε παράδειγμα που υλοποιεί την ανάπτυξη και όχι τη συρρίκνωση της ελληνικής Περιφέρειας. Αποτελούμε πρότυπο παραγωγικότητας σε μια περίοδο που είναι το απόλυτο ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία.Οι συνεχείς μας επαφές με όλα τα πολιτικά κόμματα, βουλευτές, πολιτευτές, τομεάρχες, αρχηγούς κομμάτων, υπουργούς μας δίνουν βάσιμες ελπίδες ότι το χωροταξικό του «Καλλικράτη» μπορεί (και πρέπει) να διορθωθεί. Όλοι αναγνωρίζουν το δίκαιο του αγώνα που κάνουμε και μας προτρέπουν να συνεχίσουμε.Απευθυνόμαστε σε σας για να σας ζητήσουμε να μας ανακηρύξετε με τον πιο πρόσφορο για σας τρόπο αυτόνομο Δήμο. Δώστε μας την ευκαιρία να συνεχίσουμε την πορεία μας. Βάλτε μας ΔΕΙΚΤΕΣ και ΣΤΟΧΟΥΣ να τους πετύχουμε (με τη βεβαιότητα ότι θα τους πετύχουμε) και στην μεθεπόμενη δημοτική περίοδο ανακεφαλαιώνουμε. Εκ μέρους της κοινωνίας τουΚαποδιστριακού Δήμου Βελβεντού Κοζάνης, Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία & ΜΚΟ «Κοινωνία Των Πολιτών Του Βελβεντού»Και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Των Πολιτών Του Βελβεντού Για Την Αυτοδιοικητική Ανεξαρτησία Του Δήμου Βελβεντού
 
 
Θεματική Ομάδα Αυτοδιοίκησης των Οικολόγων Πράσινων
Η οποιαδήποτε ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των νησιωτικών και ορεινών Δήμων προϋποθέτει και τη δυνατότητα άσκησής τους με ειδικευμένο προσωπικό. Για το λόγο αυτό προτείνουμε να εξαιρούνται οι μικροί νησιωτικοί και ορεινοί δήμοι από την κατάργηση κενών οργανικών θέσεων, να μην ισχύσουν οι πρόσφατες σχετικές αποφάσεις και να γίνει προσπάθεια κάλυψης αυτών με μετατάξεις και νέες προσλήψεις, με προτεραιότητα στα κριτήρια εντοπιότητας και την παροχή των κατάλληλων κινήτρων.Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρξει ειδικότερη πρόβλεψη ώστε να γίνει επανακαθορισμός των αναγκαίων δομών και αντίστοιχων θέσεων εργασίας, σε αντιστοιχία με την αναδιοργάνωση δομών των Υπουργείων που προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σε όλο το φάσμα των Υπηρεσιών της Νησιωτικής Ελλάδας. Επίσης να επιδιωχθεί και να ενισχυθεί με οικονομικά μέσα από το επόμενο ΕΣΠΑ (μετά το 2013) η οριζόντια συνεργασία σε επίπεδο επιμέρους Περιφερειών με τις άλλες νησιώτικες οντότητες του Ευρωπαϊκού Χώρου.Να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες συνεργασίας ανάμεσα σε μικρούς νησιωτικούς ή ορεινούς δήμων και της περιφέρειας, αλλά και η διασύνδεση τους με πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα για τη μελέτη και εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών διοίκησης και λειτουργίας αυτών. Στην κατεύθυνση αυτή είναι χρήσιμη η διαρκής ανταλλαγή και υιοθέτηση επιτυχώς εφαρμοσμένων και καταγεγραμμένων καλών πρακτικών βιώσιμης διαχείρισης και λειτουργίας των Δήμων. Η άμεση λειτουργία του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής που προβλέπεται από τον Καλλικράτη (άρθρο 208) στελεχωμένο με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο ως σύμβουλος του κράτους για να χαράξει τις πολιτικές επιλογές στις νησιωτικές περιοχές λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία της ελληνικής νησιωτικότητας.
 
 
Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
Θέμα: Παρατηρήσεις της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για τα άρθρα 15, 16 και 17 του σχεδίου Νόμου: «Ρυθμίσεις για την Τοπική Ανάπτυξη, την Αυτοδιοίκηση, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την Μεταναστευτική Πολιτική-Ενσωμάτωση Οδηγίας 50/2009/ΕΚ». Κύριε Υπουργέ, Με ορισμένες διατάξεις των άρθρων 15, 16 και 17 (Κεφ. Τρίτο) του υπό συζήτηση και ψήφιση σχεδίου Νόμου: α. Δημιουργούνται προϋποθέσεις συρρίκνωσης ή και ουσιαστικής κατάργησης του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου ως αυτοτελούς Φο.Δ.Σ.Α. Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, στη Διοίκηση του οποίου πλειοψηφεί ο Α΄ Βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησηςβ. Δεν διασφαλίζεται η απαιτούμενη ευρεία συμμετοχή και διαφάνεια στη λήψη των στρατηγικής σημασίας αποφάσεων για την υλοποίηση του ΠΕ.Σ.Δ.Α. Ειδικότερα: 1. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 15, (Όργανα Διοίκησης και αρμοδιότητες των οργάνων των Περιφερειακών Συνδέσμων ΦΟ.Δ.Σ.Α.), παρ. 3 και 4 οι αρμοδιότητες Προϊσταμένης Αρχής για μελέτες-υπηρεσίες-έργα που υλοποιούνται σε εφαρμογή του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων, μεταφέρονται από το Διοικητικό Συμβούλιο, που ορίζει η ισχύουσα κοινή Υπουργική Απόφαση οικ. 2527/2009, στην Εκτελεστική Επιτροπή. Με την παρ.3β του άρθρου 211 του Ν.3852/2010 όπως προτείνεται να αντικατασταθεί με την παρ. 5α του άρθρου 17 του σχεδίου Νόμου η διάταξη αυτή εφαρμόζεται και για τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής, δηλ. οι αρμοδιότητες Προϊσταμένης Αρχής για τα έργα του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων Αττικής δίνονται στην Εκτελεστική Επιτροπή του Ε.Δ.Σ.Ν.Α.Η αδιαμφισβήτητα ιδιαίτερη σοβαρότητα των θεμάτων που αφορούν στην υλοποίηση έργων του Περιφερειακού Σχεδιασμού και ειδικότερα για την Αττική, επιβάλλει την διασφάλιση συνθηκών διαφάνειας και ευρείας συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων και την αποτροπή συνθηκών που ευνοούν την ανάπτυξη προσωπικής συναλλαγής. Γι αυτό και ζητάμε η αρμοδιότητα Προϊσταμένης Αρχής για μελέτες-υπηρεσίες-έργα που υλοποιούνται σε εφαρμογή του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων να παραμείνει στο Δ.Σ. του Φο.Δ.Σ.Α. σύμφωνα με το άρθρο 1, παρ.3 της κοινής Υπουργικής Απόφασης οικ. 2527/2009. Η κοινή Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. Πρωτ.: οικ. 2527/7-1-2009 στο άρθρο 1, αρμοδιότητες ΦΟ.Δ.Σ.Α., παρ.3 ορίζει.«Οι Φο.Δ.Σ.Α. ανεξαρτήτως της νομικής τους μορφής ασκούν τις αρμοδιότητες της Αναθέτουσας Αρχής για τις απαιτούμενες μελέτες (σχεδιασμού και αδειοδότησης των έργων διαχείρισης στερεών αποβλήτων) και για τις αντίστοιχες υπηρεσίες που υπάγονται στο ν.3316/2005. Επίσης, ασκούν τις αρμοδιότητες του Κυρίου του Έργου και της Αναθέτουσας Αρχής για την υλοποίηση των έργων (δημοπράτηση και κατασκευή) που έχουν καθοριστεί από τον εγκεκριμένο Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕ.Σ.Δ.Α.), εντός των γεωγραφικών ορίων της περιοχής αρμοδιότητάς τους. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟ.Δ.Σ.Α. ασκεί τις αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής για τις παραπάνω μελέτες, υπηρεσίες και έργα.» Σημειώνεται ότι ειδικά για τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής είναι άνευ ουδεμίας αμφισβητήσεως «ιδιαίτερα σοβαρό» θέμα η υλοποίηση έργων του ΠΕ.Σ.Δ.Α. και δεν αρκεί η δυνητική πρόβλεψη που θέτει το ακροτελεύτιο εδάφιο της παρ.4 , του άρθρου 15 του σχεδίου Νόμου «Με απόφασή της, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της, μπορεί ένα θέμα που κρίνεται ιδιαίτερα σοβαρό να το παραπέμψει στο Διοικητικό Συμβούλιο για λήψη απόφασης.» Προτείνουμε συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 15, ως εξής:«3. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιφερειακού Συνδέσμου ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες: Εγκρίνει το επιχειρησιακό σχέδιο μετά από εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής.Καθορίζει τις ετήσιες εισφορές των Δήμων Μελών του.Εγκρίνει τις οικονομικές καταστάσεις του Συνδέσμου.Καταρτίζει τον Κανονισμό Λειτουργίας του.Ψηφίζει τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας καιΓνωμοδοτεί σε Δημόσιες αρχές ή αρμόδια όργανα όταν ζητούν τη γνώμη του. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟ.Δ.Σ.Α. ασκεί τις αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής για τις μελέτες, υπηρεσίες και έργα (δημοπράτηση και κατασκευή) που υλοποιούνται σε εφαρμογή του εγκεκριμένου Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕ.Σ.Δ.Α.), εντός των γεωγραφικών ορίων της περιοχής αρμοδιότητάς τους. 2. Δια της παραγράφου 6 του άρθρου 16 σε συνδυασμό με την παρ.5β του άρθρου 17, θεσμοθετείται η γενική δυνατότητα μετατροπής και του Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Αττικής σε Ανώνυμη Εταιρεία, ενδεχόμενο που έρχεται σε ευθεία αντίθεση τόσο με την ως τώρα κείμενη ειδικότερη Νομοθεσία (π.χ. Υπουργική Απόφαση συγκρότησης του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής Ε.Δ.Σ.Ν.Α.) όσο και με συνταγματικές διατάξεις. 3. Με την παράγραφο 2γ του άρθρου 17 προβλέπεται η δυνατότητα εκχώρησης εσόδων του Φο.Δ.Σ.Α., που προέρχονται από τις εισφορές των μελών τους ή τα τέλη παροχής των υπηρεσιών τους προς αναδόχους συμπράξεων (π.χ. ΣΔΙΤ). Η διάταξη αυτή προφανώς, προκειμένου να εξυπηρετηθεί κατά προτεραιότητα η σύμβαση Σ.Δ.Ι.Τ., μπορεί να οδηγήσει σε εκμηδένιση των εσόδων πού είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των υπηρεσιών του Ε.Δ.Σ.Ν.Α., για την πληρωμή του προσωπικού του κ.λπ.Παράλληλα, η δυνατότητα εκχώρησης των εσόδων, καθιστά εκ των πραγμάτων κατασχετές τις εισφορές, σε συνδυασμό με τη διάταξη του άρθρου 464 του Α.Κ. Για να εξακολουθεί να λειτουργεί ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. θα πρέπει να αφαιρεθεί η διάταξη. Αν παραμείνει υπονομεύεται ευθέως το μέλλον του Φορέα. 4. Η παράγραφος 4 εδάφια α και γ, του άρθρου 17 (σε συνδυασμό και με την ανωτέρω αναφερθείσα παρ.5β του ίδιου άρθρου η οποία προβλέπει την εφαρμογή όλων των διατάξεων του Σ/Ν και στον Ε.Δ.Σ.Ν.Α. χωρίς να αποκλείει κάποια) στην οποία προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης των αρμοδιοτήτων της Προϊσταμένης Αρχής ή και της Διευθύνουσας Υπηρεσίας προς την Περιφέρεια Αττικής, ανεξάρτητα από το σε ποιο όργανο του Ε.Δ.Σ.Ν.Α. αναγνωρίζεται η αρμοδιότητα απόφασης, αναμφισβήτητα μπορεί να θεωρηθεί ως δυνατότητα καθολικής εκχώρησης των αρμοδιοτήτων του ΦΟ.Δ.Σ.Α. στην Περιφέρεια.Δηλαδή, με την παρ.4 του άρθρου 17 ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. μπορεί να εκχωρήσει στην Περιφέρεια Αττικής όλες τις συμβάσεις έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μελετών που συγκροτούν το αντικείμενό του, τη λειτουργία των εγκαταστάσεών του και την εργασία του προσωπικού του.Εάν οι υπηρεσίες και τα έργα της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της κοινής Υ.Α. 2527/2009 ανατεθούν στην Περιφέρεια, που θα ασκεί τις αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής και της Διευθύνουσας Υπηρεσίας, αν ανατεθούν και τα νέα έργα που θα κατασκευαστούν με συμβάσεις Σ.Δ.Ι.Τ., κατ’ ουσία ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. ως Φο.Δ.Σ.Α. καθίσταται Νομικό Πρόσωπο άνευ αντικειμένου και άνευ ρόλου στα πεπραγμένα της διαχείρισης των απορριμμάτων, που εκ του Νόμου αποτελεί την αρμοδιότητά του. Δηλαδή με απλά λόγια, με την παρ.4 του άρθρου 17 ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. μπορεί να εκχωρήσει στην Περιφέρεια Αττικής όλες τις συμβάσεις έργων, υπηρεσιών, προμηθειών και μελετών που συγκροτούν το αντικείμενό του, τη λειτουργία των εγκαταστάσεών του και την εργασία του προσωπικού του.Ο Ε.Δ.Σ.Ν.Α. έτσι μπορεί να καταλήξει φορέας χωρίς αντικείμενο και το προσωπικό του να οδηγηθεί στην απόλυση. Επομένως πρέπει να αφαιρεθεί ολόκληρη η παρ.4 του σχεδίου Νόμου. Μετά τα παραπάνω προτείνουμε: 1. Συμπλήρωση της παρ. 3 του άρθρου 15, ως εξής:«Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟ.Δ.Σ.Α. ασκεί τις αρμοδιότητες της Προϊσταμένης Αρχής για τις μελέτες, υπηρεσίες και έργα (δημοπράτηση και κατασκευή) που υλοποιούνται σε εφαρμογή του εγκεκριμένου Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕ.Σ.Δ.Α.), εντός των γεωγραφικών ορίων της περιοχής αρμοδιότητάς τους» 2. Τροποποίηση της παρ. 4γ του άρθρου 17:« γ. Οι ανωτέρω διατάξεις δεν εφαρμόζονται στον Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο του άρθρου 211 του Ν.3852/2010, όπως ισχύει και στους φορείς της παρ. 2 του άρθρου 17 του παρόντος.» Κύριε Υπουργέ,Για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις μας στο σχέδιο Νόμου ισχύει το με αριθμ. πρωτ.:274/1-3-2012 έγγραφό μας που συνημμένα σας ξαναστέλνουμε και σας υπενθυμίζουμε το αίτημα μας για συνάντηση μαζί σας καθώς δεν συμπεριλαμβάνεται καμία πρόταση που σας έχουμε καταθέσει για την επίλυση των προβλημάτων των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. Ο Πρόεδρος Ο Αναπλ. Γεν. Γραμματέας Θέμης Μπαλασόπουλος Ιωάννης Τσούνης
 
 
ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΑΡΜΑΚΗ
Η αναφορά στη συμμετχή του Υπουργείου Πολιτισμού στην προγραμματική σύμβαση για έργα, προγράμματα και υπηρεσίες πολιτιστικού χαρακτήρα,έχει αόριστο χαρακτήρα καθώς δεν γίνεται σαφής αναφορά στο νπ που θα εκπροσωπεί νόμιμα το Υπουργείο, ενώ παράλληλα καθιστά ιδιαίτερα δυσχερή την υπογραφή και υλοποίηση των προγραμματικών αυτών συμβάσεων με την υποχρεωτική συμμετοχή ενός Υπουργείου,στον αποκεντρωμένο ελλαδικό χώρο. Η συμμετοχή ενός εκπροσώπου της οικείας και αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού προκρίνεται ως η πιο ιδανική λύση και απλοποιεί και επιταχύνει τη διαδικασία. Επομένως προτείνεται η παρ.10. να αντικατασταθεί σε εκείνο το σημείο ως εξής :Η παράγραφος 5 του άρθρου 100 του ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:Εφόσον τα προβλεπόμενα στην προγραμματική σύμβαση έργα, προγράμματα και υπηρεσίες είναι πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως η ανάδειξη, προστασία και συντήρηση μνημείων, οι παρεμβάσεις σε διατηρητέα ή παραδοσιακά κτίρια και οικισμούς, η διάσωση και διάδοση στοιχείων του πολιτισμού, η ανέγερση και λειτουργία χώρων πολιτισμικών λειτουργιών, η υποστήριξη δραστηριοτήτων και εκδηλώσεωνπου αφορούν την επιστήμη, τα γράμματα και τις τέχνες, συμμετέχει, ως συμβαλλόμενος η οικεία Περιφέρεια ή/και στο όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής της, εκπρόσωπος της οικείας και αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. Η προγραμματική σύμβαση καλείται «προγραμματική σύμβαση πολιτισμικής ανάπτυξης». Το τέλος ανταποδοτικού χαρακτήρα που μπορεί να επιβληθεί, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, για τη χρηματοδότηση έργων, εργασιών, προγραμμάτων και υπηρεσιών της προγραμματικής σύμβασης, καλείται «Πολιτιστικό Τέλος».