Βλέπετε τα σχόλια που σχετίζονται με την ομάδα λέξεων που επιλέξατε.
 
ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ & ΜΚΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ»
Θέμα: « ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ και Δήμος Βελβεντού» Εκ μέρους της Κοινωνίας και του πρ. Δήμου Βελβεντού Κοζάνης σας αναφέρουμε μερικά, κατά την άποψή μας θεμελιώδη για μας ζητήματα: 1. Η κοινωνία του Βελβεντού μάχεται από την επομένη του Συνεδρίου της Κυλλήνης, το Νοέμβρη του 2007, να αποδείξει ότι ο Καποδιστριακός Δήμος Βελβεντού είχε όλα τα εχέγγυα να παραμείνει ανεξάρτητος στο νέο αυτοδιοικητικό χάρτη της Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Από τον Φεβρουάριο του 2010 όλες μας οι ενέργειες εντατικοποιούνται. 2. Έτσι στις 28/4/2010, με την ανακοίνωση της νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Δήμος Βελβεντού παρέμενε αυτόνομος στον καλλικρατικό χάρτη της χώρας, ως ο 5ος Δήμος του Νομού Κοζάνης, χαρακτηρισμένος ορεινός με ορεινότητα 57% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%). 3. Δυστυχώς με το Νόμο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων στις 27/5/2010 ο Δήμος Βελβεντού εξαφανίστηκε από τον χάρτη. 4. Σύσσωμη η κοινωνία του Βελβεντού αντιδρούμε σ’ αυτήν την απόφαση διότι θεωρούμε ότι αδικεί την ιστορία και υπονομεύει το μέλλον μας. 5. Η πρωτοπορία του Βελβεντού, που πλέον διακυβεύεται με την ένταξή του στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟ, διαχρονικά συνίσταται στα εξής: α) Μέσα από τις στάχτες του πολέμου ανέπτυξε συνεταιριστικό κίνημα και σύστησε δυο υγιέστατους συναλλαγματοφόρους συνεταιρισμούς, πρότυπα λιετουργίας πανελληνίως.β) Κατασκεύασε με εθελοντική εργασία και με την οικονομική συνδρομή κατοίκων και ομογενών, όλες τις βασικές υποδομές στο Βελβεντό και στους οικισμούς: Δίκτυα ύδρευσης-αποχέτευσης, πλακοστρώσεις δρόμων, δημόσια κτίρια.γ) Διέθεσε όλες τις προσωπικές αποζημιώσεις των αγροτών για γεωργικές ζημιές το 1956 για να κατασκευαστούν 143 χλμ πέτρινα αρδευτικά κανάλια.δ) Μετά την κατασκευή από τη ΔΕΗ της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου το 1974, αντιμετώπισε τη στενότητα κλήρου με εκχέρσωση νέων εκτάσεων για καλλιέργειες ροδακίνων και μήλων, ώστε να κρατηθεί ο πληθυσμός στην περιοχή μας.ε) Κατασκευάζει το 1977 Αρδευτικό Δίκτυο με Αντλιοστάσιο στη Λίμνη με την οικονομική συμμετοχή των αγροτών. Μέχρι τις 31/12/2010 ο Δήμος σε συνεργασία με τον ΤΟΕΒ ετοίμασε την κατασκευή Υδροηλεκτρικού Σταθμού 1,84 MW για να παράγει και να καταναλώνει πράσινη ενέργεια για τα αντλιοστάσιά του (είχαμε ως Δήμος δεσμεύσει από τον Τοπικό Πόρο 500.000 € για το έργο της κατασκευής).στ) Το 1983 ξεκινά τη λειτουργία της Παιδική και Εφηβική Βιβλιοθήκη για τη συμπληρωματική μόρφωση των παιδιών των αγροτών.ζ) Το 1991 κατασκευάζεται νέο Γυμνάσιο Λύκειο και τροφοδοτεί τα ΑΕΙ της χώρας με το 100 % των μαθητών του.η) Το 1994 κατασκευάζεται το Πνευματικό Κέντρο και συγκεντρώνει όλη την πνευματική και πολιτιστική δραστηριότητα της περιοχής.θ) Το 1997 αξιοποιεί ένα κληροδότημα στην οδό Κάννιγγος 17 στην Αθήνα και τα έσοδα γίνονται υποτροφίες 200 € μηνιαίως σε μαθητές και φοιτητές.ι) Το 2005 ολοκληρώνεται το Δημοτικό Στάδιο με Κλειστό γήπεδο μπάσκετ, δυο γήπεδα ποδοσφαίρου, στίβο με ελαστικό τάπητα, αίθουσα βαρών και ενόργανης γυμναστικής. Συγκεντρώνει όλη την νεολαία και φιλοξενεί για προετοιμασία ομάδες (ΠΑΟΚ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ κ.λ.π). Προετοιμάσαμε μελέτη για να κατασκευάσουμε σύγχρονο Κολυμβητήριο.ια) Το 2005 ιδρύεται και λειτουργεί ένα καινούργιο σχολείο το ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Φιλοξενεί 3000 μαθητές και 500 εκπαιδευτικούς το χρόνο από όλη την Ελλάδα σε μονοήμερα και πολυήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα.ιβ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου Βελβεντού (1630-1807) με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.ιγ) Το 2006 αποκαθίσταται ο βυζαντινός ναός Προφήτη Ηλία Παλαιογρατσάνου με χρήματα του Γ’ Κ.Π.Σ.ιδ) Το 2006 αναπλάθεται το Φαράγγι του Σκεπασμένου με τους καταρράκτες ως χώρος ιδιαιτέρου φυσικού κάλους.ιε) Το 2007 ασφαλτοστρώνεται ο δρόμος Βελβεντού-Καταφυγίου με διέξοδο προς την Πιερία με μελέτη του Δήμου και χρηματοδότηση από το Γ ΚΠΣ.ιστ) Παράλληλα οι συνεταιρισμοί επενδύουν χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων τους και προωθούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό (Ρωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αγγλία, Τσεχία Σλοβακία Λευκορωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Αραβικά Εμιράτα).ιζ) Ο Δήμος Βελβεντού στις 31/12/2010 χρωστούσε περίπου 650.000 € σε συμβατοποιημένα έργα (ΘΗΣΕΑΣ-ΕΤΕΡΠΣ-ΑΛΕΞ. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ-ΤΟΠΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ). Τα δάνειά μας ήταν μόλις 83.000 € για αγορές παγίων και 110.000 € για την ανακατασκευή ενός κτιρίου-κληροδοτήματος που ο κατασκευαστής του ανταποδίδει τις δόσεις του δανείου μέσω των ενοικίων προς το Δήμο.ιη) Έχει έτοιμες μελέτες για νέα έργα 15.000.000, 00 €ιθ) Αυτή τη στιγμή στη δημοτική ενότητα Βελβεντού εκτελούνται έργα 2.500.000,00 € από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ, ΕΤΕΡΠΣ, ΘΗΣΕΑΣ, Τοπικός Πόρος κ.λ.π.).κ) Υπάρχουν δυο ώριμα (από τον Δήμο Βελβεντού) και ήδη ενταγμένα έργα στο ΕΣΠΑ. Το ένα αφορά τον βιολογικό καθαρισμό του Βελβεντού προϋπολογισμού 3.500.000 € και το δεύτερο την κατασκευή μιας μέας σχολικής υποδομής, του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης προϋπολογισμού 2.100.000 €κα) Στις 13 Νοεμβρίου 2010, ο Δήμος Βελβεντού επιλέχτηκε να συμμετάσχει σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο 60 βιώσιμων πόλεων (REFERENCE FRAMEWORK OF SUSTAINABLE CITIES), μεταξύ των οποίων η Βιέννη, το Μόναχο, η Λειψία, η Γλασκώβη και άλλες. Η διάκριση αυτή και η συμμετοχή του μικρού Βελβεντού στο δίκτυο αποτελεί και την μεγαλύτερη δικαίωση της διαχρονικής πορείας του Βελβεντού αλλά και της προοπτικής που είχε. Όλα αυτά είναι μερικά και ενδεικτικά δεδομένα της λειτουργίας της κοινωνίας υπό την ομπρέλα του Δημοτικού Συμβουλίου Βελβεντού και με βάση τις αρχές της επικουρικότητας και της εγγύτητας. Η συνεργασία του Δήμου με τους παραγωγικούς, πολιτιστικούς και αθλητικούς φορείς ήταν καθημερινή και το αποτέλεσμα αντανακλάται στην ποιότητα ζωής και στον βαθμό ανάπτυξης που σημειώθηκε αυτά τα χρόνια στην περιοχή. Και επιπλέον ίσχυσε εδώ και χρόνια ο θεσμός των Λαϊκών Συνελεύσεων με την αρχή της ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ προς την κοινωνία, κάτι που δεν θα το συναντήσει κανείς πουθενά στο Πανελλήνιο.4. Η συνένωση του δήμου μας με τον Δήμο Σερβίων, τον Δήμο Καμβουνίων και την Κοινότητα Λιβαδερού, που απέχουν μακράν της οργάνωσης και της λειτουργίας του Βελβεντού, δυστυχώς μας έχει καθηλώσει στα προβλήματα της δικής τους καθημερινότητας και σε ένα περιβάλλον υπανάπτυξης, που έχει ως παρονομαστή το τεράστιο οικονομικό έλλειμμα κυρίως του Δήμου Σερβίων και τα ογκώδη δάνεια που ελήφθησαν για κάλυψη λειτουργικών εξόδων και όχι για επενδύσεις παγίων, έργα και αναπτυξιακές επιλογές. Από την ημέρα που ψηφίστηκε ο «Καλλικράτης» η κοινωνία σύσσωμη αντέδρασε. Οργανώθηκε ένα άτυπο μεν αλλά ουσιαστικό δημοψήφισμα στις 4 Ιουλίου 2010 όπου το 96% των πολιτών αποφάσισε να μην συμμετέχουμε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου. Και αυτό έγινε. Στις διπλές αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης και στις επαναληπτικές της 14ης Νοεμβρίου σημειώθηκε αποχή σε ποσοστό 98% του εκλογικού σώματος (δεν εκπροσωπείται ο Δήμος Βελβεντού στον καλλικρατικό Δήμο)Στις 15 Σεπτεμβρίου συστήθηκε μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και Μη Κυβερνητική Οργάνωση η «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» για να αντιμετωπίσει ως κοινωνικός εταίρος τα νέα αυτοδοικητικά δεδομένα της περιοχής.Στην «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ» είναι γραμμένοι περίπου 2300 ενήλικες πολίτες του Βελβεντού (ένας τουλάχιστον από κάθε οικογένεια). Έχουν οργανωθεί αρκετοί τομείς εθελοντικής αποκλειστικά δραστηριότητας για να αντιμετωπίσουν την ελλιπέστατη όπως αποδεικνύεται παρουσία του Καλλικρατικού Δήμου στο Βελβεντό.Στην μέχρι σήμερα λειτουργία (του ενός και πλέον χρόνου) αντιμετωπίσαμε την στασιμότητα και την αδιαφορία σε όλα τα επίπεδα αυτοδιοικητικής λειτουργίας:1. Έγινε πλήρης αφαίμαξη των υπαλλήλων από το Δήμο Βελβεντού προς την έδρα του Καλλικρατικού Δήμου, με συνέπεια να υστερεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.1. Αδρανοποιήθηκε ή αποσπάστηκε ο μηχανολογικός εξοπλισμός του Δήμου Βελβεντού.2. Προσφύγαμε αρκετές φορές στις αρμόδιες υπηρεσίες για την ελλιπή χλωρίωση του πόσιμου νερού.3. Οργανώνουμε την καθαριότητα των δημόσιων χώρων και τη συντήρηση πρασίνου με εθελοντικές ομάδες πολιτών, αφού η συμμετοχή του Δήμου είναι ανύπαρκτη.4. Αντιμετωπίσαμε 5 πυρκαγιές στο δάσος αποκλειστικά με εθελοντισμό.5. Κάνουμε τις αναγκαίες εξωρραϊστικές παρεμβάσεις με εθελοντισμό.6. Διοργανώσαμε τη Γιορτή Ροδάκινου και πολλές άλλες εκδηλώσεις με προσφορές χορηγών και τη συνδρομή εθελοντών.7. Βιώνουμε καθημερινά την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, που γενιές και γενιές βελβεντινών συνέβαλαν για να κατακτηθεί.8. Παρόλο που σήμερα στον Καλλικρατικό Δήμο εκτελούνται μόνον έργα στην Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού, τα οποία είχαν επιμελώς προετοιμαστεί από το Δήμο Βελβεντού, νοιώθουμε να βαραίνει το μέλλον μας η πλήρης ανακοπή της αναπτυξιακής πορείας που εδώ και δεκαετίες δρομολογήθηκε από όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας μας.9. Μέχρι σήμερα η απόδοση θεσμοθετημένων κονδυλίων προς την Δημοτική Ενότητα του Βελβεντού είναι μηδαμινή και όπως φαίνεται θα συνεχίσει να είναι η ίδια. Τα αναλογούντα σε μας κονδύλια προφανώς θα καλύψουν τα υπέρογκα χρέη της Δημοτικής Ενότητας Σερβίων. Μέσα στο ζοφερό τοπίο υπάρχει κάτι που κατακτήθηκε: Είναι η ενότητα της κοινωνίας και η χαλύβδινη θέληση όλων μας να συνεχίσουμε τον αγώνα για την αυτονομία του Βελβεντού. Η πρωτοπόρα κοινωνία του Καποδιστριακού Δήμου Βελβεντού δεν μπορεί να αποδεχτεί τη μετριότητα και την υπανάπτυξη. Για τους λόγους αυτούς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, μέχρι τελικής δικαίωσης. Ο Δήμος Βελβεντού είναι ένας εύρωστος ΟΤΑ με τη δική του ιστορία, που σε επίπεδο κοινωνίας έχει αφετηρία το 4500 π.Χ., με δική του «Ταυτότητα Κοινωνίας» και ορεινότητα 57% με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (ουσιαστικά η ορεινότητα του π. Δήμου Βελβεντού ξεπερνά το 70%). Πληροί όλα τα κριτήρια να παραμείνει ως ορεινός αυτόνομος Δήμος. Αποτελούμε παράδειγμα που υλοποιεί την ανάπτυξη και όχι τη συρρίκνωση της ελληνικής Περιφέρειας. Αποτελούμε πρότυπο παραγωγικότητας σε μια περίοδο που είναι το απόλυτο ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία.Οι συνεχείς μας επαφές με όλα τα πολιτικά κόμματα, βουλευτές, πολιτευτές, τομεάρχες, αρχηγούς κομμάτων, υπουργούς μας δίνουν βάσιμες ελπίδες ότι το χωροταξικό του «Καλλικράτη» μπορεί (και πρέπει) να διορθωθεί. Όλοι αναγνωρίζουν το δίκαιο του αγώνα που κάνουμε και μας προτρέπουν να συνεχίσουμε.Απευθυνόμαστε σε σας για να σας ζητήσουμε να μας ανακηρύξετε με τον πιο πρόσφορο για σας τρόπο αυτόνομο Δήμο. Δώστε μας την ευκαιρία να συνεχίσουμε την πορεία μας. Βάλτε μας ΔΕΙΚΤΕΣ και ΣΤΟΧΟΥΣ να τους πετύχουμε (με τη βεβαιότητα ότι θα τους πετύχουμε) και στην μεθεπόμενη δημοτική περίοδο ανακεφαλαιώνουμε. Εκ μέρους της κοινωνίας τουΚαποδιστριακού Δήμου Βελβεντού Κοζάνης, Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία & ΜΚΟ «Κοινωνία Των Πολιτών Του Βελβεντού»Και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Των Πολιτών Του Βελβεντού Για Την Αυτοδιοικητική Ανεξαρτησία Του Δήμου Βελβεντού
 
 
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Πότε επιτέλους σ’ αυτή τη χώρα θα γίνουμε ακριβείς στους ορισμούς μας ώστε το πεδίο εφαρμογής των νόμων να είναι σαφές και να μην χρειάζεται ερμηνεία? Στην οδηγία του 1985 για τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές η ορολογία αφορά την τότε διοικητική διαίρεση της χώρας (δήμοι-κοινότητες, στοιχεία του τότε Υπουργείου Εσωτερικών) αλλά και οικισμούς της τότε διοικητικής διαίρεσης της χώρας (στοιχεία της τότε ΕΣΥΕ δηλαδή). Αν κατάλαβα καλά ορεινοί-μειονεκτική δήμοι στον παρόντα νόμα είναι οι καλλικρατικοί δήμοι που περιέχουν ορεινές και μειονεκτικές περιοχές της οδηγίας του 1985 (στις οποίες και εφαρμόζονται τα ειδικά γεωργικά προγράμματα στα οποία αποσκοπεί η σχετική οδηγία του 1985). Αυτό δεν προκύπτει από τον ορισμό του άρθρου που πρέπει να αναδιατυπωθεί αναλόγως. Αν σε Παράρτημα βάλετε αυτούς τους δήμους (Καλλικρατικός Δήμος συσχέτιση με καποδιστριακούς δήμους και κοινότητες, συσχέτιση με δήμους-κοινότητες και οικισμούς των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών της Οδηγίας του 1985) θα ορίσετε πλήρως τους καλλικρατικούς δήμους και κυρίως τις περιοχές στις οποίες αναφέρεστε. Από τη διατύπωση του άρθρου φαίνεται να μην ξέρετε ποιοί είναι οι ορεινοί-μειονεκτικοί δήμοι και ότι θα τους ανακαλύψετε στην πορεία!!!! Έλεος πιά ΥΓ: Εκτός και αν θέλετε να παίξετε και με τις διαφορετικές κατηγοριοποιήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, πρώην ΕΣΥΕ, για να διατηρηθεί το ελληνικό μπάχαλο.
 
 
ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΑΦΝΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
1. Κατάργηση ληξιαρχείων ανά Δημοτική Κοινότητα Καλλικρατικών Δήμων Μεγάλων Αστικών Κέντρων (π.χ. ο Δήμος Αθηναίων έχει ένα Ληξιαρχείο ενώ ο Δήμος Δάφνης-Υμηττού δύο).2. Κατάργηση Τοπικών Συμβουλίων Καλλικρατικών Δήμων Αστικών Περιοχών ώστε να εκλείψουν οι συντηρούμενες διαχωριστικές γραμμές και να επέλθει η κοινωνική, πολιτιστική , αθλητική, περιβαλλοντική και οικονομική σύγκληση.3. Κατάργηση Συμβουλίου Μεταναστών σε Δήμους Αστικών Περιοχών όπως Αττικής πλην του Δήμου της έδρας του Νομού.4. «….Παροχή δυνατότητας σύστασης κατ’ εξαίρεση αυτοτελούς Νομικού Προσώπου με σκοπό τη δραστηριότητα από πλευράς ευρύτερης αναγνώρισης, εξειδικευμένου αντικειμένου, μακροχρόνιας απόδοσης έργου και γενικότερης καταξίωσης της προσφοράς του δικαιολογεί την ανωτέρω σύσταση, στην περίπτωση που οι προκαταρκτικές ενέργειες για τη σύσταση του ίδιου Νομικού Προσώπου ολοκληρώθηκαν μετά την 31η Δεκεμβρίου 2010.» Ενδεικτικά αναφέρουμε το Μουσείο «Γ.Μπουζιάνης» του Δήμου Δάφνης-Υμηττού που κατασκευάστηκε με πιστώσεις του Γ’ΚΠΣ για να τιμήσει τον κορυφαίο εξπρεσιονιστή ζωγράφο Γεώργιο Μπουζιάνη που έζησε και δημιούργησε στο Δήμο μας ,που ολοκληρώθηκε και η λειτουργία του πραγματοποιήθηκε ένα μήνα πριν τις δημοτικές εκλογές του 2010, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα άμεσης σύστασης ίδιου Νομικού Προσώπου για να υπαχθεί στις διατάξεις του ως άνω Νόμου
 
 
Σωτήρης Παπασπυρόπουλος
Το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων-Προαγωγής Υγείας (ΕΔΥΠΠΥ) του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΥΓΕΙΑΣ (Π.Ο.Υ) στη χώρα μας, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ απρόσκοπτα να λαμβάνει συνδρομές (της τάξεως των 500 εως 3.000 ευρω ετησίως!)από τους 135 Δήμους μέλη του, λόγω στρεβλώσεων του αρθρου 267 του Νόμου 3463/2006 (Κωδικας). Όπως και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης το Δίκτυο αυτό ΔΕΝ είναι ΝΠΔΔ αλλά είναι ΝΠΙΔ και γι’αυτό λειτουργεί ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία από το 2005 (ΜΕ ΜΕΛΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΥΣ μετά από απόφαση των Δημοτικών τους Συμβουλίων, κατ’απαίτηση του Π.Ο.Υ). Η αδυναμία καταβολής της ετήσιας συνδρομης αφενός καταδικάζει τους Δήμους να μην είναι πλήρη μέλη του Δικτύου, αφετερου προκαλεί οικονομική ασφυξία στο Δίκτυο, αφού οι συνδρομές ειναι ο κύριος πόρος του, με κίνδυνο να σταματησει τη λειτουργία του.Το άρθρο 267, προσπαθώντας (ορθώς) να επιλύσει οριστικά το ζήτημα της δημιουργίας από κάθε μεμονωμένο Δήμο μιας Αστικής Εταιρείας την οποία στη συνέχεια συχνά μετετρεπε σε μηχανισμό παρακαμψης του κανονικού τρόπου προσλήψεων, σάρωσε και τη δυνατότητα των Δήμων να μετέχουν αποκλειστικά ως Δήμοι-μέλη, σε ευρύτερες διαδημοτικές Αστικές Εταιρείες όπως η αναφερόμενη η οποία μάλιστα έχει πιστοποιηθεί από τον Π.Ο.Υ ως το ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ των Υγιών Πόλεων του Π.Ο.Υ στην Ελλάδα…Η Νομική μας Υπηρεσία διαμόρφωσε μια τροποποίηση που θεωρεί πως αντιμετωπίζει το πρόβλημα αυτό και διευκολύνει τους κατα τόπους Επιτρόπους που σήμερα αρνούνται να εγκρίνουν αυτη τη δαπάνη. Σας γραφουμε στο τελος αυτού του σχολίου την τροποποίηση, η οποία έχει γίνει αποδεκτή από το ΔΣ του Δικτύου (Πρόεδρος Γιώργος Πατούλης, Δημαρχος Αμαρουσίου) αλλά και από το ΔΣ της ΚΕΔΕ (Πρόεδρος Κώστας Ασκούνης, Δήμαρχος Καλλιθέας) και έχει κατατεθεί στις υπηρεσίες σας, αλλά χωρίς ανταπόκριση όπως φαίνεται και από το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο. Θα είναι κρίμα, για ένα τόσο απλό ζήτημα, να μην αντέξει τελικά το Δικτυο του Π.Ο.Υ στην Ελλάδα και να κλείσει.Η προτεινόμενη τροποποίηση έχει ως εξής:1. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 267 του Νόμου 3463/2006 ΦΕΚ Α’, 114), προστίθεται εδάφιο ως εξής :«Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η προσχώρηση και συμμετοχή Δήμων σε υφιστάμενες αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, συσταθείσες αποκλειστικά από Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού, οι οποίες έχουν ως σκοπό την εν γένει προαγωγή της υγείας και της κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης, στα πλαίσια της τοπικής αυτοδιοίκησης.»Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρωνΣωτηρης ΠαπασπυρόπουλοςΔιευθυντής ΕΔΔΥΠΠΥ
 
 
ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΟΤΣΟΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Το άρθρο 199 του 3852/2010 δυστυχώς δεν διαχώρισε αμιγείς νομαρχιακές επιχειρήσεις με σημαντικό έργο για τον πολίτη και κερδοφορία. Παρακαλώ στο παρόν νομοσχέδιο να διευθετηθεί η μη λύση των σημαντικών πρώην αμιγών νομαρχιακών επιχειρήσεων. Για παράδειγμα το Κέντρο Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είναι μία τέτοια επιχείρηση η οποία επιπροσθέτως συντηρεί και χρησιμοποιεί υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό ο οποίος δεν έχει προβλεφθεί από ποιο κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό θα συνεχίσει να λειτουργεί αλλά και από που θα χρηματοδοτείται για την συντήρησή του.Το Κέντρο Περιβάλλοντος είναι το μοναδικό διευρυμένο διαπιστευμένο εργαστήριο στη Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο εξυπηρετεί τους Δήμους της περιοχής καθώς και πλήθος ιδιωτών και αγροτών. Μπορεί μία μετάβαση του Κέντρου Περιβάλλοντος, όπως ορίζεται στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, να εγγυηθεί ότι οι ευαίσθητες τεχνολογικά υπηρεσίες δεν θα σταματήσουν να λειτουργούν ούτε μία ημέρα και Θα συνεχίσουν να προσφέρονται με την ίδια αποτελεσματικότητα η οποία ελέγχεται από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης;