Βλέπετε τα σχόλια του χρήστη «ΕΥΑ»
 
some_text
some_text
some_text
some_text
ΕΥΑ
1. Εκσυγχρονισμός με κατάργηση της αρχαιότητας στην κατάληψη θέσεων ευθύνης με μόνη προϋπόθεση ένα «ελάχιστο» προϋπηρεσίας, δώδεκα χρόνια όπως προτείνετε για όλες τις θέσεις.2. Δύο έως τρία χρόνια και όχι πέντε να είναι η θητεία των Προϊσταμένων όλων των βαθμίδων της Διοίκησης. Η πενταετής θητεία είναι πολύ μακρά (οι Υπουργοί θητεύουν λιγότερο) και ευνοεί φαινόμενα διαφθοράς, συναλλαγής και εμποδίζει την ευελιξία στο δημόσιο, που είναι το ζητούμενο2. Η προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης επ’ ουδενί πρέπει να μοριοδοτείται, διότι θα διατηρηθεί το σημερινό καθεστώς, όπου οι υπηρεσίες έχουν «μόνιμους» προϊσταμένους σε παρεμφερή πόστα χωρίς καμία ανανέωση στη δυναμική της υπηρεσίας3. Η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων σε θέσεις ευθύνης να γίνεται με βάση τα προσόντα και την εξέλιξή τους για να εξασφαλισθεί η αξιοκρατία (απόκτηση τίτλων, συμμετοχή σε σεμινάρια, δημοσιεύσεις). Τα περί στοχοθεσίας κλπ ας μείνουν στην περιγραφή αντικειμένων και όχι στις κρίσεις προσώπων διότι θα προκύψει η επανάληψη του Δημοσίου που ξέρουμε (βλ. ευνοιοκρατία)4. Κατάργηση της συνάφειας τίτλων σπουδών – αντικειμένου. Η λέξη «συνάφεια» πρέπει οπωσδήποτε να διαγραφεί και να ξεχαστεί στη νέα δημόσια διοίκηση, διότι θα υπάρχουν «φωτογραφίες» και αυθαίρετες κατατάξεις, καταστροφική πρακτική που εφαρμόστηκε επί μια δεκαπενταετία στις προσλήψεις του ΑΣΕΠαποστερώντας το Δημόσιο από αξιόλογο επιστημονικόδυναμικό. Επίσης, στην Ελλάδα υπάρχει η εμμονή στον εγκλωβισμό, τις απαγορεύσεις, τα στεγανά. Στο παρελθόν δήλωσε τη στενή αντίληψη του νομοθέτη, η οποία κόστισε πάρα πολύ στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Σε προηγμένες επιστημονικά χώρες η ευχέρεια στη μετακίνηση σε διαφορετικά γνωστικά πεδία υποδηλοί ευφυία και αυξημένες ικανότητες και τέτοια βιογραφικά προωθούνται ευκολότερα5. Στις αξιολογήσεις για τις θέσεις ευθύνης πρέπει για κάποιο χρονικό διάστημα να προβλεφθεί η πριμοδότηση των πτυχίων θετικής κατεύθυνσης, διότι το ελληνικό δημόσιο στελεχειακά είναι ετεροβαρές, έχει δηλάδη στελεχωθεί από πτυχιούχους παρόμοιας κατηγορίας (νομικής, παντείου, οικονομικών σχολών, σχολής δημόσιας διοίκησης κ.τ.ό.) με αποτέλεσμα να υπάρχει μονομέρεια στην «αντίληψη» για τη δημόσια διοίκηση με ανακύκλωση του ίδιου δυσκίνητου γραφειοκρατικού μοντέλου διοίκησης. Αντίθετα, αναζήτηση υπαλλήλων από τον χώρο των θετικών επιστημών θα μπορούσαν να επιφέρουν τομές και να αναλάβουν πρωτοβουλίες που θα συνέβαλλαν στο ταχύτερο εκσυγχρονισμό των δομών του δημοσίου
 
 
ΕΥΑ
Δεν υπάρχει κανένα όφελος να παραπέμπονται οι υπάλληλοι στις Επιτροπές όταν ασθενούν Δευτέρα ή Παρασκευή. Επιβαρύνονται με μεγάλο έργο οι Επιτροπές και χάνει το Δημόσιο τουλάχιστον για μισή μέρα επιπλέον τις υπηρεσίες ενός υπαλλήλου.
 
 
ΕΥΑ
Σχετικά με την κινητικότητα των υπαλλήλων (μετατάξεις-μεταθέσεις), που θα μπορούσε να έχει εφαρμογή και στην επιλογή για τις θέσεις ευθύνης, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ένα project που θα αφορά στην ψηφιακή εφαρμογή του νόμου για την κινητικότητα και του προεδρικού διατάγματος που αναμένεται για τα κριτήρια και τη μοριοδότηση, που θα απλοποιούσε και θα εξασφάλιζε τη διαφάνεια στη διαδικασία. Με την ψηφιοποίηση της κινητικότητας θα καταργούνταν οι διατάξεις που αφορούν στις μετακινήσεις και συνιστούν έναν δυσκίνητο γραφειοκρατικό κύκλο εργασιών, όπως προκηρύξεις θέσεων, υπηρεσιακά συμβούλια, πρωτόκολλα, υπουργικές υπογραφές. Συγκεκριμένα, για να γίνει πιο ευέλικτο και λειτουργικό το κράτος πρέπει οι μετακινήσεις των υπαλλήλων να γίνονται σε εθελούσια βάση και ανεμπόδιστα, σε συντομότατο χρόνο και χωρίς δεσμευτικούς περιορισμούς, π.χ. υποχρεωτικής παραμονής πέντε ετών στις θέση μετά από μετάταξη, όπως ισχύει σήμερα (πρόταση είναι η διετία ή τριετία). Αντίθετα, πρέπει να συνυπολογίζονται θετικά στις προαγωγές και την εξέλιξη του υπαλλήλου η διάθεσή του να μετακινείται ανά φορέα και οι μετακινήσεις αυτές να μοριοδοτούνται. Για να επιτευχθεί αυτό, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης πρέπει να δημιουργήσει ένα ψηφιακό πρόγραμμα με μία ψηφιακή βάση, όπου θα είναι καταγεγραμμένοι οι δημόσιοι υπάλληλοι όλων των Υπουργείων ώστε να υπάρχει πλήρης ηλεκτρονική εικόνα των κρατικών θέσεων. Προϋπόθεση είναι η άμεση ηλεκτρονική καταγραφή των θέσεων κάθε φορέα (κατηγορία, κλάδος, εργασιακή σχέση) και της κωδικοποίησής τους. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα έχει μόνιμα αναρτημένο σε δικτυακό τόπο τον πίνακα όλων των θέσεων και θα επικαιροποιεί καθημερινά τις κενές θέσεις (συνταξιοδοτήσεις από ΦΕΚ, μεταθέσεις-μετατάξεις, καταργήσεις θέσεων, δημιουργία νέων θέσεων. Θα υπάρχει πρόβλεψη να μπορούν να κλειδώνουν κενές θέσεις για όσο χρόνο κριθεί απαραίτητο) ανά την επικράτεια οι οποίες μπορούν να εμφανίζονται με κόκκινους χαρακτήρες και για όσο διάστημα είναι ανοιχτή η διαδικασία κάλυψής τους. ( Το σύστημα θα είναι κοντά στη φιλοσοφία του πίνακα κρατήσεων θέσεων εισιτηρίων ή ξενοδοχείου μέσω διδικτύου, που υπάρχει άμεση ενημέρωση για τη διαθεσιμότητα). Ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος επιλέγει τον νομό που τον ενδιαφέρει, την πόλη ή και την υπηρεσία. Με την εγγραφή του προσωπικού κωδικού (κωδικός χρήστη), το σύστημα του εμφανίζει τις κενές θέσεις που είναι αντίστοιχες της κατηγορίας και του κλάδου του και αυτόματα θα έχει μοριοδοτήσει την υποψηφιότητα. Μπορεί ταυτόχρονα να επιλέξει όσες θέσεις επιθυμεί και όπου επιθυμεί. Η κάθε κενή θέση μπορεί να μείνει ανοιχτή στην προκήρυξη π.χ. πέντε ημέρες και μετά να κλειδώσει εκτός εάν δεν υπάρξει καμία υποψηφιότητα, οπότε και παραμένει ανοιχτή μέχρι η κενή θέση να καλυφθεί. Ο υπάλληλος ο οποίος έχει επιλεγεί βάσει των μορίων του για την θέση που αιτήθηκε ενημερώνεται ηλεκτρονικά από το σύστημα και του δίνεται χρονικό όριο π.χ. πέντε ημερών για να κάνει δεκτή την αίτησή του. Σε καταφατική περίπτωση συμπληρώνει την ψηφιακή φόρμα και αυτοδίκαια έχει μετακινηθεί στη θέση προτίμησής του. Σε άρνησή του, το σύστημα ενημερώνει τον δεύτερο επιλαχόντα κοκ. Η κωδικοποίηση του υπηρεσιακού προφίλ είναι απαραίτητη για δύο κύριους λόγους.Α) για πρακτικούς λόγους κατά την ψηφιακή εφαρμογήΒ) για λόγους εχεμύθειας και διαφάνειας κατά την ανωτέρω διαδικασία. Έτσι, ο κάθε υποψήφιος θα γνωρίζει άμεσα το υπηρεσιακό προφίλ των συνυποψηφίων του και την μοριοδότησή τους. Σε εξαιρετική περίπτωση που συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι άμεσης μετακίνησης και ο υπάλληλος δεν μπορεί να πετύχει κενή θέση, τότε θα μπορέσει να ακολουθήσει την υπάρχουσα διαδικασία του υπηρεσιακού συμβουλίου το οποίο και θα μεριμνήσει σχετικά. Το ίδιο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα Νοσοκομεία, αλλά και στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις, όπου θα συμπληρώνουν οι υποψήφιοι τα αντίστοιχα πεδία μέσα στον οριζόμενο χρόνο και το σύστημα θα δίνει αμέσως τα αποτελέσματα.ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΚάθε υπάλληλος λαμβάνει έναν κωδικό χρήστη π.χ. (hsygku1) για να μη γίνονται γνωστά τα στοιχεία του στο διαδίκτυοΚΩΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ: (εδώ οι χαρακτήρες είναι αυθαίρετοι και τα παραδείγματα ενδεικτικά)ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ : ΠΕ ΔΙΟΙΚ (J), ΠΕ ΟΙΚ (ν), ΠΕ ΜΗΧ (φ), TE ΔΙΟΙΚ (K), ΤΕ ΟΙΚ ( (ψ), ΔΕ(M), ΥΕ(P)ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΟΝΟΕΤΗΣ (β)ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΕΤΗΣ (^)ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (g)ΜΕΤΑΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ (&)ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ (Ω)ΓΛΩΣΣΕΣ :ΑΓΓΛΙΚΑ LOWER (Θ), ΑΓΓΛΙΚΑ PROFICIENCY (Ε), ΓΑΛΛΙΚΑ CERTIFICAT (Τ), ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ..ΜΕΤΑΤΑΞΗ (S)ΠΡΩΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (χ), ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΙΤΗΣΗ (Ν), ΤΡΙΤΗ ΑΙΤΗΣΗ (ξ)ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ (Ψ)Μόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΑΘΜΟΣ 15,9 = 15,9 μόρια, 12,4=12,4 μόριαΜόρια ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ : (εδώ τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά, η βαρύτητα θα αξιολογηθεί με τα αναμενόμενα ΠΔ)Οι κατηγορίες (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ) δεν μοριοδοτούνται, διότι με την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού το σύστημα ανοίγει στην αντίστοιχη κατηγορίαΒαθμοί απολυτηρίων ΥΕ, ΔΕ (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 14,5=14,5 μόρια)Βαθμοί πτυχίου (κάθε βαθμός και μόριο, π.χ. 7,2=7,2 μόρια)Μεταπτυχιακός τίτλος μονοετούς φοιτήσεως 7 μόριαΜεταπτυχιακός τίτλος διετούς φοιτήσεως 14 μόριαΔιδακτορικός τίτλος 30 μόριαΜετάταξη (ω) (μία =5 μόρια, δύο=7 μόρια, τρεις =9 μόρια…)Αγγλικά lower=5 μόριαΑγγλικά Proficiency=15 μόριαΓαλλικά Certificat=5 μόρια κτλ.Προϋπηρεσία ($) 1 έτος=0,5 μόριακλπ. Σε εφαρμογή των ανωτέρω, δύο υποψηφιότητες έχουν ως εξής:Έστω, υποψήφιοι για την ίδια θέση, υπάλληλος με κωδικό hsygku1, κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, με μεταπτυχιακό μονοετούς φοιτήσεως, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 16,2, βαθμό πτυχίου 6,7, 15 χρόνια προϋπηρεσίας, δύο μετακινήσεις και υπάλληλος με κωδικό jhhsiu% , κατηγορίας ΠΕ, κλάδου Οικονομικού, χωρίς μεταπτυχιακό, αγγλικά lower, βαθμό απολυτηρίου 17,5, βαθμό πτυχίου 6,9, 14 χρόνια προυπηρεσίας, δύο μετακινήσεις αποτυπώνουν ψηφιακά τα προφίλ, ο πρώτος υπάλληλος hsygku1νβΘΜ16,2ν6,7$15ω2 που ισούται με 49,4 μόρια και ο δεύτερος υπάλληλος jhhsiu%ΘΜ17,5ν6,9$14ω2 που ισούται με 43,4 μόρια.
 
 
ΕΥΑ
α) Εθελούσιες μετακινήσεις με αίτηση του υπαλλήλου σε άλλες σε άλλες υπηρεσίεςκαι υποχρεωτικές μετακινήσεις εσωτερικά της υπηρεσίας κάθε τρία χρόνια χωρίς εξαιρέσεις για πάταξη φαινομένων διαφθοράς και συναλλαγώνβ) Πρέπει στο νόμο να υπάρξει ενίσχυση της κινητικότητας με πρόβλεψη, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα του παρελθόντος όπου οι διοικήσεις των υπηρεσιών εμπόδιζαν τους υπαλλήλους «τους» να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες. Ενδεχομένως, δεν θα πρέπει να τους παραχωρήσει ο νόμος αυτό το δικαίωμα, διότι χωρίς αμφιβολία θα γίνει ξανά κατάχρηση με αποτέλεσμα προσφυγές στα διοικητικά δικαστήριαγ) Για να καλύπτονται άμεσα τα κενά σε υπηρεσίες και να υπάρχει ευελιξία στο κράτος πρέπει ο υπάλληλος να έχει υποχρέωση παραμονής σε θέση κατόπιν μετάταξης μόνο για ένα χρόνο κι αν το θελήσει να αιτηθεί άλλης θέσης. Η παραμονή μεγαλύτερου χρόνου συνιστά συντηρητική αντίληψη. (Στον ιδιωτικό τομέα οι μετακινήσεις γίνονται με μόνο γνώμονα την εξυπηρέτηση των αναγκών, δεν υπάρχει περιορισμός στο χρόνο)δ) Στις αξιολογήσεις και στις κρίσεις να μοριοδοτούνται οι εθελοντικές μετακινήσεις του υπαλλήλου σε διαφορετικές υπηρεσίες ως επιβράβευση και ως κίνητρο
 
 
ΕΥΑ
Συμφωνώ με τα σχόλια. Είναι λάθος η κατάργηση των Υ.Δ. Αυτονόητο, όταν κάποιος έχει πυρετό, δεν μπορεί να στέκεται στις ουρές του ΕΣΥ!! Επιπλέον, θέλω να παρατηρήσω ότι η αύξηση του ωραρίου, η καθιστική ζωή και η εντατικοποίηση σύντομα θα αλλάξει το προφίλ υγείας σταδιακά όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Τα μυοσκελετικά και σοβαρότερες ασθένειες θα αυξηθούν, η επιστροφή στην εργασία χωρίς να έχει επέλθει πλήρης ανάρρωση θα πλήξει την υγεία των εργαζομένων και σε βάθος χρόνου θα κοστίσει στο κράτος σε χαμένες εργατοώρες, θεραπείες και νοσηλείες. Το οικονομικό όφελος θα είναι ανύπαρκτο, αντιθέτως, θα ζημιωθούν τα Ταμεία. Υπάρχουν οικονομοτεχνικές μελέτες διαθέσιμες στο διαδίκτυο από αμερικάνικα κυρίως Παν/μια, που κοστολογούν τις παλαιότερες πρακτικές με κύρια τάση πλέον στην πιο ανθρώπινη και επιεική μεταχείριση. Επίσης, εκτός των αναρρωτικών αδειών πρέπει να υπάρξη άρθρο με το οποίο θα χορηγούνται ευκολότερα χωρίς διαδικασίες και καθυστερήσεις οι θεσμοθετημένες άδειες άνευ αποδοχών.